EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Terve,
Ärrän kanssa menee nyt vähän sormi suuhun. Ostohetkellä oli tiedossa että vetää ajoittain EGR:n takia vikatilaan, mutta hintaneuvotteluissa otettiin huomioon. Ajattelin että pahimmassa tapauksessa menee venttiili vaihtoon ja se on sitten siinä. Mutta eipähän se ikinä mene kuten suunnitelee...
Noh, tilasin venttiilin ja vaihdoin sen toissapäivänä paikalleen sen kummemmin putsaamatta mitään. Vikatilat poissa ja toimi hyvin. Eilen sitten vikatila takaisin, ja vanhat tutut vikakoodit takaisin. Otin venttiilin irti uudelleen (pultit tuntui jääneen löysälle, joten toive oli että syy oli siinä), putsasin putkea niin pitkälle kuin ylsin (ei sinänsä mitenkään pahan näköinen ollut edes, kaukana mistään tukkeutuneista mitä netissä näkee), ja laitoin takaisin. Jälleen vikakoodit poissa, kunnes 100 km jälkeen taas tehot pois.
Mikä tuota nyt keljuttaa? Starin päässä ei ole vielä päässyt käymään, torque antaa vikatilan ollessa päällä näin:
Silloin kun kaikki toimii, tuo P2616 on ainoa joka näkyy, ei liittyne tähän oletettavasti vaan on sitten seuraava projekti...
Ärrän kanssa menee nyt vähän sormi suuhun. Ostohetkellä oli tiedossa että vetää ajoittain EGR:n takia vikatilaan, mutta hintaneuvotteluissa otettiin huomioon. Ajattelin että pahimmassa tapauksessa menee venttiili vaihtoon ja se on sitten siinä. Mutta eipähän se ikinä mene kuten suunnitelee...
Noh, tilasin venttiilin ja vaihdoin sen toissapäivänä paikalleen sen kummemmin putsaamatta mitään. Vikatilat poissa ja toimi hyvin. Eilen sitten vikatila takaisin, ja vanhat tutut vikakoodit takaisin. Otin venttiilin irti uudelleen (pultit tuntui jääneen löysälle, joten toive oli että syy oli siinä), putsasin putkea niin pitkälle kuin ylsin (ei sinänsä mitenkään pahan näköinen ollut edes, kaukana mistään tukkeutuneista mitä netissä näkee), ja laitoin takaisin. Jälleen vikakoodit poissa, kunnes 100 km jälkeen taas tehot pois.
Mikä tuota nyt keljuttaa? Starin päässä ei ole vielä päässyt käymään, torque antaa vikatilan ollessa päällä näin:
Silloin kun kaikki toimii, tuo P2616 on ainoa joka näkyy, ei liittyne tähän oletettavasti vaan on sitten seuraava projekti...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Tuleeko nuo kaikki samat aina takisinluokyio kirjoitti:Terve,
Ärrän kanssa menee nyt vähän sormi suuhun. Ostohetkellä oli tiedossa että vetää ajoittain EGR:n takia vikatilaan, mutta hintaneuvotteluissa otettiin huomioon. Ajattelin että pahimmassa tapauksessa menee venttiili vaihtoon ja se on sitten siinä. Mutta eipähän se ikinä mene kuten suunnitelee...
Noh, tilasin venttiilin ja vaihdoin sen toissapäivänä paikalleen sen kummemmin putsaamatta mitään. Vikatilat poissa ja toimi hyvin. Eilen sitten vikatila takaisin, ja vanhat tutut vikakoodit takaisin. Otin venttiilin irti uudelleen (pultit tuntui jääneen löysälle, joten toive oli että syy oli siinä), putsasin putkea niin pitkälle kuin ylsin (ei sinänsä mitenkään pahan näköinen ollut edes, kaukana mistään tukkeutuneista mitä netissä näkee), ja laitoin takaisin. Jälleen vikakoodit poissa, kunnes 100 km jälkeen taas tehot pois.
Mikä tuota nyt keljuttaa? Starin päässä ei ole vielä päässyt käymään, torque antaa vikatilan ollessa päällä näin:
[ [url=https://farm5.staticflickr.com/4389/37175255596_8d3dafed7f_o.jpg] ][/url]
Silloin kun kaikki toimii, tuo P2616 on ainoa joka näkyy, ei liittyne tähän oletettavasti vaan on sitten seuraava projekti...
