270cdi kylmäkäynnistys
270cdi kylmäkäynnistys
Moikka. Eli mulla on ollu 03 w203 270cdi:ssä jo vuosia ettei ole käynnistynyt ilman lohkolämppäriä yli -15 pakkasissa. Mutta nyt ei käynnisty enää vaikka on vielä plussanpuolellakin. Puoli tuntia lohkolämmitin päälle niin käynnistyy. Startti pyörii hyvin mutta ei edes lupaa.
Mitään erikoista ei konehuoneenpuolelta näkynyt. Eli voiko hehkutulpat olla sököjä vaikka mittari näyttäisikin jotain lukemia? Sit jotain on foorumeil mainittu rail putken paineensäätäjästä mut tiedä häntä.
On myös välillä tehny ajossa et tehot hävii kokonaan. Uusi startti ja tehot tulee takas. Tämä nyt ei välttämät liity itse ongelmaan mut kuitenkin
Niin ja kesällä käynnistyy normaalisti
Toivottavasti löytyy apuja
Mitään erikoista ei konehuoneenpuolelta näkynyt. Eli voiko hehkutulpat olla sököjä vaikka mittari näyttäisikin jotain lukemia? Sit jotain on foorumeil mainittu rail putken paineensäätäjästä mut tiedä häntä.
On myös välillä tehny ajossa et tehot hävii kokonaan. Uusi startti ja tehot tulee takas. Tämä nyt ei välttämät liity itse ongelmaan mut kuitenkin
Niin ja kesällä käynnistyy normaalisti
Toivottavasti löytyy apuja
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Ihan hyvä juttu ettei ole käyntiin lähtenykkään ilman roikkaa,hirvittää jo auton puolestakin kun tuommosilla pakkasilla sahataan käyntiin.
Mutta joku vikahan siinä on kun vikatilaan menee. Testerillä katsoa mikä on vialla,muuten menee arpomiseksi
Mutta joku vikahan siinä on kun vikatilaan menee. Testerillä katsoa mikä on vialla,muuten menee arpomiseksi
w203 270Cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Suutimissa liikaa paluupuolen vuotoaJarkki80 kirjoitti:Moikka. Eli mulla on ollu 03 w203 270cdi:ssä jo vuosia ettei ole käynnistynyt ilman lohkolämppäriä yli -15 pakkasissa. Mutta nyt ei käynnisty enää vaikka on vielä plussanpuolellakin. Puoli tuntia lohkolämmitin päälle niin käynnistyy. Startti pyörii hyvin mutta ei edes lupaa.
Mitään erikoista ei konehuoneenpuolelta näkynyt. Eli voiko hehkutulpat olla sököjä vaikka mittari näyttäisikin jotain lukemia? Sit jotain on foorumeil mainittu rail putken paineensäätäjästä mut tiedä häntä.
On myös välillä tehny ajossa et tehot hävii kokonaan. Uusi startti ja tehot tulee takas. Tämä nyt ei välttämät liity itse ongelmaan mut kuitenkin
Niin ja kesällä käynnistyy normaalisti
Toivottavasti löytyy apuja
Mökkillä
'
'
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Mites tuosta liiasta paluupuolenvuodosta pääsee eroon/toimenpiteet?
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Vuotavat suuttimet vaihtoonJarkki80 kirjoitti:Mites tuosta liiasta paluupuolenvuodosta pääsee eroon/toimenpiteet?
