Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä kuva rakenteesta:

Kuva

Eli sitä kiinnikettä/alustatukiosaa keskelle ei enää saa, A1268890265

Ja ne kaksi mustaa nappulaa on kumipuskimia, EPC näyttää pyöreätä vaikka ne pitäs olla kantikkaita kait: A1109870329

Tässä olis kantikkaat 124 numerolla:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Siis mielestäni nuo kuvassa ympyröidyt on A1268890265. EPC sanoo 2 kpl. Ne on juuri tuon muotoisia kumeja, painetaan reikään ja kiertyy pellin yläreunaan kiinni. En keksi mikä A1109870329 on :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Tää tais valmistua eilen :D . No puuttuu nuo kumitallat maskin alle ja kuskin airbagissa eli ratin keskiössä on halkeama mutta se on liimattu, eli korjattu... On niin pimeetä että ei saa oikein kuvia, tarttee ottaa kun saa auton tuohon pihalle päiväsaikaan...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä tämä nyt ois, kävin viikonloppuna Hämeenlinnassa autolla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Konehuoneen kuva vähän epätarkka, pitää ottaa uusi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja RH »

:thumbup:
...varmaan sitte sellaiset mustapohjaiset museokilvet myös.... :oops:
:shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja tyko h »

onksiellä joku puhelin, kun antenni katolla..

Muutoin on hieno!

peukut...
W903
V126
W203
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja Hage »

Hieno siitä tuli :) Millä kiillotit ilmanputsarin kotelon?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

On se kyllä hieno vaikka itse sanonkin :mrgreen: . Kyllä, autossa on ollut puhelin, mutta ei enää; en tiedä mihin on hukkunut ja millainen ollut. Laitoin antennipiiskan paikoilleen kun sen pidike on katossa edelleen paikoillaan. Autoon tehtiin museotarkastus, siksi ajattelin että se piiska on hyvä olla kerran siihen kuuluu. Vanteista minulla on aikakauden Lorinserin esitteet pdf versiona ja jo Saksan rekisteriottessa on maininta vanteista sekä edelleen paikoillaan olevista keltaisista Brabus-jousista (madallussarja eli Tieflegerung).

Ilmanputsarin kiillotin ihan perus metallin kiillotustahnalla, olisiko ollut motonet-tavaraa, sen sai kiiltämään yllättävän helpolla työllä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja tyko h »

no jos oot pk-seudulla niin tuo pinnoitukseen,
vedetään suomalainen pinnoite, on tätä päivää..helppo pestä.

Lisää yv:llä.

-tyko
W903
V126
W203
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

tyko h kirjoitti:no jos oot pk-seudulla niin tuo pinnoitukseen,
vedetään suomalainen pinnoite, on tätä päivää..helppo pestä.

Lisää yv:llä.

-tyko
Nyt putosin kärryiltä, mut ei se mitään :D

Tässä parempi kuva konehuoneesta mutta ei sekään ole tarkka vaikka nyt oli salaman kanssa, outoa...

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Museotarkastuksessa huomasin (itse) että konehuoneen takaosaa erottavien "tulipeltien" reunasuojanauhat olivat huonoja, taaempi oli rispaantunut molemmista päistään ja etummainen oli rikki keskiosastaan. Museotarkastaja sanoi että vastaavia saa kuulemma Etrasta. Kävin katsomassa ja siellä olikin tällaista jota ostin:

Kuva

Tuossa on vaan tuollainen siiveke jonka ajattelin leikata pois mutta se kyllä istuu sinne ihan hyvin tuollaisenaankin. Nettisivuilta katselin että olisi tällainen mallikin mutta tuo ei ole "putkimainen" eikä sitä ollut paikallisessa hyllyssä ollenkaan...

Kuva

Alennuksineen 3,2 metriä maksoi 9 euroa eli taaempi 1,5 m ja etummainen 1,7 m.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kyllä on hieno vehje!!! Sininen väri ja nuo lorinserit on kyllä yllättävän hyvä yhdistelmä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Tilasin ebaysta bensapumput tähän; orkkis Bosch, made in Czech Republik.

