560SEL - Käyttöauton tarina

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti:
Hage kirjoitti: Samalla olisi ajatus iskarit ja jouset vaihtaa, sen verran kivireki tuo alusta. Lisäksi taitaa olla takajuoset hiukan kuoleentuneet kun hitusen istuu. :)
Onkos alusta jotenkin kova? Tuossahan on tasonsäätö takana nii kannattaa selvittää mistä perän roikkuminen johtuu.
On ihan perkeleen kova, ei melkein tee mieli ajaa autolla ollenkaan kun on niin epämukava. Se Jackien vinkkaama pari sivua taaksepäin oleva tanko työnnettiin jo aikapäiviä sitten niin ylös kuin pystyy ja nyt on paljon parempi ryhti, mutta silti istuu vielä jonkin verran eli kokeillaan saada ryhti takaisin uusilla jousilla ja mahdollisesti myös takaiskareilla jotka maksaa enemmän kuin joidenkin elämä.. :sick:
Autollahan ajettiin huoltokirjan mukaan vuosien 2001-2015 välillä alle 10tkm jonka väliltä ei ole melkein mitään tietoa mitä on tehty autoon ja mitä ei. Oletan tällä hetkellä että alustan osat ovat siis vähintään 17 vuotta vanhoja ellei jopa Möbel Ungerin ajoilta. Tosin on tässä jotain osia sentään vaihtunut, Petri huomasi että ajovalojen linssit ei ole yhtään harmaantuneet, eli ne on varmasti vaihtuneet 15 vuoden sisällä :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

Ensiksi kannataa tsekata jousipallot ja varmaankin vaihtaa ne, ovat on kulutusosia. Jos niistä on kaasut karanneet niin alusta menee kovaksi. Voihan olla et jouset ja iskarit on ihan toimivia edelleen. Konehydraulikassa tuollaiset accumulator bladderit vuotaa kaasua ulos 10% vuosittain, ja itse asiassa tehdas taitaa ilmoittaa HPF alustalle pallojen vaihtoväliksi 3 vuotta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja simoks »

Oma w126 on kyllä aina ollut aika kova alustaltaan, sillon kun sen ostin ja nytkin eibachin vietereillä. Iskareita en oo ees ikinä vaihtanu tähän. Jostain taisin lukea joskus ettei näissä mikään ihan lulla alusta ole ollut tehtaalta lähtiessäkään? :crazy:
W210 E320cdi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti:Ensiksi kannataa tsekata jousipallot ja varmaankin vaihtaa ne, ovat on kulutusosia. Jos niistä on kaasut karanneet niin alusta menee kovaksi. Voihan olla et jouset ja iskarit on ihan toimivia edelleen. Konehydraulikassa tuollaiset accumulator bladderit vuotaa kaasua ulos 10% vuosittain, ja itse asiassa tehdas taitaa ilmoittaa HPF alustalle pallojen vaihtoväliksi 3 vuotta...
Okei kiitos vinkistä! Tarttee nuokin tarkastaa samalla kun saa auton ilmaan :)
simoks kirjoitti:Oma w126 on kyllä aina ollut aika kova alustaltaan, sillon kun sen ostin ja nytkin eibachin vietereillä. Iskareita en oo ees ikinä vaihtanu tähän. Jostain taisin lukea joskus ettei näissä mikään ihan lulla alusta ole ollut tehtaalta lähtiessäkään? :crazy:
Niin en tiiä minkälainen tuo on ollut uutena, faijan 300SE oli kyllä suht pehmoinen ajettava kun taas allekirjoituksen 300E-24 sen ja langin väliltä. Alustan ei mun mielestä kuuluisi olla mikään löllö mutta ei todellakaan noin kivikova kuin mitä tuossa langissa nykyjään on. Olishan se kyllä upeata päästä kokeilemaan täysin restoroitua W126:ta niin voisi vertaila mitä omaan rönttään tarvitsee vielä tehdä :)

No jokatapauksessa nyt uusitaan jarrut joka nurkkaan, eteen uudet alapallot, taakse uudet jouset sekä ehkä iskarit myös niiden jousipallojen lisäksi :geek:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja unski »

Vaihda jousipallot ensin ja kokeile. En ole kuullut koskaan, että tasonsäätöiskarit menisivät jäykiksi, yleensä ne alkavat vuotamaan ja iskarien alapallo menee väljäksi.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jos jousipallosta (paineakku suomeksi) menee kalvo, niin se iskarihan menee ihan jäykäksi mitä tulee sisäänjoustoon, ulospäin se pääsee tulemaan. Ainakin näin olettaisin sen toimivan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja unski »

Pahoittelen epämääräisyyttäni. Kuoleentuneella jousipallolla/paineakulla alusta menee ihan tönköksi, täysin/lähes joustamattomaksi, auto kulkee pomppimalla. Tätä näkee usein vanhojen farkku w124:sten yhteydessä.

