Moukan SLK

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

No kuten otsikko kertoo niin SLK Mersun ostin nyt CLK:n tilalle. Toinen vaihtoehto olisi ollut aivan erillainen, CLS. Kuitenkin tämä pieni koppa ja iso kone yhdistelmänä on aina kiehtonut minua. Toisekseen mulla ei ole ollut koskaan avoautoa ja rättikattoa vihaan ylikaiken keskiaikaisena luomuksena.

Hommahan lähti siitä liikkeele kun CLK:sta ilmestyi rahat tilille ja pelikenttä oli niinsanotusti auki. Mobilesta olin jo kahlannut CLS:iä ja SLK:oita. Huomasin että minusta oli tullut option-junkie eli varustenarkki. Kaikkee piti olla, muuten ei kelvannut. Sehän aiheutti sen että vaihtoehdot kapenivat ja hinta nousi.

Jotenkin CLS sitten kuitenkin jäi pois... En tiedä mikä siinä tuli mutta jotenkin koin että vielä ei ole aika sille. Iskin silmäni tylsän väriseen mutta hyvin varusteltuun SLK:hon, joka oli hiukan kaukana Itävällan rajan tuntumassa urheiluautoihin erikoistuneessa liikkeessä. Elettiin keskiviikkoa 19.4 kun pistin taas saksaa puhuvan kaverini asialle tunnustelemaan mikä on homman nimi ja puhutaanko siellä englantia. Selvisi että kolme ihimistä on tulossa katsomaan autoa ja käski tiedustella asiaa perjantaina iltapäivästä. Sisuunnuin asiasta siinä määrin että soitin itse ja kysyin voinko varata auton tai maksaa varausmaksun. Vastaus oli että soita huomenna torstaina klo 14 uudelleen. Soitin sitten seuraavana päivänä (20.4) ja auton varannut mies ei ollut saapunu. Eli auto oli taas vapaa. Kyselin että mites edetään, voinko varata sen. Vastaus oli melko tyly, vain jos voin vakuuttaa tulevani auto katsomaan lähipäivinä. Ei siis käynyt ehdottamani "ensi viikolla..." Ei auttanut kun toimia. Sanoin että mää lähden samantien tulemaan.

Klo oli kolme kun lähdin tuntia aikaisemmin torstaina töistä. Kävin pankissa hakemassa rahaa ja varasin aamulennon Hki-Munchen ja samaan syssyyn lautan lauantaille Travemundesta Helsinkiin. Klo 19 lähti bussi Porista Helsinkiin. Asiaa sotki vielä se että CLK:hon vaihdossa ottamaani PT Cruiseria oltiin tulossa ostamaan. Rahat taskuun ja äkkiä kotiin pakkaamaan. Yhdeltätoista olin Helsingissä ja taksilla lentokentälle. Luulin pääseväni niihin hienoihin kapseleihin nukkumaan, mutta nehän oli kansainvälisellä puolella. Nuokuin sitten penkeillä aamu viiteen jollon pääsin turvatarkustuksesta läpi ja syömään jotain aamupalaa kahvilaan. Lento lähti ajallaan klo 6. Samalla lennolla oli muuten Marcus Grönholm. Perillä Munchenissä oltiin 7:30 paikallista aikaa. En halunnut opiskella mitään metro tai linja-auto karttoja. Otin taksin ja ajoin Munchenin rautatieasemalle. Taksi maksoi 87€. Kuski oli kuitenkin poikkeus, täkäläinen valkolainen jonka kanssa oli kiva jutustella matkan ajan. Rautatieasemalla ostin lipun Frielassingiin alle 3-kympillä.

Kuva
Juna lähti sopivasti puolen tunnin päästä.

Kuva
Kevät oli keski-Euroopassa jo pitkällä.

Kuva
Taivaalle lensi jotain antiikkisia lentokoneita.

Kuva
Frielassingia lähestyessä alkoi maisemat muuttua jylhiksi. Koo'oo mestahan siis on ihan Salzburgin vieressä Saksan puolella.

Tässä vaiheessahan siis en ollut juuri nukkunut mitään pian 24 tuntiin. Olo silti ihmeen pirteä. Vuoristoilma? Rautatieasemalla oli minua vastassa autoliikkeen omistajan poika. Nuori jantteri, hädintuskin 20.

Kuva
Muutaman minuutin ajomatkan päästä oltiin liikkeessä.

Kuva
Siinä se nyt oli! 08/2004 SLK55 AMG. Parkkitutkat, navi, airscarffit, HarmanKardonit, automaatti ilmastoinnit, kuskin penkki sähköllä, vario-ohjaus, ratti sähköllä, puna-musta kaks'väri desingo sisusta, Piecha etusumuvalo-päivävalo-setit, Piecha takadiffuusori, uudet levyt-palat-renkaat. Yhdellä omistajalla. Tullut vaihdossa johonkin Porscheen.

