W212 vetokoukku
W212 vetokoukku
W212 farmarin vetokoukku olisi suunnitelmissa. Onko kellään kokemuksia asennuksesta? Mitä pitää tietää? Kannattaako edes itse asentaa?
Irroitettava malli.
Löytyykö Jyväskylän seudulla hyviä asentavia yrityksiä?
Irroitettava malli.
Löytyykö Jyväskylän seudulla hyviä asentavia yrityksiä?
Nyt: Mercedes-Benz E 350 CDI BE T A Avantgarde 2010
Ennen: Mercedes-Benz E 320 CDI T Avantgarde 2006
Ennen: Mercedes-Benz E 320 CDI T Avantgarde 2006
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: W212 vetokoukku
Kyllähän moinen on olemassa. Tämä on mielestäni ainoa koukku jonka mersuun kehtaa asentaa.
http://westfalia-automotive.co.uk/merce ... _1043.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä uudemman luokan mersuissa on ostettava mallikohtainen johtosarja joka lyödään TAKA-SAM poksiin kiinni ja reititetään koukulle.
http://westfalia-automotive.co.uk/merce ... _1043.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä uudemman luokan mersuissa on ostettava mallikohtainen johtosarja joka lyödään TAKA-SAM poksiin kiinni ja reititetään koukulle.
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: W212 vetokoukku
Mä törkkäsin viime keväänä omaani tollasen Westfalian koukun ja helppoa oli asennus.
Takavalot ja -puskuri irti, puskurin palkki irti ja koukkupaketin mukana tullut palkki paikalleen. Sen jälkeen piuhat konttiin ja kiinni. Puskuri ja valot paikalleen, koukku kiinni ja naapurin pihaan testaamaan kytkennät.
Savua ei noussut, joten ohjekirjaa ei tarvinnut avata
Käytin auton kuitenkin vielä marmorilla, että koodasivat koukun autoon. En tiedä, oliko pakollinen toimenpide, kun kaikki toimi ilmankin, myös takaparkkitutkat tiputtivat itsensä pois pelistä kärry perässä.
Nyt tuon koodauksen varmaan saa tehtyä harrastajatkin, mutta viime kesänä ei vielä tuntunut tähän korimalliin olevan kykyjä.
Koko projektin kinkkisin vaihe oli puskurin molemmissa kyljen puoleisissa yläreunoissa olevat mutterit (muistaakseni 10mm), joiden irroittamiseksi piti olla pitkä pätkä jatkovarsia, että ne ylettyy avaamaan.
Ja kaikki osathan on bolt-on, eli mitään virityksiä ei tarvi tehdä. Eikä mitään myöskään näy, kun koukku on irti.
Ja koukun piuhasarjoineen tilasin briteistä.
Takavalot ja -puskuri irti, puskurin palkki irti ja koukkupaketin mukana tullut palkki paikalleen. Sen jälkeen piuhat konttiin ja kiinni. Puskuri ja valot paikalleen, koukku kiinni ja naapurin pihaan testaamaan kytkennät.
Savua ei noussut, joten ohjekirjaa ei tarvinnut avata
Käytin auton kuitenkin vielä marmorilla, että koodasivat koukun autoon. En tiedä, oliko pakollinen toimenpide, kun kaikki toimi ilmankin, myös takaparkkitutkat tiputtivat itsensä pois pelistä kärry perässä.
Nyt tuon koodauksen varmaan saa tehtyä harrastajatkin, mutta viime kesänä ei vielä tuntunut tähän korimalliin olevan kykyjä.
Koko projektin kinkkisin vaihe oli puskurin molemmissa kyljen puoleisissa yläreunoissa olevat mutterit (muistaakseni 10mm), joiden irroittamiseksi piti olla pitkä pätkä jatkovarsia, että ne ylettyy avaamaan.
Ja kaikki osathan on bolt-on, eli mitään virityksiä ei tarvi tehdä. Eikä mitään myöskään näy, kun koukku on irti.
Ja koukun piuhasarjoineen tilasin briteistä.
