TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Siis suurin syy tt-termon hajoamiseen on että asennus asento väärä ja sitten ei malteta ajaa hieman autolla että se ilmaantuu...ilmaa kotelossa ja laite kiehuu ja tiiviste palaa.
Reilu on kyllä ollut myyjä takuun kanssa koska tietää tarkkaan että ne hajoaa just ton ilmauksen ja asennuksen takia koska tehtaalla on jokainen testattu hänen käskystään ja paine testattu myös joka myös nostaa hänen sisään osto hintaa.
Reilu on kyllä ollut myyjä takuun kanssa koska tietää tarkkaan että ne hajoaa just ton ilmauksen ja asennuksen takia koska tehtaalla on jokainen testattu hänen käskystään ja paine testattu myös joka myös nostaa hänen sisään osto hintaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Viikonloppuna avasin uudemmankin version.KB2 kirjoitti:On kokemusta. Riittävästi.
Käytössä on ollut Defan liittimellä oleva 1000KLD (https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli). Lämmitysteho riittää pari litraselle dieselille varmasti kaikissa olosuhteissa. Pienemmillä pakkasilla lyhytkin lämmitysaika riittää. Kiertovesipumppu todennäköisesti vielä tehostaa lämmön siirtymistä huomattavan paljon verrattuna Defan/Calixin pumputtomiin malleihin. Erittäin hyvä lämmitin, toimiessaan.
Ensimmäinen lämmitin kesti vajaat kaksi talvea ennen takuuvaihtoa. Takuuseen saatu laite asennettu viime syksynä ja taas rikki. Molemmissa sama vika eli vuotaa nestettä sähköliitännän koteloon. Ensimmäisen lämmittimen avasin ja rakenne ei vakuuttanut oikein miltään osin. Laitteen maadoitus oli sentään tehty kunnolla, joten siltä osin lämmitin on turvallinen. Uudemmassa näyttää päällepäin olevan erilaiset tiivisteet, mutta kestoikä jäi vanhempaa lyhyemmäksi. Pitkä alumiinirunko kiristettynä pitkillä pulteilla voi lämpölaajenemisen takia olla vaikea saada tiiviiksi pitemmäksi aikaa.
Kaksi raatoa riittää kokemukseksi, varsinkin kun vaihtaminen ei ahtaan tilan takia ole mikään puolen tunnin homma. Veikkaisin että Defan tai Calixin letkulämmitin tehostettuna laadukkaalla pumpulla on huomattavasti luotettavampi ja turvallisempi ratkaisu.
Eroja vanhempaan malliin on tiivisteissä. Vanhemmassa mallissa keskiosan kytkentäkopan tiivisteenä on kumitiiviste nestetilan suuntaan ja muotoon valettu kumitiiviste ulospäin. Uudessa nestetilan tiivisteenä on käytetty punaista massaa. Kytkentäkopasta ulospäin oleva tiiviste on jätetty kokonaan pois ja tilalla on ulkopuolelle kääräisty alumiiniteippi. Tällä tavalla puristus tulee ainoastaan nestetilan tiivisteelle, joten tiivistys pitäisi olla parempi. Myös pumpun pesän tiiviste oli vaihdettu o-renkaasta punaiseen massaan.
Räjäytyskuvan perusteella uudempi KLD2 näyttää tiivistyksen suhteen paremmalta.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Toivottavasti kestää vielä vuosia eteenpäinkin. Mulla nuo oli asennettuna samanlaisessa autossa, jäähdyttimen vieressa alhaalla ja pystössä, joten asennuspaikka piti olla ok.x_ismo kirjoitti:Mulla on nyt kolmatta talvea (aloitin lämmityskauden tänä aamulla taas) S204:ssä (OM651 kone) tuo 1000wattinen tt-thermo ja se on toiminut kuin junan vessa. Joko mulle on asttunut hyvä yksilö tai sitten asennuspaikka ja asento on ollut oikein. Tai sitten molemmat. Nyt kun kehun niin tiertysti hajoaa huomennaKB2 kirjoitti:On kokemusta. Riittävästi.
