Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

Noniin tuli hankittua tämmöinen surullisen kuuluisa W124 230E Ke-Jetronicilla ja paikan päällä vasta ilmeni, että autohan on täysin vedoton melkeimpä pahempi kun 200D.

Samantein tuli tehtyä huolto autoon joka sisälsi mm. öljyt ja suodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin, sytytystulpat sekä pyörijä. Niin ja se YJ-rele hankittiin uusi varmuuden vuoksi.
Samalla putsattiin virranjakajan kannen nastat, polttoainepumpun siirtopaine mitatttu (5,8baria), määränsäätimen kumikaukalo tarkistettu vuotojen kannalta.
Lisäilmaluisti putsattu ja toiminta tarkastettu. Jarrukliinerin kanssa etsitty imuvuotoja, ei ole.
Auto käynnistyy todella hienosti kylmälläkin koneella, senkun näyttää vain avainta.
Pakoputkikin muuten otettiin irti kun ajateltiin olisiko katalysaattori olla tukossa, kun oli vähän klommolla liekö ajettu kiveen.

Elikkä auto käy hienosti, mutta ei ota kierroksia 3000rpm jälkeen juuri ollenkaan ja alkaa rääkymään ihmeellisesti. Ja automaattilaatikko temppuilee ihmeellisesti kun pyyntö on täysillä ja pykältää pienemmälle, mutta ei vedä niin ei vedä ja kun nostaa hieman kaasua nykäsee laatikko isommalle luullen, että mennään jo 200 km/h :lol:

Määränsäätimen seos ruuvin sinetti on paikoillaan ja siihen ei ole kajottu !
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
Mitriitti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 14.02.2011 19:55

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja Mitriitti »

Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88

Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80

-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

Mitriitti kirjoitti:Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
Ei ainakaan vaikutusta lisärikastin suuttimelta kun nyppäs pistokkeen irti.
Täytyy kokeilla vielä noita muita, miten oireilee kun nykäsee johdon irti.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mulla tuntu m103 tosi nuhaselta ennenku kiristin laatikolle menevää vaijeria reippaasti. Kierrättää nyt reippaammin eikä pyri ajamaan isoimmalla vaihteella kokoajan.
W210 E320cdi
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja acparma »

simoks kirjoitti:Mulla tuntu m103 tosi nuhaselta ennenku kiristin laatikolle menevää vaijeria reippaasti. Kierrättää nyt reippaammin eikä pyri ajamaan isoimmalla vaihteella kokoajan.
Offtopic, mutta onko sulla 722.3:n ja kuinka vaikutti säätö kulutukseen?
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja simoks »

acparma kirjoitti:
simoks kirjoitti:Mulla tuntu m103 tosi nuhaselta ennenku kiristin laatikolle menevää vaijeria reippaasti. Kierrättää nyt reippaammin eikä pyri ajamaan isoimmalla vaihteella kokoajan.
Offtopic, mutta onko sulla 722.3:n ja kuinka vaikutti säätö kulutukseen?
On. En ole mittaillut mutta melkein vois veikata että väheni kun ei tarvi seistä kaasulla aina :D Kierroskonehan tuo on.
W210 E320cdi
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja acparma »

Kuinka tuo vaijerin kiristys oikein tehdään? Oma pirssi vetelee melkein kaikki risteykset 4:lla eikä pudota alaspäin :D.
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja simoks »

acparma kirjoitti:Kuinka tuo vaijerin kiristys oikein tehdään? Oma pirssi vetelee melkein kaikki risteykset 4:lla eikä pudota alaspäin :D.
Sielä kaasuvivustossa ilmanputsarin takana on semmonen valkonen palikka,kiristyy kun käännät auton keulasta katottuna myötäpäivään.

Itellä oli just tuo sama että nelosella mentiin jopa 40 vauhdissa ja pienempää ei tykänny vaihtaa vaikka anto reippaasti kaasua = ei kulje mihinkään.
W210 E320cdi
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

447za kirjoitti:
Mitriitti kirjoitti:Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
Ei ainakaan vaikutusta lisärikastin suuttimelta kun nyppäs pistokkeen irti.
Täytyy kokeilla vielä noita muita, miten oireilee kun nykäsee johdon irti.
Kokeiltu tänään saman numeroisella EHAlla ja ei vaikutusta :roll:
Käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee ECUn irti ? Ei nyt luulisi että tämmösestä vehkeestä ECU kyrvähtäisi noin vain ?
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja AK47 »