S212 E350CDI
Re: W212 vetokoukku
Tulipa siirryttyä Bemumiehestä Mersumieheksi ja hankittua W212 Sedan vm. 2011 AMG-paketilla. Nyt vain tuli ongelmia löytää siihen irrotettava koukku. Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi järkevällä hinnalla irrotettavan koukun, kun kaikissa löytämissäni sanotaan, ettei sovi AMG-malliin?
Re: W212 vetokoukku
Tuoreen Mesemiehen kokemus on ainakin se, että http://www.btcf.fi/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; on paljon tätä foorumia aktiivisempi
Päädyin tilaamaan tällaisen http://www.ebay.com/itm/161319320354?ss ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false; Myyjä väitti, että sopii myös AGM-koripaketilla varustettuun sedaniin. Nähtäväksi jää!
Päädyin tilaamaan tällaisen http://www.ebay.com/itm/161319320354?ss ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false; Myyjä väitti, että sopii myös AGM-koripaketilla varustettuun sedaniin. Nähtäväksi jää!
Re: W212 vetokoukku
Moro
Minulla on tehdasasenteinen, puskurin alla oleva vetokoukku. Nyt on sellainen vika, että koukkua ei saa vapautettua vasemman lokeron sisällä olevasta säätimestä. Säätimeen ei syty valo, kun yritetään vapauttaa koukku alas. Merkkiliikkeessäkin yrittivät pari tuntia huonolla menestyksellä. Onko kellään kokemusta ko. viasta. Niin auto MB 200 sedan vm. 2010.
Minulla on tehdasasenteinen, puskurin alla oleva vetokoukku. Nyt on sellainen vika, että koukkua ei saa vapautettua vasemman lokeron sisällä olevasta säätimestä. Säätimeen ei syty valo, kun yritetään vapauttaa koukku alas. Merkkiliikkeessäkin yrittivät pari tuntia huonolla menestyksellä. Onko kellään kokemusta ko. viasta. Niin auto MB 200 sedan vm. 2010.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Re: W212 vetokoukku
Kaizen kirjoitti:Tuoreen Mesemiehen kokemus on ainakin se, että http://www.btcf.fi/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; on paljon tätä foorumia aktiivisempi
Päädyin tilaamaan tällaisen http://www.ebay.com/itm/161319320354?ss ... 1497.l2649" onclick="window.open(this.href);return false; Myyjä väitti, että sopii myös AGM-koripaketilla varustettuun sedaniin. Nähtäväksi jää!
muutamaan c:hen ja s-sarjalaiseen oon koukun laittanu joissa oli amg paketti.. ainoa "ongelma" niissä oli että koukun nuppi tuli todella lähelle puskuria..
Re: W212 vetokoukku
Muutama viikko sitten laitettiin W212 -farkkuun 220 CDI AMG-paketilla Thulen kuokku. Takapuskurin alta jouduttiin ottamaan muovista vajaan tulitikkuaskin kokoinen pala pois.Kaizen kirjoitti:Tulipa siirryttyä Bemumiehestä Mersumieheksi ja hankittua W212 Sedan vm. 2011 AMG-paketilla. Nyt vain tuli ongelmia löytää siihen irrotettava koukku. Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi järkevällä hinnalla irrotettavan koukun, kun kaikissa löytämissäni sanotaan, ettei sovi AMG-malliin?
Iroitettavan koukun peitelevy peittää aukon hyvin (maalattiin myös mustaksi).
Homman teki Tony Racing Pitäjänmäellä Hgissä. Samalla laitettiin lohkoämmitin jne joten en osaa sanoa mikä oli pelkän kuokun osuus hinnasta.
Re: W212 vetokoukku
Käsittääkseni Thulen koukulla joutuu leikkamaan vakiopuskimestakin palan pois. Näin olin katselevinani asennusohjeista, kun omaa koukkua olin tilailemassa. Sen takia sivuutin Thulen koukun.