Käytössä on ollut Defan liittimellä oleva 1000KLD (https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli). Lämmitysteho riittää pari litraselle dieselille varmasti kaikissa olosuhteissa. Pienemmillä pakkasilla lyhytkin lämmitysaika riittää. Kiertovesipumppu todennäköisesti vielä tehostaa lämmön siirtymistä huomattavan paljon verrattuna Defan/Calixin pumputtomiin malleihin. Erittäin hyvä lämmitin, toimiessaan.
Ensimmäinen lämmitin kesti vajaat kaksi talvea ennen takuuvaihtoa. Takuuseen saatu laite asennettu viime syksynä ja taas rikki. Molemmissa sama vika eli vuotaa nestettä sähköliitännän koteloon. Ensimmäisen lämmittimen avasin ja rakenne ei vakuuttanut oikein miltään osin. Laitteen maadoitus oli sentään tehty kunnolla, joten siltä osin lämmitin on turvallinen. Uudemmassa näyttää päällepäin olevan erilaiset tiivisteet, mutta kestoikä jäi vanhempaa lyhyemmäksi. Pitkä alumiinirunko kiristettynä pitkillä pulteilla voi lämpölaajenemisen takia olla vaikea saada tiiviiksi pitemmäksi aikaa.
Kaksi raatoa riittää kokemukseksi, varsinkin kun vaihtaminen ei ahtaan tilan takia ole mikään puolen tunnin homma. Veikkaisin että Defan tai Calixin letkulämmitin tehostettuna laadukkaalla pumpulla on huomattavasti luotettavampi ja turvallisempi ratkaisu.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Siis jos se on tarkoitus asentaa putkeen johon etusormeni koskee niin niin melko taikuri täytyy olla. Vai voiko putken alusta lähteä alaspäin (siitä t-haarasta) ja koittaa pumppu laittaa sinne jonnekkin alemmas? Ja virtaus kohti jäähdytin nestesäiliötä?
Kone om651.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Tuosta täytyy viedä lisäletkuilla se lämmitin muualle. Esim. alas jonnekin sisälokarin taakse. Kiertosuunta on niin, että sormesi vasemmalla puolelta olevalta pumpulta kylmä neste tulee ja lähtee sitä letkua pitkin lämpöisenä poispäin pumpulta.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
NRajis:lle YV:llä jo laitoinkin vastauksen kysymykseen, mutta laitetaan tännekkin.
Omani alkoi pätkiä vikavirtasuojaa -> rikki.
Kiitokset Tuontitekniikan Jari Väyryselle asian selventämisestä. Palvelu pelaa, joten siinä yksi syy hankkia TT-Thermo
Alla Jarin kommentti asennuksesta:
Ei ole kahta sanaa. Asennus on liian alhaalla. Jos asennat seuraavan sekin toimii aikansa ja rikkoutuu.
Ohjeessa on sanottu max nostokorkeus on 0,5-0,6 mtr. eli paisunnan yläpintaan tai sisäkennon yläpintaan, se on ylin kohta.
Lisäksi kun laite on edessä, tulee letkustosta sinne kennon yläkohtaan ns. redusoitua putkipituutta ja käyriä eli se syö nostokorkeutta.
Olen tutkinut, ja suunnitellut näitä jo vuosia. Tässä käy näin kun nostokorkeus ylitetään:
Laite toimii, mutta käy liian kuumana kun virtaus ei riittävästi jäähdytä vastuksen juuressa olevia tiivisteitä. Tiivisteet alkavat kovettua. Tulee vuotoa niiden kautta sähkötilaan > laukoo vikavirtaa.
Laitehan ei kuumene kun se toimii oikein. Se on vain noin 10 astetta lämpimämpi aina toimiessaan kun sen läpi virtaava neste.
