Tuota ei pitäis sanoo äänee, tai ne alkaa putoilla yks toisensa jälkee jonku pikkuvian takia pois ajostakarra kirjoitti:Onneksi ei ole kiire kun noita autoja on millä ajella
450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Joo ja nyt kun otin SECin ajoon se taas käy aika epätasaisesti tyhjää ja lähtee huonosti kuumana käyntiin, eli suuttimissa vanhuuden oireita. No se kulkee vielä, toivottavasti pelaisi vielä syyskauden.
Mutta asiaan. SLC sai uuden Teknikumin Fuel Tek letkun tankin pohjasihdin ja sen omituisen "tasaajapurnukan" välille. Tuo 13 mm koko asettui siihen purnukkaan jossa 12 mm natsa ja sihdin nipassahan oli 14 mm kara, sitä piti vähän voimalla työntää letkun sisään. Purnukan ja pumpun välille tuli uusi Gatesin 12 mm polttoaineletku.
Tässä D-Jetronicissa on huomattavan selkeä tuo pumppu/suodatinhässäkkä. Mikäköhän sen tankin ja pumpun välillä olevan purnukan tarkoitus on? 450 SEL 6.9:ssäkin se oli vaikka on K-Jetronic. Tuli molempiin autoihin se putsattua ja maalattua mustaksi. Joku oli tähän SLC:hen laittanut jo suodattimen molemminpuoliset paineletkut uusiksi.
Tässä on kuva K-Jetronicin systeemistä, se purnukka on osa nro 24. D-Jetronicissa siitä ei lähde tuota pientä pilliä.
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... embly.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta asiaan. SLC sai uuden Teknikumin Fuel Tek letkun tankin pohjasihdin ja sen omituisen "tasaajapurnukan" välille. Tuo 13 mm koko asettui siihen purnukkaan jossa 12 mm natsa ja sihdin nipassahan oli 14 mm kara, sitä piti vähän voimalla työntää letkun sisään. Purnukan ja pumpun välille tuli uusi Gatesin 12 mm polttoaineletku.
Tässä D-Jetronicissa on huomattavan selkeä tuo pumppu/suodatinhässäkkä. Mikäköhän sen tankin ja pumpun välillä olevan purnukan tarkoitus on? 450 SEL 6.9:ssäkin se oli vaikka on K-Jetronic. Tuli molempiin autoihin se putsattua ja maalattua mustaksi. Joku oli tähän SLC:hen laittanut jo suodattimen molemminpuoliset paineletkut uusiksi.
Tässä on kuva K-Jetronicin systeemistä, se purnukka on osa nro 24. D-Jetronicissa siitä ei lähde tuota pientä pilliä.
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... embly.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Voisiko tuo osa numero olla semmonen bensa varaaja missä on koko ajan polttoainetta vaikka olisi vajaa tankki.
En ainakaan itse keksi muuta tarkoitusta tuolle osalle.
En ainakaan itse keksi muuta tarkoitusta tuolle osalle.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Muistaakseni se on vaimennin, kuplien poistaja, ne ääntää ilkeästi pumpussa. Bensaa siellä on kokoajan, kun tankki on koko systeemin yläpuolella.
D-Jetronic ei tuota periaatteessa edes tarvitse. Bemarin D-Jetronicissa ei tuota edes ole.
Pumpun imuletkuunkin laitettiin vaimenninkumia "metelin" takia.
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 74-275.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
D-Jetronic ei tuota periaatteessa edes tarvitse. Bemarin D-Jetronicissa ei tuota edes ole.
Pumpun imuletkuunkin laitettiin vaimenninkumia "metelin" takia.
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... 74-275.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Mallailin tänään autoon soittimeksi Becker Monza Nadelstreifenia, kasetilla toki. Pitää siivota sieltä ensin niitä vanhoja johtoja pois... antennipistokkeita löytyi kolme kappaletta
Asensin kuskin puolelle uuden ikkunatiivisteen, se oli aika helppo rasti. Uudessa tiivisteessä oli jotain kiinteää liukastetta jotta se sujahti uriinsa hyvin. Vaikuttaa että takasivulasi nousee liian ylös; se on rikkonut tiivisteen yläreunastaan, ne nimittäin ei olleet kovin vanhat. Tarttee muistaa että ei sulje takimmaisia ruutuja liian kiinni; toki paras olisi säätää sitä ikkunaa...
Oikean puolen tiiviste on myös hankittu, toki.
Asensin kuskin puolelle uuden ikkunatiivisteen, se oli aika helppo rasti. Uudessa tiivisteessä oli jotain kiinteää liukastetta jotta se sujahti uriinsa hyvin. Vaikuttaa että takasivulasi nousee liian ylös; se on rikkonut tiivisteen yläreunastaan, ne nimittäin ei olleet kovin vanhat. Tarttee muistaa että ei sulje takimmaisia ruutuja liian kiinni; toki paras olisi säätää sitä ikkunaa...
Oikean puolen tiiviste on myös hankittu, toki.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Ikkunoiden tiivisteet asennettu, oviaukkoihin siis. Sekä poppikone joka rokkaa ihan hyvin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Äänieristeet asennettu takaisin lattialle mattojen alle. Muutenkin autoa siivoiltu talvisäilytystä varten. Ensin se menee myllytykseen kumminkin. Laitoin pakkasnesteet koneeseen, huuhtelin vedellä pari kertaa systeemin kun siellä oli remontin jäljiltä laimeat vanhat nesteet.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Ajokausi avattu tällä autolla . Kuiva ja aurinkoinen keli niin kävin täräyttääs tulille; apuvirtaa piti antaa kun omalla akulla vaan jysähteli eikä suostunut pyörittämään.
Ei ollut vuotanut nesteitä ja jarrutkin piti tasaisesti. Kiva oli cruisailla kunnon autolla pitkästä aikaa
Ei ollut vuotanut nesteitä ja jarrutkin piti tasaisesti. Kiva oli cruisailla kunnon autolla pitkästä aikaa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Tämä auto löytyy nykyisin Helsingin Vallilasta
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Oli auto hyytynyt tänään, vähän aikaan kulkenut mutta alkoi röpöttään ja pikku hiljaa hyyty meno ja sammu. Ei lähe käyntiin. Johonkin se piti hinata niin suosittelin Alppilan Autohuoltoa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi
Arveltiin ensin ECUa mutta Alppilan Autohuollossa totesivat että bensapumpumppu ei tee painetta tarpeeksi. Uusi tilauksessa.karra kirjoitti:Oli auto hyytynyt tänään, vähän aikaan kulkenut mutta alkoi röpöttään ja pikku hiljaa hyyty meno ja sammu. Ei lähe käyntiin. Johonkin se piti hinata niin suosittelin Alppilan Autohuoltoa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Mistäs löytyy uusi bensapumppu D-jettiin? Yhden olen nähnyt jossain classic-liikkeessä netissä , hinta oli suolainen, taisi olla muistaakseni 270€ ja rapiat.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Alppilan Autohuolto ilmoitti mersun orggis pumpun hinnaksi noin 500 euroa, Saksan tilaus. Ei oikein löytynyt tarvikeenakaan netistä mistään. Sain sitten vinkin että L-jetronicin pumppu olisi sopiva; siinä on letkuliittimet molemmissa päissä eli pitäisi sopia melko suoraan. Löysivät omilta tukkureiltaan (tarvike)pumpun, ilmeisimmin BMW E12 malliin hintaan se sama noin 270 euroa.Ere866 kirjoitti:Mistäs löytyy uusi bensapumppu D-jettiin? Yhden olen nähnyt jossain classic-liikkeessä netissä , hinta oli suolainen, taisi olla muistaakseni 270€ ja rapiat.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Onko tässä D-jetin originaali pumpussa joku erikoisuus, että esim. joku Bosch "044-tyylinen" ei käy? Vai estääkö museoautoleima...?karra kirjoitti:Alppilan Autohuolto ilmoitti mersun orggis pumpun hinnaksi noin 500 euroa, Saksan tilaus. Ei oikein löytynyt tarvikeenakaan netistä mistään. Sain sitten vinkin että L-jetronicin pumppu olisi sopiva; siinä on letkuliittimet molemmissa päissä eli pitäisi sopia melko suoraan. Löysivät omilta tukkureiltaan (tarvike)pumpun, ilmeisimmin BMW E12 malliin hintaan se sama noin 270 euroa.Ere866 kirjoitti:Mistäs löytyy uusi bensapumppu D-jettiin? Yhden olen nähnyt jossain classic-liikkeessä netissä , hinta oli suolainen, taisi olla muistaakseni 270€ ja rapiat.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Orkkispumpussa on lähdöt 90 asteen kumassa toisiinsa nähden. Tulo on kyljessä ja lähtö päässä. Varmaanhan kyse museoleimassa on tarkastajan silmastä ja tiedoista, sen verran kehnoja esityksiä on saanut museoleiman.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Okei. Tuosta yllä olevasta on nimittäin erittäin helppo olla samaa mieltäunski kirjoitti: ... sen verran kehnoja esityksiä on saanut museoleiman.
Timppa
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Onko noin? Minulla ei ole kuvia tuosta vaikka siihen imuletkutkin vaihdoin... tässä linkissä on joku kuva ja mielestäni lähdöt menee sisään suoraan ja ulos suoraan? Ulos suoraan ja letku tekee käyrän ja sisään suodattimeen.unski kirjoitti:Orkkispumpussa on lähdöt 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Tulo on kyljessä ja lähtö päässä.
Timppa
https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... 74-275.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Tämä on alkuperäinen, onhan noita jo pitkään vaihdettu suoriin malleihin, kun alkuperäinen maksaa....öö paljon!
http://s115.photobucket.com/user/carl30 ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Myös tuossa tehtaan ohjeessa on 90 asteen kulma, muistin vain suunnat väärin, lähtö on 90 asteen kulmassa.
Timppa
http://s115.photobucket.com/user/carl30 ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Myös tuossa tehtaan ohjeessa on 90 asteen kulma, muistin vain suunnat väärin, lähtö on 90 asteen kulmassa.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Lainaan viestiketjua, kyseessä W111 220SEb -65 bensapumpun kunnostus - tekeekö joku tuollaista Suomessa?
Ja nyt on kyseessä tosiaan entisöintiprojekti, jossa ko. pumppu on seissyt 90-luvulta... (Silloin ollut viimeksi akku kiinni = pumppu pyörinyt).
Tuollainen "tehdaskorjaaminen" on ilmeisesti ainakin mahdollista, koska tuolla käyttäjä "amrstar" mainitsee korjanneensa päälle 10 kpl näitä:
http://www.benzworld.org/forums/vintage ... ssure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaveri taitaa vaan asua jenkeissä tms.
Ihan ensimmäisenä ei tee mieli lähteä tilaamaan uuttakaan(!) Boschin pumppua, eBayssä taisi halvin olla $1200!
Ja en ole ihan varma sopiiko edes US ja Euro -malliset 1:1. Kyseinen auto kun on originaali Suomi-220SEb.
Ja nyt on kyseessä tosiaan entisöintiprojekti, jossa ko. pumppu on seissyt 90-luvulta... (Silloin ollut viimeksi akku kiinni = pumppu pyörinyt).
Tuollainen "tehdaskorjaaminen" on ilmeisesti ainakin mahdollista, koska tuolla käyttäjä "amrstar" mainitsee korjanneensa päälle 10 kpl näitä:
http://www.benzworld.org/forums/vintage ... ssure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaveri taitaa vaan asua jenkeissä tms.
Ihan ensimmäisenä ei tee mieli lähteä tilaamaan uuttakaan(!) Boschin pumppua, eBayssä taisi halvin olla $1200!
Ja en ole ihan varma sopiiko edes US ja Euro -malliset 1:1. Kyseinen auto kun on originaali Suomi-220SEb.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Nyt on siis kyse siirtopumpusta mekaaniselle ruiskulle. Itse olen purkanut ja puhdistanut kaksi pumppua, tässä juttua ekasta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 33&t=68270" onclick="window.open(this.href);return false; tuo alkoi tosin vuotamaan ja piti uusia pari johtojen läpivientikumia.Zac kirjoitti:Lainaan viestiketjua, kyseessä W111 220SEb -65 bensapumpun kunnostus - tekeekö joku tuollaista Suomessa?
Ja nyt on kyseessä tosiaan entisöintiprojekti, jossa ko. pumppu on seissyt 90-luvulta... (Silloin ollut viimeksi akku kiinni = pumppu pyörinyt).
Tuollainen "tehdaskorjaaminen" on ilmeisesti ainakin mahdollista, koska tuolla käyttäjä "amrstar" mainitsee korjanneensa päälle 10 kpl näitä:
http://www.benzworld.org/forums/vintage ... ssure.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaveri taitaa vaan asua jenkeissä tms.
Ihan ensimmäisenä ei tee mieli lähteä tilaamaan uuttakaan(!) Boschin pumppua, eBayssä taisi halvin olla $1200!
Ja en ole ihan varma sopiiko edes US ja Euro -malliset 1:1. Kyseinen auto kun on originaali Suomi-220SEb.
Tässä se toinen projekti, en muista onko tuolla kuvia ym... http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116520" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos se on vaan jumissa niin voisi hyvinkin elpyä puhdistamalla.
Tämän nyt auki olevan topikin SLC on muuten myynnissä Helsingissä, tai ainakin oli...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Kyllä, siirtopumppu mekaaniselle ruiskulle tässä tapauksessa toki.
Kiitos noista linkeistä, kokeilin montaa hakusanaa mutta ei vaan tarttunut muutoin. Toki "Pagoda" ei ollut edes yksi hakusanoista:)
Nuo kokemukset antavat toivoa siitä että jotain siirtopumpulle voisi olla tehtävissä, jos ei ole käämit palaneet, tai muuta ikävää totaalista korroosituohoa tullut...
Seuraava steppi on saada murikka pöydälle ja alkaa purkamaan / liottelemaan / puhdistamaan...
SLC kelpaisi aina - etenkin jos olisi sitä löysää massia...
Kiitos noista linkeistä, kokeilin montaa hakusanaa mutta ei vaan tarttunut muutoin. Toki "Pagoda" ei ollut edes yksi hakusanoista:)
Nuo kokemukset antavat toivoa siitä että jotain siirtopumpulle voisi olla tehtävissä, jos ei ole käämit palaneet, tai muuta ikävää totaalista korroosituohoa tullut...
Seuraava steppi on saada murikka pöydälle ja alkaa purkamaan / liottelemaan / puhdistamaan...
SLC kelpaisi aina - etenkin jos olisi sitä löysää massia...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: 450 SLC museoauto kevytprojektiksi - myyty Helsinkiin
Jos ja kun se alkuperäinen (W111/220SEb) pumppu on jumissa (ja niin huonossa hapessa ettei ehkä kannata korjailla) niin
onko kokemuksia tuollaisista tarvikepumpuista:
http://www.mister-auto.fi/fi/polttoaine ... .03.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alta 60 euron uusi pumppu on kuitenkin ajatuksena melko houkutteleva (kun nyt ei olla tavoittelemassa museoleimaa).
onko kokemuksia tuollaisista tarvikepumpuista:
http://www.mister-auto.fi/fi/polttoaine ... .03.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alta 60 euron uusi pumppu on kuitenkin ajatuksena melko houkutteleva (kun nyt ei olla tavoittelemassa museoleimaa).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...