CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Anteeksi että lainaan threadia mutta olisi tarvetta ohjelmoinnille. Potilas on siis W220 320 CDI 2000vm. Ajettu 440tkm, katalysaattori poistettu ja tilalla suoraputki sekä takapöntöt korvattu suoralla putkella. Vanhan lastun jälkeen auto sammuu täyskaasulla. Vanha lastuttaja kuoli onnettomuudessa, eli ei saatavilla vanhaa lastua tai muuta. Onko Uudenmaan alueella esim. amatööri lastuttajia jotka haluaisivat kokeilla tähän omia taitojaan? Ideana oli siis saada auto taas siihen kuntoon että saa painaa kickdownin pohjaan pelkäämättä sammumista.
(huom. starilla ei vikakoodeja tai muuta, vaan täyskaasulla joskus saattaa auto kytkeä vaihteen vapaalle ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii normaalisti, haluaisin esim. jonkun eco tai muun kevyemmän ohjelman tilalle.)
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

makek87 kirjoitti:Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?

Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe... :crazy:
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa... :D
Turbotecin dynocentereissä (Jyväskylä, Oulu) onnistuu V6 280 CDI: n kuristusten poisto ihan OBD-porteista. Ei ole väliä, onko mikä versio V6: sta (4-matic, takapotku, sedan, farkku), väylä -kirjoitustyökalu toimii.

Ohessa linkki erään 280 CDI V6: n kuristusten poiston jälkeiseen mittaustapahtumaan... n 300 Hp / 660 Nm.

" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
makek87 kirjoitti:Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?

Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe... :crazy:
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa... :D
Turbotecin dynocentereissä (Jyväskylä, Oulu) onnistuu V6 280 CDI: n kuristusten poisto ihan OBD-porteista. Ei ole väliä, onko mikä versio V6: sta (4-matic, takapotku, sedan, farkku), väylä -kirjoitustyökalu toimii.

Ohessa linkki erään 280 CDI V6: n kuristusten poiston jälkeiseen mittaustapahtumaan... n 300 Hp / 660 Nm.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo kyllähän sen takavedonkin saa kulkemaan 320cdi tavoin, mutta ainoastaan suutinkarttaa vääntämällä hurjasti. Testerillä on tällöin turha katsella toteutuneita syöttömääriä kun ne eivät pidä paikkaansa. Eli tämä on juuri se kuuluisa tapa tehdä väärin ohjelma, mutta kukin tavallaan...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja dealer »

sammuu täyskaasulla
Jossain suuttimessa liikaa vuotoa paluupuolelle tai jonkin muun ongelman vuoksi polttoainepaine ei riitä.
oulaistenliikenne.fi
Tyramies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 16.05.2014 17:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

dealer kirjoitti:
sammuu täyskaasulla
Jossain suuttimessa liikaa vuotoa paluupuolelle tai jonkin muun ongelman vuoksi polttoainepaine ei riitä.
Mutta tämä vasta lastutuksen jälkeen. Normaali ohjelmalla ongelmaa ei ollut, eli siis silti annettu liikaa jengaa? Ymmärsin näin, että jos laittaa takaisin normaali kartalle niin sammumin loppuisi?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Todennäköisesti sammahtelu loppuu, mutta vikaa on kuitenkin autossa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

s1jviita kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
makek87 kirjoitti:Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?

Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe... :crazy:
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa... :D
Turbotecin dynocentereissä (Jyväskylä, Oulu) onnistuu V6 280 CDI: n kuristusten poisto ihan OBD-porteista. Ei ole väliä, onko mikä versio V6: sta (4-matic, takapotku, sedan, farkku), väylä -kirjoitustyökalu toimii.

Ohessa linkki erään 280 CDI V6: n kuristusten poiston jälkeiseen mittaustapahtumaan... n 300 Hp / 660 Nm.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo kyllähän sen takavedonkin saa kulkemaan 320cdi tavoin, mutta ainoastaan suutinkarttaa vääntämällä hurjasti. Testerillä on tällöin turha katsella toteutuneita syöttömääriä kun ne eivät pidä paikkaansa. Eli tämä on juuri se kuuluisa tapa tehdä väärin ohjelma, mutta kukin tavallaan...
Mistäkohti tehokäyrät näyttivät sinusta huonosti toimivalta? Et tiedä ko autoyksilön säädöstä mitään, niin pidä maltti kommentoinnissa mukana. Autolla on ajettu liki uudesta asti säädettynä, ilman mitään murheita. DPF ja egr ym jutut on jo uutena eliminoitu pois vahinkoa tekemästä, samalla kuin pakoputkea on hieman avarrettu ja kuuleri on vaihdettu paremmin toimivaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

s1jviita kirjoitti:Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
Edelleenkin, et vieläkään tiedä ko autosta mitään.

