w115 240 D 3.0 -75
Re: w115 240 D 3.0 -75
No hoh hoijaa..liuotinaineesta on syöpynyt maalipintaan valumajäljet.No aloin vielä vedellä ja liuotinaineella sitä pesemään niin johan siitä liukeni maalit mukana .Ei stna sanon että nyt alka usko loppua auton kanssa.Kai se on vielä jotain edullista maalaria kyseltävä,muussatapauksessa tämä lähtee myyntiin.Konepelti ja lokarit ainakin ihan muussia ja ympäri autoa valumajäljet.
Joku tän on ihan ite maalannut ja liekkö kovete tai muu aine on jäänyt maalisekotuksesta pois kun näin käy.Melko ihmeellinen tapaus.
Joku tän on ihan ite maalannut ja liekkö kovete tai muu aine on jäänyt maalisekotuksesta pois kun näin käy.Melko ihmeellinen tapaus.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Älä nyt hyvästä autosta luovu sen takia että siinä on huono maalipinta, pätevän maalarin kun löydät vaan tuolle niin sehän on sitten siinä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: w115 240 D 3.0 -75
No eikai siitä viiti luopua,alku ärsytykseen teki mieli laittaa myyntiin.Nytkun tässä rahottunut niin etsitään maalari ja maalataan.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Laitetaas tänne kanssa kuva koko katraasta,kyllä näiden kanssa aika kuluu.
Mersun maaliongelmat vähän hidasti osien haalimista,mutta jotain taas tilailtu musokuntoa lähemmäksi.Vielä pitää selvitellä saisiko vesihiomalla/myllytyksellä konepellin ja lokarin virheet korjattua niin että menisi läpi.Muussatapauksessa ylimaalaus, kunhan mielenkiintoa löytyy.
Mersun maaliongelmat vähän hidasti osien haalimista,mutta jotain taas tilailtu musokuntoa lähemmäksi.Vielä pitää selvitellä saisiko vesihiomalla/myllytyksellä konepellin ja lokarin virheet korjattua niin että menisi läpi.Muussatapauksessa ylimaalaus, kunhan mielenkiintoa löytyy.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Onkos konehuoneessa vai siinä konepellin ritilän alla jotain vedenpoisto reittejä? Ajellu vesikelillä pystärillä paripäivää ja jalat kastuu..tiputtaa jostain kojelaudan alta,näkyy kastuvan apukuskinpuolen mattokin.Liekkö tukossa jostain.Pääsen vloppuna tutkimaan tarkemmin.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Pääsääntöisesti ruostunut puhki tuulilasin reunojen alta.
Normi tapaus.
Normi tapaus.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: w115 240 D 3.0 -75
Tulipelin keskellä on kolme vedenpoistoreikää noin 30 cm syvyydellä konepellistä. Niiden päällä on muoviläpät. Vuosien saatossa tulipellin takainen kaukalo täyttyy kaikesta töhnästä ja vesi alkaa seisomaan ja ruoste raiskaa. Tuulilasin alareuna kannattaa tarkistaa myös. Etulokareiden takanurkat on myös töhnämagneetteja ja sitä myöten ruostepesiä.
Re: w115 240 D 3.0 -75
Tämä näytti olevan naapuritalon parkkiksella tänä aamuna kun lähdin töihin.
Hienonnäköinen oli ja takaluukun mallimerkintä on kunnioitusta herättävä.
Hienonnäköinen oli ja takaluukun mallimerkintä on kunnioitusta herättävä.
Re: w115 240 D 3.0 -75
akimah kirjoitti:Tulipelin keskellä on kolme vedenpoistoreikää noin 30 cm syvyydellä konepellistä. Niiden päällä on muoviläpät. Vuosien saatossa tulipellin takainen kaukalo täyttyy kaikesta töhnästä ja vesi alkaa seisomaan ja ruoste raiskaa. Tuulilasin alareuna kannattaa tarkistaa myös. Etulokareiden takanurkat on myös töhnämagneetteja ja sitä myöten ruostepesiä.
Kiitos,tutkitaan..
Oliko sulla se musta vai harmaa ässä,molemmat komeita.Joskus oli ihan samanlainen kun se tumma,oli rekkarikin tuttu jostain..myin sen Poriin muistaakseni vuosia sitten .Samuli H kirjoitti:Tämä näytti olevan naapuritalon parkkiksella tänä aamuna kun lähdin töihin.
Hienonnäköinen oli ja takaluukun mallimerkintä on kunnioitusta herättävä.
Tänään ajelin kotia töistä niin takajarru jäi laahaamaan ja sen jälkeen meni poljin kivikovaks ja hetkenpäästä ihan pehmeeksi,sylkäs vissiin nesteet pihalle.Ompahan viikonlopuks tekemistä ja pääsee kuplalla ajelemaan välillä
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Molemmat on meidän perheen autoja . Harmaa ollut kymmenen vuotta ja tuon mustan hain viimeviikolla juurikin Porista eli saattaa hyvin olla tuo sinun vanha. Lähinnä varaosa-autoksi tuo musta tuli mutta kyllä sekin 30 vuotiaaksi on vielä ihan ok kunnossavk00 kirjoitti:
Oliko sulla se musta vai harmaa ässä,molemmat komeita.Joskus oli ihan samanlainen kun se tumma,oli rekkarikin tuttu jostain..myin sen Poriin muistaakseni vuosia sitten .
Re: w115 240 D 3.0 -75
Joo ihan töhnää täynnä oli se kaukalo ja reijät tukossa,löyty sieltä molempien sivureikien edestä edellisen huippumaalarin hiomapaperitkin , ruostehommia en ainakaan löytänyt siitä silmäilemällä..sittenpähän näkee ensi vesisateilla, autopesussa ei ainakaan enään tullut vettä sisäänakimah kirjoitti:Tulipelin keskellä on kolme vedenpoistoreikää noin 30 cm syvyydellä konepellistä. Niiden päällä on muoviläpät. Vuosien saatossa tulipellin takainen kaukalo täyttyy kaikesta töhnästä ja vesi alkaa seisomaan ja ruoste raiskaa. Tuulilasin alareuna kannattaa tarkistaa myös. Etulokareiden takanurkat on myös töhnämagneetteja ja sitä myöten ruostepesiä.
Kaverilla oli kuva tallessa tuosta, eri rekkari eli ei varmaan sama ..jarrusatulan vaihdolla taas pelaa jarrut ja pääsee juhannus ajeluillevk00 kirjoitti:akimah kirjoitti:Tulipelin keskellä on kolme vedenpoistoreikää noin 30 cm syvyydellä konepellistä. Niiden päällä on muoviläpät. Vuosien saatossa tulipellin takainen kaukalo täyttyy kaikesta töhnästä ja vesi alkaa seisomaan ja ruoste raiskaa. Tuulilasin alareuna kannattaa tarkistaa myös. Etulokareiden takanurkat on myös töhnämagneetteja ja sitä myöten ruostepesiä.
Kiitos,tutkitaan..Oliko sulla se musta vai harmaa ässä,molemmat komeita.Joskus oli ihan samanlainen kun se tumma,oli rekkarikin tuttu jostain..myin sen Poriin muistaakseni vuosia sitten .Samuli H kirjoitti:Tämä näytti olevan naapuritalon parkkiksella tänä aamuna kun lähdin töihin.
Hienonnäköinen oli ja takaluukun mallimerkintä on kunnioitusta herättävä.
Tänään ajelin kotia töistä niin takajarru jäi laahaamaan ja sen jälkeen meni poljin kivikovaks ja hetkenpäästä ihan pehmeeksi,sylkäs vissiin nesteet pihalle.Ompahan viikonlopuks tekemistä ja pääsee kuplalla ajelemaan välillä
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Eipä ole tarvinnut muutakuin ajella.Osiakin tilattu jonkunverran mm.Kynnyslistat löytyy kaikki asennusta vaille. Useamman viikon odotin Jusalta luvattuja listoja,mutta ensiksi luvatut herra myikin jollekkin muulle,toiset luvatut piti lähettää vaan eipä mies lue enään edes viestejä vaikka foorumilla käykin.Kiitos kuitenki jusalle että annoit odottaa,löysin 4 listaa muualta huomattavasti halvemmalla.Jatkossa kyselen osani muualta,tosin näitäkin taisi alunperin tarjota itse.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Kesällä oli kaksinkappalein näitä,keltanen oli 220d ja lähti Imatralle.Ei kyllä haitannut tuon jälkeen hypätä takaisin 3l rattiin ..Sinisestä tippui alkuperäinen takapönttö jonnekkin matkalle,harmi kun siinä oli hieno Mb logollinen pää.Loppuviikosta menee laitettavaksi tarvikepöntölle.
Sitten sitä varmaan joutaa viedä talvisäilöön.
Kaikenkaikkiaan tuli 3000km mittariin Toulokuusta,eli ihan reilusti tuli ajeltua.Näihin metreihin riitti yksi takajarrusatula,startin huoltoa ja nyt tuo takapönttö.
Sain haalittua muutaman Becker Europa radion,toisessa kaikki alkuperäiset ohjeet ja laatikko jne.Lähetin Lappeenrantaan Teleme oy radio gurulle huollettavaksi molemmat.Alkuperäislaatikollisen meinasin myydä ja jätän pystäriin toisen.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Meniköhän siitä hehkua pimeeks vai relettä? Ei syty enään hehkuvalo ollenkaan,sekä käynnistyy huonosti.Eikai yhden hehkun pimeneminen vaikuta erikoisesti käynnistykseen? W124 jos hehku on mennyt niin valo on syttynyt ajaessa..tätyypä lähteä tutkimaan.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Tuossa on sarjaan kytketyt hehkut eli jos yksi rikkoutuu ehjätkään hehkut ei toimi.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: w115 240 D 3.0 -75
Ok,eli siis sekin mahdollisra,mutta viekö se hehkuvalon kokonaan?
^^ liekkö tuossa vika,eikös tää loota ole nyt hehkurele? Tuo sulakelanka oli kyrvähtänyt..Koitin uutta laittaa mutta myös tuo kiinnitysruuvin messinki vastakappale pyörii irrallaan..ei ainakaan ollut vaikutusta kun ruuvasin toisenpään kiinni ja jätin toisen ilman ruuvia tuon pyörivän päälle.Kannattaisko siis lähteä uudella releellä liikkeelle,ehjäksi tuokin on saatava..
Edit: onkos tässä 3.0 myös sarjaan kytketty? Eikös ne ole noissa vanhemmissa missä on nuppi käynnistys ja lanka hehku?
^^ liekkö tuossa vika,eikös tää loota ole nyt hehkurele? Tuo sulakelanka oli kyrvähtänyt..Koitin uutta laittaa mutta myös tuo kiinnitysruuvin messinki vastakappale pyörii irrallaan..ei ainakaan ollut vaikutusta kun ruuvasin toisenpään kiinni ja jätin toisen ilman ruuvia tuon pyörivän päälle.Kannattaisko siis lähteä uudella releellä liikkeelle,ehjäksi tuokin on saatava..
Edit: onkos tässä 3.0 myös sarjaan kytketty? Eikös ne ole noissa vanhemmissa missä on nuppi käynnistys ja lanka hehku?
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Hehkurele uusiksi niin rupeaa pelittämään ja kannattaa varmaan testata myös hehkut onko kunnossa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w115 240 D 3.0 -75
Siinä mielessä ristiriitainen hehkurele että tuo on uudempi rinnankytkettyjen hehkujen rele joka tuli ööö.. 70/80 lukujen taitteessa W123:seen. Joku on siis vaihtanut siihen uudemmen hehkujärjestelmän. En tiiä sitte jos museoautoa tekee niin miten tuommoinen vaikuttaa? Tosin voi olla että menee läpi koska noita muutostöitähän on tehty vuosikausia. Se sarjakytketty versio kun on niin jumalattoman hidastoiminen.
Sulake saattaa mennä vanhuuttaankin hapertumien vuoksi, jos saat jotenki sen pysymään niin voi kokeilla. Taisi olla 80 A tai satasen sulake. Netistä löytyy varmaan jostain tarkka tieto. Tuota uudempaa releboksia ollut myös W126 W124 W201 ja saman aikaisissa pakuissa joissa viitoskone (nelonen ja kutonen samalla konseptilla mutta hehkuja vain eri määrä).
Tuli vielä mieleen että onkoha tuossa erikoishehkut jotka on isompikantaset mutta keskellä pienempi tuikku rinnan kytketyille hehkuille? Meinaan kun sarjahehkujen kanta on yhtä iso kuin sytytystulppa ja rinnan kytketty on ohkaset pillit. Tai sitten moottori on selkeästi koppaa uudempi.
Sulake saattaa mennä vanhuuttaankin hapertumien vuoksi, jos saat jotenki sen pysymään niin voi kokeilla. Taisi olla 80 A tai satasen sulake. Netistä löytyy varmaan jostain tarkka tieto. Tuota uudempaa releboksia ollut myös W126 W124 W201 ja saman aikaisissa pakuissa joissa viitoskone (nelonen ja kutonen samalla konseptilla mutta hehkuja vain eri määrä).
Tuli vielä mieleen että onkoha tuossa erikoishehkut jotka on isompikantaset mutta keskellä pienempi tuikku rinnan kytketyille hehkuille? Meinaan kun sarjahehkujen kanta on yhtä iso kuin sytytystulppa ja rinnan kytketty on ohkaset pillit. Tai sitten moottori on selkeästi koppaa uudempi.