Olemme korjanneet manuaaliin jopa kuvaan yksiselitteisesti että moottorin puolen välin alapuolelle korkeus suunnassa ei saa asennusta tehdä.
Lisäksi tulee imuun laskea letkun tasaisesti ilman suurempia pusseja.
Vielä en ole kerennyt "oikeaa" asennuspaikkaa tutkia S212:lle ja OM651:lle.
S212 250CDI
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Länsimaisten tuotteiden hintaa selittää kyllä hieman sekin, että ovat mietitty asennuspaikan ja toiminnan osalta automallikohtaisesti. Testailin tänään OM651:ssä alavesiletkuun tulevaa lämmitintä ja 550 wattia ilman pumppua lämmitti parin asteen pakkasessa ylävesiletkun pintalämmöksi yli kymmenen astetta. Startin jälkeen ei vielä lämpömittarissa näkynyt, mutta selvästi infrapunalämpömittarilla sohimalla moottoritilassa oli moottori lämmennyt.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mitäs jos sen laittas suoraan tuohon kiertovesipumpun viereen. Pumpulta jonkin näköisellä u-lenkillä lämmittimeen. Ja lähtöön 90 kurvi ja suoraan alkuperäiseen letkuun kiinni? Lampun vaihto on sen jälkeen vähän hankala mutta mahtaako lämmitin toimia siinä? Sisähaaran vienti, onko helpoin sisälokarin takaa vai Tarviiko ottaa akku pois ja sitä kautta?Ed Hunter kirjoitti:[ https://i.imgur.com/9tCQN4n.jpg ]
NRajis:lle YV:llä jo laitoinkin vastauksen kysymykseen, mutta laitetaan tännekkin.
Omani alkoi pätkiä vikavirtasuojaa -> rikki.
Kiitokset Tuontitekniikan Jari Väyryselle asian selventämisestä. Palvelu pelaa, joten siinä yksi syy hankkia TT-Thermo
Alla Jarin kommentti asennuksesta:
Ei ole kahta sanaa. Asennus on liian alhaalla. Jos asennat seuraavan sekin toimii aikansa ja rikkoutuu.
Ohjeessa on sanottu max nostokorkeus on 0,5-0,6 mtr. eli paisunnan yläpintaan tai sisäkennon yläpintaan, se on ylin kohta.
Lisäksi kun laite on edessä, tulee letkustosta sinne kennon yläkohtaan ns. redusoitua putkipituutta ja käyriä eli se syö nostokorkeutta.
Olen tutkinut, ja suunnitellut näitä jo vuosia. Tässä käy näin kun nostokorkeus ylitetään:
Laite toimii, mutta käy liian kuumana kun virtaus ei riittävästi jäähdytä vastuksen juuressa olevia tiivisteitä. Tiivisteet alkavat kovettua. Tulee vuotoa niiden kautta sähkötilaan > laukoo vikavirtaa.
Laitehan ei kuumene kun se toimii oikein. Se on vain noin 10 astetta lämpimämpi aina toimiessaan kun sen läpi virtaava neste.
Olemme korjanneet manuaaliin jopa kuvaan yksiselitteisesti että moottorin puolen välin alapuolelle korkeus suunnassa ei saa asennusta tehdä.
Lisäksi tulee imuun laskea letkun tasaisesti ilman suurempia pusseja.
Vielä en ole kerennyt "oikeaa" asennuspaikkaa tutkia S212:lle ja OM651:lle.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mahtaako TT mahtua siihen? Itsellä on Calixin CVH pumpulla siinä ja asennuspaikkana kyllä sen kanssa toimiva.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Kyllä se siihen nippanappa mahtuu, kun kokeilin.tn62634 kirjoitti:Mahtaako TT mahtua siihen? Itsellä on Calixin CVH pumpulla siinä ja asennuspaikkana kyllä sen kanssa toimiva.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Yhdessä C250 CDI:ssä minulla oli sellainen lituskainen TT-Thermo laitettuna jotenki paisuntasäiliön alle sisälokasuojaa vasten ja kierto väärinpäin. Siinä se toimi kyllä. Kuvakin on täällä jossain.