w203 270Cdi
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Jos on suuttimissa vika niin mistä kannattaa tilata? Ebaysta? Luin myös että bensalinjan o renkaat vois aiheuttaa samantyyppistä kun kovettuvat. Täytyypä katsella näkyykö ilmakuplia
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Nyt huomasin kun startattiin että bensaletkun liitin mikä menee pumpulle hikoilee naftaa..eli vetänee luonnollisesti myös ilmaa? Taidan tilata kaikki o renkaat
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Kannattaa sitten suosiolla vaihtaa kaikki tiivisteet ja samassa uusi suodatin. Vähän asiaan liittyvää offtopicia: omassa autossa on kyllä pa-vehkeet kunnossa, kun ohjelmoitunakin kestää syöttää pultti lattiassa ihan niin kauan kun kantti kestää tai löpö loppuu, mutta starttiviive(ts. rail-paineen nousu) lyheni huomattavasti laittamalla John Deeren Diesel Cleaneria tankkiin
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Vaihdettu pari päivää sitten vuotava polttoaineletku suodattimelta pumpulle ja yks hikoileva tiiviste eli nyt ei näytä vuotavan. Ja toiminutkin vaihdon jälkeen moitteettomasti ja luulinkin et vika on selätetty mut tänä aamuna ei 14h seisomise jälkee käynnistyny :/
Resetoin automaattilaatikon ja vähän kiihdyttelin illalla mut ei kai sil pitäis ol osuutta asiaan..mut nyt lohkopihuhan päähän ja katotaa lähteekö
Resetoin automaattilaatikon ja vähän kiihdyttelin illalla mut ei kai sil pitäis ol osuutta asiaan..mut nyt lohkopihuhan päähän ja katotaa lähteekö
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Nonni 20 minsaa lohkonpääs ja johan käynnisty..ja nyt käynnistyy ilmanki ku kerra saanu käymää. Nii ja tankki o nyt bensavalol et voiko tommonen sotkee jotain?
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Vaihda ne loputkin vanhat tiivisteet pois, ja katso sitten meneekö tyhjäkäynnillä ilmaa suodattimelta eteenpäin olevassa. Veikkaan, että nyt on kuplia seassa vielä, jos jättää käynnistymättä.
Seuraavaksi sitten niitä suuttimia tutkimaan, ensin ilmakuplat pois.
Seuraavaksi sitten niitä suuttimia tutkimaan, ensin ilmakuplat pois.
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
tupla..
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Seurattiin tyhjäkäynnillä sitä suodattimelta pumpulle letkua ja kyl siäl viäl välil meni ilmaa..
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Nyt o lisäks viäl joku sähköpuole ongelma..varsinki ku seisoo pidempää(vaik yön yli) ni väännettäessä virrat päälle kaikki menee pimeäksi mittaristossa ja mikään sähkövehje ei toimi. Tällöin ei avaintakaan pysty kääntämään enää käynnistysasentoon vaan on ränkättävä avainta pois jotta virrat jäisi pysymään. Kävin ostamassa uuden akun ja saas nähdä kuinka huomenna pelaa. Oli muuten auton 14v vanha alkuperäinen akku
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Nyt tuntuis toimivan sähköpuoli. Tänään irroitin viimeiset 2 polttoainelinjaa mitkä menee kp pumpun kylkeen ja vaihdoin o renkaat ja ne valkoset tiivisteet. Ainakin siinä mikä menee rail jakotukille oli o rengas aivan kivikova. Että katsotaan kuinka käy. Seurasvaksi ohivuototesti.
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Tein suutinvuototestin. Käytin joku 20 sekkaa. 2 purkkiin tuli ihan liru pohjalle. 2 ehkä alle 1cm ja yhteen noin 3cm. Eli oliskos tuo noin 3cm valuttanyt sitten viallinen ja valmis purkuun?
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Sitten joskun saan suuttimen irroitettua niin mihin kannattaa lähettää korjattavaksi ja mitä mahtaa kustantaa? Ebayssä on jossain 150e luokkaa korjatut suuttimet. Sit tietty jos hankkii ne tiivisteet ja purkaa ite.
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Mulla ois myynnissä 1 käytetty ehjä suutin. Ollu kiinni 203 270cdi:ssäJarkki80 kirjoitti:Sitten joskun saan suuttimen irroitettua niin mihin kannattaa lähettää korjattavaksi ja mitä mahtaa kustantaa? Ebayssä on jossain 150e luokkaa korjatut suuttimet. Sit tietty jos hankkii ne tiivisteet ja purkaa ite.
w203 270Cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
minkä kokoseen purkiin sehän vaikuttaaJarkki80 kirjoitti:Tein suutinvuototestin. Käytin joku 20 sekkaa. 2 purkkiin tuli ihan liru pohjalle. 2 ehkä alle 1cm ja yhteen noin 3cm. Eli oliskos tuo noin 3cm valuttanyt sitten viallinen ja valmis purkuun?
kun vika raja on 20ml/keskinäistä eroa20%
Mökkillä
'
'
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Noi oli pilttipurkkeja. Ja päivitystä. Nyt on lähtenyt aamusinkin käymään ilman lohkolämppäriä ja vielä ekalla starttivedolla mut aika pitkällä pyörityksellä. Jostain tuntuu vieläkin menevän ilmaa..voiko rail paineen säätäjä valskata? 6 polttoainelinjan o rengasta on vaihdettu
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Sit jos egr:n putsais ja koittais katsoo miks coolant level palaa koko ajan vaik nestettä kyllä on. Ulkomaansivustoilla luki jostain sulakkeesta mikä on akuntykönä.
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Oliko oikeasti tarpeellinen kommentti? Ei ainakaan auttanut itse asiassa yhtään.jonttu_ kirjoitti:Bensaletku vuotaa naftaa?ei oo ihime jos käyntiinlähtö ongelmia.
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Älä nyt itkuun pillahda heti jos joku pikkusen nakkelee.esapk kirjoitti:Oliko oikeasti tarpeellinen kommentti? Ei ainakaan auttanut itse asiassa yhtään.jonttu_ kirjoitti:Bensaletku vuotaa naftaa?ei oo ihime jos käyntiinlähtö ongelmia.
Star
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Pistetääs tänne päivitystä..eli tuntu jo toimivan kun kaikki o renkaat uusittu, myös railpainesäätäjän. Mut eipä taas lähtenytkään kun lohkolla. Tein uusiksi suutinten ohivuototestin ja yks vuotaa kyl tosi paljon. Kun muis menee viäl letkus ni yks pilttipurkki on jo yli puolillaa. Ja kun muis o tilkka pohjal ni toi yks o täynnä eli nyt on suutin tilattu ja se vaihtuu seuraavaksi. Sitä joku kyllä heti täälläkin epäili. Toivottavasti korjaantuu ongelma.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Ja kun olet vaihtanut sen yhden tee testi uudelleenJarkki80 kirjoitti:Pistetääs tänne päivitystä..eli tuntu jo toimivan kun kaikki o renkaat uusittu, myös railpainesäätäjän. Mut eipä taas lähtenytkään kun lohkolla. Tein uusiksi suutinten ohivuototestin ja yks vuotaa kyl tosi paljon. Kun muis menee viäl letkus ni yks pilttipurkki on jo yli puolillaa. Ja kun muis o tilkka pohjal ni toi yks o täynnä eli nyt on suutin tilattu ja se vaihtuu seuraavaksi. Sitä joku kyllä heti täälläkin epäili. Toivottavasti korjaantuu ongelma.
Mökkillä
'
'
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Nonniin eli nyt on vuotava suutin vaihdettu. Huomenna näkee miten käynnistyy yön yli seisomisen jälkeen. Purin vanhan suuttimen ja se suuttimen sisällä oleva teflontiiviste oli halki.
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Nonniin nyt lähti käymään 14h seisomisen jälkeen ilman lohkolämppäriä toivotaan että tämä ongelma on ratkaistu
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Rupes vissiin sillä minun suuttimella toimimaan?Jarkki80 kirjoitti:Nonniin nyt lähti käymään 14h seisomisen jälkeen ilman lohkolämppäriä toivotaan että tämä ongelma on ratkaistu
w203 270Cdi
Re: 270cdi kylmäkäynnistys
Juu näin teki