Mökkillä
'
'
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Ensin tulee 0404, 2355 ja 2511, mutta tällöin ei ole vielä vikatilassa. Sitten kun tuo 0401 tulee niin tehot tipahtaa. Mutta samat koodit siellä tosiaan pyörii, niin ennen kuin jälkeenkin venttiilin vaihdon.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Minulla oli hieman vastaavanlaisia haasteita W212 300 cdi, vaihdoin egr:n mutta vika ei poistunut, mutta kun autoon ajettiin uusi siofta niin vika poistui, tämä johtui siitä kun softa oli muuttunut viallisen egr:n takia ja kun vaihdoin uuden tilalle niin softa ei tätä ymmörtänyt vaan vaati päivityksen, rnyt toiminut pitkäön hyvin. Miten auton lämmöt? Nouseeko 87 asteeseen, jos ei niin silloin ei regressio pääse toimimaan eli ei polta hiukkassuodatinta puhtaaksi ja tukkii sen ja myös EGR:n
MB 450 SL R107
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Minulla oli hieman vastaavanlaisia haasteita W212 300 cdi, vaihdoin egr:n mutta vika ei poistunut, mutta kun autoon ajettiin uusi siofta niin vika poistui, tämä johtui siitä kun softa oli muuttunut viallisen egr:n takia ja kun vaihdoin uuden tilalle niin softa ei tätä ymmärtänyt vaan vaati päivityksen, nyt toiminut pitkään hyvin. Miten auton lämmöt? Nouseeko 87 asteeseen, jos ei niin silloin ei regressio pääse toimimaan eli ei polta hiukkassuodatinta puhtaaksi ja tukkii sen ja myös EGR:n
MB 450 SL R107
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Softan vaihdos olisi suunnitelmissa kyllä kunhan löytyisi tekijä, Savon suunnalla ei tunnu ihan helposti löytyvän enää.
Lämmöt nousee ainakin mittarin mukaan ihan nopeasti siihen yhdeksänkympin nurkille, tarkemmin en ole tajunnut tutkia. Eikös DPF antaisi oman koodinsa jos sen poltto ei meinaisi onnistua?
Reilun 200 km matka-ajo tuli eilen tehtyä, ensimmäisen kerran vikatila 70 km kohdalla, muutaman minuutin paussi ja koodien nollaus niin pääsi taas saman 70 km, sama proseduuri ja taas mentiin loppumatka ongelmitta.
Lämmöt nousee ainakin mittarin mukaan ihan nopeasti siihen yhdeksänkympin nurkille, tarkemmin en ole tajunnut tutkia. Eikös DPF antaisi oman koodinsa jos sen poltto ei meinaisi onnistua?
Reilun 200 km matka-ajo tuli eilen tehtyä, ensimmäisen kerran vikatila 70 km kohdalla, muutaman minuutin paussi ja koodien nollaus niin pääsi taas saman 70 km, sama proseduuri ja taas mentiin loppumatka ongelmitta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Mitäs MAFfiarvot näyttää (toisaalta eihän sitä torqilla näe onko pielessä eikä egrrää pysty ohjaamaan kiinni/auki ), eikös se tutkaile EGR:n toimintaa juuri ilmamäärän kautta... koittais ainakin putsata sen ?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Lämmöt Torquen mukaan tasaisesti 87-89°C eli termari lienee ok ja ainakaan sen vuoksi ei jää polttelut tekemättä.
Tänään kesti ensin 140 km ennen kuin heitti vikatilaa, sitten tankkaus ja vikatila taas poissa, 70 km lisää ja taas tehot pois...
Maffiarvoja tosiaan aika vaikea päätellä tuon mukaan, lukemat vaihtelee kaasun asennon mukaan, mutta eipä tuolla vertailupohjaa saa mitä pitäisi olla.
Tänään kesti ensin 140 km ennen kuin heitti vikatilaa, sitten tankkaus ja vikatila taas poissa, 70 km lisää ja taas tehot pois...
Maffiarvoja tosiaan aika vaikea päätellä tuon mukaan, lukemat vaihtelee kaasun asennon mukaan, mutta eipä tuolla vertailupohjaa saa mitä pitäisi olla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Edellisellä omistajalla ollessa käytetty merkkihuollossa ohjelman mukaan. Nyt viime viikolla vaihdatin Mobilin ESP:t 17 tkm kohdalla ja tarkoitus pitää max 15tkm.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Kiitokset vinkistä. Olen muutaman kerran kokeillut vinguttaa reiluilla kierroksilla, en nyt sentään ihan tuntia kuitenkaan, mutta luokkaa 15-20 min. Ennen kuin tilasin tuon uuden EGR:n, laitoin tankkiin kokeeksi myös Forten Advanced Formula Diesel Treatment + Turbo Cleaner -setin ja huudattelin menemään, mutta ei auttanut sekään, ainakaan pysyvästi.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI
Karalan softa sisässä, EGR poistettu ohjelmasta + EGR:n piuha pysyvästi irti. Eiköhän se nyt ole historiaa.
Ps. Vaikea ajaa nauramatta koko ajan. 190/440 -> 270/600 muuttaa tuonkin kokoisen lossin käytöksen aika dramaattisesti
Ps. Vaikea ajaa nauramatta koko ajan. 190/440 -> 270/600 muuttaa tuonkin kokoisen lossin käytöksen aika dramaattisesti
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D