Tässä:
Melkoinen puuhaviritys mutta sellaisiahan näistä tulee.
Tässä:
Melkoinen puuhaviritys mutta sellaisiahan näistä tulee.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Tt kiinnitys vaikutti tuohon kohtaan olevan hiukan hankala, mutta täytyy hiukan sovitella ja katsella mihin sen saa kiinni, ilman lisärautoja tuskin mihinkään.tn62634 kirjoitti:Yhdessä C250 CDI:ssä minulla oli sellainen lituskainen TT-Thermo laitettuna jotenki paisuntasäiliön alle sisälokasuojaa vasten ja kierto väärinpäin. Siinä se toimi kyllä. Kuvakin on täällä jossain.
Tässä:
[ http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/WP_20141127_0051.jpg ]
Melkoinen puuhaviritys mutta sellaisiahan näistä tulee.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Tossa jotain ajatuksia miten sen voisi suht helposti tuohon saada, toisessa kuvassa hieman taaksepäin vinossa.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Omien kokemusten mukaan uskaltaisin tuossa kokeilla. Vedä Boschin siirtopumpulta sopivilla mutkilla letku tuonne TT-Thermon sisäänmenolle ja päältä sitten mutkalla alkuperäiseen letkuun. Mutta aja riittävän paljon ennen lämmittämistä, jotta ilmaantuu. Tuo siirtopumpun jälkeinen kohta on vähän sellainen, että kannattaa kuunnella alkaako vesi kiertää. Juuri samassa kohdassa toimii kyllä Calix Boschin erillispumpulla. Olen kolmessa eri autossa käyttänyt niitä.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Siihen alan sitä juu sovittamaan kun vaan motonetin letku tilaus sekä defan johdot saapuvat. Samalla kun pistoketta sovitan puskuriin niin täytyy vielä tarkastaa ettei sitä saa tuolla lokarin takana ylemmäs.tn62634 kirjoitti:Omien kokemusten mukaan uskaltaisin tuossa kokeilla. Vedä Boschin siirtopumpulta sopivilla mutkilla letku tuonne TT-Thermon sisäänmenolle ja päältä sitten mutkalla alkuperäiseen letkuun. Mutta aja riittävän paljon ennen lämmittämistä, jotta ilmaantuu. Tuo siirtopumpun jälkeinen kohta on vähän sellainen, että kannattaa kuunnella alkaako vesi kiertää. Juuri samassa kohdassa toimii kyllä Calix Boschin erillispumpulla. Olen kolmessa eri autossa käyttänyt niitä.
Oliko joku sen sisäpistokkeen laittanut? Akku pois vai saako sisälokarin pois ottamalla?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Kannattaa huomioida asennuksessa nimeomaan tuo edellä mainittu että imuletkun pitää tullaa ylhäältä tasaisesti lämppäriin, ei alapuolelta. Ne joissa asennettu siten että imee alapuolelta tuntuvat hajoilevan, noissa lämmittimissä ei jaksa pumppu imeä kummoisesti verrattuna työntövoimaan. Itse laitellut letkut niin aina että imupuolelta letkussa neste laskee sinne itsestään niin ei tule kierto
-ongelmia.
-ongelmia.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
TT:stä en mitään tiedä mutta ihmettelenpä vaan pumpun tehoa jos suljetussa tilassa tekee tyhjiön taakseen. Luulisi että vesipatsas pumpusta poistuessaan ei mene kauheasti kasaan vaan työntää saman määrän vettä tulopuolelle.
Perinteisesti hyödynnetään kuuman veden omatoimista nostetta ylös, kylmän alas mutta eihän sitä pakko ole pumpata myötävirtaan. Näissä TT-hermoissa tuntuu muutenkin olevan omat fysiikan lait (ottoteho puolet lappuun merkitystä lämmitystehosta jne.
Perinteisesti hyödynnetään kuuman veden omatoimista nostetta ylös, kylmän alas mutta eihän sitä pakko ole pumpata myötävirtaan. Näissä TT-hermoissa tuntuu muutenkin olevan omat fysiikan lait (ottoteho puolet lappuun merkitystä lämmitystehosta jne.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Sinne se tt sujahti, katsotaan kauanko toimii.
Onneksi täällä ei vielä pakkasia ole niin saa ajella ainakin viikon, että ilma poistuu.
Alkuperäistä letkuakaan ei tarvinnut lyhentää.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Tuli tuossa tilattua Saksasta Defa-yhteensopiva (vastaava kun TT-thermon SLD-1000) letkulämppäri edullisesti ja tarvisi asentaa se tuohon muijan -03 W203 220cdi (105kW OM646) meisseliin. Yritin tuloksetta kahlata foorumia läpi löytääkseni hyväksi havaitun asennuspaikan. Joku lienee tuollaisen vastakkaisilla puolilla olevilla letkulähdöillä olevan lämppärin joskus ko. moottorilla varustettuun asennellut? Autossa ei ole REST toimintoa.
Eli, mihin väliin laitetaan ja millaisia letkun pätkiä olisi hyvä olla lähellä jotta saisi lämppärin paikalleen?
Kiitos.
Eli, mihin väliin laitetaan ja millaisia letkun pätkiä olisi hyvä olla lähellä jotta saisi lämppärin paikalleen?
Kiitos.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Chrispe kirjoitti:Tuli tuossa tilattua Saksasta Defa-yhteensopiva..
Liitin on siis 1-1 Defan kanssa?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Juu, kyllä noita alkaa olla aika hyvin tyrkyllä. Olisiko liittimen patenttisuoja mennyt vanhaksi kun on alkanut maailmalta virrata suomen kauppoihin noita defan ulkojohdon kopioitakin. Monessa ebay:n täydellisessä lämppärisarjassa defa yhteensopivat liittimet mutta ulkojohto joko oranssi tai punainen.taky kirjoitti:Chrispe kirjoitti:Tuli tuossa tilattua Saksasta Defa-yhteensopiva..
Liitin on siis 1-1 Defan kanssa?
Sen verran täytyy tän tyypin letkulämppäreistä sanoa että vaikka itselläni ei ole vielä ainoatakaan mennyt rikki niin näissähän ei ole vastaava takuu kun suomesta myydyllä tuotteilla. Toimintatakuu vs. 2 vuoden takuu. Itse olen valmis ottamaan sen riskin kun ei tuollainen tosiaan maksanut kun 60€ lähetyskuluineen niin saahan noita samalla rahalla maailmalta kaksi kun Suomesta yhden, ja jää vielä rahaa laatikolliseen asennusjuomaa...
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Juu patentti jutusta varmaan johtuu, mutta livenä kun ei nähnyt niin ei ollut 100% varmuutta - hyvä kun joku testannut niin tietää jatkossa.Chrispe kirjoitti: Juu, kyllä noita alkaa olla aika hyvin tyrkyllä. Olisiko liittimen patenttisuoja mennyt vanhaksi kun on alkanut maailmalta virrata suomen kauppoihin noita defan ulkojohdon kopioitakin.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Viime talvelta jäi mieleen noiden kiinalaisten lämppärijohtojen "takaisinvetodot".taky kirjoitti:Juu patentti jutusta varmaan johtuu, mutta livenä kun ei nähnyt niin ei ollut 100% varmuutta - hyvä kun joku testannut niin tietää jatkossa.Chrispe kirjoitti: Juu, kyllä noita alkaa olla aika hyvin tyrkyllä. Olisiko liittimen patenttisuoja mennyt vanhaksi kun on alkanut maailmalta virrata suomen kauppoihin noita defan ulkojohdon kopioitakin.
