W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Löytyiskö täältä apua ongelmaan, facen lottokone antoi vaan hyviä arvauksia.
Eli ongelma on, että palaneen polttimon häiriövalo syttyy kun lisäpitkien parkit on käytössä. Ensin ryöstin suoraan virran kuskin puolen parkilta ja nyt laitoin releen kautta toimimaan, mutta valo syttyy edelleen. Valo sammuu kun otan releeltä herätevirran pois.
Joku vihjaili diodista, mutta enempää en tietoa saanutkaan kyseisestä komponentista, että millainen ja mihin se kuuluisi laittaa.
Eli ongelma on, että palaneen polttimon häiriövalo syttyy kun lisäpitkien parkit on käytössä. Ensin ryöstin suoraan virran kuskin puolen parkilta ja nyt laitoin releen kautta toimimaan, mutta valo syttyy edelleen. Valo sammuu kun otan releeltä herätevirran pois.
Joku vihjaili diodista, mutta enempää en tietoa saanutkaan kyseisestä komponentista, että millainen ja mihin se kuuluisi laittaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
jos laittaisi releen vänkärinkin puolen parkkiin,pelkkä rele ei tarvi johdottaa muutakuin ohjauspuoli. Olisi vaan vastuksena siellä, niin olisi tasan arvot.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Perustuuko tuo järjestelmä siihen, että se vertailee valoparien virtoja?
Yksi tyyppi oli vaihtanu umpiot tarvikkeisiin ja niissä oli ollu 5 watin laskikannat alkuperäisten 4 wattisten sijaan, oli sytyttäny häiriövalon.
Yksi tyyppi oli vaihtanu umpiot tarvikkeisiin ja niissä oli ollu 5 watin laskikannat alkuperäisten 4 wattisten sijaan, oli sytyttäny häiriövalon.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Oon lukenut kanssa sellaisen väitteen, että se perustuisi nimenomaan vasemman ja oikean puolen vertaamiseen. Mutta omat kokemukset eivät ainakaan ihan varauksetta sitä tue, sillä mulla on led-peruutusvalopolttimot, ja ne sytyttävät häiriövalon, vaikka niitä on molemmin puolin samanlaiset. Toisaalta kun jostain syystä takavaloksi oli päätynyt toiselle puolelle 5-Wattinen, niin se ei aiheuttanut häiriövalon palamista, vaikka kymppiwattinen sinne kuuluisi ja toisella puolella sellainen olikin.aziz kirjoitti:Perustuuko tuo järjestelmä siihen, että se vertailee valoparien virtoja?
Yksi tyyppi oli vaihtanu umpiot tarvikkeisiin ja niissä oli ollu 5 watin laskikannat alkuperäisten 4 wattisten sijaan, oli sytyttäny häiriövalon.
Olisiko tässä tapauksessa kovin hankala ottaa se heräte takalampun johdosta? Siellä kun muutenkin on 10-Wattiset lamput, niin ei varmaan yksi releen heräte siinä enää paljon tuntuisi. Ei myöskään sen perusteella, että peräkärryn valosysteemejä on ymmärtääkseni monesti tehty niin, että takavalolta otetaan herätteet ja releiden kautta annetaan virta kärrylle.
Tai sitten mielestäni vieläkin parempi tapa; heräte releelle sulakerasialta. Se kun on ennen sitä valvontaboksia, niin olisi aika näppärä. Ja sinne on aika helppo laittaa rengasliittimellä lisää johtoja, kun ne ovat siellä ruuvilla kiinni ja sen saa koko vehkeen avattua konehuoneen puolelta niin, ettei tarvitse kojelaudan alapuolta tai lattiamattoja avata (kun sieltä tietty löytyisi esim. ne takavalojen piuhat).
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Hei kiitos, tässä oli hyvät vinkit.Nozki kirjoitti:Oon lukenut kanssa sellaisen väitteen, että se perustuisi nimenomaan vasemman ja oikean puolen vertaamiseen. Mutta omat kokemukset eivät ainakaan ihan varauksetta sitä tue, sillä mulla on led-peruutusvalopolttimot, ja ne sytyttävät häiriövalon, vaikka niitä on molemmin puolin samanlaiset. Toisaalta kun jostain syystä takavaloksi oli päätynyt toiselle puolelle 5-Wattinen, niin se ei aiheuttanut häiriövalon palamista, vaikka kymppiwattinen sinne kuuluisi ja toisella puolella sellainen olikin.aziz kirjoitti:Perustuuko tuo järjestelmä siihen, että se vertailee valoparien virtoja?
Yksi tyyppi oli vaihtanu umpiot tarvikkeisiin ja niissä oli ollu 5 watin laskikannat alkuperäisten 4 wattisten sijaan, oli sytyttäny häiriövalon.
Olisiko tässä tapauksessa kovin hankala ottaa se heräte takalampun johdosta? Siellä kun muutenkin on 10-Wattiset lamput, niin ei varmaan yksi releen heräte siinä enää paljon tuntuisi. Ei myöskään sen perusteella, että peräkärryn valosysteemejä on ymmärtääkseni monesti tehty niin, että takavalolta otetaan herätteet ja releiden kautta annetaan virta kärrylle.
Tai sitten mielestäni vieläkin parempi tapa; heräte releelle sulakerasialta. Se kun on ennen sitä valvontaboksia, niin olisi aika näppärä. Ja sinne on aika helppo laittaa rengasliittimellä lisää johtoja, kun ne ovat siellä ruuvilla kiinni ja sen saa koko vehkeen avattua konehuoneen puolelta niin, ettei tarvitse kojelaudan alapuolta tai lattiamattoja avata (kun sieltä tietty löytyisi esim. ne takavalojen piuhat).
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Ja mulla syttyy polttimovikavalo, jos painaa jarrua kun valot on päällä, koska kilpivalot on ledit
Eli ei se vikavalo ole kamalan suorasukainen diagnostiikka-apu.
Mutta pitääpä itsekin tsekata tosiaan nuo takaparkkivalot että onko niissä mitkä hattiwatit
Eli ei se vikavalo ole kamalan suorasukainen diagnostiikka-apu.
Mutta pitääpä itsekin tsekata tosiaan nuo takaparkkivalot että onko niissä mitkä hattiwatit
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Mullakin on ledit kilpivaloina, mutta niitten kanssa ei ole mitään ongelmia. En ole varma oliko edes canbussimalliset.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 191
- Liittynyt: To 02.06.2011 13:42
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Ota se rekeen heräte sulakerasialta parkin sulakkeet,loppuu vittuile.
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Näin teen, helpoin ja lyhin piuhaveto.harriveikko kirjoitti:Ota se rekeen heräte sulakerasialta parkin sulakkeet,loppuu vittuile.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Tuosta muuten tulikin mieleen, että mitenköhän tuo takavalojen valvonta oikein pelaa, kun mullakin on peräkärryille otettu virta ihan vaan ryöstämällä kuskin puolen valopiuhoista ilman mitään releitä. Ryöstöliitin näyttää alkuperäiseltä, mutta tuskin on tehtaan jäljiltä. Repsikan puolelta on vedetty ainoastaan parkkipiuha kärryn johtosarjaan. Lisäsin omaan kärryyn aikoinaan pakkivalot, ja ryöstin auton johtosarjasta virran sille. Sumuvaloa ei ollut alunperinkään kytketty johtosarjaan, joten käytin sen tyhjää paikkaa kärryn pistorasiassa. Kaikki tämä toimii ilman häiriövaloa.Nozki kirjoitti: Olisiko tässä tapauksessa kovin hankala ottaa se heräte takalampun johdosta? Siellä kun muutenkin on 10-Wattiset lamput, niin ei varmaan yksi releen heräte siinä enää paljon tuntuisi. Ei myöskään sen perusteella, että peräkärryn valosysteemejä on ymmärtääkseni monesti tehty niin, että takavalolta otetaan herätteet ja releiden kautta annetaan virta kärrylle.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Jospa siellä on kuitenkin verhoilun takana syvemmällä sellainen eletroninen boxi joka tarttee jatkuvan +12 ja maan ja ohjaus virran joka lampulta eli tällöin on rosvottu vain ohjaus jota toi boxi sitten releytttää pistokkeelle koukun viereen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
No niin. Heräte otettu sulakerasialta ja häiriövalo poistui. Yksinkertaista kun sen vaan ymmärtää, kiitos osanotosta keskusteluun kaikille viisaille.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 ja häiriövalo lisäpitkien parkeilta.
Mulla ainakin on.aziz kirjoitti:Mullakin on ledit kilpivaloina, mutta niitten kanssa ei ole mitään ongelmia. En ole varma oliko edes canbussimalliset.
Ja nyt tsekattu, että takaparkit on kumpikin 10 wattihattisia.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...