Käyttämäni "jäykkä"-termi tuli enemmänkin mieleeni, kun puhutaan jäykästä alustasta, siis "urheilullisista" iskunvaimentajista.

Vian voi myös yrittää löytää siten, että löysää tasonsäätöjärjestelmästä paineet kokonaan pois, eli irrottaa venttiilin käyttötangon ja hämää sitten venttiiliä luulemaan, että alusta on liian ylhäällä. Tällöin paine laskee iskareista ja ainakin osa joustosta tulee tällöin pelkästään jousista. Tällöin alusta tulisi pehmentyä ainakin osin. Tosin riippuen takajousista perä saattaa tällöin laahata aika alhaalla.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Nyt on alusta taas 'oikean' tuntuinen eli ei mikään kivireki tai löllö vaan sopivan jämäkkä.
Lopulta tultiin tulokseen että perkele tässä mitään jaksa enää purkaa uudestaan vaan uusittiin kaikki kerralla; eli niiden jousipallojen lisäksi tuli siis uudet Sachsit taakse kuin myös eteen. Myös takajouset vaihdettu alkuperäisten kolisevien tilalle. Jarruja uusittiin sen verran että tuli uudet levyt ja palat on joka nurkkaan sekä eteen uudet satulat vanhojen laahaavien tilalle. Myös narisevat alapallot ja vaihtokuntoiset raidetangot lens romulavalle (ja uudet tuli tilalle :D )
Seuraavana aamuna ajoin ratti vänkyrässä nelipyöräsuuntaukseen ja kyllä nyt kelpaa ajella. Tänään ajelin todella pitkästä aikaa ihan huvikseni nauttimassa hyvästä säästä ja mukavasta alustasta.

Nyt alkaa olla niin että rupee tekeminen loppumaan tämän kanssa, tosin vielä webaston koitan hoitaa tän kuun aikana. Mutta loput joudun ulkoistamaan ammatti-ihmiselle, eli ylimaalauksen ja kuskin istuimen korjauksen. Vielä kun saisi ne matot Timo L:n kautta ja uudet puskurikromit taakse niin täähän ois valmis museorekisteriin :)

Niin ja kuvia koitan räpsiä seuraavan parin viikon aikana ettei tää menis niin tylsäksi topikiksi.

ps. eli nyt ois yhdet W126:n tasonsäätöiskarit jouten.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ainiin ja kokeilin taas opiskelijavalon toimivuutta, tankkasin varakanisteriin ~10litraa bensaa ja lähdin vetämään p-rallia ympäriinsä. N. puolentoista tunnin jälkeen auto rupesi nykimään siihen malliin että pysähdyin lähimmälle bensa-asemalle. Kierrokset heitti 500-900 välillä. En kuitenkaan viittinyt odottaa että auto sammuu itekseen joten sammutin auton ja tyhjensin varakanisterin tankkiin. Sitten parin käynnistysyrityksen jälkeen auto hörähti joten eikun tankki täyteen. Tankkiin meni karvan yli 78 litraa kunnes pistooli stoppasi.
Eli ei siis pala bensavalo ajaessa mutta kun virrat laittaa päälle niin palaa ja moottorin käynnistyessä sammuu. Viisari kyllä painuu pohjaan, eli mikä neuvoksi? Voisiko syynä olla bensatankin anturi??
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Reservivalo syttyy kun koho laskeutuu alimpaan asentoonsa ja nastat ottaa kontaktia. Kohon luisti voi olla likainen, jolloin se ei laskeudukaan aivan pohjaan asti > valo ei syty. Toimiiko mittari oikein?

Mittausyksikön irrottaminen, purkaminen ja puhdistaminen ei ole vaikea juttu. Täällä on hyvät ohjeet http://www.oldmerc.net/cleaning-the-w12 ... -unit.html" onclick="window.open(this.href);return false; Tein tuon SECiin, valo tosin toimi mutta neula heitteli muuten vähän miten sattuu. Lopulta polttoainemittarin juotoksien läpikäyminen korjasi vaivan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mulla tuo valo vaan vilkkua väpättää joskus sillontällön, auto käynnissä. Tosin ihan neula pohjassakin on ajeltu vielä jokusia kilometrejä ilman nykimistä ym.