S212 E350CDI
Re: W212 vetokoukku
Kfzpointissa, mistä koukkuni tilasin, väittivät, että menee paikoilleen ilman modifikaatioita. Jää nähtäväksi, kun siihen vaiheeseen pääsen. Koukku saapui viime viikolla, mutta nyt lomaillaan
Re: W212 vetokoukku
Niinhän siinä kävi, että yrityksistä huolimatta eivät saaneet koukkua pelaamaan. Seuraava vaihe oli, että vaihdettiin koko koukku. Onneksi maksumies oli muu kuin minä itse. Opetuksena tästä on, että puskurin sisälle kääntyvää tehdasasenteista koukkua tulee käyttää aika ajoin, ettei se jumitu paikalleen.marakeesi kirjoitti:Moro
Minulla on tehdasasenteinen, puskurin alla oleva vetokoukku. Nyt on sellainen vika, että koukkua ei saa vapautettua vasemman lokeron sisällä olevasta säätimestä. Säätimeen ei syty valo, kun yritetään vapauttaa koukku alas. Merkkiliikkeessäkin yrittivät pari tuntia huonolla menestyksellä. Onko kellään kokemusta ko. viasta. Niin auto W212 MB E 200 sedan vm. 2010.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Honda Pan-European-94
Re: W212 vetokoukku
Asensin Thulen koukun W212 farkkuuni, eikä tarvinnut leikellä puskuria, eikä muutakaan. Sähköjen kanssa vaan tuli ongelma. Muuten ok, mutta data-kaapeleille en löytänyt paikkaa. Ohjeessa (jossa ei ollut suomenkieltä) neuvottiin laittamaan sinisen tulpan 9 ja 10-kohtiin valmiiksi liittimillä varustetut johdot. Ysi-kolo oli vapaana, mutta 10:ssä johto, joten ei onnistunut. Toisena vaihtoehtona käskettiin "ryöstöliittää" Kuvan mukaisesti, mutta en löytänyt siitä tulpasta noita värejä. Mikä neuvoksi...?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
MB W203 farmari 200 CDi -05
Re: W212 vetokoukku
Siis CAN-johdoista kyse. Mikähän se liitin johon käskettiin kytkeä, CAN-johdot kulkee aina parina ja jos olisi CAN-distribuuttorista kyse niin siellä olisi parillinen määrä paikkoja ja jos on vapaita niin nekin pareittain.
Hassua kyllä että tehtaan omassa ohjeessa käsketään "ryöstämään" signaalit sieltä takaluukusta takalampun tuntumasta.
Hassua kyllä että tehtaan omassa ohjeessa käsketään "ryöstämään" signaalit sieltä takaluukusta takalampun tuntumasta.
Re: W212 vetokoukku
Vähän venähti vastaaminen, mutta tosiaankin Thulen koukku on nyt paikoillaan porrasperäisessä W212:ssa, jossa on AMG-paketti. Pieni pala jouduttiin ottamaan takapuskurin alareunasta pois, mutta kolon näkee ainoastaan maassa konttaamalla, kun tietää, mitä hakee. Ei siis sen vuoksi ainakaan kannata Thulea sivuuttaa, että puskurin alareunaa joudutaan hieman loveamaan.Kaizen kirjoitti:Kfzpointissa, mistä koukkuni tilasin, väittivät, että menee paikoilleen ilman modifikaatioita. Jää nähtäväksi, kun siihen vaiheeseen pääsen. Koukku saapui viime viikolla, mutta nyt lomaillaan
Suurempi ongelma sen sijaan on koukun korkeus. Tai paremminkin mataluus. Appiukon 530 Bemussa kiinteä koukku on 15cm korkeammalla, eikä esim. vaunun vetäminen tuota ongelmia. Mesessä taas koukku on niin matalalla, että pitkäaisaisen matkailuvaunun kanssa saattaa tulla ongelmia. Peräkärryn aisa ainakin menee niin lähelle maata, että korotettujen suojateiden kohdalla melkein nappaa kiinni
Re: W212 vetokoukku
S212 vetokoukku hankinnassa.
Oisko tässä toimiva: http://www.ebay.de/itm/Anhangerkupplung ... 566e351554" onclick="window.open(this.href);return false;
tai: http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-E-Klas ... 5410212041" onclick="window.open(this.href);return false;
tai laittakaa linkkiä mikä ok?
Onko noissa sähkössarjoissa tuollainen "rosvoliitin" malli toimiva vai samiin liitettävä parempi?
