Katoavatko dieselin hiljalleen jo

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1258
Liittynyt: Ke 19.05.2010 22:23
Paikkakunta: Numminen
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 00:36
Minä kun olen aina hämmästellyt, että haluaako joku ihan oikeasti ajaa dieselautolla?

Kaikki niillä köröttelevät kun tuntuu olevan vain kulutuslukemia ja käyttövoimaveroja vertailevia kitupiikkejä.


Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 00:45
RAM kirjoitti:Minä kun olen aina hämmästellyt, että haluaako joku ihan oikeasti ajaa dieselautolla?

Kaikki niillä köröttelevät kun tuntuu olevan vain kulutuslukemia ja käyttövoimaveroja vertailevia kitupiikkejä.

Noh, jos bensalla pitäis ajaa, niin ostaisin Saabin.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3598
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 09:43
jukka-tre kirjoitti:C -malli bensa-hybridi C350e

Teho: 280 hp
Vääntö: 600 Nm
0-100: 5,9 sek
Kulutus omassa ajossa vuoden ajalta / 35 000 km: 4,8 l/100 km

Väittäisin, että noita lukemia ei voita mikään pelkkä diesel tai bensa. Jos siis huomioidaan kokonaisuutena kulutus ja suorituskyky. Löytyy vähemmän kuluttavia ja löytyy tehokkaampia. Mutta samassa paketissa molempia ei löydy. Lisäpointtina verojen pienuus vrt. varsinkin diesel.

Kun en ihan oikeasti ole näihin vielä enempää perehtynyt, niin oliko tämä jo lataushybridi?
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 10:03
TM: 953 autoalan ylemmän johtajan arvioita alan tulevaisuudesta
- 76 % uskoo polttomoottoriautojen hallitsevan vielä vuosien ajan
- 62 % ennustaa sähköautoille heikkoja tulevaisuudennäkymiä
- Sähköautojen nousua hidastavat ongelmat latausverkoston rakentamisessa
- Polttokennoautot ”loikkaavat” kehityksessä ja suosiossa sähköautojen ohi
- Pidemmällä tulevaisuudessa vetypolttokennolla varustetut autot:
- Mahdollista ratkaista sähköautojen latausongelma
- Polttokennoautojen ”tankkaus” voi tapahtua bensa-asemilla nopeasti, kun infrastruktuuria päivitetään
- Polttokennoteknologia ei ole vielä läheskään kypsä massamarkkinoille
- Paljon ratkaistavia ongelmia, kuten vedyn viilentäminen ja auton turvallinen säilyttäminen

Tein jokunen viikko sitten tuollaisen yhteenvedon tuosta TM-artikkelista. Tuohan on sikäli erittäin mielenkiintoinen gallup, että vastaajina on se joukko, joka myös toteuttaa. Kuluttajan ja lainsäätäjän ajatusmaailma kun poikkeaa kaupallisesta :D

Ja jos katsotaan, mitä Suomessa käy kaupaksi, niin käytetyissä diesel on entistäkin suuremmassa suosiossa. Uusissa ovat hybridit ottaneet osan dieselin markkinoista, joka on ihan ymmärrettävääkin B- ja C- segmenteissä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Ma 25.07.2011 14:29
Paikkakunta: HKI-TKU
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 14:18
Näyttää vahvasti siltä, etten ehtinyt ostaa tässä elämässä yhtään kiisseliä!? No seuraavassa elämässä sitten... :D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 483
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 16:10
Myös kiinnolla odotan miten käy hybridin & sähköauton jälleenmyynti arvojen kunhan niitä on tarpeeksi.
EU teki pari vuotta sitten tutkimuksen akkujen kestosta & hinnoista, käyttöaika oli n. 150-200tkm / 8 vuotta jolloin akusto tulee vaihtaa sekä hinta oli 6,2 - 8te.
Meinaan jos laskee että jälleen myynti arvo on about 30% uus arvosta ei paljoakaan nettoa ole muulle jos puhutaan 40te autosta uutena.
Kommenteissa oli että akusto vastaa moottorin vaihtoa. Nykyään jos 10te vaihtoautossa on moottorin vaihto edessä niin arvostus on n. 1-2te.

Tästä yhteenvetona mietityttää 8v hybridi hinta arvo 15te ja siihen akuston vaihto päälle vajaa 10te töineen.... :?:
Myös sähköautoiluun vaikuttaa muutkin eko säännöt esim sähkönkulutuksen laskeminen, ei taida sopia tämä latauksen kulutus siihen.
Nyt on ollut jo +20% kasvua sähkönkulutuksessa kun pienkoneita on sähköistetty nopeasti.

Jokainen voi miettiä miten kehitys jatkuu ja mikä tekniikka dominoi.

Sanoisin että tällä hetkellä hybridi on ihan hyvä valinta leasing:nä tai takuunalaisena jolloin riski pienempi...

Aika näyttää...
MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 483
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 16:16
Outoa myös adblue kestoisuus lämpötilat -11 - 30astetta. On aika pienet toleranssit.
Juttelin tuosta naapurin kanssa ja hänellä oli muutaman vuoden vw ko. tekniikalla, lähti monesti hinurilla kun oli reilummin (lue: vain -15) pakkasta. Ei startannut jäätymisen takia.
Korjaamo sulatteli ja käynnistyi taas.

Pitää kyllä tähän perehtyä vielä ennen kuin uudempaan dieseliin vaihtaa. Pitäisi kuitenkin olla varma käynnistymään joka tilanteessa.
MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 626
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 17:30
Berglund kirjoitti:Myös kiinnolla odotan miten käy hybridin & sähköauton jälleenmyynti arvojen kunhan niitä on tarpeeksi.
EU teki pari vuotta sitten tutkimuksen akkujen kestosta & hinnoista, käyttöaika oli n. 150-200tkm / 8 vuotta jolloin akusto tulee vaihtaa sekä hinta oli 6,2 - 8te.


Ainoa hybridi, mistä on isompaa otosta pidemmältä ajalta Suomessa on Prius.
Akkujen kesto on ollut yllättävänkin hyvä, niitä on aika paljonkin yli 300 tkm ajettuja, ekalla akulla, yli 10 vuotiaita. Akun hinta noin 2 k€ eli sekin ihan eri luokkaa.
Okei, sanovat, että olisi olleet turhankin kelpoa, ettei tulisi reklaa heti alkuu, mutta kukas senkin sanoo varmaksi?
Täyssähköautoista ei kannata paljoa kertoilla Suomessa, kun autot on joko Nissan Leaf tai Tesla ja jokunen sata. Mutta kumpaakohan tuossa yllä tarkoitettiin, ei tunnu oikein täsmäävän hybrideihin?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9261
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 17:38
Berglund kirjoitti:Outoa myös adblue kestoisuus lämpötilat -11 - 30astetta. On aika pienet toleranssit.
Juttelin tuosta naapurin kanssa ja hänellä oli muutaman vuoden vw ko. tekniikalla, lähti monesti hinurilla kun oli reilummin (lue: vain -15) pakkasta. Ei startannut jäätymisen takia.
Korjaamo sulatteli ja käynnistyi taas.

Pitää kyllä tähän perehtyä vielä ennen kuin uudempaan dieseliin vaihtaa. Pitäisi kuitenkin olla varma käynnistymään joka tilanteessa.


Kyllä se adblue kestää 50 astetta pakkasta ja enemmänkin, säilyy jopa paremmin kuin kesäkuumalla. Se kyllä jäätyy 11 pakkasasteessa mutta adbluen jäätymisellä ei ole mitään tekemistä auton kylmäkäynnistyvyyden kanssa. Auton päästöt on sitten hetken aikaa normaalia isommat kunnes urea on sulatettu ja ruiskutus voi alkaa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 20:38
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:
Berglund kirjoitti:Myös kiinnolla odotan miten käy hybridin & sähköauton jälleenmyynti arvojen kunhan niitä on tarpeeksi.
EU teki pari vuotta sitten tutkimuksen akkujen kestosta & hinnoista, käyttöaika oli n. 150-200tkm / 8 vuotta jolloin akusto tulee vaihtaa sekä hinta oli 6,2 - 8te.


Ainoa hybridi, mistä on isompaa otosta pidemmältä ajalta Suomessa on Prius.
Akkujen kesto on ollut yllättävänkin hyvä, niitä on aika paljonkin yli 300 tkm ajettuja, ekalla akulla, yli 10 vuotiaita. Akun hinta noin 2 k€ eli sekin ihan eri luokkaa.
Okei, sanovat, että olisi olleet turhankin kelpoa, ettei tulisi reklaa heti alkuu, mutta kukas senkin sanoo varmaksi?
Täyssähköautoista ei kannata paljoa kertoilla Suomessa, kun autot on joko Nissan Leaf tai Tesla ja jokunen sata. Mutta kumpaakohan tuossa yllä tarkoitettiin, ei tunnu oikein täsmäävän hybrideihin?



Mersun hybrideihin akustot on hintaluokaltaan 15-30 tonnia eli pikkusen hintavammat.

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9261
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 21:21
SakariH kirjoitti:
Mersun hybrideihin akustot on hintaluokaltaan 15-30 tonnia eli pikkusen hintavammat.


C ja E korisen plugin hybridin isompi akku 6500:

https://www.mercteil.com/en/vin?q=A2053402800

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 21:34
Juu mutta. Kyse suomen hinnasta ”marmorilla” vanhemman ässä hybridin akku oli 25, ja esim 205 korisen ja 253 korisen akut karkeesti 15 tonnia.

Kait nuita jostain ulkomailta saa halvemmalla, ihan niinkuin renkaita ja jarrupalojakin. Vaikkei niitä tosin ihan kuka tahansa osaakkaan vaihtaa.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 999
Liittynyt: To 14.09.2006 18:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 21:56
RH kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:C -malli bensa-hybridi C350e

Teho: 280 hp
Vääntö: 600 Nm
0-100: 5,9 sek
Kulutus omassa ajossa vuoden ajalta / 35 000 km: 4,8 l/100 km

Väittäisin, että noita lukemia ei voita mikään pelkkä diesel tai bensa. Jos siis huomioidaan kokonaisuutena kulutus ja suorituskyky. Löytyy vähemmän kuluttavia ja löytyy tehokkaampia. Mutta samassa paketissa molempia ei löydy. Lisäpointtina verojen pienuus vrt. varsinkin diesel.

Kun en ihan oikeasti ole näihin vielä enempää perehtynyt, niin oliko tämä jo lataushybridi?


Juu, latausvehje on. Joka päivä kun lataa akkuun mahtuvan n. 5,8 kwh, niin vuositasolla abaut 200 Eur maksaa latingit.
Työkalu: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 40 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9261
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 22:04
SakariH kirjoitti:Juu mutta. Kyse suomen hinnasta ”marmorilla” vanhemman ässä hybridin akku oli 25, ja esim 205 korisen ja 253 korisen akut karkeesti 15 tonnia.

Kait nuita jostain ulkomailta saa halvemmalla, ihan niinkuin renkaita ja jarrupalojakin. Vaikkei niitä tosin ihan kuka tahansa osaakkaan vaihtaa.


Tarkistatko marmorin hinnan 205:n akulle. Maksaa ne vanhemmat ulkomaillakin, se pointtini olikin että nuo uudemmat akut on paljon halvempia vaikka kapasiteetiltaan paljon isompia. Mercteilillä 221 hybridin akku sen 15 000 €:

https://www.mercteil.com/en/vin?q=A2213400600
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Ma 25.07.2011 14:29
Paikkakunta: HKI-TKU
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 10:04
SakariH kirjoitti:Juu mutta. Kyse suomen hinnasta ”marmorilla” vanhemman ässä hybridin akku oli 25, ja esim 205 korisen ja 253 korisen akut karkeesti 15 tonnia.

Kait nuita jostain ulkomailta saa halvemmalla, ihan niinkuin renkaita ja jarrupalojakin. Vaikkei niitä tosin ihan kuka tahansa osaakkaan vaihtaa.


Edelleen 15k€ on mekkerin (hybridin) akusta aivan koominen hinta. Jos verrokiksi otetaan vaikka E-sarjalaisen kokoinen Lexus GS450h:n akusto, niin sen listahinta on 3850$, tehdaskunnostettuina niitä saa Jenkeistä rapiat 2000$.

Tuollainen odotettava 15k€:n korjausmiina auton elinkaaressa on selvä syy karttaa mallia käytettynä kuin ruttoa. :wave:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 908
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 11:06
Mutta moneenko noita oikeasti tarvitsee vaihtaa? Vanhimmat Priukset alkaa olla jo 20-vuotiaita, ja aika moni menee yhä alkuperäisellä akullaan?
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280
entisiä mersuja: W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 14:08
Mistä sen jossain hybridipriuksessa tietää onko siitä akusta ennää juuri mitään hyötyä. Huomaako kaupunkiajossa kulutuksen kasvaneen litralla tai jotain.

Täyssähköautossa akun loppuunkulumisen huomaa helposti kun ei autolla pääse enää kuin 50km vaikka lataisi kuinka.

Täyssähköautoissa esim. Teslassa se akusta maksaa puolet siitä auton hinnasta, ilman akkuja sen saisi 50.000€ halvemmalla. Jos ajaisi melkein vain kaupungissa niin järkevä auto olisi Peugeot ion.

https://www.nettiauto.com/peugeot/

17tkm ajettu käyttökuluiltaan lähes ilmainen auto 12.900€:lla. Toimintasäde riittää tutkimusten mukaan yli 95% kaikista suomalaisten ajoista. 95% ajomatkoista Suomessa on alle 25km kerrallaan ja vain 1-2% yli 500km kerralla.
Talvella:

Volvo V40 T2 automaatti vm. 2016

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 483
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 17:45
DBFI kirjoitti:
Berglund kirjoitti:Outoa myös adblue kestoisuus lämpötilat -11 - 30astetta. On aika pienet toleranssit.
Juttelin tuosta naapurin kanssa ja hänellä oli muutaman vuoden vw ko. tekniikalla, lähti monesti hinurilla kun oli reilummin (lue: vain -15) pakkasta. Ei startannut jäätymisen takia.
Korjaamo sulatteli ja käynnistyi taas.

Pitää kyllä tähän perehtyä vielä ennen kuin uudempaan dieseliin vaihtaa. Pitäisi kuitenkin olla varma käynnistymään joka tilanteessa.


Kyllä se adblue kestää 50 astetta pakkasta ja enemmänkin, säilyy jopa paremmin kuin kesäkuumalla. Se kyllä jäätyy 11 pakkasasteessa mutta adbluen jäätymisellä ei ole mitään tekemistä auton kylmäkäynnistyvyyden kanssa. Auton päästöt on sitten hetken aikaa normaalia isommat kunnes urea on sulatettu ja ruiskutus voi alkaa.


Tämä oli ilmeisesti ko. auton ominaisuus, eli vikatilasta johtuva käynnistyksen esto.
Tämähän ei päde kaikkiin, mutta pistää kuitenkin miettimään mitkä on todelliset käyttöolosuhteet...
MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 483
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
ViestiLähetetty: Ke 14.02.2018 18:02
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:
Berglund kirjoitti:Myös kiinnolla odotan miten käy hybridin & sähköauton jälleenmyynti arvojen kunhan niitä on tarpeeksi.
EU teki pari vuotta sitten tutkimuksen akkujen kestosta & hinnoista, käyttöaika oli n. 150-200tkm / 8 vuotta jolloin akusto tulee vaihtaa sekä hinta oli 6,2 - 8te.


Ainoa hybridi, mistä on isompaa otosta pidemmältä ajalta Suomessa on Prius.
Akkujen kesto on ollut yllättävänkin hyvä, niitä on aika paljonkin yli 300 tkm ajettuja, ekalla akulla, yli 10 vuotiaita. Akun hinta noin 2 k€ eli sekin ihan eri luokkaa.
Okei, sanovat, että olisi olleet turhankin kelpoa, ettei tulisi reklaa heti alkuu, mutta kukas senkin sanoo varmaksi?
Täyssähköautoista ei kannata paljoa kertoilla Suomessa, kun autot on joko Nissan Leaf tai Tesla ja jokunen sata. Mutta kumpaakohan tuossa yllä tarkoitettiin, ei tunnu oikein täsmäävän hybrideihin?


Tutkimus oli täyssähkö autoihin perustuva. Jäi mainitsematta...
Ja niinkuin mainitsee kokemukset Suomessa ovat aika alkuvaiheessa vielä, joten saa nähdä miten ne kehittyvät.

Olihan tuossa vajaa 5vuotta sitten juttu sähköbussien toiminnasta, jolloin moni niistä jäi varikolle helmi maaliskuun aika. Siitä valmistajat kommentoivat että Suomen kevät talven lämpötila erot olivat yllätys johon eivät olleet varautuneet. Tarjosivat henkilökunnan paikalle jatkokehittämään jotta ongelma saataisiin korjattua.
Yritin etsiä mikä oli lopputulos tästä, löytämättä.

Chevy Volt kylmä testi akustolle oli aikasemmin tasainen -40 astetta, mittainen ei vaihteleva. Onkohan muut valmistajat muuttaneet toimintatapoja tämän suhteen.
Pohjoinen markkina on yleensä pieni ja kalliit kehitykset & testit saatetaan karsia. Toisaalta olisi hyvä etsiä ehkä Norjasta tuloksia akun kestoihin & mahdollisiin vikoihin johtuen että ilmasto on samantyyppinen sekä hybridin & täys sähkö autojen osuus on suhteellisen suuri ja kasvaa.
MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Ma 25.07.2011 14:29
Paikkakunta: HKI-TKU
ViestiLähetetty: To 15.02.2018 12:04
Simo M. A. kirjoitti:Mistä sen jossain hybridipriuksessa tietää onko siitä akusta ennää juuri mitään hyötyä. Huomaako kaupunkiajossa kulutuksen kasvaneen litralla tai jotain.

Täyssähköautossa akun loppuunkulumisen huomaa helposti kun ei autolla pääse enää kuin 50km vaikka lataisi kuinka.

Täyssähköautoissa esim. Teslassa se akusta maksaa puolet siitä auton hinnasta, ilman akkuja sen saisi 50.000€ halvemmalla. Jos ajaisi melkein vain kaupungissa niin järkevä auto olisi Peugeot ion.

https://www.nettiauto.com/peugeot/

17tkm ajettu käyttökuluiltaan lähes ilmainen auto 12.900€:lla. Toimintasäde riittää tutkimusten mukaan yli 95% kaikista suomalaisten ajoista. 95% ajomatkoista Suomessa on alle 25km kerrallaan ja vain 1-2% yli 500km kerralla.


Tojon/Lekan 1st gen. hybrideissä akun kuolemaa ei käsittääkseni huomaa muusta kuin kulutuksesta. Nämä uudemmat varmaan osaa jo kertoa, että akku alkaa olla vaihtokunnossa vaikka meno jatkuu. Oliko näissä MB:n hybrideissä jossakin sellanen ominaisuus, että kun akku sippaa niin auto ei suostu enään liikkumaan, edes bensamoottorilla?

Tuo Peugeotin iOn on kyllä sen näköinen paskahuussi, että hellurei. Ajasinko tuolla vai hakkaisinko 13000€ taksikyyteihin... en tiedä, pitää ihan miettiä. :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3598
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Pe 16.02.2018 13:56
jukka-tre kirjoitti:
RH kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:C -malli bensa-hybridi C350e

Teho: 280 hp
Vääntö: 600 Nm
0-100: 5,9 sek
Kulutus omassa ajossa vuoden ajalta / 35 000 km: 4,8 l/100 km

Väittäisin, että noita lukemia ei voita mikään pelkkä diesel tai bensa. Jos siis huomioidaan kokonaisuutena kulutus ja suorituskyky. Löytyy vähemmän kuluttavia ja löytyy tehokkaampia. Mutta samassa paketissa molempia ei löydy. Lisäpointtina verojen pienuus vrt. varsinkin diesel.

Kun en ihan oikeasti ole näihin vielä enempää perehtynyt, niin oliko tämä jo lataushybridi?


Juu, latausvehje on. Joka päivä kun lataa akkuun mahtuvan n. 5,8 kwh, niin vuositasolla abaut 200 Eur maksaa latingit.

Eli kulutus on siis 4,8 + n. 0.6€ = n.5,3L bensoina... Vai laskitko sen sähkön mukaan jo tuohon kulutukseen? Joka tapauksessa, sehän menee pienemmällä kuin mun kolmepyttyinen pörriäinen :D
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 18.02.2018 23:35
4 sylinteriset dieselit, vois kyllä kieltää.

Joku romanialainen tuli ikkunan alle laskemaan rahojaan, kaiketi W212, romanian kilvissä. Rahaa riittää niin paljon, kun se laskee niitä, että on jo rouskuttanu tuos pari tuntia.
Ostais nyt suuremmalla koneella olevan mesen, noilla rahoilla, vai onko se ainoastaan välikäsi Romaniaan.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1453
Liittynyt: Ma 28.09.2009 00:03
Paikkakunta: Toijala
ViestiLähetetty: Ma 19.02.2018 08:47
etrade kirjoitti:4 sylinteriset dieselit, vois kyllä kieltää.

Joku romanialainen tuli ikkunan alle laskemaan rahojaan, kaiketi W212, romanian kilvissä. Rahaa riittää niin paljon, kun se laskee niitä, että on jo rouskuttanu tuos pari tuntia.
Ostais nyt suuremmalla koneella olevan mesen, noilla rahoilla, vai onko se ainoastaan välikäsi Romaniaan.


Eikai suomen liikenteessä isompaa oikeasti tarvii varsinkaan talvella :D perus nykyaikanen diesel liikuttaa ihan riittävästi.
W140 S350TD -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2617
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ma 19.02.2018 08:58
Menkää kävellen niin ei tuu päästöjä niin paljoo

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23
ViestiLähetetty: Ma 19.02.2018 10:38
Dieselillä ei saa ajaa.
Bensa on myrkkyä ilmastolle.
Hybridi vie konkurssiin.
Sähkö se vasta onkin riskaapelia ja kuuluu ituhipeille.
Kusitankki on persiistä vaikka se tuleekin kannnaksen toiselta puolen.

Onko nyt kaikki varmasti perustelleet miksi oma puolivahingossa hankittu Rutinoffi on ainoa ”järkevä” liikkumismuoto nyt ja varsinkin tulevaisuudessa.
Voisko nyt kuitenkin olla, että kaikille polttoaine tekniikoille on tilaa ja ne täydentävät toisiaan. Ymmärrän kyllä, että joku on joskus pettynyt ostaessaan Philipsin videonauhurin, mutta autoilussa on hieman eri lainalaisuudet kuin videonauhereissa ja kännyköissä. Toisaalta tätä itsekehun/todistelun määrää omasta 10 vuotta vanhasta, toinen jalka paalauskoneessa olevasta kulkuneuvosta on mukava seurata.
S212 300 T A Hybrid
________________

W204
W203 200T cdi
W203 200T cdi sequentronic
W202 230T kompressor
W124 230T
W124 300D
W107 350SLC

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15
ViestiLähetetty: Ma 19.02.2018 15:37
AUTS :

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... gs.1HhdvJs
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola
ViestiLähetetty: Ke 21.02.2018 16:58
Eihän tuo Peugeot ion iso auto ole mutta omalla tavallaan tyylikäskin, trendikäs verrattuna esim. Nissan Leafiin. Melkein tuo itselleni riittäisi, Lappiin menen lentäen ja Helsinkiinkin yleensä junalla. Työmatka 5,5km suuntaansa. Tosin 2 kertaa kuukaudessa tulee ajettua sellainen n. 100km edes takaisin.

Tato Nano olisi järjellä ajateltuna useimmille suomalaisille järkevin ja paras ratkaisu autoiluun ja joskus sitten taksilla. Tata Nanolla pääsisi kauppareissut ja saman kaupungin sisäiset työmatkat 40km/h körötellessä hyvin silläkin.

https://www.tatamotors.com/product/nano/

http://www.autowiki.fi/index.php/Tata_Nano

Tata Nano on maailman halvin auto. Se esiteltiin tammikuussa 2008 ja sen suunnitteli 500 asiantuntijan ryhmä Tatan tehtailla Länsi-Bengalissa, Intiassa.

Nano maksaa Intiassa noin 120 000 rupiaa (noin 1850 euroa) välillisine veroineen ja toimituskuluineen. Autossa on alumiininen kori. Sen kaksisylinterisen monipistesuihkutuksella varustetun bensiinimoottorin teho on 33 hevosvoimaa ja iskutilavuus on 623 cm3. Auton pituus on 3,1 m, leveys 1,5 m ja korkeus 1,6 m. Auto on takavetoinen, neliovinen ja siinä on nelivaihteinen vaihdelaatikko. De Luxe -varustuksella autoon tulee lisäksi vielä ilmastointi ja keskuslukitus.

Huippunopeus 105 km/h
Kiihtyvyys 14 s (0–70 km/h)
Kulutus 3,85–5,00 l/100 km
CO2-päästöt 30 g/km
Hintaluokka n. 2000 €

Turvallinen tuo ei kyllä ole: nolla tähteä ADAC:n testissä sai aikoinaan ja onhan tuon videon katsominen aika karua kun vertaa vaikka S-mersuun.

https://www.youtube.com/watch?v=b8wjh9VvNzU
Talvella:

Volvo V40 T2 automaatti vm. 2016

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 388
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10
ViestiLähetetty: Ke 21.02.2018 17:16
Halpa ei silti ole hyvä vaikka joitain hyviä ominaisuuksia olisikin. Eihän tollasella laatikolla tee yhtikäs mitään 33hevosvoimalla ei nykyliikenteen mukana pysy, ja huippunopeus saisi sitten olla edes sen 150km/h joka taas käytännössä tarkottaisi sitä että se 120km/h sujuisi ilman että moottoria tarvisi huudattaa punarajalla jatkuvasti.

Pikkumoottorisiin pikkuautoihin verrattuna joku smartti vois olla aika lähellä, ne sentään maksavat about 5 kertaisesti tuon auton hinnan ja silti ne on ihan täysiä romuja. Moottorit vaivoin kestää sen 100tkm ja kytkimet, hammastangot yms tuikitärkeät ja kalliit paikat hajoaa jo 20tkm eteenpäin. Turbojakin ne syö kuin leipää ja moottorit väljistyy.

Auton sisällä myös karmea meteli eikä mitkään ominaisuudet ole hyviä, ei edes polttoaineenkulutus, sillä nykyajan E sarjan hybridilläkin pääsee samoihin lukemiin ainakin suurinpiirtein.

Ehkä se 4 paikkanen smart on jo edes aavistuksen parempi mut silti, jättäkää ne vehkeet sinne kauppoihin suosiolla.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: To 27.04.2006 08:16
ViestiLähetetty: Ke 21.02.2018 18:22
laineracing kirjoitti:Menkää kävellen niin ei tuu päästöjä niin paljoo

Jos kaikki koijärveläiset ja niitten äänestäjät kävelesivät ja ajelesivat fillarilla eikä autolla millä ne yleensä kulkee niin me kaikki muut voitais ajaella vaikka trabantilla mutta kun nämä raahaavat sen fillarinsa ainoastaan iltiksen haastatteluun ja valokuvaan ja onnea teille kaikille stadilaisille kun saitte tämän yhden koijärveläisen hörhön apulaiskaunginjohtajaks ja kohta joudutte jättään Mersun kehälle ja halttaan stadiin.
Onneks me saadaan saastutta naftalla bensalla täällä maalla.
Eikä noi tuolla Lappeenrasta siis rajan takaa Kiinaan asti saastuta mitään kun ne kaikki ajelee näillä koijäveläisten sähköhärpättimillä ja sitä sähköähän näille tulee töpselistä.
124/500E/-92
124/320/-95

Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2500
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Ke 21.02.2018 20:19
Kyllä maailma voi muuttua huomenna ainakin Saksassa, tosin en usko saman tulevan Suomeen lähiaikoina;

https://www.talouselama.fi/uutiset/radi ... 67bfb3e998
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi