S202 200cdi ei käy
S202 200cdi ei käy
Oireet alkoi viikko takaperin. Käynnistyi ja sammui hetken kuluttua, yleensä siinä vaiheessa kun laittoi vaihteen päälle (automaatti). Käyntiin sai kun odotti muutaman minuutin ja starttasi uudelleen, lähti käymään kuin palmun alta.
Katsoin vikakoodit näytti jotain p1630 ajonestojuttuja.. ja samalla nollasin koodit pois.
Viikon aikana tyhjäkäynti humppaillut.
Tänään piti katsoa vikakoodit uudestaan. Ei vikoja.. auto kävi koko ajan tyhjää ja sammui kesken testauksen eikä kirveelläkään käyntiin.
Staari ei näytä mitään vikakoodia.
Railpaineet starttauksessa 5bar. Antureita vaihdoin rail putken molempii päihin tuloksetta.
Auto polttaa vähäisen jähdytysnesteen valoa. Flektin ohjainlaite rikki, tästä ollut pistoke irti jo kuukauden.. tuskin vaikuttaa ongelmaan mutta kerronpa kuitenkin.
Mitäs seuraavaksi voisi tarkistaa?
Katsoin vikakoodit näytti jotain p1630 ajonestojuttuja.. ja samalla nollasin koodit pois.
Viikon aikana tyhjäkäynti humppaillut.
Tänään piti katsoa vikakoodit uudestaan. Ei vikoja.. auto kävi koko ajan tyhjää ja sammui kesken testauksen eikä kirveelläkään käyntiin.
Staari ei näytä mitään vikakoodia.
Railpaineet starttauksessa 5bar. Antureita vaihdoin rail putken molempii päihin tuloksetta.
Auto polttaa vähäisen jähdytysnesteen valoa. Flektin ohjainlaite rikki, tästä ollut pistoke irti jo kuukauden.. tuskin vaikuttaa ongelmaan mutta kerronpa kuitenkin.
Mitäs seuraavaksi voisi tarkistaa?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: S202 200cdi ei käy
5bar ei ole käytännössä mitään, pitää olla toistasataa... ei voikaan startata, jos uskotaan että anturi näyttää oikein eikä ole piuhaongelma (onhan paine 0 kun auto ei käy?).
Juokseeko kirkkaissa putkissa ilmakuplia? Ruiskujen paluuvuodonkin voisi myös mitata.
Edittiä: tuo että sammu lennosta voi kyllä viitata siihen että löpön saanti loppui muustakin syystä, onhan tankissa riittävästi ainetta, suodatin ei tukossa, letkut ei lutussa. Voi koittaa hörppyyttää suodattimelle kanisterista ja testata nouseeko railipaineet.
Juokseeko kirkkaissa putkissa ilmakuplia? Ruiskujen paluuvuodonkin voisi myös mitata.
Edittiä: tuo että sammu lennosta voi kyllä viitata siihen että löpön saanti loppui muustakin syystä, onhan tankissa riittävästi ainetta, suodatin ei tukossa, letkut ei lutussa. Voi koittaa hörppyyttää suodattimelle kanisterista ja testata nouseeko railipaineet.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S202 200cdi ei käy
Juu ei käynnistys 5 barilla tiedän. Mutta mikä ne paineet lennosta kadottaa, ulkoista vuotoa ei ainakaan ole.
Tankissa 11litraa, no ainakaa valo ei pala.
En tiedä ilmakuplista kun yksin koitin vikaa paikallistaa.
Pitää koittaa täyttää suodatinta, vai mitä tarkoitit "hörppyyttämisellä".
Paine railputkessa ei ole 0 kun ei käy vaan 2-5bar. Mutta eikö tuonne putkeen paine nyt jääkin?
Ja tuosta suuttimien ohivuodosta?onko turhaa mitata kun ei käy? startilla sahaat minuutin vai kuinka tuossa tapauksessa mitataan ja paljonko saa vuotaa.
Tankissa 11litraa, no ainakaa valo ei pala.
En tiedä ilmakuplista kun yksin koitin vikaa paikallistaa.
Pitää koittaa täyttää suodatinta, vai mitä tarkoitit "hörppyyttämisellä".
Paine railputkessa ei ole 0 kun ei käy vaan 2-5bar. Mutta eikö tuonne putkeen paine nyt jääkin?