Oisko tässä toimiva: http://www.ebay.de/itm/Anhangerkupplung ... 566e351554" onclick="window.open(this.href);return false;
tai: http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-E-Klas ... 5410212041" onclick="window.open(this.href);return false;
tai laittakaa linkkiä mikä ok?
Onko noissa sähkössarjoissa tuollainen "rosvoliitin" malli toimiva vai samiin liitettävä parempi?
Mercedes S211 facelift 320cdi 4-matic
Re: W212 vetokoukku
En osaa noista linkkaamistasi sanoa mitään. Näyttäisi vaan, että koukku irtoaa vaakatasossa. Jos näin, niin puskurista iso pala pois, tai sitten puskurin alta jää töröttämään näkyviin kiinnityspiste.
Oma koukkuvalintani löytyy tuolta jokunen viesti ylöspäin, eikä auton takaa näy mitään, kun koukku irti.
Oma koukkuvalintani löytyy tuolta jokunen viesti ylöspäin, eikä auton takaa näy mitään, kun koukku irti.
S212 E350CDI
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 vetokoukku
K70 kirjoitti:Mä törkkäsin viime keväänä omaani tollasen Westfalian koukun ja helppoa oli asennus.
Takavalot ja -puskuri irti, puskurin palkki irti ja koukkupaketin mukana tullut palkki paikalleen. Sen jälkeen piuhat konttiin ja kiinni. Puskuri ja valot paikalleen, koukku kiinni ja naapurin pihaan testaamaan kytkennät.
Savua ei noussut, joten ohjekirjaa ei tarvinnut avata
Käytin auton kuitenkin vielä marmorilla, että koodasivat koukun autoon. En tiedä, oliko pakollinen toimenpide, kun kaikki toimi ilmankin, myös takaparkkitutkat tiputtivat itsensä pois pelistä kärry perässä.
Nyt tuon koodauksen varmaan saa tehtyä harrastajatkin, mutta viime kesänä ei vielä tuntunut tähän korimalliin olevan kykyjä.
Koko projektin kinkkisin vaihe oli puskurin molemmissa kyljen puoleisissa yläreunoissa olevat mutterit (muistaakseni 10mm), joiden irroittamiseksi piti olla pitkä pätkä jatkovarsia, että ne ylettyy avaamaan.
Ja kaikki osathan on bolt-on, eli mitään virityksiä ei tarvi tehdä. Eikä mitään myöskään näy, kun koukku on irti.
Ja koukun piuhasarjoineen tilasin briteistä.
Moro,
Kauanko suurinpiirtein meni kun asensit koukun? Ite ajattelin kans tilata tuolta koukun. Tääläpäin vaan maksaa koukku asennuksineen 1500-2000€
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: W212 vetokoukku
Jollen aivan väärin muista, niin kaikkine ihmettelyineen olisi mennyt kuusi tuntia. Nyt tuskin menisi puoliakaan tuosta.Ghostrider kirjoitti: Kauanko suurinpiirtein meni kun asensit koukun? Ite ajattelin kans tilata tuolta koukun. Tääläpäin vaan maksaa koukku asennuksineen 1500-2000€
Tämmöisen oman tekstin löysin tuolta toisesta topicista...
Ennen puskurin irroitusta pitää muistaakseni ottaa takavalot irti, sekä kontin kynnyslista ja takakontista purkaa sen verran verhoiluja, että runkopalkeissa olevat pultinreiät tulee näkyville. Mutta nämä taisi kaikki olla hienosti ohjeissa kerrottu.Koukun asennus on varsin mutkaton toimenpide ja muutama seikka huomioitavaksi, jos joku ryhtyy samaan askareeseen...
Pääosin homma etenee koukun mukana tulleiden autokohtaisten asennusohjeiden mukaisesti.
Hankalin osuus on takapuskurin irroitus. Muutama asia tuli eteen, joista ei ohjeissa ollut mainintaa.
Ikävimmät on kolme muovimutteria molemmilla sivuilla, jotka on varsin hankalasti tavoitettavissa. Mutterit pitää puskurin lokasuojassa ja sijaitsevat siis puskurin yläreunassa ja niihin pääsee käsiksi kaposesta puskurin ja pakoputken lämpösuojan välistä. Suojalasit ei ole yhtään liioiteltu varustus tässä hommassa, kun auton alla makaa ja kaikki kerääntynyt muhju tippuu naamalle. Mutterien irroitusta varten tarvii noin puolimetrisen jatkovarren. Itsellä oli nippu jatkoja ja välissä vielä taipuisa jatko, joka helpotti hommaa.
