Compoundi paketti autossa paikoillaan ja kyllähän tuo alkaa ahtaaksi mennä vaikkakin näissä vanhoissa on tuota tilaa konehuoneessa kun uudempiin vertaa. Järjestys täytyy olla oikea kasausvaiheessa että kaikki osat löytävät oikeat paikkansa ja on millipeliä monessa kohdassa
Vesicooleri oli meininki laittaa vielä tuohon turbojen väliin helpottamaan pikkuahtimen elämää ja veden jäähdytykselle onkin tehty jo kenno syylärin viereen kuskinpuolelle.
Hyvin kyllä tuntuu toimivan ja vetoalua laajeni paljon kun hx35 kokoluokan ahtimeen vertaa mikä ennen oli paikoillaan. Pakopainetta on noin 1 bar ahtojen yli kaasupohjassa mutta pakolämmöt ei nouse älyttömäksi niin eipä tuolla väliä kun puhtaasti vetää loppuun asti ja pienempää ahdinta ei kannata suurentaa ettei alapään vedot huonone kun ei kilpa-autosta oo kuitenkaan kyse
Sähkölaatikkoa tekee mieli kun tuntuu että vanhan 722.3 laatikon turbiini jää luistelemaan aika reippaasti. Pitäis vain saada vanhanliiton w124 4matic jakolaatikko sopimaan sähkölaatikon perään että jatkossakin vielä vetää nuo etupäänkin renkaat. Tokihan vois myös olla parempi että pitää vanhan voimansiirron niin ei etuperä ja vetarit oo niin lujilla. Niitäkään ei oo enään liiaksi asti olemassa varsinkaan turbodieselin 2.65 välityksellä
Tilan ahtautta tulee varsinkin kun se toinen cooleri pitäis vielä saada mahtumaan, mutta on nuo vanhat korimallit vaan mukavia kun seuraavien kuvien om642 osien loppu sijoituspaikkaa ja paikoilleen ruuvaamista miettii
Lähtötilanne:
Uudet osat valmiina:
Pakosarjat tein jigissä ja nehän sopiikin hienosti myös orkkis downpipen kanssa. Nykyään on noita pieniä joustopätkiä hyvin tarjolla niin tilaa jää jopa enemmän kun orkkis pakosarjan joustoilla. Orkkis downpipestä otin mallin ja sen mukaan tein uuden 3" rosterista. Ahdasta tulee mutta pitäis sopia