A0020918801 joilla Bosch-tilausnumero: 0 580 254 911

Ostin merkkiliikkeestä painepuolen polttoaineletkun A126 470 35 75 konehuoneeseen, maksoi 245 euroa... paluupuoli A126 470 36 75 minulla oli jäänyt ylimääräiseksi 450 SEL 6.9 projektista kun se ei oikein W116 malliin sopinut vaikka piti olla sopiva aihio.

Osat 17 ja 23 tässä:

Kuva

Pitää ne vanhat ehjätä laittamalla niihin uudet etanolinkestävät letkut hydrauliikkaliikkeessä, siellä puristavat päät mutta letkua pitää hakea esim AM Worksilta. Ne joutaa sitten myyntiin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Nonii bensapumppupaketti on pöydällä. Tarttee joko ostaa uusi tai rakentaa uusiksi suodattamalta eteenpäin lähtevä letku nro 5 kuvassa. Paluulinja ja imulinja tankkiin ajattelin uusia metritavarasta ja klemmareilla kiinni. Sitä tankin pohjalla olevaa imusihtiä tai sen isoa kuusiokantaa ei näy... anturista kurkittuna tankki on kyllä puhdas mutta olisihan tuon sihdin voinut uusia.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:Nonii bensapumppupaketti on pöydällä. Tarttee joko ostaa uusi tai rakentaa uusiksi suodattamalta eteenpäin lähtevä letku nro 5 kuvassa. Paluulinja ja imulinja tankkiin ajattelin uusia metritavarasta ja klemmareilla kiinni. Sitä tankin pohjalla olevaa imusihtiä tai sen isoa kuusiokantaa ei näy... anturista kurkittuna tankki on kyllä puhdas mutta olisihan tuon sihdin voinut uusia.
kyllä se sihti sieltä löytyy kunhan vain kaivelet, se on vähän "montussa"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:Nonii bensapumppupaketti on pöydällä. Tarttee joko ostaa uusi tai rakentaa uusiksi suodattamalta eteenpäin lähtevä letku nro 5 kuvassa. Paluulinja ja imulinja tankkiin ajattelin uusia metritavarasta ja klemmareilla kiinni. Sitä tankin pohjalla olevaa imusihtiä tai sen isoa kuusiokantaa ei näy... anturista kurkittuna tankki on kyllä puhdas mutta olisihan tuon sihdin voinut uusia.
kyllä se sihti sieltä löytyy kunhan vain kaivelet, se on vähän "montussa"
Luulen että en ole W126:sta ikinä sellaista irrottanut. W111, 113, 114, 109, 107 ja 116 on tulleet tutuksi. Ei siellä montussa ole kun pieni reikä josta vaan näkyy imuletkun pään "juntturi".

Kuvan letku 5 on jo irti, hyvin irtosi sen juntturi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

otappas sieltä pumpun imuletkun ympäriltä pohjasta tällänen suojakumi pois tulee esiin imusuodatin :arrow:

Kuva

sihti on tällänen :arrow:

Kuva
avain koko on 46mm
imuletku pois ja 46mm hylsyllä auki joskus sihti irtoo imuletkua irrottaessa :wink:
voitele tiiviste huolellisesti ennen paikalleen asennusta
tässä vielä linjaan menevän letkun numero
Kuva
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Kiitosta, en tajunnut että tuo osa on kumia! Imulinjan ajattelin tehdä itse, koska sekä siinä että paluulinjassa on tehtaan jäljiltä tavallinen letkuklemmari. Oli nimittäin sen verran suolaisia hintoja ne konehuoneen kaksi letkua, noin kolme ja puolisataa, mutta kun toinen oli jo ostettu...

Suodattimelta lähtevän letkun teetän siis hydrauliikkalikkeessä; sain just AM Worksilta tiedon että heillä on hyllyssä Cohline 2190 7,3x14,5 letkua joka sopii siihen. Etran kautta sitä ei saa ja ne muut letkut tuolla eli klemmareilla tulevat on kokoa 5, 8 ja 16 mm ja niitä haen Etrasta.

Muuten, muutama vuosi sitten pumpun imulinjan ja webaston lähtöhaaran väliin laittamani uusi Gatesin metritavaran polttaineletkun pätkä oli jo halkeillut klemmarin alta, vaikka käyttämässäni venäläisessä bensassa ei pitas olla etanolia ollenkaan.... mutta 30 vuotta vanhat kumitiivisteen puskurin ja etusiipien välissä olivat putsauksen jälkeen kuin uudet. Itse asiassa kaikki bensaletkutkin autossa ovat vielä ihan notkeita mutta pumppujen välinen yhdysputken letkuosuus jossa tehtaalla asennettu klemmari (kakkospumpun imuun) alkoi vuotaa muutama vuosi sitten, selvisin uudelleen kiristämällä mutta ostin tuolloin jo varalle uuden putken merkkiliikkeestä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:Kiitosta, en tajunnut että tuo osa on kumia! Imulinjan ajattelin tehdä itse, koska sekä siinä että paluulinjassa on tehtaan jäljiltä tavallinen letkuklemmari. Oli nimittäin sen verran suolaisia hintoja ne konehuoneen kaksi letkua, noin kolme ja puolisataa, mutta kun toinen oli jo ostettu...

Suodattimelta lähtevän letkun teetän siis hydrauliikkalikkeessä; sain just AM Worksilta tiedon että heillä on hyllyssä Cohline 2190 7,3x14,5 letkua joka sopii siihen. Etran kautta sitä ei saa ja ne muut letkut tuolla eli klemmareilla tulevat on kokoa 5, 8 ja 16 mm ja niitä haen Etrasta.

Muuten, muutama vuosi sitten pumpun imulinjan ja webaston lähtöhaaran väliin laittamani uusi Gatesin metritavaran polttaineletkun pätkä oli jo halkeillut klemmarin alta, vaikka käyttämässäni venäläisessä bensassa ei pitas olla etanolia ollenkaan.... mutta 30 vuotta vanhat kumitiivisteen puskurin ja etusiipien välissä olivat putsauksen jälkeen kuin uudet. Itse asiassa kaikki bensaletkutkin autossa ovat vielä ihan notkeita mutta pumppujen välinen yhdysputken letkuosuus jossa tehtaalla asennettu klemmari (kakkospumpun imuun) alkoi vuotaa muutama vuosi sitten, selvisin uudelleen kiristämällä mutta ostin tuolloin jo varalle uuden putken merkkiliikkeestä.
tehe ne konehuoneen letkut itte, minä tehin ne ite päät puhdistin ja päälle uusi keltapassivointi, sitten uudet puriste klemmarit ja hyvin toimii
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tälläset letkut minä väkersin

Kuva

tässä letkujen päät koneeseen :arrow:

Kuva
tällänen sitten se puristettva klemmari jaka puristetaan omalla työkalulla

Kuva
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

Ne merkkiliikkeestä ostamani letkuputket konehuoneeseen onkin tehty Cohlinen letkulla, jos en ollut maininnut.

Bensapumppujen banjoliittimien "korkit " tuntuu olevan sen verran ruosteessa/jumissa että pitää ottaa töihin mukaan putket niin pojat saa pistää kuumaksi. Pumput on irti, ne sain kiertämällä auki kun kaikki muut härpättimet on purettu. Olen liottanut ruosteenirrotusöljyllä kohta parisen viikkoa mutta eivät lähde auki vaikka viilapenkissä on kiinni ja pääsee kunnon lenkkiavaimella kääntämään. Pitää nimittäin varoa että putket ei mene rikki.

Bensapumppupaketin teline on kunnostettu ja maalattu, siinä oli vain vähän pintaruostetta. Tässä mallikuva härdellistä.

Kuva

Teen paluuletkun tankin päähän vielä Cohlinesta kun sitä jäi sopiva pätkä. Lisäksi ajattelin hakea 16 mm Fuel-Tek imuletkua Etrasta niin on sitten kaikki nuo etanolinkestävää, pois lukien se pieni 5 mm letku mikä menee sinne paineenvarjalle tms purnukkaan. Vaikka tuli jo sekä 8 että 16 mm ostettua "tavallisena"polttoaineletkuna.

Tuo pumppujen välinen putki minulla on kylläkin uusi mutta laitan vanhan siihen ja klemmareilla parempaa etanolinkestävää letkua, kerran nyt on koko systeemi esillä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuo pumpun välinen putki on minulla kuparia, mutta tuo tankista tuleva imuletku on erikoisen näköne

Kuva
tässä näkyy pumppujen väliputki

Kuva

katoppa tuota kiinnikerautaa (sankarauta) eikös se kuuluisi olla tällänen tuo sinun näyttäs olevan W124:sen sankarauta, vai onko kuvasi vallan W124:sta :roll:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:tuo pumpun välinen putki on minulla kuparia, mutta tuo tankista tuleva imuletku on erikoisen näköne

[ [url=http://i5.aijaa.com/t/00311/14523618.t.jpg] ][/url]
tässä näkyy pumppujen väliputki

[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00825/14523615.t.jpg] ][/url]

katoppa tuota kiinnikerautaa (sankarauta) eikös se kuuluisi olla tällänen tuo sinun näyttäs olevan W124:sen sankarauta, vai onko kuvasi vallan W124:sta :roll:
Kyllä, kirjoitin että kyseessä mallikuva, kun muuta en äkkiseltään netistä löytänyt.

Väliputki on kuparia minullakin. Kärsiikö tuota sitten lämmittää vai vedänko rautasahalla sen hatun poikki? Hattu on jumissa siihen pumpun karaan, eli tuo banjo pyörii jo kupariprikoistaan mutta hattu ei lähde irti karasta.

Pumppujen mukana tuli uudet karat niin nekin voi tuhota.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä tuo puuttuva kuva :arrow:

Kuva

kyllähän se lämpöö kestää, panjo juotettu hopeella, mutta pidä karan tyvestä vastaan kun käännät hattua irti, hattuja saa kyllä uusiakin, itse ostin uudet :thumbup:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä kaksi mallia W126:sen pumpun sankaraudoista :wink:

Kuva
toista pumppua varten tulee yksi pumpun kiinnitys lenkki lisää :wink:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:tälläset letkut minä väkersin

[ [url=http://i2.aijaa.com/t/00509/14517790.t.jpg] ][/url]

tässä letkujen päät koneeseen :arrow:

[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00107/14517791.t.jpg] ][/url]
tällänen sitten se puristettva klemmari jaka puristetaan omalla työkalulla

[ [url=http://i6.aijaa.com/t/00508/14517792.t.jpg] ][/url]
Hei, oliko sinulla nuo putket kokehuoneessa paikoillaan, kun teit letkut niihin? Minulla on SECissä niin ahdas tuo väli tuohon keskikannakkeeseen ettei saa sitä irti, eli ylimmässä kuvassa tuo alempi kannake. Siella alhaalla on vielä yksi kannake ja tuo ylin lähtee myös helposti.

W116 450 SEL 6.9 onnistui hyvin mutta tässä taitaa jäädä putket vaihtamatta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eihän siellä ole kun yksi kannake mikä on kiinni yhdellä ruuvilla ilmanmäärän mittarissa, tuossa venttiilikopan päällä oleva kannake on vain molempien putkien tuki kiinnike toisiinsa joka on kiristetty yhdellä 4mm läpi ruuvi ja mutteri järjestelmällä :wink:
olihan mulla molemmat putket irti kun tehin ne käyttämällä vanhoja letkuja mittoina, sitten letkut laitoin paikoillaan ettei ne kierrä yhtään ja käsissä kiristin lopullisesti klemmarit :idea: tuo putkien tuki kiinnike kannattaa irrottaa toisistaan ennen ilmamassan mittarista irrottamista M6 10mm avaimella :wink:
eihän sulla pitäis olla sen ahtaammat paikat kun munkaan koneen päällä :roll:
käytin tuossa 1/4vääntiöllä olevaa hylsysarjaa :thumbup:

Kuva
kohdat punasen viivan vasemmassa päässä :wink:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:eihän siellä ole kun yksi kannake mikä on kiinni yhdellä ruuvilla ilmanmäärän mittarissa, tuossa venttiilikopan päällä oleva kannake on vain molempien putkien tuki kiinnike toisiinsa joka on kiristetty yhdellä 4mm läpi ruuvi ja mutteri järjestelmällä :wink:
olihan mulla molemmat putket irti kun tehin ne käyttämällä vanhoja letkuja mittoina, sitten letkut laitoin paikoillaan ettei ne kierrä yhtään ja käsissä kiristin lopullisesti klemmarit :idea: tuo putkien tuki kiinnike kannattaa irrottaa toisistaan ennen ilmamassan mittarista irrottamista M6 10mm avaimella :wink:
eihän sulla pitäis olla sen ahtaammat paikat kun munkaan koneen päällä :roll:
käytin tuossa 1/4vääntiöllä olevaa hylsysarjaa :thumbup:
Tarkoitan kolmea kannakerautaa joista keskimmäinen on pakosarjan ja sisälokarin välissä. Meinasin siis vaihtaa kokonaiset putket. Näkyy sinun kuvassa hyvin tuo kannake. Minulla on vaan paljon ahtaamma paikat. Tunkkasin konetta ylos eilen vasemmalta puolelta mutta ei tullut juurikaan sivusuunnassa tilaa, korkeussuunnassa pikkasen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaa, minä kun ymmärsin että puhut noista letkuista :oops: juu oli ne polttoaine linjan putket paikoillaan kun tehin ne letkut :wink: jaa meinaat vaihtaa koko linjat, nuo alkupään polttoaine putkethan katkee kuskin jalkatilan kohilta alta, siellä on juntturi liitokset, mutta niitä vaihtaessa pitää muistaakseli ottaa parit suoja pellit irti, tais olla pakoputken lämpö suojia helpottaa putkien irrottamista pois paikaltaan, täytyy vaan tankin päästä tukkia imu ja paluu letkut ettei tankki tyhjene lattialle :wink:
ei se ollutkaan noin, siellä alla tais olla jarruputkien liitoskohdat eikä polttoaine putkien :oops:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:jaa, minä kun ymmärsin että puhut noista letkuista :oops: juu oli ne polttoaine linjan putket paikoillaan kun tehin ne letkut :wink: jaa meinaat vaihtaa koko linjat, nuo alkupään polttoaine putkethan katkee kuskin jalkatilan kohilta alta, siellä on juntturi liitokset, mutta niitä vaihtaessa pitää muistaakseli ottaa parit suoja pellit irti, tais olla pakoputken lämpö suojia helpottaa putkien irrottamista pois paikaltaan, täytyy vaan tankin päästä tukkia imu ja paluu letkut ettei tankki tyhjene lattialle :wink:
ei se ollutkaan noin, siellä alla tais olla jarruputkien liitoskohdat eikä polttoaine putkien :oops:
Tankki on tyhjä, koko bensapumppuhärdelli osina ja teline maalattuna, kuskin jalkojen alla olevat juntturit auki mutta kun ei mahdu työkalut saati kädet sentin raosta sisälokarin ja pakosarjan väliin. Alta päin on simpukka tiellä.

Taidan tehdä itse letkun liitokset koriin meneviin putkiin, ne irtopäät saa hydrauliikkaliikkeessä tehtyä, korin lähellä olevat kiitokset ei ole niin kuumassa paikassa kun nuo koneen päällä olevat... Merkkiliike kyselee nyt tehtaalta voiko ne ottaa nuo ostamani putket takaisin.

W116 korissa ja M100 moottorilla tilaa oli enemmin :twisted:
Viimeksi muokannut karra, Ti 20.02.2018 19:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin