W124 kylmäkäynnistys ongelma
W124 kylmäkäynnistys ongelma
Mb w124 260 kylmäkäynnistys ongelmia.. Moro eli mun 260 teki tämän tempun kerran myös talvella kerran mutta sen jälkeen toiminut hyvin kunnes alkoi tossa viime viikolla taas lähtemään kylmänä helvetin huonosti käyntiin. Kun sen saa käyntiin niin ei ole mitään käynti ongelmia, sitten antaa käydä niin kauan että moottorilämmöt on siinä 80 pinnassa ja sammuttaa ja laittaa uudetaan käyntiin niin lähtee kun palmun alta mutta kun antaa olla just työpäivä pituisen ajan ja koittaa käyntiin saada niin sahaa helvetin kauan ennenku käyntiin saa.. eilen vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot mutta eipä se mitään auttanut ja alkaa keinot loppua mitä tehdä.. voiko virranjakajakansi tai puola olla syynä vai onko jotain bensa ongelmia? Ja juu bensapumpun kuulee kun lähtee päälle että se se ei luultavasti ole. Olisin kiitollinen jos saisi jotain fiksuja vastauskia että saisin vanhuksen toimimaan niin kun pitää kiitos etukäteen jo vastauksista!
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Jopko suuttimet vuotaa bensat pois linjastosta tai yj-rel on rikki ja kylmäkäynnistys piiri ei pelaa..toki vihreä pyöreä kaksi tappionen anturi joka ohjaa kylmäkäynnistystä voi olla rikki...mittailepa sitä..yj-rele uudelleen tinaukseen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Jees pitää katsoa! Kiitos, ihmettelen kun völillä sitten toimii ihan normaalisti?
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Kokeile seuraavan kerran höräyttää pumppua useampi kerta ennen starttia, jos lähtee paremmin käyntiin, niin paineet häviää jostain syystä linjasta.
Eli kuten Atlas sanoikin suuttimet vuotaa ja tai paineen varaaja ei pidä riittävästi.( Toki pumppukin jos yhden pumpun järjestelmä, yleensä näissä 6 koneissa kaksi, voi olla jompikumpi jo ehtoon puolella vaikka auto muuten toimisikin normaalisti.) Mutta kuten edellä jo mainittiin niin sähköiset häiriö aiheuttavat myös näitä ongelmia!
Eli kuten Atlas sanoikin suuttimet vuotaa ja tai paineen varaaja ei pidä riittävästi.( Toki pumppukin jos yhden pumpun järjestelmä, yleensä näissä 6 koneissa kaksi, voi olla jompikumpi jo ehtoon puolella vaikka auto muuten toimisikin normaalisti.) Mutta kuten edellä jo mainittiin niin sähköiset häiriö aiheuttavat myös näitä ongelmia!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Jees, pitää seuravalla kerralla jos vielä vittuilee kokeilla just pari kertaa ennenkun käynnistää. Kiitos vastauksista!
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Sit vielä se että just silloin kun ei halua lähteä käyntiin niin kun sahaa 20 sekuntia niin kyllähän se lähtee käyntiin mutta miks ei heti lähe?
Re: W124 kylmäkäynnistys ongelma
Oikeastaan kun ilmalautanen painuu alipaineesta vähän alkaa paine ja bensa nousta putkistoon..pienellä liikkeellä se ei paljoa anna ja siksi pitkä käynnistys kunnes putki täyttyy..tulee suuttimien avautumis paine raja täytettyä ja ruiskutus alkaa.
Seuraavat starttauykset taas toimi mutta pitkä seisonta vaikka yön yli taas laskee bensat sylinteriin...aivan samanlainen vika joka korjaantui suuttimien vaihdolla,
Seuraavat starttauykset taas toimi mutta pitkä seisonta vaikka yön yli taas laskee bensat sylinteriin...aivan samanlainen vika joka korjaantui suuttimien vaihdolla,
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-