M271 jakoketju ja metallia öljyssä
M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Hei kaikille,
Ostin viikko sitten itselleni Mersun E 250 CGI vm. 2010.
Viikon ajelun jälkeen aloin kiinnittämään huomiota käynnistyksessä kuuluvaan parin sekunnin rallatukseen ja foorumia selattuani alkoi pienoinen paniikki iskemään.
Tänään kävin sitten paikallisella korjaamolla selvittelemään syytä rallatukseen ja tuomio oli, että ääni lähtee ketjusta, joka todennäköisesti venynyt.
Ketjun vaihto jo sinällään tyyris operaatio, mutta onkos kenelläkään tietoa millaisen shown metallisälä aiheuttaa ja mitä muuta vaihtoon ketjun lisäksi?
Juu, ja tiedän että olisi pitänyt jo ennen ostoa lukea netti läpi kysy. moottorin osalta.
Auto menossa myyjäliikkeeseen pääkaupunkiseudulle tarkastettavaksi.
Ostin viikko sitten itselleni Mersun E 250 CGI vm. 2010.
Viikon ajelun jälkeen aloin kiinnittämään huomiota käynnistyksessä kuuluvaan parin sekunnin rallatukseen ja foorumia selattuani alkoi pienoinen paniikki iskemään.
Tänään kävin sitten paikallisella korjaamolla selvittelemään syytä rallatukseen ja tuomio oli, että ääni lähtee ketjusta, joka todennäköisesti venynyt.
Ketjun vaihto jo sinällään tyyris operaatio, mutta onkos kenelläkään tietoa millaisen shown metallisälä aiheuttaa ja mitä muuta vaihtoon ketjun lisäksi?
Juu, ja tiedän että olisi pitänyt jo ennen ostoa lukea netti läpi kysy. moottorin osalta.
Auto menossa myyjäliikkeeseen pääkaupunkiseudulle tarkastettavaksi.
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Nokkapyörät (säätimet) pitää sitten joka tapauksessa vaihtaa kun ketju vaihdetaan kun evo kyseessä.
wiimax.fi
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
OK, kiitos tiedosta.
Entäpä metallisälä, siis metallisälää löytyi öljynsuodatin varastonumero?
Entäpä metallisälä, siis metallisälää löytyi öljynsuodatin varastonumero?
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Tää ennakoiva....
Öljynsuodattimen väleistä.
Öljynsuodattimen väleistä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Autoa ei sitten kannata enään käynisstä edes hetkesi ennen kuin ketju ja rataat on vaihdettuEekku kirjoitti:Hei kaikille,
Ostin viikko sitten itselleni Mersun E 250 CGI vm. 2010.
Viikon ajelun jälkeen aloin kiinnittämään huomiota käynnistyksessä kuuluvaan parin sekunnin rallatukseen ja foorumia selattuani alkoi pienoinen paniikki iskemään.
Tänään kävin sitten paikallisella korjaamolla selvittelemään syytä rallatukseen ja tuomio oli, että ääni lähtee ketjusta, joka todennäköisesti venynyt.
Ketjun vaihto jo sinällään tyyris operaatio, mutta onkos kenelläkään tietoa millaisen shown metallisälä aiheuttaa ja mitä muuta vaihtoon ketjun lisäksi?
Juu, ja tiedän että olisi pitänyt jo ennen ostoa lukea netti läpi kysy. moottorin osalta.
Auto menossa myyjäliikkeeseen pääkaupunkiseudulle tarkastettavaksi.
Mökkillä
'
'
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Täytyykin soitaa aamulla myyjäliikkeeseen, että kuinka haluavat auton tarkistukseen jos ajaminen ei tule kyseeseen. Matkaa tulisi kuitenkin n. 100 km.
Onko ketjun venymisellä/kulumisella tullut aimemmissa tapauksissa metallia moottoriöljyn sekaan?
Tarkistin töistä lähtiessä vielä öljy määrän. Näytti että öljyä olisi jopa hieman yli ylämerkin ja se tuoksui bensalle?
Onko ketjun venymisellä/kulumisella tullut aimemmissa tapauksissa metallia moottoriöljyn sekaan?
Tarkistin töistä lähtiessä vielä öljy määrän. Näytti että öljyä olisi jopa hieman yli ylämerkin ja se tuoksui bensalle?
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
271 evossa vähän sellasta vikaa että sitä bensaa menee öljyyn reilusti ja muistaakseni kuulin että tehtaalta on sanottu että sitten niitä öljyjä vaihdetaan vaan tiuhempaan. no bensa kun pesee ja öljy pääsee liruksi sitä joukkoon saataessa niin ei ihme että jostain sitä metallimujua tulee kun voitelu vähän niin ja näin
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
On olemassa selkeä korjausohje myös tähän "öljynlisääntymisongelmaan".
Älä käynnistä moottoria, älä hyväksy mitään diagnoosia tai "korjausta" jonka tekee paja joka ei osaa mersuja.
Remontissa tarvitaan virallinen Star, kiinanlaite ei riitä. Laillisia testereitä on myös riippumattomilla korjaamoilla.
Älä käynnistä moottoria, älä hyväksy mitään diagnoosia tai "korjausta" jonka tekee paja joka ei osaa mersuja.
Remontissa tarvitaan virallinen Star, kiinanlaite ei riitä. Laillisia testereitä on myös riippumattomilla korjaamoilla.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2767
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
ja koska on noin vähän aikaa ollut sinulla, niin älä hyväksy mitään kustannusten jakoa, vaan KAIKKI kulut myyjäliikkeelle! Tässä heti tiukka kanta, eikä yhtään siimaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Mikä auton mittarilukema ja onko täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja?
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Pakko kysyä hölmöläisenä, miten tuo m271 eroaa esim om651? 651 tuntuu rallattelevan vaikka niihin olisi jakopää remontit olisi tehty ja silti jotkut ajanut satojatuhansia käynniatys rallatuksien kanssa.
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Eekku kirjoitti:Tää ennakoiva....
Öljynsuodattimen väleistä.
En tunne tätä mosaa yhtään mutta noin niiku lähtökohtaisesti jos metallisilppua alkaa silminnähden olla suotimesta nähtävissä niin se ei kyllä hyvälle kuulosta
Olen joskus koemielessä omistani pessy suodinpaperin ja astian pohjalle metallia kyllä jää mutta määrä on vähäistä. Hiiren kun vie kuvanpäälle niin kuvan nimi kertoo aiheen
Hiukan OT
Ekakuvassa W124 Hengst suotimen sisältöä jota löyty sekä oljynjoukosta että suotimesta. Kuvassa myös nuppineula niin saa käsityksen koosta. Näitä kivikovia siemenkotia on se niinsanottu hiehosuodinosuus täynnä M-Filterissä näitä ei ole
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Sori, että vastaukset kestää, mutta ollut hivenen hektinen päivä.
japel82:Kilometrit ovat n. 120 000 ja huoltokirja on muttei täysin merkkiliikkeen
Sain purettua kaupan kirjallisen reklamaation jälkeen, eli osaltani asia tältä osin loppuunkäsitelty.
Ja taas sitten autokaupoille, tämän moottorimallin taidan kyllä tämän kokemuksen myötä jättää väliin. E mersu muuten oli todella hyvä. Eli ison bensa automaatin etsintään.
japel82:Kilometrit ovat n. 120 000 ja huoltokirja on muttei täysin merkkiliikkeen
Sain purettua kaupan kirjallisen reklamaation jälkeen, eli osaltani asia tältä osin loppuunkäsitelty.
Ja taas sitten autokaupoille, tämän moottorimallin taidan kyllä tämän kokemuksen myötä jättää väliin. E mersu muuten oli todella hyvä. Eli ison bensa automaatin etsintään.
Re: M271 jakoketju ja metallia öljyssä
Eekku kirjoitti:Sori, että vastaukset kestää, mutta ollut hivenen hektinen päivä.
japel82:Kilometrit ovat n. 120 000 ja huoltokirja on muttei täysin merkkiliikkeen
Sain purettua kaupan kirjallisen reklamaation jälkeen, eli osaltani asia tältä osin loppuunkäsitelty.
Ja taas sitten autokaupoille, tämän moottorimallin taidan kyllä tämän kokemuksen myötä jättää väliin. E mersu muuten oli todella hyvä. Eli ison bensa automaatin etsintään.
Hyvä, että sait kaupat purettua!
Omassa tuli juuri 90 tkm täyteen ja vaihtoon menee ennen 95tkm täyttymistä. Hyvin on pelannut itsellä ja muutenkin auto ollut oikein loistava, mutta moottoriremontti jääköön muiden huoleksi.
Voimia auton etsintään!
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05