Kuva
Tykkään tällaisista liikkeistä jotka myy vain mielenkiintoisia autoja. Kuvan ulkopuolella oli muuten Ferrari F12 odottamassa luovutusta ja sisällä tuliterä Bentley Bentayga SUV.

Kuva
Omistajan poika pääsi töihin asentamaan kilvenpohjia ja käyttämiäni "erikoiskilpiä" samalla kun juttelimme niitä näitä. Asiakaspalvelu oli parasta mitä ikinä olen kohdannut. Minua kuunneltiin ja oltiin oikeasti kiinnostuneita jutuistani. Käytiin tankkaamassa auto piri'pintaan firman piikkiin ja paikallisella Mersulla vaihdettiin kieli englanniksi. Kahvia juoteltiin ja tuore vesipullo lykättiin matkajuomiseksi. Mikään kiire ei ollut. Mun oli pakko itse kiittää ja kertoa että tässä on nyt 1000km ajoa klo 3 lähtevään lauttaan.

Kuva
Tien päälle päästyäni fiilis oli uskomaton. Maisemat uskomattomia ja auto tuntui niin saatanan hyvältä. Uudempi 7g vaihteisto pelasi vääntävän M113 koneen kanssa niin hyvin. Vanhassa CLK:ssa minua aina vähän harmitti kun vaihteet loppui kesken tai ne oli liian lyhyitä. Nyt kun kone kiersi seiskalla 3-tonnia, oli vauhtia joku 170. Ja tämä näkyi myös positiivisesti bensan kulutuksessa. Ja ensimmäinen auto jossa ei tarvi mennä heti renkaita tasapainotamaan tms. Ajo oli niin mielyttävää.

Ajoin täysin putkeen yhden lisätankkauksen voimin suoraan Travemunden satamaan ja autojonoon. Käsittämätön suoritus kun en ollut pian nukkunut 30 tuntiin. Sen huomasi sitten kun pääsin lippukojun jälkeen jonottamaan. Nukahdin saman tien lämpimään autoon.

Kuva
Seuraavana päivänä ei ollut muuta kuin syödä ja maistella viskejä. Hyttikavereiksi sain tällä kertaa pari torikauppiasta jotka haki tavaraa Saksasta ja myi niitä Kuopiossa. Muslimeja olivat. Toinen ei puhunut sanaakaan suomea eikä englantia. Toinen, vanhempi kaveri, puhui suomea hyvin kun oli täälä 24 vuotta asunut. Yöllä oli hauska tilanne kun kavereille tuli erimielisyyttä missä päin Mekka on. Mihin suuntaan pitää kumartua. Puhelimista koitettiin suuntaa katsoa. Hyvä kun ei respasta kompassia haettu. Näitä seremonioita oli hauska seurata yläpediltä. Mutta mukavia kavereita. Puhuttiin mailman asioista ja oli mukava vertailla eri näkökulmia. Fiksuja tyyppejä ja huumorintajuisia. Se arabian kielinen monotoninen rukous oli muuten aika nukuttavaa pölinää.

Kuva
Suomessa kotona sunnuntaina 23.4 klo 12. Tai kuvassa olen kyllä kaverin tontilla irvistelmässä. Minähän en misään OK-talossa halua asua.

Kuva
Maanantaina virkeänä töihin. Kevyesti ennakoiden pakosarjat olivat jo saapuneet.

Tästä taas jatketaan. Kuvia lisää kun on vähän paremmat ilmat ja auto puunattu.

https://www.youtube.com/watch?v=pDjci-mIcYo" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut MouTine, La 30.09.2017 19:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

Hieno auto ja mukavaa tarinointia :thumbup: Mitenkäs kulkupuoli edelliseen CLK:n verrattuna?
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MouTine kirjoitti:No kuten otsikko kertoo niin SLK Mersun ostin nyt CLK:n tilalle. Toinen vaihtoehto olisi ollut aivan erillainen, CLS. Kuitenkin tämä pieni koppa ja iso kone yhdistelmänä on aina kiehtonut minua. Toisekseen mulla ei ole ollut koskaan avoautoa ja rättikattoa vihaan ylikaiken keskiaikaisena luomuksena.

Hommahan lähti siitä liikkeele kun CLK:sta ilmestyi rahat tilille ja pelikenttä oli niinsanotusti auki. Mobilesta olin jo kahlannut CLS:iä ja SLK:oita. Huomasin että minusta oli tullut option-junkie eli varustenarkki. Kaikkee piti olla, muuten ei kelvannut. Sehän aiheutti sen että vaihtoehdot kapenivat ja hinta nousi.

