C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen *Selvitetty*
C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen *Selvitetty*
Jees, kyse ei siis ole siitä että olisi booreilla päässyt eri kulmaan, vaan ratin irroittamisen jälkeen tasan samaan kohtaan asennettaessa se takaisin on ratti n. 3-4 pykälää pielessä. Mikähän sieltä voisi olla antautunut? Ratin keskikiinnityspultti oli todella tiukassa, näin tiukassa ei ole ollut yhdessäkään aiemmassa kakkosnelosessa, eli varmaankin tehtaan jäjiltä oli kiinni. Irroitusta varten käänsin ratin ääriasentoon (ei siis rattilukkoa vasten) ja pitkällä jatkovarrella sain lopulta pultin auki. Kysymys kuuluukin voiko rattiakselissa tai jossakin nivelessä tulla tuollainen antauminen? Aina ole samallalailla pultin aukaissut ja tämä on ensimmäinen kerta kun vastaavaa tapahtuu.
Osia saan kyllä vaikka koko akselin, mutta lähinnä kiinnostaa onko muilla kokemusta vastaavasta? Ehkä maalaisjärjellä se rättinivel sieltä ensin antautuisi, mutta en ole päässyt vielä nosturille tutkimaan asiaa. Ajolleen(ohjaukseen) autossa ei tuota ratin asentoa lukuunottamatta ole ongelmaa.
Osia saan kyllä vaikka koko akselin, mutta lähinnä kiinnostaa onko muilla kokemusta vastaavasta? Ehkä maalaisjärjellä se rättinivel sieltä ensin antautuisi, mutta en ole päässyt vielä nosturille tutkimaan asiaa. Ajolleen(ohjaukseen) autossa ei tuota ratin asentoa lukuunottamatta ole ongelmaa.
Viimeksi muokannut EVO X, La 07.10.2017 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen
Taisit vihtauttaa ratti akselin tai putken jos siellä on haitari..eli kierteelle meni...toinen kun en muista niin oliko alapäässä millainen nivel?
No aja sillä suoraan..tee merkki ratin ylä osaan keskikohta, tallissa merkki ylös,ratti irti ja laitat sitten suoraan ratin takaisin.
Oikea oppisestihan toi irroitetaan ettei pultti hajoa että kuumennetaan keskipulttia hieman kaasukolvilla että liima sulaa jos nyt ei suoraan lähde pulttikoneella.
No aja sillä suoraan..tee merkki ratin ylä osaan keskikohta, tallissa merkki ylös,ratti irti ja laitat sitten suoraan ratin takaisin.
Oikea oppisestihan toi irroitetaan ettei pultti hajoa että kuumennetaan keskipulttia hieman kaasukolvilla että liima sulaa jos nyt ei suoraan lähde pulttikoneella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen
Ok, täytyy kattoo vielä näkyykö nivelis mitään. Saahan sen koko tuubinkin vaihtaa jos alkaa ahdistaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen
Alapäässä taisi olla ristinivel elo se on ehjä ja itse simpukka mutta ratti putkessa voisi olla se putkimainen rakenne joka joustaa kolarissa ettei se seivästä kuljettajaa vaan painuu kasaan eli se ei voi olla kovin kovaa tekoa...laitat vaan tolleen ratin suoraan ja kovaa ajoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen
Jotain sieltä on myötäny, varmaan se törmäyssuoja. Itellä oli rattilukko kiinni nojaamassa ikkunanpokaan ja sai aika tiukkaan vääntää että lähti, ratista ei ollu niin väliks, vaikka olis hajonnu. Vaihda rattiakseli jos mahdollista, kiva jos napsahtaa ajossa poikki...
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen
Juu,
täytynee viikonloppuna tutkia ja pökätä ehjä tilalle jos siltä tuntuu. Onko kukaan tollasta vaihtanut, eli onko kokemusta työnkulusta. Varmaankin ratti, viiksi, spiraali, suojaputki ja panta auki. Sitten tulipellistä läpivientikansi irti ja simpukasta rättinivel. Vai onnistuuko alaosan vaihtaa erikseen?
täytynee viikonloppuna tutkia ja pökätä ehjä tilalle jos siltä tuntuu. Onko kukaan tollasta vaihtanut, eli onko kokemusta työnkulusta. Varmaankin ratti, viiksi, spiraali, suojaputki ja panta auki. Sitten tulipellistä läpivientikansi irti ja simpukasta rättinivel. Vai onnistuuko alaosan vaihtaa erikseen?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen
Rattiputki ja spiraali ehkä pakettina pois niin voi olla helpompi vaihtaa vaurioitunut osa. Jos pelkkä rattiputken vaihto, niin ei ehkä tarvitse muuta irrotella? Mittariston alta kaksi pulttia yläpäästä auki jarrupolkimen yläpuolella nivel liitos, kuusiokolo pultilla ja parilla pultilla laippa, niin pitäisi rattiputki lähteä irti, jos vika siinä eikä spiraalissa!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen
Tattis Jaakko!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: C124 ratti vinossa irroituksen jälkeen
Juu, eli tämähän korjaantui sillä rattiakselin haitariputken vaihdolla. Putken alapään tappi sojotti 20-30 astetta oikealle, kun taas ehjässä tappi oli vaaterissa. Itse vaihto oli suht helppo. Kojelaudan alaosa irti ja ratin yläpään nivel auki kuusiokoloruuvilla. Sitten auto ylös, ja simpukanpäästä alempi nivel auki samaan tapaan. Auto alas ja pari nykäisyä niin putki liikkuu sen verran alas, että irtoaa yläpäästä, ja sitten saa vedettyä pois. Ehjä tilalle, ja nivelet kiinni
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)