Toinen ylläri oli puskurin kaksi kiinnikettä auton takana, joiden mutterit löytyy takakontin kynnyksen alta. Mutterit on hyvin näkyvissä, mutta niiden ruuvi on reilu 10cm pitkä. Hetken mietin jo, missä pääsen hitsaamaan hylsyyn jatkoputken, että mutteriin yltaisi hylsyllä. Viitisen minuuttia tallia kierreltyäni tuli mieleen epätoivoinen kokeilu. Perinteinen vihreä puutarhan vesiletku. Testasin 10mm hylsyä sen sisään, mutta oli hieman löysä. Apuun tuli...mikäs muukaan kuin roudarinteippi . Teippiä pari kierrosta hylsyn päälle ja hylsy vesiputken (n.15cm pitkä pätkä) sisään. Toiseen päähän putkea 11mm hylsy, että sai räikän kiinni. Tällä viritelmällä mutterit aukesivatkin vaivattomasti
Muuten homma meni varsin kivuttomasti, eikä koukun kanta näy ollenkaan puskurin takaa ja sähköäpistokkeestakin ylöskäännettynä vajaa sentin siivu. Tuo taas ei haittaa lainkaan, kun 212:ssa näkyy muutenkin puskurin alla musta muovi, jolla suojattu kontin pohja. Ja puskuria ei siis tarvinnut silputa lainkaan.
Voin suositella omaa harrastuneisuutta tässä hommassa, kun vertaili valmiiksi asennettujen koukkujen hintoja, joista yllätysyllätys marmoritiski iski pöytään parhaimman vedätyksen, 2100€ (+ mahdollisesti tarvittava isompi flekti 1000€, jota ei 6-koneisessa tosin tarvi)
S212 E350CDI
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 vetokoukku
Sä kun oot jo tommosen asentanu niin mitäs haluut jos asennettais mullekkin?
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: W212 vetokoukku
Heh heh...Eihän se kaipaisi kuin jaloviinaa ja pikkasen kalenterista vapaata. Jaloviinaa on kaapissa pullotolkulla, mutta kalenteri huutaa punasta. Olis toi oma kosla myllytettävä ja kaverin jenkkikeksintö piti jo viime kesänä myllyttää, niin jonon jatkoksi vaan. Tuntuu että pihahommiakin on taas hallituksen taholta keksitty, ettei vaan talliin eksyisi
S212 E350CDI
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 vetokoukku
Näinhän se usein menee.
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: W212 vetokoukku
Tuli asennettua vuosi sitten omaan w212 farkkuun vetokoukku. Irroitettavan koukun ja johtosarjan tilasin Englannista (Pf Jones), koukku oli merkkiä Witter. Asennus vaiheessa suurin haaste oli juurikin takapuskurin irroitus/asennus, mutta siitä selvittiin pitkillä jatkovarsilla sekä "puutarhaletkulla". Itse koukun ja johtosarjan asennus onnistui ilman vaikeuksia ohjeita noudattaen. Suosittelen itse yrittämään tuota asennusta, siinä voi jokusen euron säästää.
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 vetokoukku
Mikäs johtosarja on oikee? Oliko teillä auto jossain nosturilla vai ihan vaan maassa?
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: W212 vetokoukku
Ainakin PFJonesilla johtosarjan valinta ei mielestäni voinut mennä pieleen, kunhan on itse päättänyt, ottaako 7- vai 13-napaisen (ehdottomasti 13-napainen) pistokkeen.
Oman koukkuni asensin tallin lattialla, auton perä matalien pukkien päällä.
Oman koukkuni asensin tallin lattialla, auton perä matalien pukkien päällä.