Jotenkin CLS sitten kuitenkin jäi pois... En tiedä mikä siinä tuli mutta jotenkin koin että vielä ei ole aika sille. Iskin silmäni tylsän väriseen mutta hyvin varusteltuun SLK:hon, joka oli hiukan kaukana Itävällan rajan tuntumassa urheiluautoihin erikoistuneessa liikkeessä. Elettiin keskiviikkoa 19.4 kun pistin taas saksaa puhuvan kaverini asialle tunnustelemaan mikä on homman nimi ja puhutaanko siellä englantia. Selvisi että kolme ihimistä on tulossa katsomaan autoa ja käski tiedustella asiaa perjantaina iltapäivästä. Sisuunnuin asiasta siinä määrin että soitin itse ja kysyin voinko varata auton tai maksaa varausmaksun. Vastaus oli että soita huomenna torstaina klo 14 uudelleen. Soitin sitten seuraavana päivänä (20.4) ja auton varannut mies ei ollut saapunu. Eli auto oli taas vapaa. Kyselin että mites edetään, voinko varata sen. Vastaus oli melko tyly, vain jos voin vakuuttaa tulevani auto katsomaan lähipäivinä. Ei siis käynyt ehdottamani "ensi viikolla..." Ei auttanut kun toimia. Sanoin että mää lähden samantien tulemaan.

Klo oli kolme kun lähdin tuntia aikaisemmin torstaina töistä. Kävin pankissa hakemassa rahaa ja varasin aamulennon Hki-Munchen ja samaan syssyyn lautan lauantaille Travemundesta Helsinkiin. Klo 19 lähti bussi Porista Helsinkiin. Asiaa sotki vielä se että CLK:hon vaihdossa ottamaani PT Cruiseria oltiin tulossa ostamaan. Rahat taskuun ja äkkiä kotiin pakkaamaan. Yhdeltätoista olin Helsingissä ja taksilla lentokentälle. Luulin pääseväni niihin hienoihin kapseleihin nukkumaan, mutta nehän oli kansainvälisellä puolella. Nuokuin sitten penkeillä aamu viiteen jollon pääsin turvatarkustuksesta läpi ja syömään jotain aamupalaa kahvilaan. Lento lähti ajallaan klo 6. Samalla lennolla oli muuten Marcus Grönholm. Perillä Munchenissä oltiin 7:30 paikallista aikaa. En halunnut opiskella mitään metro tai linja-auto karttoja. Otin taksin ja ajoin Munchenin rautatieasemalle. Taksi maksoi 87€. Kuski oli kuitenkin poikkeus, täkäläinen valkolainen jonka kanssa oli kiva jutustella matkan ajan. Rautatieasemalla ostin lipun Frielassingiin alle 3-kympillä.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_085755_zpsfpujwhw8.jpg ]
Juna lähti sopivasti puolen tunnin päästä.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_100306_zpswlqkdcpt.jpg ]
Kevät oli keski-Euroopassa jo pitkällä.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_101421_zpsinmrmm81.jpg ]
Taivaalle lensi jotain antiikkisia lentokoneita.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_102514_zpssiqndyie.jpg ]
Frielassingia lähestyessä alkoi maisemat muuttua jylhiksi. Koo'oo mestahan siis on ihan Salzburgin vieressä Saksan puolella.

Tässä vaiheessahan siis en ollut juuri nukkunut mitään pian 24 tuntiin. Olo silti ihmeen pirteä. Vuoristoilma? Rautatieasemalla oli minua vastassa autoliikkeen omistajan poika. Nuori jantteri, hädintuskin 20.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_120218_zpshm3ai9g9.jpg ]
Muutaman minuutin ajomatkan päästä oltiin liikkeessä.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_113209_zpsymrx7tzr.jpg ]
Siinä se nyt oli! 08/2004 SLK55 AMG. 94tkm ajettu. Parkkitutkat, navi, airscarffit, HarmanKardonit, automaatti ilmastoinnit, kuskin penkki sähköllä, vario-ohjaus, ratti sähköllä, puna-musta kaks'väri desingo sisusta, face-liftin etusumuvalo-päivävalo-setit, face-liftin takadiffuusori, uudet levyt-palat-renkaat. Yhdellä omistajalla. Tullut vaihdossa johonkin Porscheen.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_121135_zps1x0yijmn.jpg ]
Tykkään tällaisista liikkeistä jotka myy vain mielenkiintoisia autoja. Kuvan ulkopuolella oli muuten Ferrari F12 odottamassa luovutusta ja sisällä tuliterä Bentley Bentayga SUV.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_120212_zpspnxth3ee.jpg ]
Omistajan poika pääsi töihin asentamaan kilvenpohjia ja käyttämiäni "erikoiskilpiä" samalla kun juttelimme niitä näitä. Asiakaspalvelu oli parasta mitä ikinä olen kohdannut. Minua kuunneltiin ja oltiin oikeasti kiinnostuneita jutuistani. Käytiin tankkaamassa auto piri'pintaan firman piikkiin ja paikallisella Mersulla vaihdettiin kieli englanniksi. Kahvia juoteltiin ja tuore vesipullo lykättiin matkajuomiseksi. Mikään kiire ei ollut. Mun oli pakko itse kiittää ja kertoa että tässä on nyt 1000km ajoa klo 3 lähtevään lauttaan.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170421_124530_zps7kulelpb.jpg ]
Tien päälle päästyäni fiilis oli uskomaton. Maisemat uskomattomia ja auto tuntui niin saatanan hyvältä. Uudempi 7g vaihteisto pelasi vääntävän M113 koneen kanssa niin hyvin. Vanhassa CLK:ssa minua aina vähän harmitti kun vaihteet loppui kesken tai ne oli liian lyhyitä. Nyt kun kone kiersi seiskalla 3-tonnia, oli vauhtia joku 170. Ja tämä näkyi myös positiivisesti bensan kulutuksessa. Ja ensimmäinen auto jossa ei tarvi mennä heti renkaita tasapainotamaan tms. Ajo oli niin mielyttävää.

Ajoin täysin putkeen yhden lisätankkauksen voimin suoraan Travemunden satamaan ja autojonoon. Käsittämätön suoritus kun en ollut pian nukkunut 30 tuntiin. Sen huomasi sitten kun pääsin lippukojun jälkeen jonottamaan. Nukahdin saman tien lämpimään autoon.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/IMG-20170422-WA0013_zps8sg5nzil.jpeg ]
Seuraavana päivänä ei ollut muuta kuin syödä ja maistella viskejä. Hyttikavereiksi sain tällä kertaa pari torikauppiasta jotka haki tavaraa Saksasta ja myi niitä Kuopiossa. Muslimeja olivat. Toinen ei puhunut sanaakaan suomea eikä englantia. Toinen, vanhempi kaveri, puhui suomea hyvin kun oli täälä 24 vuotta asunut. Yöllä oli hauska tilanne kun kavereille tuli erimielisyyttä missä päin Mekka on. Mihin suuntaan pitää kumartua. Puhelimista koitettiin suuntaa katsoa. Hyvä kun ei respasta kompassia haettu. Näitä seremonioita oli hauska seurata yläpediltä. Mutta mukavia kavereita. Puhuttiin mailman asioista ja oli mukava vertailla eri näkökulmia. Fiksuja tyyppejä ja huumorintajuisia. Se arabian kielinen monotoninen rukous oli muuten aika nukuttavaa pölinää.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/IMG-20170423-WA0005_zpss0nfeajo.jpg ]
Suomessa kotona sunnuntaina 23.4 klo 12. Tai kuvassa olen kyllä kaverin tontilla irvistelmässä. Minähän en misään OK-talossa halua asua.

[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/SLK55/20170424_133722_zpsfluc3m14.jpg ]
Maanantaina virkeänä töihin. Kevyesti ennakoiden pakosarjat olivat jo saapuneet.

Tästä taas jatketaan. Kuvia lisää kun on vähän paremmat ilmat ja auto puunattu.

https://www.youtube.com/watch?v=pDjci-mIcYo" onclick="window.open(this.href);return false;
Näin tapahtuu auton osto ei mitään monenpäivän ihmetelyjä :)
samaan mallin putkeen ajanut saman välin usein mukavapätkä
tosin viimeksi piti tankata useemin mopolla

E: auto vaihtui sitten vielä sportisempaan :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja RH »

Sillai :clap: :thumbup: .
Tätä seurataan sitten taas jatkossa, varsinkin kun myös näppäimistön käsittelysi on oikeinkin "vähintään" asiallisella tasolla 8) :wave: .
Avatar
SL666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: La 27.08.2011 19:49

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja SL666 »

Onnittelut uudesta Mersusta! Varsin mielenkiintoinen malli.
Ohitse otsikon, kuinka kauan kesti ajaa Frielassingista Travemundeen? Onko suositusta reitille? (Travemunde-Munchen)
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 548
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

:thumbup:
Tuleeko tähän ahdin?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

SL666 kirjoitti:Onnittelut uudesta Mersusta! Varsin mielenkiintoinen malli.
Ohitse otsikon, kuinka kauan kesti ajaa Frielassingista Travemundeen? Onko suositusta reitille? (Travemunde-Munchen)
Kiitosta vaan. Nyt kysyt vaikeita... Navi vaihteli reittiä vähän väliä ja ajoin vai sen ohjeiden mukaan. Alussa kuitenkin oli joku 1050km matkan pituus. Jaa odotas... Tehdääs vähän salapoliisin hommia. 12:45 on otettu kuva missä näkyy toi rannekello ja se on just kun pääsin Frielassingin ulkopuolelle. Ja joskus 23 aikaan olin Travemundessa. Välillä tankkasin vaan kerran joten muuten vedin yhtäsoittoa. Kolme kertaa eri paikoissa jouduin ruuhkiin jossa sai seisoa ihan paikallaan tai ryömiä kävelyvauhtia minuutti tolkulla. Noista kertyi ainakin 40min lisää aikaa.
Pikku Mersu kirjoitti::thumbup:
Tuleeko tähän ahdin?
Ei tuu. Pakosarjat ja softa vaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
NiiloMikael
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 24.04.2016 21:44

