Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
-
Viimeksi muokannut Jesett, Ke 04.03.2020 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
-
Viimeksi muokannut Jesett, Ke 04.03.2020 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
_
Viimeksi muokannut Jesett, Ke 04.03.2020 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
-
Viimeksi muokannut Jesett, Ke 04.03.2020 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
Hieno auto . Paljonko jo kilometriä mittarissa ja mikä vuosimalli? Ja onko tuo väri sama ku meikälääsen autos eli anthracite grey 172? Väri sopii mielestäni tähän malliin ku nenä päähän .
W124 300 E -87 Aut.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
-
Viimeksi muokannut Jesett, Ke 04.03.2020 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
No joo, hyvältähän se näyttää, ja vielä paremmalta niiden tulevien 500E -umpioiden kanssa.
Veikkaisin, että kylkilistat ja puskurit ovat ihan alkuperäiset, ainakin tuollaiset niiden kuuluu ollakin -90 -mallisissa. Samoin sisusta on siihen aikakauteen sopiva. Ja tuosta matkustajan etuistuimesta väittäisin, että ei ole nahkaa vaan vinyyliä (MB-Texiä siis), sen tunnistaa tuosta, miten se on ommeltu.
Itsellänihän on 250 D ollut pian 15 vuotta ja se on ollut kyllä todella hyvä peli omasta mielestäni, kunhan vaan hyväksyy tietyt realiteetit, jotka seuraavat siitä, että se ei enää ole mikään uutukainen.
Veikkaisin, että kylkilistat ja puskurit ovat ihan alkuperäiset, ainakin tuollaiset niiden kuuluu ollakin -90 -mallisissa. Samoin sisusta on siihen aikakauteen sopiva. Ja tuosta matkustajan etuistuimesta väittäisin, että ei ole nahkaa vaan vinyyliä (MB-Texiä siis), sen tunnistaa tuosta, miten se on ommeltu.
Itsellänihän on 250 D ollut pian 15 vuotta ja se on ollut kyllä todella hyvä peli omasta mielestäni, kunhan vaan hyväksyy tietyt realiteetit, jotka seuraavat siitä, että se ei enää ole mikään uutukainen.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
Massan alle kantsii laittaa tulevaisuudessa aina pohjamaali Toi 124 mese on muuten viimeinen oikee mese kantsii pitää hyvin ja laittele kuva päivityksii
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
Tuon massan kanssa meni nyt täydellisesti pieleen Se ei sovi autoon ollenkaan eikä varsinkaan tuonne, päästää kosteuden alleen.
https://www.nettivari.fi/colormatic-1k- ... aali-400ml" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa olis hyvä maali tuollaisiin paikkoihin, todella paljon paremman oloista tavaraa mitä ne markettien punaiset ruosteenestomaalit.
https://www.nettivari.fi/colormatic-1k- ... aali-400ml" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa olis hyvä maali tuollaisiin paikkoihin, todella paljon paremman oloista tavaraa mitä ne markettien punaiset ruosteenestomaalit.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
-
Viimeksi muokannut Jesett, Ke 04.03.2020 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
-
Viimeksi muokannut Jesett, Ke 04.03.2020 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
No eikö se sielä vaimennusmaton alla mene, kunhan se on tiivisti paineltu peltiin kiinni. Ulkopuolelle kannattaa sitten laittaa pohjille 2k epoksi, mutta tuollaisiin sisäpuolen fiksailuihin hyvä maali tuollainen 1k spray helppokäyttöisyytensä takia.
Mutta älä laita tuota massaa ulkopuolellekkaan, se on huonoa. Se kuivahtaa ajan myötä ja päästää kosteuden allensa tekemään tuhojaan.
Perustelen kantani nähtyäni yhden w123 mallin massatun pohjan ja yhden asianmukaisesti käsitellyn. Asianmukaisessa käsittelyssä tulee pohjalle ensin kotelosuoja joka saa hetken kuivahtaa ja päälle sellainen paksumpi tummanruskea suoja-aine. Sillälailla ne ruostesuojaamoissakin autot käsittelee, tosin suolaiseen hintaan
Mutta älä laita tuota massaa ulkopuolellekkaan, se on huonoa. Se kuivahtaa ajan myötä ja päästää kosteuden allensa tekemään tuhojaan.
Perustelen kantani nähtyäni yhden w123 mallin massatun pohjan ja yhden asianmukaisesti käsitellyn. Asianmukaisessa käsittelyssä tulee pohjalle ensin kotelosuoja joka saa hetken kuivahtaa ja päälle sellainen paksumpi tummanruskea suoja-aine. Sillälailla ne ruostesuojaamoissakin autot käsittelee, tosin suolaiseen hintaan
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
-
Viimeksi muokannut Jesett, Ke 04.03.2020 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
Hieno auto ja oikea malli.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
Ei sinne vaimennusmaton alle vesi pääse, jos olet vielä lämmittänyt sitä. Jos pääsis, niin ruosteessa se olis hetkenpäästä vaikka sielä olis maalikin.
Niin, mitähän se pohjamaali sitten on? 2k epoksi on paras pohjamaali mitä löytyy. Helppo maalata ruiskulla, täyttää hyvin pienet kolot ja esim. hiekkapuhallusjäljen. Sen päälle saa myös kitata oikein luvan kanssa. Se on myös vesitiivis maali. Jotkut käyttää pohjalla happomaalia, varmaan ihan hyvä systeemi sekin mutta mä oon tykästynyt tuohon epoksiin. Tuota epoksia saa myös spraypurkissa 2 komponenttisena jos ei ole mahdollisuutta maalata ruiskulla, ja jos maalattavaa alaa hirveästi ole niin onhan se helpompi vaihtoehto. Purkki pitää vaan käyttää muutaman tunnin-vuorokauden ajassa. Bilteman 20€ pistehiekkapuhallin on sitten kätevä niiden pienten ruostepaikkojen puhdistukseen, ruoste lähtee hienosti mutta sotkee pirusti ja vie hiekkaa paljon. Hiekka on halpaa mutta sitä on joka paikassa ellet suojaa hyvin.
Niin se alustan suoja-aine, äkkiseltään en osaa tuotemerkkejä heittää mutta se kunnon tavara on sellaista kullanruskeaa, vähä niinkuin kotelosuojaa mutta paksumpaa mönjää. Sielähän on pohjassa esim. pyöränkoteloissa se alkuperäinen paksu pvc-pinnoite joten ne kiveniskuja kestävät massat on turhia.
Niin, mitähän se pohjamaali sitten on? 2k epoksi on paras pohjamaali mitä löytyy. Helppo maalata ruiskulla, täyttää hyvin pienet kolot ja esim. hiekkapuhallusjäljen. Sen päälle saa myös kitata oikein luvan kanssa. Se on myös vesitiivis maali. Jotkut käyttää pohjalla happomaalia, varmaan ihan hyvä systeemi sekin mutta mä oon tykästynyt tuohon epoksiin. Tuota epoksia saa myös spraypurkissa 2 komponenttisena jos ei ole mahdollisuutta maalata ruiskulla, ja jos maalattavaa alaa hirveästi ole niin onhan se helpompi vaihtoehto. Purkki pitää vaan käyttää muutaman tunnin-vuorokauden ajassa. Bilteman 20€ pistehiekkapuhallin on sitten kätevä niiden pienten ruostepaikkojen puhdistukseen, ruoste lähtee hienosti mutta sotkee pirusti ja vie hiekkaa paljon. Hiekka on halpaa mutta sitä on joka paikassa ellet suojaa hyvin.
Niin se alustan suoja-aine, äkkiseltään en osaa tuotemerkkejä heittää mutta se kunnon tavara on sellaista kullanruskeaa, vähä niinkuin kotelosuojaa mutta paksumpaa mönjää. Sielähän on pohjassa esim. pyöränkoteloissa se alkuperäinen paksu pvc-pinnoite joten ne kiveniskuja kestävät massat on turhia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
Kyllä niillä spraymaaleilla pienet paikat maalaa. Eikös tuo ole metalliväri? Ruoste pitäis saada pois tarkasti jos haluaa että maalaukset kestää, siihen tuo pistepuhallin on ehdoton. Tuleehan siinä mukana niitä suulakkeita joilla saa vähennettyä sitä hiekan lentämistä ympäriinsä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Jespein w124 250d rakentelua ja puuhastelua
Bilteman puhallin on hyvä. Kohta 10 vuotta ollut säännöllisen epäsäännöllisessäkäytössä.
Hyvännäköinen lankku.
Hyvännäköinen lankku.
Vito 134 cdi
w212
w212