Re: w115 240 D 3.0 -75
Alunperin tuossa on ollu sarjaan kytketyt lanka hehkut vaikka onkin 3,0, sama systeemi oli myös w123 korissa joka muuttui 79 jälkeen kun teho nousi 88hv pikku hehkuiksi. Onkohan tuossa hehkut 22mm vai 12mm kannalla, siitä tietää onko kansi uudemnasta, koko moottori tuskin on koska silloin olisi jouduttu siirtää öljynsuodatin jalkaa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: w115 240 D 3.0 -75
Noniin,otin vähän kuvia.Eikös tässä kuulukkin olla uudempi järjestelmä? täähän on ainut w115 koppanen missä on jo mittaristossa hehkulle valo niinkuin uudemmissa ja avaimesta käyntiin.
Otin tosta releboxin kyljestä kuvan jos se on nyt jostain muusta autosta niin näkeekö joku noilla tiedoilla mistä,että osaisi kysellä oikeanlaista?
Koitin myös siihen päälle sitä sulakelankaa,ei hyödytä mitään..tosin se vastakappale pyörii täysin irti.
Kiitos tähän asti.
Konehuone:
Hehkut:
Reloboxin varaosanumerot:
Otin tosta releboxin kyljestä kuvan jos se on nyt jostain muusta autosta niin näkeekö joku noilla tiedoilla mistä,että osaisi kysellä oikeanlaista?
Koitin myös siihen päälle sitä sulakelankaa,ei hyödytä mitään..tosin se vastakappale pyörii täysin irti.
Kiitos tähän asti.
Konehuone:
Hehkut:
Reloboxin varaosanumerot:
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Näyttää alkuperäiseltä ja sinulla on vika siinä hehkureleessä kun se sulakkeen toinen pää on irti sieltä minne virta pitäisi mennä.
Löysin vastaavan releen varaosanumerolla
https://www.autonvaraosat24.fi/oen/0025 ... oCaBLw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Löysin vastaavan releen varaosanumerolla
https://www.autonvaraosat24.fi/oen/0025 ... oCaBLw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w115 240 D 3.0 -75
Noniin,kiitos.Ihme kun ei motonetin myyjä eilen löytänyt noita kun googlasi.Täytyypä tilata,mikähän noista nyt olisi sitten se "paras" merkki?
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Mun mielestä tuota "uudempaa" relettä ei ole ollut uutena pystärissä. Korkeintaan on voinut olla muutossarjana vähän myöhemmin marmorilta. Yhtä kaikki, se uudempi on parempi ja joku tuon on jo muuttanut.
Re: w115 240 D 3.0 -75
Alkuperäisesti rele taitaa olla rattiakselin vieressä ja on kiiltävä pinnaltaan.Kipsu kirjoitti:Mun mielestä tuota "uudempaa" relettä ei ole ollut uutena pystärissä. Korkeintaan on voinut olla muutossarjana vähän myöhemmin marmorilta. Yhtä kaikki, se uudempi on parempi ja joku tuon on jo muuttanut.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w115 240 D 3.0 -75
Sitten kun sun varaosamyyjä on ihan pihalla uusia hehkuja ostettaessa niin sanot:
Febi 0001599101 Bosch 0250201044 MB A0001599101.
Febi 0001599101 Bosch 0250201044 MB A0001599101.
Re: w115 240 D 3.0 -75
Kiitos tiedosta ..Tilasin releen Kl:stä 120€ Maanantaina,osa oli eilen perillä.Vaihtelin paikalleen ja taas pelaa nätisti.Ensviikolla laitellaan talviteloille..
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Kokeilitko muuten sitä Autobalmia, menikö maalipinnan jäljet piiloon?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: w115 240 D 3.0 -75
Otin lattiamatot viimeviikolla pois ja apukuskin puoli oli aivan märkä takatilaa myöten.Aikasemmin kesällä putsailinkin niitä poistoreittejä.Nyt tosiaan matot on kuivumassa ja käytin äsken peaussa,koska aamulla vien säilöön auton,samalla paljastui iso syy "vesivahingoille" tuossa kohtaa on joku reikä mistä pesun aikana virtasi kunnolla vesi sisään..
En jäänyt tutkimaan tuonne pimeään sen tarkemmin ja alkaa tältävuodelta jo olla mielenkiinto lopussa,mutta onko kellään käryä mikä/miksi tuossa joku reikä on?
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Nonniin,ajokausi tämän osalta päätöksessä.Talven aikana kunnostelen pentan vanteita kevääksi sekä kyselen alkuperäisen kilven perään.Ehkä ne radiotkin tulee huollosta jossain välissä.
Merseedespents