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja NiiloMikael »

Hyvältä näyttää SLK. :thumbup: Ajeltiin peräkanaa tänään siitä Baarikaapin kohdalta teatterin alamäelle. Ei paljoa tullut eteenpäin tiirailtua kun silmät peilissä kiinni tuijottelin. Kattokin nousi reteesti 8)
Mulla oli nettiauton välilehdellä se sun CLK auki päivittäin kun olit myymässä ja itsellä auton hankinta juuri menossa, hieno oli sekin! "Onneksi" työmatkan takia täytyy itsellä olla dieseli.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Katos tollaisen menit ostamaan, onneksi olkoon. Tuo oli kanssa mulla silloin ehdokkaana, kun tuota AMG:tä hommailin, mutta nyt ei sitten ole avoa :oops: , jos joskus sitten... Toi on todella hienoa seutua, mistä tuon hait, jos sulla olisi ollu pikkuisen aikaa, niin tossa olisi ollu kotkanpesä ja Köningsee ihan vieressä.

Mites ajoitko Berliinin, vai Hannoverin kautta ylös. Munchenistä Berliiniin tie on todella hyvässä kunnossa, meinaan siellä pystyy pitämään ihan kelvollista marssi nopeutta.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Oktopuss kirjoitti:Hieno auto ja mukavaa tarinointia :thumbup: Mitenkäs kulkupuoli edelliseen CLK:n verrattuna?
Kulkupuoli on selkeesti parempi. Noin 150kg kevyempi auto ja toi jo aikaisemmin kehumani 7g vaihteisto saa ihmeitä aikaan. Ainoat asiat jotka ärsyttää on kovemmissa nopeuksissa selkeästi kovempi rengas- ja tuulensuhinametelit. Täkäläisissä alle 150 nopeuksissa tosin on aika samaa tasoa kuin CLK:kin. Toinen on myös äänipainotteinen asia. Toi mekaaninen ja monella tapaa nivelöity kattorakenne narisee ja rätisee hivenen ajettaessa epätasaisella pinnalla. Muuten ei kyllä ilmoittele itsestään. Jotenkin auto tuntuu todella hyvältä. Ihan poikkeuksellinen fiilis että tällä olis kiva ajaa pidempäänkin.
NiiloMikael kirjoitti:Hyvältä näyttää SLK. :thumbup: Ajeltiin peräkanaa tänään siitä Baarikaapin kohdalta teatterin alamäelle. Ei paljoa tullut eteenpäin tiirailtua kun silmät peilissä kiinni tuijottelin. Kattokin nousi reteesti 8)
Mulla oli nettiauton välilehdellä se sun CLK auki päivittäin kun olit myymässä ja itsellä auton hankinta juuri menossa, hieno oli sekin! "Onneksi" työmatkan takia täytyy itsellä olla dieseli.
Joo heitin kaverin Vapropaatturin haalarijuoksuun ja halusi ehdottomasti Väinölastä rantaan päästä katto auki. :mrgreen:

Antti V kirjoitti:Katos tollaisen menit ostamaan, onneksi olkoon. Tuo oli kanssa mulla silloin ehdokkaana, kun tuota AMG:tä hommailin, mutta nyt ei sitten ole avoa :oops: , jos joskus sitten... Toi on todella hienoa seutua, mistä tuon hait, jos sulla olisi ollu pikkuisen aikaa, niin tossa olisi ollu kotkanpesä ja Köningsee ihan vieressä.

Mites ajoitko Berliinin, vai Hannoverin kautta ylös. Munchenistä Berliiniin tie on todella hyvässä kunnossa, meinaan siellä pystyy pitämään ihan kelvollista marssi nopeutta.
Juu moni sitä ihmetellyt miksi oli niin kauhea hoppu, mutta kun köyhän pitää käydä töissäkin. Ja pomokin oli vähän karheana kun soitin sille illalla bussista että "en tuu töihin huomenna, meen Saksaan ostaan autoo saatana..." Reitti taisi olla Hannoverin kautta. Navi vaihteli sitä koko ajan liikennetiedotteiden mukaan. Mä vaan ajoin ja ajoin kuin Roy Orbison.

Kävin eilen maahantuontikatsastuksella. Hyvä oli ja kaikki kunnossa eikä mikään paikka vuotanut, mutta jotain outoa on tapahtunut. Pakoputkisto saanut kunnon raapimaa koko matkalta ja perän jäähdytys-siili kadonnut. Pistän sen nyt heti tilaukseen kanssa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Jotain pientä touhuamista Mersun kanssa touhuttu.

Kuva
Vanha voblaava hihnapyörä irtosi ihan paineilmamopolla.

Kuva
Uusi. Tilasin halvimman QP24:stä. Jatkossa kandee katsoa vaikka Febilainen jossa pultti mukana koska mokoma pultti marmorilla maksaa 2-kymppiä. Samalla vaihtui hihnan ohjainrulla. Kiristimenkin rullan ostin, mutta ei löytynyt tähän hätään reikä-torxa ja mokoma rulla tuntui ihan sulavalta rullaamaan.

Kuva
Siili.

Kuva
Luulin että se olisi autostani revitty irti tai siihen olisi joku osunut. Noh... Pultinreijissä ei ollut edes kierteitä niin tuskimpa se on edes siellä ollutkaan. Google kertoisi epävarman huhun että autot joihin olisi valittu "Drivers Package" optio tulisi siilillä. Tätä tukisi sekin että edellinen CLK kulki sen 275 ja siinä on siili. "Drivers Package" optiohan nostaa rajottimen 280:neen.

Kuva
Siili paikoillaan. Perän puoleisen hapettuneen pinnan puhdistin ja väliin vedin aluminitahnan.

Kuva
Florim Avdija. Yo!

Kuva
Kävin mutsia ja Pyry-kissaa morjestamassa. Otan todellakin autosta parempia kuvia kun vaan ehdin ja ehdin auton käyttää Panulla hierottavana.

Seuraavaksi varmaan tulee kuvaa jostain pakosarjatouhuista.
Viimeksi muokannut MouTine, Pe 22.09.2017 07:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
SL666
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: La 27.08.2011 19:49

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja SL666 »

Perkules, tuo sama hemmo Florim on laatan mukaan kasannut minunkin moottorin SL55:ssa :D
FA kuva1.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

SL666 kirjoitti:Perkules, tuo sama hemmo Florim on laatan mukaan kasannut minunkin moottorin SL55:ssa :D
FA kuva1.jpg
Google löysi kuvan ja monen muunkin raportoineen rakentaneen koneensa. Mutta ei o silti legendaarisen F1 Miken voittanutta. :mrgreen: En tiedä mikä siinä on mutta esim Ebayssä myydään moottorin päälivuoveja paljon kalliimmalla jos ne on Michael Kubler signeerannut.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja Antti V »

MouTine kirjoitti:
SL666 kirjoitti:Perkules, tuo sama hemmo Florim on laatan mukaan kasannut minunkin moottorin SL55:ssa :D
FA kuva1.jpg
Google löysi kuvan ja monen muunkin raportoineen rakentaneen koneensa. Mutta ei o silti legendaarisen F1 Miken voittanutta. :mrgreen: En tiedä mikä siinä on mutta esim Ebayssä myydään moottorin päälivuoveja paljon kalliimmalla jos ne on Michael Kubler signeerannut.
Tuo alkaa vaikuttaa jo siltä, että niinköhän tuo rakentaja pitää paikkaansa :D :D . Samalla nimellä varustettu laatta löytyy munkin koneen päältä :lol: :lol:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Amerikkaa tähänkin.
Kuva
Viimeksi muokannut MouTine, Pe 22.09.2017 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
peltimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 280
Liittynyt: Su 03.04.2011 21:03
Paikkakunta: Varkaus

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja peltimies »

Mistä sait tilattua jenkkivalot puskuriin.
Harraste mb 123 2.3 ce-84 .Harraste w 124 E220-94, w 211 -03 220 cdi ja slk R 171 -04, 2.0 kompressori.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

peltimies kirjoitti:Mistä sait tilattua jenkkivalot puskuriin.
Ebaysta. Tulivat Taipei-citystä. :mrgreen: Polttimonkannat on näissäkin samaa vanhaa eli mistä tahansa vanhan Mersun sivuvilkuista sopii. Tuli joskus purkaamolta haettua pussillinen niitä eli lähes kaikista mihin vaan telineillä yletin niin leikkasin talteen kun tiedän että joka autoon nää tulee askarreltua nyt ja tulevaisuudessa. Johdotukset vein siististi pusstimalla ja ja liitokset juottamalla ja kutistesukalla. Sen takia menikin aikaa koko ilta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kuva
Yksi pakokanava, jossa nyt sellainen ylistetty keraaminen pinnoitus. Hieno reikä.