S212 E350CDI
Re: W212 vetokoukku
Olisko tietoo mistä sais koukun s212 eli farkkuun edullisesti, vois jopa olla kääntyvä alkuperäinen. Käy kyllä westfalian ittotettavakin, sehän oli hyväksi havaittu. Vielä yksi kysymys, millaiset johdot tulee sen alkuperäisen kääntyvän koukun mukana. Romuttamolta kun kattelee niin pitäs saada täydellinen paketti kaikkine hilppeineen.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: W212 vetokoukku
Mä tilasin oman Westfalian tuolta PFJonesilta briteistä. Kaikki kilkkeet oli matkassa ohjeineen...ainoastaan työmotivaatio piti ostaa marketista alumiinipurkeissa.nh1131 kirjoitti:Olisko tietoo mistä sais koukun s212 eli farkkuun edullisesti, vois jopa olla kääntyvä alkuperäinen. Käy kyllä westfalian ittotettavakin, sehän oli hyväksi havaittu. Vielä yksi kysymys, millaiset johdot tulee sen alkuperäisen kääntyvän koukun mukana. Romuttamolta kun kattelee niin pitäs saada täydellinen paketti kaikkine hilppeineen.
S212 E350CDI
Re: W212 vetokoukku
K70 kirjoitti:Mä tilasin oman Westfalian tuolta PFJonesilta briteistä. Kaikki kilkkeet oli matkassa ohjeineen...ainoastaan työmotivaatio piti ostaa marketista alumiinipurkeissa.nh1131 kirjoitti:Olisko tietoo mistä sais koukun s212 eli farkkuun edullisesti, vois jopa olla kääntyvä alkuperäinen. Käy kyllä westfalian ittotettavakin, sehän oli hyväksi havaittu. Vielä yksi kysymys, millaiset johdot tulee sen alkuperäisen kääntyvän koukun mukana. Romuttamolta kun kattelee niin pitäs saada täydellinen paketti kaikkine hilppeineen.
Ebay.de myyjänä oli kupp-west meyy westfarian koukkua 7 napasella pistokkeella edullisesti 348,34 euroo plus 32 euroo rahti. En oo halvemmalla löytänyt
Viimeksi muokannut nh1131, La 05.08.2017 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: W212 vetokoukku
Itse laitoin omaan S212:een pari viikkoa sitten tuon Westfalian irroitettavan 13-napaisella ECS:n sähkösarjalla. Hinta oli 353e + 32e rahtia. Kupp-West:ltä ebaysta tilasin.
Ei mennyt tosin heittämällä paikalleen. Muutaman millin joutui helman reikiä suurentamaan. Myös pistorasia ottaa yläasentoon käännettynä kiinni jousien ilmaputkihässäkkään joten laitoin pistorasian ohjeesta poiketen koukun oikealle puolelle. Tällöin pistorasia pitää olla ylöskäännettynä, kun koukkua irroittaa/ kiinnittää.
Ei ole Westfalian laatu yhtää hyvää kuin ennen. Seuraavaan autoon laitaan puolalaisen koukun. On satasen halvempi.
Puolan koukun laitoin edelliseen S211:een. Muuten hyvä, mutta tiivistys kotelopalkkeihin ei ole niin hyvä kuin Westfaliassa. Voi päästä kuraa koteloiden sisälle.
Ei mennyt tosin heittämällä paikalleen. Muutaman millin joutui helman reikiä suurentamaan. Myös pistorasia ottaa yläasentoon käännettynä kiinni jousien ilmaputkihässäkkään joten laitoin pistorasian ohjeesta poiketen koukun oikealle puolelle. Tällöin pistorasia pitää olla ylöskäännettynä, kun koukkua irroittaa/ kiinnittää.
Ei ole Westfalian laatu yhtää hyvää kuin ennen. Seuraavaan autoon laitaan puolalaisen koukun. On satasen halvempi.
Puolan koukun laitoin edelliseen S211:een. Muuten hyvä, mutta tiivistys kotelopalkkeihin ei ole niin hyvä kuin Westfaliassa. Voi päästä kuraa koteloiden sisälle.
Re: W212 vetokoukku
Tilasin irrotettavan koukun ebay.comista. TOP AHK niminen myyjä liike. Kaikki toimi hyvin, jopa varaosien toimitus kun minulta hukku se lukkopesän päälle tuleva muoviläpyskä. Senki sieltä saa erikseen tilattua.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T