447za kirjoitti:
447za kirjoitti:
Mitriitti kirjoitti:Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
Ei ainakaan vaikutusta lisärikastin suuttimelta kun nyppäs pistokkeen irti.
Täytyy kokeilla vielä noita muita, miten oireilee kun nykäsee johdon irti.
Kokeiltu tänään saman numeroisella EHAlla ja ei vaikutusta :roll:
Käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee ECUn irti ? Ei nyt luulisi että tämmösestä vehkeestä ECU kyrvähtäisi noin vain ?
No, tuleeko sinne eculle virtasta? Yj rele kerta vaihdettu niin lienee sen sulake = ecun sulake ok. Toinen on abs sulake siinä relessä.

Onkos lambdaa autossa ensinkään?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

Tihrustahan lampulla öljyntäyttökorkin reiästä, ettei ole kulunut nokka sileäksi. Riippuen vuosimalllista voi nokka olla kulunut.

Ja ajoituksen voisi tietysti tarkastaa, kaikki muuthan tuossa on melkein tehty.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

AK47 kirjoitti:
447za kirjoitti:
447za kirjoitti:
Mitriitti kirjoitti:Eha? Mitä tapahtuu jos ottaa joltain ruiskun sähköosalta liittimen irti käynnissä?
Ei ainakaan vaikutusta lisärikastin suuttimelta kun nyppäs pistokkeen irti.
Täytyy kokeilla vielä noita muita, miten oireilee kun nykäsee johdon irti.
Kokeiltu tänään saman numeroisella EHAlla ja ei vaikutusta :roll:
Käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee ECUn irti ? Ei nyt luulisi että tämmösestä vehkeestä ECU kyrvähtäisi noin vain ?
No, tuleeko sinne eculle virtasta? Yj rele kerta vaihdettu niin lienee sen sulake = ecun sulake ok. Toinen on abs sulake siinä relessä.

Onkos lambdaa autossa ensinkään?
Ajoitus on tarkistettu jo heti ensitöikseen.
YJ-rele vaihdettu uuteen ja siinä on kyllä ehjät sulakkeet.
Autossa on lambda.
Ei ollut vaikutusta käyntiin kun irroitti potentiometrin pistokkeen ja irrottelin sen siinä myös ja huomasin, että liukupinta oli kulunut puhki yhdestä kohtaa. Laitettiin ehjä potentiometri kiinni ja ei ollut vaikutusta tälläkään.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siellä on jokin sähköinen komponentti rikki...kokeiles suoralla virralla lisäilmaluistia.
Sitten lambda vika potkaisee myös ecun pelistä...mitäs vielä....kaasuvivuston kytkin..on niitä mennyt kai jokin rikki mutta mielestäni se ei tee totaallista hyytymistä vaan tällöin sekoaa vain jokin kierros alue mutta mittaa sekin...eli se on kaasuläpällä ruiskun alla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

atlas kirjoitti:Siellä on jokin sähköinen komponentti rikki...kokeiles suoralla virralla lisäilmaluistia.
Sitten lambda vika potkaisee myös ecun pelistä...mitäs vielä....kaasuvivuston kytkin..on niitä mennyt kai jokin rikki mutta mielestäni se ei tee totaallista hyytymistä vaan tällöin sekoaa vain jokin kierros alue mutta mittaa sekin...eli se on kaasuläpällä ruiskun alla.
Kokeiltiin myös ilman ECUa ja auto toimii täysin samalla tavalla :o Kaasuvivuston nolla-asento kytkin toimii myös, mitattu. Lambdan pistokkeen myös kun irroitti ei tapahtunut muutosta. Täytyy mitata päästöt ja kattoa mitä ne näyttää jos saisi vähän osviittaa :eh: Täytyy lähteä taas ihmettelemään...

Tässä vielä kuva potikoista (vas. on alkuperäinen kiinni ollut ja oik. on mikä laitettiin kiinni ja ylin olikin erinäköinen jo)

Kuva
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja atlas »

Potikka ei tee totaallista tilttiä ettei sähkö puoli toimisi..taisit mitata mikrokytkimen kaasuvivustolla...se kaasuläpän kytkin on kaasuläppäakselin päässä ja sinne menee imusarjan päältä kolme johtoa ja kumikaukalon alle jossa oikea kaasuläppä sijaitsee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

atlas kirjoitti:Potikka ei tee totaallista tilttiä ettei sähkö puoli toimisi..taisit mitata mikrokytkimen kaasuvivustolla...se kaasuläpän kytkin on kaasuläppäakselin päässä ja sinne menee imusarjan päältä kolme johtoa ja kumikaukalon alle jossa oikea kaasuläppä sijaitsee.
Juu mikrokytkimen mittasin, vielä en ole kerennyt mittamaan kaasuläpän asentoanturia.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

atlas kirjoitti:Potikka ei tee totaallista tilttiä ettei sähkö puoli toimisi..taisit mitata mikrokytkimen kaasuvivustolla...se kaasuläpän kytkin on kaasuläppäakselin päässä ja sinne menee imusarjan päältä kolme johtoa ja kumikaukalon alle jossa oikea kaasuläppä sijaitsee.
kaasuläpän anturi mitattu ja välillä ei meinaa tunnistaa nolla asentoa joutuu näpäyttämään kaasua että tunnistaa taas tuon nolla kohdan ja tunnistaa täyskaasun normaalisti.

Päästöt tästä laitteesta oli seuraavanlaiset:
Tyhjäkäynnillä CO 0,10 Co2 14,70 HC 336 o2 1,00
Kierroksilla CO 0,70 Co2 14,10 HC 124 o2 1,30 ja lambda 1,030


Eli jää Co kierroksilla liian korkeaksi ja HC molemmissa liian korkeaksi

Suuttimet liotettu yön yli suuttimen puhdistusaineessa ja kylmäkäynnistys suutintakin kokeiltu toisesta ehjästä yksilöstä.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi seos ruuvi niin melkeimpä joka vuosi muuttuu hieman että joutuu säätämään eli sen kajoamiseen ei tartte pelätä mutta jos se sitä vaatii niin vaatii.
Kaasuläpän näpäytys voi johtua rikki olevasta toisesta palautus jousesta tai liian kireällä olevasta kaasuvaijerista...epäilen jousta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

atlas kirjoitti:Toi seos ruuvi niin melkeimpä joka vuosi muuttuu hieman että joutuu säätämään eli sen kajoamiseen ei tartte pelätä mutta jos se sitä vaatii niin vaatii.
Kaasuläpän näpäytys voi johtua rikki olevasta toisesta palautus jousesta tai liian kireällä olevasta kaasuvaijerista...epäilen jousta.
Seos ruuviakin kokeiltiin jo säätää ja eipä tuolla ollut kauhean suurta vaikutusta. Hiukan tipahti arvot. Voiko näistä mennä yksikertaisesti vaan ECU rikki ? :?
Kaikki palikat alkaa olemaan jo tutkittu :crazy:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ecuja en ole kuullut hajoavan...testaa ensin käykä ruisku mekaanisella vai sähköisellä...jos mekaanisella on jokin komponentti rikki tossa sähköisessä piirissä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

atlas kirjoitti:Ecuja en ole kuullut hajoavan...testaa ensin käykä ruisku mekaanisella vai sähköisellä...jos mekaanisella on jokin komponentti rikki tossa sähköisessä piirissä.
Kuinkas tämän kokeilen, ecu on otettu irti ja eikä käynti muutu. Rääkyy vaan samalla tavalla. Tänään kokeilin toisella sytytysboksillakin ja ei ollut vaikutusta :crazy:
Nyt alkais olemaan hyvät neuvot tarpeen.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onkos yj releen sulake ja itse relettäkin tinailtu uudelleen.
toi kokeillaan normisti niin että tyhjäkäynnillä yj-rele sulake tai koko rele otetaan irti tai joidenkin sähkö laitteiden pistokkeita ja jos sähköinen pelaa laskee irropittelu koneen kierroksia jos ei on jossakin sähköinen vika komponenteissa.
Ecua älä muuten käynnissä irroittele.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

atlas kirjoitti:Onkos yj releen sulake ja itse relettäkin tinailtu uudelleen.
toi kokeillaan normisti niin että tyhjäkäynnillä yj-rele sulake tai koko rele otetaan irti tai joidenkin sähkö laitteiden pistokkeita ja jos sähköinen pelaa laskee irropittelu koneen kierroksia jos ei on jossakin sähköinen vika komponenteissa.
Ecua älä muuten käynnissä irroittele.
YJ-rele on ostettu ihan vartavasten täysin uusi.

Äsken mitattiin puristupaineet varmuuden vuoksi ja paineta tuli 13barin verran jokaisesta pytystä, mutta taas mentiin ojasta allikkoon.
Nyt tämän jälkeen ei kone enään edes käy kunnolla ja kokeiltiin toisilla johtimillakin jo jotka ystävällisesti Putkisaari lainasi meille näin ilta/yö aikaan.
Taitaa olla tämän mosan sielu poistunut keskuudestamme :roll:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

447za kirjoitti:
atlas kirjoitti:Onkos yj releen sulake ja itse relettäkin tinailtu uudelleen.
toi kokeillaan normisti niin että tyhjäkäynnillä yj-rele sulake tai koko rele otetaan irti tai joidenkin sähkö laitteiden pistokkeita ja jos sähköinen pelaa laskee irropittelu koneen kierroksia jos ei on jossakin sähköinen vika komponenteissa.
Ecua älä muuten käynnissä irroittele.
YJ-rele on ostettu ihan vartavasten täysin uusi.

Äsken mitattiin puristupaineet varmuuden vuoksi ja paineta tuli 13barin verran jokaisesta pytystä, mutta taas mentiin ojasta allikkoon.
Nyt tämän jälkeen ei kone enään edes käy kunnolla ja kokeiltiin toisilla johtimillakin jo jotka ystävällisesti Putkisaari lainasi meille näin ilta/yö aikaan.
Taitaa olla tämän mosan sielu poistunut keskuudestamme :roll:
Noniin nyt ollaan taas lähtöpisteessä, auto käy taas tasaisesti kun vaihtoi upouudet johtimet sekä tulpat. Taas jatkuu hävinneiden ponien metsästys.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

Noniin kas tässä olisi pieni video pätkä mitä auto tekee siis konkreettisesti, kuvattu parkkipaikalla niin ei ole kauhean pitkä tuo kiihdytys.

https://www.youtube.com/watch?v=6rEywlbBCsw
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

Miltä se pakoputki vaikutti irrotuksen jälkeen, helisikö siellä mitään tai testailitko esim. paineilmalla tms?

Tuo vaan kuulostaa ja kulkupuoli näyttää ihan tukkeutuneelta/palaneelta katalysaattorilta :? Kokeilehan piruuttas, jos kerran paikallaankin kiertää noin ontuvasti, että avustaja koputtelee jollain raudalla kattia samaan aikaan kun toinen poleksii pedaalia, jos siellä on romut tukkeena.

Toki jos ihan lampuilla sisälle katoitte, että katti on ok, niin sitten voi em. tekstin unohtaa :)

Muoks. toki eihän se mahdottomuus olisi, että keski tai takapönttö olisi tukkeessa, villat irti ja humpsatanut tukkeeksi.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja 447za »

R-N-X kirjoitti:Miltä se pakoputki vaikutti irrotuksen jälkeen, helisikö siellä mitään tai testailitko esim. paineilmalla tms?

Tuo vaan kuulostaa ja kulkupuoli näyttää ihan tukkeutuneelta/palaneelta katalysaattorilta :? Kokeilehan piruuttas, jos kerran paikallaankin kiertää noin ontuvasti, että avustaja koputtelee jollain raudalla kattia samaan aikaan kun toinen poleksii pedaalia, jos siellä on romut tukkeena.

Toki jos ihan lampuilla sisälle katoitte, että katti on ok, niin sitten voi em. tekstin unohtaa :)

Muoks. toki eihän se mahdottomuus olisi, että keski tai takapönttö olisi tukkeessa, villat irti ja humpsatanut tukkeeksi.
Kerran juu olen törmännyt siihen että katti oli tukkeutunut ja ei tästä syystä käynnistynyt, mutta katti on vaihdettu 2 vuotta sitten ja näyttikin fikkarinvalolla katsottuna ihan kunnolliselta.
Kokeiltiin ajaa myös sillon kun oli pakoputki irti ja samaa vikaa teki.
Päästöt kumminkin saa mitattua pakoputken päästä normaalisti, niin en epäile putkistoa tällä kertaa :problem:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Vpra
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 27.09.2023 21:05

Re: Surullisen kuuluisa Ke-jetronic vedoton

Viesti Kirjoittaja Vpra »

Morjes, löytykö koskaan vikaa, meinaan olis samantapaset oireet omassakin.😬
Vastaa Viestiin