Isolla kädellä oot kyllä tätä laittanu, kun vertaa esim omaan romuun mihin en ole alustalle tehnyt mitään koko noin 5v omistuksen aikana :lol: Paitsi jouset.
W210 E320cdi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Tuohan on hyvä sivu, vieläpä suht tarkat ohjeetkin että tälläinen rähmäkäpälä kuin itse voisi jopa yrittää korjata tuon. Kiitti Häksä :wave:

Juu kyllähän tätä on korjattu ja huollettu - välillä myös etukäteenkin kun ei enää nykyjään pysty olla ellei käy autot täysin läpi :D On kyllä ihan eri maailmasta nyt verrattuna silloin kun hain tämän Hangosta 2015 lopulla. Vielä on tietenkin kaikkea pientä näprättävää mutta se nyt kuuluu asiaan kun on harrastekäyttöauto.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ole varovainen niitten anturin lankojen kanssa, heikkoo kuin pierun kuori :wink:
Avatar
Lapio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: 1990 560SEL - Käyttöauton tarina - Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Lapio »

Hage kirjoitti: Kiitos Suomen paskalakien niin kävin myös tällä viikolla ostamassa Mätänetistä E-hyväksytyt sivuvilkut, muistaakseni maksoivat 15€ ja ovat tarrakiinnitettävät, vielä kerran kiitos Marko M:lle neuvosta. Johdot asennettiin lokareiden kautta.
Ja seuraavaksi irti nuo rumilukset, pidän kumminkin varmuuden vuoksi nuo autossa mukana jos poliisisetä sanoo soosoo niin pystyn helposti laittamaan nuo takaisin.:
Olisiko noista vilkuista olemassa mitään tuotenumeroa tai jotain millä niitä löytäisin?
En ole m-netin sivuilta löytänyt noita ja taitaisi itsellä olla tulossa tarve samanlaisille.
Edit: jaa nyt löysinkin, sori topikkisi sotkeminen.

Ja autosi on muuten upea!
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Jostain syystä en nyt ite löytänyt Motonetin sivuilta tota samaa mallia, muualta kylläkin. Ajatuksena olisi etulokarit vaihtaa vilkkurei'ällisiin malleihin, mutta uudet maksaa 510€ kpl ja käyettynä vähintään yhtä hyväkuntoiset 560:n lokareita ei löydy ihan joka nurkasta, ainakaan Suomesta.

Ja kiitos kehuista :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja simoks »

Hage kirjoitti:Jostain syystä en nyt ite löytänyt Motonetin sivuilta tota samaa mallia, muualta kylläkin. Ajatuksena olisi etulokarit vaihtaa vilkkurei'ällisiin malleihin, mutta uudet maksaa 510€ kpl ja käyettynä vähintään yhtä hyväkuntoiset 560:n lokareita ei löydy ihan joka nurkasta, ainakaan Suomesta.

Ja kiitos kehuista :)
Mä uusin lokarit sillon kun 126:n hommasin ja maalari hommas käytetyt lokarit saksasta ja maalaus+asennus 700e :!:

Luulis niitä löytyvän vielä.
W210 E320cdi
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja petri »

Hage kirjoitti:Ajatuksena olisi etulokarit vaihtaa vilkkurei'ällisiin malleihin, mutta uudet maksaa 510€ kpl ja käyettynä vähintään yhtä hyväkuntoiset 560:n lokareita ei löydy ihan joka nurkasta, ainakaan Suomesta.
Missä kunnossa ne nykyiset lokarit olikaan, en muista niiden kuntoa. Mä voin reiät kyllä niihin reiät tehdä joku viikonloppu huomattavasti edullisemmin kuin uudet lokasuojat kustantaa. Samalla voidaan vaikka kattoo se bensalämppäri.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nuista sivuvilkku asioista kannattaa kysellä konttorilta kun niihin ja lisävalo määräyksiin on tullut muutoksia ihan tässä kuukauden sisällä. Kuulosti siltä että jos autossa ei oo uutena ollu sivuvilkkuja niin ei niitä tarvis enää jälkeenpäin laittaa. Kysykää asiasta paikalliselta konttorilta että onko tosiaan näin ettei tarvis turhaan reikiä puhkoa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