Muistaakseni punainen "defa"johto ledivalolla aiheutti tulipaloriskin.
Hienoa, kuin noinkin tekninen laite kuin jatkoroikka saadaan ryssittyä
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Ainaki jonku tarvikejohdon pää oli vähän liian väljällä mitoituksella tehty ja sen pystyi pienellä voimalla laittamaan väärin pistokkeeseen. Silloin maadoituksen napaan menee nolla tai vaihde, eli pahimmillaan auton koriin tulee 240 volttia. Sama riski on muuten rikkinäisissä pistokkeissa, joita näkee käytössä melko paljonkin.Timo J kirjoitti:Viime talvelta jäi mieleen noiden kiinalaisten lämppärijohtojen "takaisinvetodot".taky kirjoitti:Juu patentti jutusta varmaan johtuu, mutta livenä kun ei nähnyt niin ei ollut 100% varmuutta - hyvä kun joku testannut niin tietää jatkossa.Chrispe kirjoitti: Juu, kyllä noita alkaa olla aika hyvin tyrkyllä. Olisiko liittimen patenttisuoja mennyt vanhaksi kun on alkanut maailmalta virrata suomen kauppoihin noita defan ulkojohdon kopioitakin.
Muistaakseni punainen "defa"johto ledivalolla aiheutti tulipaloriskin.
Hienoa, kuin noinkin tekninen laite kuin jatkoroikka saadaan ryssittyä
W123
W463
W463
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
no nii
semmonen 1000w kld2 tuli laitettua tuohon w203 om646
hienosti lämpeää ja ei tarvi hirveästi hehkutella
pakkasia ootellessa
semmonen 1000w kld2 tuli laitettua tuohon w203 om646
hienosti lämpeää ja ei tarvi hirveästi hehkutella
pakkasia ootellessa
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mihis väliin tökkäsit lämppärin?skibe kirjoitti:no nii
semmonen 1000w kld2 tuli laitettua tuohon w203 om646
hienosti lämpeää ja ei tarvi hirveästi hehkutella
pakkasia ootellessa
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Moro, Onko sulla siis cvh16 ja se calixin erilllinen pumppu? Onkoha kukaa kokeillu tuota calicxin Ph-mallin lämmitintä? Jossakin olin lukevinani et olis toimintavarmempi.. Tässä pähkäilen tuota tt thermoa mutta ei oikein laatu vakuuta.. tulisi 12vm c200cditn62634 kirjoitti:Mahtaako TT mahtua siihen? Itsellä on Calixin CVH pumpulla siinä ja asennuspaikkana kyllä sen kanssa toimiva.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Sumo kirjoitti:Onkoha kukaa kokeillu tuota calicxin Ph-mallin lämmitintä?
Tai DEFA LETKULÄMMITIN PTC:tä..
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Ei kun CVH19, kun se on oikeankokoisilla lähdöillä. Kahan asiantuntija suositti tuota CVH:ta, vaikka kysyin myös ensin PH:ta. Hyvin on toiminut useassa autossa CVH. Pumppusarjan olen tilannut Skruvatilta ja lämmittimet Motonetista.Sumo kirjoitti:
Moro, Onko sulla siis cvh16 ja se calixin erilllinen pumppu? Onkoha kukaa kokeillu tuota calicxin Ph-mallin lämmitintä? Jossakin olin lukevinani et olis toimintavarmempi.. Tässä pähkäilen tuota tt thermoa mutta ei oikein laatu vakuuta.. tulisi 12vm c200cdi
Siksi Calix, koska Defan pumppusarja on ylihinnoiteltu. Muutenkin vakuuttaa kumikaapelillaan ym.