Jyväskylässä ja Oulussa on työkalu, jolla voi kirjoittaa obd: stä molemmat datablokit, myös jälleenmyyjät voivat kirjoittaa.
Ei tarvi ecua repiä auki / jyrsiä reikää.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 22.09.2017 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
Edelleenkin, et vieläkään tiedä ko autosta mitään.

Jyväskylässä ja Oulussa on työkalu, jolla voi kirjoittaa obd: stä molemmat datablokit. Ei tarvi ecua repiä auki / jyrsiä reikää.
No eihän minun autosta mitään tarvitse tietääkää, koska työkalusta on tuo kiinni.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
BMW_seppä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 15.01.2015 10:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja BMW_seppä »

Sitä olen ihmellyt kun kovimmat tehot löytyy autoista joihin on asennettu milloin mistäkin ostettu ohjelma.
En ole nähnyt mittauspöytäkirja tulosteita tällä foorumilla joissa olisi luotettavasti auto mitattu ensin vakiona ja sitten ohjelmoituna. Samalla asetuksella/kiinnityksellä peräkkäin. Esim dynossa
Sitten kun käytetään GPS pohjaisia mittalaitteita ( INSORIC) ( V-box mm. voi vakioautostakin saada hyvät tehot kun ajaa vaikka alamäkeen. Tai viritystä parantaa alamäkivedolla. Kuka on näkemässä
mittauspaikkaa jne.
Ei millään pahalla mutta Foorumi hemmot saattaa joskus kehua "muniaan" aika hanakasti

Hauskaa syksyä !! :clap:
BMW,MB, Toyota, VW, Traktorien rassaus
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
Edelleenkin, et vieläkään tiedä ko autosta mitään.

Jyväskylässä ja Oulussa on työkalu, jolla voi kirjoittaa obd: stä molemmat datablokit. Ei tarvi ecua repiä auki / jyrsiä reikää.
V6 280cdi,n alkuperäisen ohjelman muutos kokonaisuudessaan ei onnistu kaapelilla, kun määrätyissä tapauksissa, piste.
Se on testattu eri työkaluilla.
Kun mietin aihetta, niin silläkeinon se voisi onnistua, että tilalle kirjoitetaan sisään muutettu 320cdi,n ohjelma.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

BMW_seppä kirjoitti:Sitä olen ihmellyt kun kovimmat tehot löytyy autoista joihin on asennettu milloin mistäkin ostettu ohjelma.
Useimmissa autoissa on ohjelma, toisissa vakio, toisissa ei.
En ole nähnyt mittauspöytäkirja tulosteita tällä foorumilla joissa olisi luotettavasti auto mitattu ensin vakiona ja sitten ohjelmoituna. Samalla asetuksella/kiinnityksellä peräkkäin. Esim dynossa
En minäkään, mutta eipä täällä kukaan ole käsittääkseni mistään absoluuttisesta totuudesta puhunutkaan.
Sitten kun käytetään GPS pohjaisia mittalaitteita ( INSORIC) ( V-box mm. voi vakioautostakin saada hyvät tehot kun ajaa vaikka alamäkeen. Tai viritystä parantaa alamäkivedolla. Kuka on näkemässä
mittauspaikkaa jne.
Kun et selvästikkään ymmärrä em mittausten toimintaperiaatetta, niin ehkei kannattaisi hehkuttaa aiheesta.
Ei millään pahalla mutta Foorumi hemmot saattaa joskus kehua "muniaan" aika hanakasti
Ei millään pahalla, mutta foorumihemmot ei kyllä täällä ole hanakasti muniaan kehuneet.

Hauskaa syksyä !! :clap:
Olipahan postaus heti alkuun, ilmeisesti sinun edustamasi ohjelmat on kaikin tavoin parempia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tuikku kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:Edelleenkin, kuten aiemmin kirjoitin, OBD:n kautta saa samat voimat tehtyä oli takaveto tai 4matic, mutta takavedossa jää osa kartoista muokkaamatta, jolloin mm. testeri ei näytä asioita oikein. Tämä siis 280cdi V6 malleissa.
Edelleenkin, et vieläkään tiedä ko autosta mitään.

Jyväskylässä ja Oulussa on työkalu, jolla voi kirjoittaa obd: stä molemmat datablokit. Ei tarvi ecua repiä auki / jyrsiä reikää.
V6 280cdi,n alkuperäisen ohjelman muutos kokonaisuudessaan ei onnistu kaapelilla, kun määrätyissä tapauksissa, piste.
Se on testattu eri työkaluilla.
Kun mietin aihetta, niin silläkeinon se voisi onnistua, että tilalle kirjoitetaan sisään muutettu 320cdi,n ohjelma.
Temppuja vaatii, mutta onnistuu.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

BMW_seppä kirjoitti:Sitä olen ihmellyt kun kovimmat tehot löytyy autoista joihin on asennettu milloin mistäkin ostettu ohjelma.
En ole nähnyt mittauspöytäkirja tulosteita tällä foorumilla joissa olisi luotettavasti auto mitattu ensin vakiona ja sitten ohjelmoituna. Samalla asetuksella/kiinnityksellä peräkkäin. Esim dynossa
Sitten kun käytetään GPS pohjaisia mittalaitteita ( INSORIC) ( V-box mm. voi vakioautostakin saada hyvät tehot kun ajaa vaikka alamäkeen. Tai viritystä parantaa alamäkivedolla. Kuka on näkemässä
mittauspaikkaa jne.
Ei millään pahalla mutta Foorumi hemmot saattaa joskus kehua "muniaan" aika hanakasti

Hauskaa syksyä !! :clap:
Tässä alla on ajettu 280 CDI 30 min välein dynossa. Vakiomittauksessa (katkoviivalla) teho hieman ylempänä kuin luvattu 190 Hp / 400 Nm, koska autosta ei alettu uudelleen tukkimaan pakoputkistoa ja kuuleria vaihtamaan... vain uteliaisuuttaan :-)

PS. Kyllähän täällä pää-asiassa asiaa puhutaan ja koitetaan olla asiallisia. Munista ei puhuta kuin pääsiäisenä.
Linkissä kerrottu auton historiaa tarkemmin.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
BMW_seppä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 15.01.2015 10:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja BMW_seppä »

No niin , sieltä se tuli ,kun oikein nätisti pyysi. :thumbup:
Näin kun autot mitataan niin asia on fakta.
Ei mitään Brittien,Raskalaisten, Belgialaisten jne. ylikiristettyjä ohjelmia joilla turbot hehkuu
Eikä kertaveto lappuja, joilla myydään viritysohjelmia Suomalaisille "pojille" kuin kirpputorilla
Hyvä että muutamat bittinikkarit pitää suomalaisen osaamisen kunniassa

Törinää putkeen !!!! :)
BMW,MB, Toyota, VW, Traktorien rassaus
JaTaVi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 13.10.2016 21:16

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JaTaVi »

BMW sepälle kysymys; paljonko tehot tippuu esim. prosenteissa, jos tehdään 3 vetoa peräkkäin.
BMW_seppä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 15.01.2015 10:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja BMW_seppä »

"Helppo vastata" kolmeen vetoon
1.Mittaustilan jäähdytys
2.Inertiamittaus
3.Kuormitettuna mittaus/ vedon ajallinen kesto
4.Imuilman lämpötilamuutos eri vetojen aikana
Siinä muutama asia jotka vaikuttaa tulokseen
Pieni informaatio paketti linkistä:
https://www.dynomitedynamometer.com/dyn ... epower.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW,MB, Toyota, VW, Traktorien rassaus
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, ensinnäkin
Se, että tapahtuuko tehonmuutosta peräkkäisissä vedoissa, johtuu kyllä oikeasti niistä osista, joista moottori on kasattu, sekä niiden riittävyydestä ja kapasiteetista.
Ei siitä, miten se teho on mitattu. Ei todellakaan.
Se mahdollinen ero saadaan kyllä esille luotettavasti vaikkapa kellolla, tai syöttömäärän kertovalla testerillä.
Se siitä.

Tämä, tarkka tai "oikea" moottoriteho on minusta jotenkin absurdi, kun sellaista ei ole olemassakaan.
On vain tietyissä olosuhteissa tapahtuva mittaustulos, jolla peilataan sen hetkistä moottoritehoa.
Muttakun maantiellä olosuhteet muuttuu koko ajan, ei ole mitään stabiilia tilaa, jossa moottori toimii koko ajan samallakeinon.
Jo ihan vaan lastutetuissa autoissakin eri olosuhteiden vaikutusero voi olla huomattava.