petri kirjoitti: Missä kunnossa ne nykyiset lokarit olikaan, en muista niiden kuntoa. Mä voin reiät kyllä niihin reiät tehdä joku viikonloppu huomattavasti edullisemmin kuin uudet lokasuojat kustantaa. Samalla voidaan vaikka kattoo se bensalämppäri.
Ei ne mitenkään kauhean huonossa kunnossa ole, vasemmassa lokarissa oli alle nyrkin kokoinen kupru ja oikealla taas semmoinen hyvä jos peukalon kokoinen. Kiitos tarjouksesta Petri :thumbup: mutta katellaan ensin tuo sivuvilkkumääräys minkä Jari tässä alapuolella mainitsi :)
jari_w123 kirjoitti:Nuista sivuvilkku asioista kannattaa kysellä konttorilta kun niihin ja lisävalo määräyksiin on tullut muutoksia ihan tässä kuukauden sisällä. Kuulosti siltä että jos autossa ei oo uutena ollu sivuvilkkuja niin ei niitä tarvis enää jälkeenpäin laittaa. Kysykää asiasta paikalliselta konttorilta että onko tosiaan näin ettei tarvis turhaan reikiä puhkoa.
Sattuisiko tuosta löytymään mitään varmaa tietoa esim. Trafin sivuilta? Sillä ei kauheasti tekisi mieli alkaa mitään porailemaan tai hankkimaan uusia lokareita.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja seppola »

Minäkin jouduin joku vuosi sitten kairaamaan reiät, kun hankin Saksasta reiättömät käyteyt lokarit. Ekana vuonna pääsin katastuksesta läpi, sitten seuraavana huomasivat. Dremelillä ajoin sitten vanhojen lokareiden rei'istä mallin mukaan ja koitin ruostesuojatakin, onnistui ihan hyvin (tietty harmitti kun joutui moisen operaation tekemään).

Mukava seurailla topikkia !
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

28.8.2017 lähtien, muilta mailta vierahilta maahantuodut tuotantoautot kelpaavat valojen puolesta myös meillä Suomessa juuri sellaisenaan kuin lähtömaassaankin. Siis ei tarvitse enää lisäillä sivuvilkkuja, takasumuvaloa jne, eikä muutella valojen värejä euromalliin, eikä poistella mitään. Kevyt jihuu -huuto tähän väliin lienee paikallaan! Myöskään lausuntoa ajovalon kuviosta ei enää tarvita, ja muutama muu huojennus lisäksi.

Myös jo aikaisemmin maahantuotuihin saa laittaa alkuperäisen kaltaiset valaisimet paikolleen, mutta se edellyttää muutoskatsastuksen, joka meillä kyllä hoituu.

Lisäpitkiäkin saa olla nykyään pariton määrä, kunhan referenssi on max 100.

Näin kertoili Kurikan konttori facebookissa
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Marko M »

jari_w123 kirjoitti:28.8.2017 lähtien, muilta mailta vierahilta maahantuodut tuotantoautot kelpaavat valojen puolesta myös meillä Suomessa juuri sellaisenaan kuin lähtömaassaankin. Siis ei tarvitse enää lisäillä sivuvilkkuja, takasumuvaloa jne, eikä muutella valojen värejä euromalliin, eikä poistella mitään. Kevyt jihuu -huuto tähän väliin lienee paikallaan! Myöskään lausuntoa ajovalon kuviosta ei enää tarvita, ja muutama muu huojennus lisäksi.
Pystyyköhän siis nämä aikaisemmin tuodut muutoskatsastamaan sivuvilkuttomaksi?
230 C 1978
Avatar
Lapio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Lapio »

jari_w123 kirjoitti:28.8.2017 lähtien, muilta mailta vierahilta maahantuodut tuotantoautot kelpaavat valojen puolesta myös meillä Suomessa juuri sellaisenaan kuin lähtömaassaankin. Siis ei tarvitse enää lisäillä sivuvilkkuja, takasumuvaloa jne, eikä muutella valojen värejä euromalliin, eikä poistella mitään. Kevyt jihuu -huuto tähän väliin lienee paikallaan! Myöskään lausuntoa ajovalon kuviosta ei enää tarvita, ja muutama muu huojennus lisäksi.

Myös jo aikaisemmin maahantuotuihin saa laittaa alkuperäisen kaltaiset valaisimet paikolleen, mutta se edellyttää muutoskatsastuksen, joka meillä kyllä hoituu.

Lisäpitkiäkin saa olla nykyään pariton määrä, kunhan referenssi on max 100.

Näin kertoili Kurikan konttori facebookissa
JUHUU!! "Myytävänä motonetin tarravilkut" Sorry Hage taas sotkemisesta!
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Marko M kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:28.8.2017 lähtien, muilta mailta vierahilta maahantuodut tuotantoautot kelpaavat valojen puolesta myös meillä Suomessa juuri sellaisenaan kuin lähtömaassaankin. Siis ei tarvitse enää lisäillä sivuvilkkuja, takasumuvaloa jne, eikä muutella valojen värejä euromalliin, eikä poistella mitään. Kevyt jihuu -huuto tähän väliin lienee paikallaan! Myöskään lausuntoa ajovalon kuviosta ei enää tarvita, ja muutama muu huojennus lisäksi.
Pystyyköhän siis nämä aikaisemmin tuodut muutoskatsastamaan sivuvilkuttomaksi?
No näin minä asian ymmärsin. Kannattaa tosiaan kysyä asiasta paikalliselta konttorilta että kaikki varmasti menee oikein.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Joo, tarttee ens viikolla soitella että mitenkä he asian tulkitsevat.
Nyt kun täällä vEtelä-Suomessa on ollut todella hyvät säät niin kävin napsimassa pari kuvaa, mutta en osaa photoshopata rekkaria piiloon :oops: Paintillahan sen voisi vaan leikellä pois mutta sitten siitä tulee taas ruma. Tosin ei autokaan mikään näyttelykappale ole (vielä).
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Webastoa koitettiin tänään kasata. No eihän siitä mittään tullut kun varaosa ei toiminut mitenkään päin edes suoralla virralla. Todennäköisesti mennyt rikki siitä kun on kolissut takakontissa kesästä asti. Onneks ei oo vielä pakkasia tullut niin kerkee etsiä toisen tilalle, tällä kertaa voisi tilata samalla uuden tiivisteen sille - varaosanumerolla A0119974348 :)

Niin ja tosiaan nyt niitä kuvia, en osaa photosoppailla niin tarkkasilmäiset huomaa että kilpi on paintilla suttastu rumasti piiloon mutta saa nyt kelvata. Lisäksi nämä kuvat on pikemminkin sitä varten että ihmiset näkee kuinka paljon virheitä tästä autosta vielä löytyy, lähinnä kosmeettisia. Sitten kun museointia varten saan ruosteenalut ynnä muut poijes niin josko sitten osaisin ottaa kuvia autosta joissa ei koiteta näyttää virheitä.

Kuva

Kuten näkyy niin takakromit on muuttuneet Norjan kromiksi, ei kenelläkään sattuisi olemaan ylimääräistä settiä myytävänä? Myös kilven yläpuolella ruostekupla jokseenkin oudossa paikassa.
Kuva

Tämä ei niinkään ihmeellinen kuva mutta tummalta pinnalta peilausta on aina niin hienoa katella.
Kuva

Reilusti kiveniskeämiä ja kuluneisuutta valojen alalistoissa, onneksi edellinen omistaja on vaihtanu linssit niin säästyypähän se pari sataa itseltä :)
Kuva

Uusi tuulilasi sekä mahdollisesti takalasi tiivisteineen on hankintalistalla, tuulilasi ei ole likainen vaan kaikki nuo jäljet on pienen pieniä kiveniskeämiä tai hankausjälkiä paskoista sulista. Tässä on siis lopputulos kun ihmiset ei viitti vaihtaa sulkia ja käyttää lasinpesunestettä! Tosin lasi on alkuperäinen joten en oletakkaan että olisi virheetön, mutta nuo skraadut ärsyttää suunnattomasti.
Kuva
Huonoa laatua kun ei tiivisteet kestä kolmeakymmentä vuotta :lol: Voiko tuon lasin muuten mitenkään pelastaa vaikka onkin maidottunut?
Kuva

Salamatarra uupuu edelleen ja motti pitäis pestä edes suurimmista pölyhiukkasista.
Kuva

Mutta kaikesta huolimatta kyllä se suht siistiltä näyttää kun ottaa kuvan vähän kauempaa
Kuva
Viimeksi muokannut Hage, Ti 02.06.2020 05:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Komealtahan se näyttää 8) Pikkuhiljaa laittelee huolella kuntoon niin hyvä tulee. Tietysti ruosteisiin olisi hyvä puuttua ajoissa.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja petri »

Hage kirjoitti:Webastoa koitettiin tänään kasata. No eihän siitä mittään tullut kun varaosa ei toiminut mitenkään päin edes suoralla virralla. Todennäköisesti mennyt rikki siitä kun on kolissut takakontissa kesästä asti.
Oliskohan puhaltimen siipien väliin menny jotain ylimääräistä siellä kontissa pyöriessä?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Takalasin kanssa ei kannata aikailla, sillä tuo vuoto ruostuttaa "hattuhyllyn" tehokkaasti.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Tere
Vieläks sul on ne takaiskarit, mulla väljä pallo omassa ja haitari kumi rikki
Timppa
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Vastaa Viestiin