Ja tuosta suuttimien ohivuodosta?onko turhaa mitata kun ei käy? startilla sahaat minuutin vai kuinka tuossa tapauksessa mitataan ja paljonko saa vuotaa.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: S202 200cdi ei käy
Jos pa putken liittimien o-renkaita ei ole juuri vaihdettu vaihda ne. Vika voi olla niissä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: S202 200cdi ei käy
joo voit täyttää suodattimen tai voi laittaa suodattimen tankinpuolen letkun kanisteriin, siirtopumppu moottorin etuosassa imee löpön. Mutta tosiaan ensin se ilmakuplatsekki, niinkuin edellä ehdottomasti yleisin syy ilmaan järjestelmässä on ne o-renkaat. Paineet katoo kun tulee liikaa ilmaa järjestelmään tai löpön saanti estyy. Ei sinne railiin painetta pitäis juuri jäädä kun auton sammuttaa. Juu ja ohivuoto sahaamalla jossei käy.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S202 200cdi ei käy
tuli vielä mieleen että kun sammu käynnistä niin siitähän olisi kyllä pitänyt jäädä vikakoodi... ?????
kato vielä sammutusventtiilin johdot...
kato vielä sammutusventtiilin johdot...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S202 200cdi ei käy
Toi vikakoodin puute kyllä ihmetyttää. Sammutusventtiili on ainakin starin mukaan auki asennossa
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: S202 200cdi ei käy
Taas käy. Vaihtelin o-renkaat, suodattimen ja lisäsin polttoainetta dealerin mieliksi
O-renkaissa ei näkyvää vikaa, suodatin oli kyllä melko musta.
Jos vika olis ollut o-renkaissa niin näillä oireilla olisi jo vuotanut ulospäin?
Vaikea uskoa että olisi ollut polttoainemäärästä kiinni, oireet alkoi kuitenkin viikkoa aikaisemmin. Tiedä häntä ja kuten aiemmin sanoin niin ainetta starin mukaan 11litraa eikä valo palanut.
Onko näissä ollut löpömittari/anturi vaivoja?
Eli vian aiheuttaja jäi kyllä itselle harmittavasti epäselväksi..
O-renkaissa ei näkyvää vikaa, suodatin oli kyllä melko musta.
Jos vika olis ollut o-renkaissa niin näillä oireilla olisi jo vuotanut ulospäin?
Vaikea uskoa että olisi ollut polttoainemäärästä kiinni, oireet alkoi kuitenkin viikkoa aikaisemmin. Tiedä häntä ja kuten aiemmin sanoin niin ainetta starin mukaan 11litraa eikä valo palanut.
Onko näissä ollut löpömittari/anturi vaivoja?
Eli vian aiheuttaja jäi kyllä itselle harmittavasti epäselväksi..
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: S202 200cdi ei käy
ei yleensä vuoda ulos kun matalapainepuoli on 'imevä', vetää mielummin ilmaa sisään. Polttoaineen määrä on kriittinen malleissa missä on 'satulatankki', tasaussysteemi ei pelitä kunnolla (venturi rikki tai paluuvirtaus riittämätön) ja imevä puoli tyhjenee vaikka palaavalla puolella on löpöä ---> mittari näyttää että löpöä on.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: S202 200cdi ei käy
Laita syyläriin nestettä. Sitten tarkista alipaineletkuliitännät ja onko jokin pois. Sitten polttoaine suuttimet ja liitännät, kiristä sievästi. Tarkista mittarilla kaikki sulakkeet ja vaihda ehyet rikkinäisten tilalle.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: S202 200cdi ei käy
Sinä tunnut tietävän tuosta tasaussysteemistä niin voisitko kertoa miten se tarkalleen toimii?MiHe kirjoitti:ei yleensä vuoda ulos kun matalapainepuoli on 'imevä', vetää mielummin ilmaa sisään. Polttoaineen määrä on kriittinen malleissa missä on 'satulatankki', tasaussysteemi ei pelitä kunnolla (venturi rikki tai paluuvirtaus riittämätön) ja imevä puoli tyhjenee vaikka palaavalla puolella on löpöä ---> mittari näyttää että löpöä on.
Omaan s202:n rakentelin sähköisen siirtopumpun ja jouduin polttoaineen paluun rakentamaan eri kautta kun alkuperäinen ahdisti (siirtopaine oli korkea vaikka mitä teki), tämä kuitenkin sotki tuon tasauksen ja polttoaine loppui puolella tankilla. Nyt sitten muutin rakennelmaani ja nyt vaikuttaisi toimivan.
Re: S202 200cdi ei käy
ei ole onneksi koskaan tarvinnut purkaa tuota, mutta venturiefektiin perustuvat tasaukset on käytössä monella muullkain autonvalmistajalla. Eli paluuvirtaus aiheuttaa 'alipaineen' mikä imee nestettä sivulinjasta
tässä esimerkki
http://www.subaruoutback.org/forums/att ... l-tank.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
venturiefekti
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... riFlow.png" onclick="window.open(this.href);return false;
tässä esimerkki
http://www.subaruoutback.org/forums/att ... l-tank.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
venturiefekti
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... riFlow.png" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01