Jos halutaan aivan oikeasti teholukema, joka kuvaa auton sen hetkisiä voimavaroja.
Niin se moottorin tehoa osoittava arvo täytyy mitata auton todellisesta suorituskyvystä siellä, missä sitä käytetään.
Sen lisäksi varsinaista teholukemaa huomattavasti tärkeömpää on se, että muutettu moottorin ohjaus todellakin toimii, niin että autolla on myös kiva ajaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tuikku kirjoitti:.
No, ensinnäkin
Se, että tapahtuuko tehonmuutosta peräkkäisissä vedoissa, johtuu kyllä oikeasti niistä osista, joista moottori on kasattu, sekä niiden riittävyydestä ja kapasiteetista.
Ei siitä, miten se teho on mitattu. Ei todellakaan.
Se mahdollinen ero saadaan kyllä esille luotettavasti vaikkapa kellolla, tai syöttömäärän kertovalla testerillä.
Se siitä.

Tämä, tarkka tai "oikea" moottoriteho on minusta jotenkin absurdi, kun sellaista ei ole olemassakaan.
On vain tietyissä olosuhteissa tapahtuva mittaustulos, jolla peilataan sen hetkistä moottoritehoa.
Muttakun maantiellä olosuhteet muuttuu koko ajan, ei ole mitään stabiilia tilaa, jossa moottori toimii koko ajan samallakeinon.
Jo ihan vaan lastutetuissa autoissakin eri olosuhteiden vaikutusero voi olla huomattava.

Jos halutaan aivan oikeasti teholukema, joka kuvaa auton sen hetkisiä voimavaroja.
Niin se moottorin tehoa osoittava arvo täytyy mitata auton todellisesta suorituskyvystä siellä, missä sitä käytetään.
Sen lisäksi varsinaista teholukemaa huomattavasti tärkeömpää on se, että muutettu moottorin ohjaus todellakin toimii, niin että autolla on myös kiva ajaa.
Pelkkä kaasupohjassa-mittaus ei tietenkään riitä. Olen juuri samaa mieltä ajettavuuden tärkeydestä. Hyvin ja herkästi pintakaasulla, hieman kaasua lisättäessä, reagoiva moottori on nautinto.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
jopi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 30.09.2009 10:53
Paikkakunta: keminmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jopi73 »

Kohde w221 320cdi
Tarkoitus oli lastuttaa vakio ja mitata mutta tilanne muuttui kun vakio ohjelman imuttamisen jälkeen huomattiin että olikin jo lastutettu yksilö. Silti päätin asennuttaa tuikun ohjelman. Liitteenä dyno vedot ennen ja jälkeen. Kaksi ylintä riviä. Toisella rivillä joku ohjelma ja sen luvut, ekalla rivillä tuikun ohjelma. Vetojen välillä noin puoli tuntia. Ero huomattava :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 320 CDI
olbaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 05.09.2017 17:47

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja olbaa »

Mistä löytyisi luotettavia ja ennen kaikkea ammattilaisia mersun ohjelmoijia? PKS tai Kymenlaakson alueelta esim.

Haluaisin jonkinlaisen teholisän E 270 CDI -04 (w211) meseeni, 177hv tarvitsisi mielestäni vähän lisäpotkua... :)
599gtb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Pe 22.04.2011 07:17

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 599gtb »

Mikä ahdin on paras c220 cdi om611 2001
Alkuperäinen rupee tuleemaan tien päähän niin ajattelin samalla vaihtaa parempaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
C270cdi,n ahdin
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko toi jopi73 ohjelma sellainen ettei ihan kaikkea irti? Saako 642 pelkällä ohjelmalla 700Nm rikki, se olis vaan sellainen kiva tasaluku :)
S124 300TE
S211 E500
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ahdin on liian pieni.
265hv versiosta +700/+300
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
599gtb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Pe 22.04.2011 07:17

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 599gtb »

onko kukaan ostannut korjatua ahtimia saisi halvalla jos onko toiminut? http://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger- ... SwxCxT4LaA" onclick="window.open(this.href);return false;
123CDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 17.03.2016 20:11

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 123CDI »

on, jotkut. uusi keskiö voisi olla parempi vaihtoehto. https://www.youtube.com/watch?v=KgOrVinDAaE" onclick="window.open(this.href);return false;
63Amg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 11.10.2017 14:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 63Amg »

Jos on 2kpl samanlaisia autoja, sama ecu numero ja ohjelmisto versio, niin voiko saman softan laittaa molempiin?
Esim edc16 tai edc17?
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

Millaisia lukemia saadaan ohjelmoinnilla OM651-moottoreista tällähetkellä?. Onko rajoittavat tekijät tiedossa ja mitä muutoksia niihin suosittelisitte?.
Vastaa Viestiin