Kuva
Kuva
Vaihtelin moottorin- sekä vaihteiston-tukikumit. Vanhat olivat alkuperäiset ja ehjät, muttei nuo uudet nyt niin paljoa maksa ja noiden tuubisarjojen jälkeen ne on mahdottomat vaihtaa ilman pakosarjojen irroitusta. Febin laatikossa Bogen tekeleet joista Mersun varaosanumero on hierottu pois. Myös alkuperäiset oli Boget.

Kuva
Kuva
Kuva
Siinä nyt sitten ovat ja istuvat. Samalaiset on kuin edellisessä CLK:ssa. Kohdistus pakoaukoihin tehty pinnapulttien omavalmiste holkeilla. Kuskin puolella sai takoa tuohon lämpöpeltiin pienen montun jotta on tilaa edes se 3-4mm. Lambda-anturan kierreholkin pakosarjasta sai ajaa minimi-mittaansa jotta itse antura ei osuisi rattiakseliin. Aika näyttää riittikö toleranssi.

Kuva
Ja tuollanen on keskipätkä pakosarjoilta itse putkistoon. Muuten loppuputkisto on täysin vakio, mutta taidan silti lisätä ensi talvena vaimentimet tohon etupätkään. Sen verta on ääntä täyskaasuvedossa.
Viimeksi muokannut MouTine, Pe 22.09.2017 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Käväsin lauantaina kaverin luona vähän koodailtavana. Ilmapumppu ja takalambdat sammutettiin. Tai siis tarkemmin selitettynä seurantatoiminto takimaisista lambdoista poistettu. Lambdat toimivat normaalisti ja antavat vikaantuessaan vikaakoodin kuten normaalistikkin. Myös keulan puhallin koodattiin 10 astetta alemmas. Mittaristosta "fuel content" enabloitiin, eli nyt näyttää jäljellä olevan polttoaineen määränkin. EGR:ää ja Vmaxia ei päässyt ronkkimaan. Sama juttu oli edellisen CLK:nkin kanssa.
Kuva

Nopee räpsy nykyisestä kotiympäristöstään. Tykkään tuon auton muodoista ihan pirusti. Ja se että auto todella on vain kaksipaikkainen ja tuo jumalainen M113 V8 kenkälusikalla sovitettu tuonne. Ihan huippu kombo.
Kuva
Viimeksi muokannut MouTine, Pe 22.09.2017 07:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Bulgariasta tuli melkein aito uusi navi-DVD parilla kympillä. Nyt tunnistaa muitakin paikkoja kuin Vammalan ja Helsingin. Itseasiassa on tosi ajantasalla uusimmista liikenneympyröistä. Tosi paljon sairaaloita joka puolella. Taitaa luokitella eläinlääkäritkin sairaaloiksi.
Kuva
Uusi vasemmalla, vanha oikealla.
Viimeksi muokannut MouTine, Pe 22.09.2017 08:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
saintiel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 23.01.2015 16:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja saintiel »

Löytyiskö linkkiä tuohon mistä tilasit tuon navin
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

saintiel kirjoitti:Löytyiskö linkkiä tuohon mistä tilasit tuon navin
http://m.ebay.com/itm/Mercedes-NTG1-201 ... iid%253A22" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

MouTine kirjoitti:Bulgariasta tuli melkein aito uusi navi-DVD parilla kympillä. Nyt tunnistaa muitakin paikkoja kuin Vammalan ja Helsingin. Itseasiassa on tosi ajantasalla uusimmista liikenneympyröistä. Tosi paljon sairaaloita joka puolella. Taitaa luokitella eläinlääkäritkin sairaaloiksi.
Tutkin vähän tuota sairaaloiden ja muiden kohteiden muodostumista... Herätti hieman huomiota kun omassa kotiosoitteessakin oli sairaala-symboli. Vein crosshairin kohteen päälle ja antoi infoksi jo kaksi kolme vuotta sitten samasta rapusta pois muuttaneen ambulanssikuskin nimen. Sittemmin kaveri on ilmeisesti pistänyt oman jonkinlaisen terveysalan toiminimen tms pystyyn. Sama kuvio toistui monen pienemmän ravintolan / snägärin kohdalla. Täysin nerverhöörd nimi jossain keskellä omakotitaloaluetta osoittauituikin joksikin pöytälaatikkofirmaksi joka on rekisteröity kotiosoitteseen. Täysin hyödytöntä dataa. Tämänkin resurssin ja levytilan olisi voinut käyttää oleellisimpien kohteiden nimeämiseen ja bensa-asemien tarkempaan kohdentamiseen. Ei silti, hyvin tuo levy ja karttapohja on ajantasalla. Mielummin tuota käytän kuin jotain köyhän näköistä imukuppi navia tuulilasissa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
saintiel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 23.01.2015 16:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja saintiel »

Kiitoksia. Tuo kappale tosiaan oli mennyt sulle mihin toi linkki oli mutta löyty samanlainen vastaava 22e.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

UPS toi mailmalta tutun Haydenin RapidCool 679 vaihteistoöljyn jäähdyttimen. Samanlaisen asentelin aikoinaan edelliseen CLK:hon. SLK:ssa piti puskuri oikeen purkaa jotta pääsi hääräämään. Mittasin että kenno vetää 2 desiä, linjat ehkä desin ja toinen desi tuli vanhasta jäähdyttimen vesitankissa olevasta lauhduttimesta. Tuuttasin rohkeasti puolilitraa 236.14 öljyä linjasta sisään ja löin letkut kiinni.

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut MouTine, Pe 22.09.2017 08:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kaikenmoista on taas sattunut. Tuulilasiin linkoutu kivi, keskikokoinen lintu lensi keularitilään ja sakkoakin on saatu.

Kuva
Tollanen aika kettumainen kolo. Valoissa edellä seisova auto poltti kunnolla kumia ja siitähän se kivi sitten nousi. Kävin asiassa mainitsemassa seuraavana päivänä mutta sanaharkaksihan se meni. En ala tässä tai somessa asiaa itkeä mut sen vaan sanon että jos joskus tilaisuus tulee vaikka hiukan kyseenalaisinkin tavoin asia kuitata, niin en epäröi hetkeäkään. Tuulilasikorjaaja Juha Väre kuitenkin onnistui 5-kympillä paikata noinkin paha tähti melkein piiloon.

Kuva
Uudet kumiloisetkin kiedotiin vanteelle. Edessähän oli seitsemän vuotta vanhat ja runkovikaiset Kumhot. Takana uudet samanmoiset, mutta väärällä profiililla. Tilalle tuli täys'sarja GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3:sia. Samalla tehtiin nelipyöräsuuntaus. Nyt menee hienosti.

Kuva
Veropäätös tuli ja meni maksuun saman tein ja kilvet hain.

Eipä kai tässä kummempia. Auto toimii ja ei varmaan mitään uutta kerrottavaa tule. Nyt vois lähteä jonnekin reissuun.
Viimeksi muokannut MouTine, Pe 22.09.2017 08:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Pistetään juhannukselta joutavaa kuvasaastetta. 850km tuli ajeltua.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kulutus oli ajotietokoneen mukaan 8,9. Noilla uusilla renkailla menee niin helvetin hienosti ja on hyvä ajaa. Ainut ärsyttävä vika on tuo Commandin navi joka tilttailee sillon'tällön jos skaalaa kartan oikeen isoksi. Mikä lie softabugi? Teki jo samaa vanhalla kartta-DVD:llä, joten tuskin on syynä tuo epävirallinen levy.
Viimeksi muokannut MouTine, Pe 22.09.2017 08:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja RH »

Ootko verrannut, kuinka optimistinen tuo ajotietokoneen näyttämä on? Se oikeellisuus/suuntaa-antavuus kun omien autojen kokemuksella näyttää mersuissa olevan ihan mitä sattuu... Jos edes sinne päin, niin aika pieniä lukemia tuommoiselle autolle.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

RH kirjoitti:Ootko verrannut, kuinka optimistinen tuo ajotietokoneen näyttämä on? Se oikeellisuus/suuntaa-antavuus kun omien autojen kokemuksella näyttää mersuissa olevan ihan mitä sattuu... Jos edes sinne päin, niin aika pieniä lukemia tuommoiselle autolle.
En ole todellista laskenut. On niin satunaisia nää mun ajoni kun keskustassa asun. Tarvii seuraavalla reissulla laskea. Mutta ihan näppituntumaltakin tää kuluttaa selkeesti vähemmän mitä edellinen CLK.

Tuosta tuli muuten toinen juttu mieleen... Tässä SLK:ssa ei olenkaan sitä rytinää, pauketta ja ketunhännän syöksemistä mitä CLK:ssa oli kun jarrutti moottorilla korkeilla kierroksilla ja hiukan kengän kärjellä koski kaasuun. Se oli kyllä ihan hauska omalla tavallaan. :mrgreen:
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3144
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Moukan SLK

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

MouTine kirjoitti:Tuosta tuli muuten toinen juttu mieleen... Tässä SLK:ssa ei olenkaan sitä rytinää, pauketta ja ketunhännän syöksemistä mitä CLK:ssa oli kun jarrutti moottorilla korkeilla kierroksilla ja hiukan kengän kärjellä koski kaasuun. Se oli kyllä ihan hauska omalla tavallaan. :mrgreen:
Tätäpä olen kritisoinut itsekin, kun veljen vaimon vastaavalla SLK:lla siellä Abu Dhabissa olen parilla eri kerralla ajellut. Minun mielestä kuuluis ehdottomasti tällaisen auton luonteeseen putkessa paukkuminen... :!:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin