W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

RedBull kirjoitti:Onko Airmatic:sa jotain muistitoimintoa, kun usein auton startatessa on muuttanut profiiliksi Comfortin. Eli jos haluan sen pysyvän vaikka Sportissa, onko jossain joku nappi mikä pitäisi ruksia?
On siinä muisti, mutta oliko muistaakseni vain neljän tunnin ajan. Sitten menee Comfortille.
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

RedBull kirjoitti:Olisko jossain faktaa tuohon Webaston moottorin lämmittämättömyyteen? Vai onko väitteet vain omaa käsitystä tai kaverin kertomaa?
Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää. Se lähtee oikeilla valmistajan määrittämillä öljyillä kunnossa olevalla akulla käyntiin -35 astetta saakka ainakin ja riittää kun auto on aina lämmin, moottorin ei tarvitse olla ja moottori kestää muutamista kymmenistä -15 ... -35 asteen paklasen käynnistyksistä huolimatta riittävän pitkään eli auton paalaukseen saakka 30v. ja 500-600tkm ikään saakka. Webasto toki vähentää kulutusta ja päästöjä ja säästäähän se tietenkin moottoriakin, mutta niin hirveä kikkailu 25 kpl vikakoodien ja vikatilojen poistoineen ja muine vaivoineen sekä kustannuksineen että kannattaa unohtaa koko homma, ei maksa ikinä itseään takaisin säästyneenä polttoaineena vaikka pitäisi samaa autoa 20v. ja kuka edes pitää, pois lukien harrasteautot (omalla SLK:lla tuli tässä kuussa 9v. täyteen omassa omistuksessa, pidempään kuin mikään auto aiemmin, ja siitä en luovu). Tuossa V40 T2 Volvossa Webasto lämmittää moottorin ja kabiinin, Volvo on nähnyt asian tarpeelliseksi taas edelleen.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja RH »

Simo M. A. kirjoitti:
RedBull kirjoitti:Olisko jossain faktaa tuohon Webaston moottorin lämmittämättömyyteen? Vai onko väitteet vain omaa käsitystä tai kaverin kertomaa?
Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää. Se lähtee oikeilla valmistajan määrittämillä öljyillä kunnossa olevalla akulla käyntiin -35 astetta saakka ainakin ja riittää kun auto on aina lämmin, moottorin ei tarvitse olla ja moottori kestää muutamista kymmenistä -15 ... -35 asteen paklasen käynnistyksistä huolimatta riittävän pitkään eli auton paalaukseen saakka 30v. ja 500-600tkm ikään saakka. Webasto toki vähentää kulutusta ja päästöjä ja säästäähän se tietenkin moottoriakin, mutta niin hirveä kikkailu 25 kpl vikakoodien ja vikatilojen poistoineen ja muine vaivoineen sekä kustannuksineen että kannattaa unohtaa koko homma, ei maksa ikinä itseään takaisin säästyneenä polttoaineena vaikka pitäisi samaa autoa 20v. ja kuka edes pitää, pois lukien harrasteautot (omalla SLK:lla tuli tässä kuussa 9v. täyteen omassa omistuksessa, pidempään kuin mikään auto aiemmin, ja siitä en luovu). Tuossa V40 T2 Volvossa Webasto lämmittää moottorin ja kabiinin, Volvo on nähnyt asian tarpeelliseksi taas edelleen.
Edellisessä volkkarissa webastolla lämpeni sekä kabiini että moottori, nykyisessä ensi alkuun vain kabiini. Hoksattuani asian, tekivät merkkihuollossa (ilman kustannuksia) jonkin uudelleen ohjelmoinnin, jonka jälkeen näillä etelän nollakeleillä jo vartin lämmitys vetää lämppärin viisarin yläviistoon :thumbup: . Ei mitään ongelmia ollut tuossa sen jälkeen.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Simo M. A. kirjoitti:
Ei lämmitä moottoria eikä sen Mersun mukaan tarvitsekaan lämmittää.
Siis Mersun mukaan nykymalleissa ei tarvitse lämmittää moottoria mutta vielä muutama vuosi sitten tarvitsi. Haiskahtaa vähän...
Jare00
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 03.12.2017 21:27
Paikkakunta: Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jare00 »

Muke78 kirjoitti:Hei!
Täällä ihan uutena utelen muutamaa asiaa kun C-sarjalainen on alkanut kiinnostamaan.
Onko kellään kokemuksia C300 hybridistä? Kuinka tuo sähkö tuossa toimii? Lähinnä ihan alkumetreillä pelkästään ja latautuu jarruttaessa?
Yksi käytetty yksilö kiinnostaa jossa ei ole käsittääkseni webastoa. Se pitää siihen jälkiasennuksena ottaa. Tässä mallissa ei taida olla samanlaista lämmitystä kuin plug-in hybridissä? :eh:
Touko-kesäkuussa alkaa olemaan kokemuksia, webasto on tehdasasenteisena vain mukavuusmallia (ei siis lämmitä moottoria). Akku on nimellinen, kait sillä voi kilometrin päästä, latautuu jarrutuksissa ja moottorijarrutuksen aikana.
Tulossa C300h ”black bird”
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Zone-nappi on ollut ennen kojetaulussa ja nyt en löytänyt sellaista valikostakaan? Millä säädetään takatilan lämmitys samaksi kuin edessä Thermotronicissa?

Edit:

Löytyikin tällaisen Sync-rastituksen takaa:

Kuva

Sikäli kyllä huononnusta tässä 205:ssä edelliseen 204:n verrattuna, että kaikki toiminnot ovat valikoiden takana.
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jols »

tn62634 kirjoitti:
RedBull kirjoitti:Onko Airmatic:sa jotain muistitoimintoa, kun usein auton startatessa on muuttanut profiiliksi Comfortin. Eli jos haluan sen pysyvän vaikka Sportissa, onko jossain joku nappi mikä pitäisi ruksia?
On siinä muisti, mutta oliko muistaakseni vain neljän tunnin ajan. Sitten menee Comfortille.
Samaa mieltä, neljässä tunnissa nollautuu, samoin viime kulutukset yms.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jjesse »

Olen tässä katsellut eri vaihtoehtoja mersuista ja kovin kiinnostaisi tuollainen C 220 vm.2015 diesel. Niitä näyttäisi löytyvän saksasta niin automaattina kuin manuaalina. Itse haluaisin manuaalin mutta kävi mielessä että millainen tuo mersun manuaali on tuon kovin kehutun 7G-tronic automaatin rinnalla? Olisi kiva kuulla kokemuksia myös autosta näin yleensäkin,onko kyseisessä mallissa ilmennyt jotain vikoja josta olisi hyvä olla tietoinen tms.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

W205 facelift eli mersukielellä mopf julkistettu:

https://www.germancarforum.com/threads/ ... ost-873662
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eldokin vielä elävien kirjoissa :!: :wave:
Eipä näytä olevan kovin radikaali C:n facelift tällä kertaa. Tekniikkapuolella taitaa suurin uudistus olla OM651-dieselin korvautuminen 654:lla. :roll:
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jjesse »

SakariH kirjoitti:Vaikka olen satoja 205 korisia autoja huoltanut/korjannut niin IKINÄ ei ole tullut manuaalia vastaan. Miksi? Kukaan ei sellaista halua, eli jos ostat niin voi olla aika hankala saada joskus myydyksi. Työkaveri sano että oli kerran manuaalimallilla joutunu ajamaan, haukkui huonoksi ja sanoi että selkeästi auto suunniteltu enemmän automaatiksi.

Ja se mersun 7 lovinen automaattiaski on oikein mainio.

205 korisessa ei oo kummempia vikoja ollu, samoja juttuja mitä jokaisessa mersussa. Alatukivarsien pallonivelet heikkoa tekoa näissä mut se nyt tuskin auton ostoa estää. Rellun koneella olevaa ei kannata ostaa (pienin diesel) kuulemma ihan romuja eivätkä oo taksikäytössä kestäneet ko on kuluneet väljäksi ja alkaneet syömään öljyä.
Selvä. Täytyy siis ostaa automaatilla mikäli asia näin on. Tässä 220 diesel mallissa ei taida onneksi rellun konetta ollakkaan.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.
Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/" onclick="window.open(this.href);return false;
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

Eldorado kirjoitti:W205 facelift eli mersukielellä mopf julkistettu:

https://www.germancarforum.com/threads/ ... ost-873662
Aika vähäiset on tosiaan muutokset. Pieni pettymys että farkun takavalot jäivät ennalleen. Ovat melkeimpä ainoa kohta josta en pitänyt. Olin aika "toiveikas", että olisivat muuttuneet samanlaisiksi kuin GLC- tai E-sarjassa.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Laaksonen kirjoitti:
TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.
Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jostain haastattelusta luin että C-sarjaan ei tulisi tarjolle uusia suoria kuutosia (OM 656 ja M 256), mutta jos on tulossa "53"-malli, niin siinähän pitäisi sitten olla uusi M 256 bensa rivikuutonen..?? No, nämä ennakkotiedothan on usein vielä huhuja, virallinen ensiesittelyhän on Geneven näyttelyssä ja tarkemmat tekniset-/moottorivaihtoehtotiedot tulenevat kohtapuolin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:
TM kirjoitti:Mallisarjan huipulle saadaan Mercedes-AMG C 53, joka korvaa nykyisen C 43:n sekä C 63 ja C 63 S.
Jos tätä on uskominen, niin V8 tulee jäämään pois:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... -parannus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toisaalla taas väitetään, että nykyisestä 4,0 V8:sta tulisi R niin kuin rajumpi 575 hv -versio, mutta ensi kuun puolella olemme tämän suhteen viisaampia. :geek:
https://www.autozeitung.de/mercedes-amg ... 35910.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jjesse »

Tervehdys! Ollaan tällä hetkellä saksassa ja nyt ollaan seitsemää eri 2014 vuosimallin c 220 w205 mersua käyty katsomassa. Ainakin viidessä on kuulunut korvia raastava natina kun rattia kääntää. Osaako joku sanoa mistä tämä johtuu ja voiko kyse olla vaan ohjauspyörän rasvojen huonosta kunnosta. Narina ei kuullu ulkoa kuunnellessa. Nyt tarvitsisi pikaista apua,huomenna tarkoitus tehdä kaupat.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 23:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jjesse »

SakariH kirjoitti:Natinaan rattia käännellessä on selkeä korjausohje olemassa, tehtaan TIPS löytyy siitä. Ekoihin tuollaisiin vaihdettiin ratin alapään läpivientikumi ja ne tulivat kuntoon sillä, mutta jossain vaiheessa Tips ohje muuttui niin että vaihdetaan myös alapään rattiakselin pätkä/nivel.

En kuitenkaan ole täysin varma siitä että meneekö akseli+läpivienti tiettyihin malleihin ja vain kumi taas joihinkin toisiin malleihin, riippunee varmaan auton valmistusajankohdasta.

Kumi ja akseli molemmat helppoja vaihtaa. Kumi joitain kymppejä kun taas akseli joitain satasia(?)

Sitten on muutamia tapauksia tullut vastaan joissa äänen aiheuttaa hammastanko. Tarkemmin ottaen hammastangon sisällä jokin laakerivälys (muistaakseni) oli vääränlainen. Korjaantuu uusimalla hammastangon, mutta ne tapaukset ovat olleet harvassa.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Huojentavaa kuulla että ei tule kalliiksi. Missäköhän hinnoissa pyörii veholla tuon ongelman poistaminen vai onko tuon läpivientikumin vaihto mahdollista tehdä itse? Sain parhaan tarjouksen juuri sellaisesta autosta mistä narina kuului.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 23:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jjesse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 27.09.2017 12:03

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jjesse »

Jees kiitos selkeistä ohjeista. Kävi mielessä että mistäköhän tuollasia kumeja kannattaisi lähteä etsimään? Aikaisempaa kokemusta ei ole mersuista niin en ole tietoinen mistä verkkokaupasta mersuun käyviä varaosia olisi myytätävänä.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

C43:een tehopäivitys 367->390 hv:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... ellpflege/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

Omasta C220 meni juuri takuu umpeen kun huollon yhteydessä pyysin tutkimaan toistamiseen sirisevää/särisevää ääntä joka tuli hihnan suunnalta. (Edellisen kerran asiaa tutkittiin 2017 helmikuussa). Nyt vika löydettiin, laturi hajalla. Viimeksi oli suihkittu jotain ihme ainetta hihnaan joka poisti äänen joksikin aikaa. Yllätys oli suuri, kun huolto liike totesi että tehdas ei korvaa vikaa takuuseen. Tämä viimeisin huolto siis 2 viikkoa siitä kun takuu umpeutui. En saanut huoltoaikaa aikaisemmin.
Nyt sitten odottelen selitystä sille, että miksei vikaa korjattu jo vuosi sitten kun käytin autoa heillä huollossa ja kerroin viasta. (Auto on muuten ostettu ja huollettu samassa paikassa).

Muilla merkeillä on ollut joustoa näissä takuu asioissa, mutta Mersulla on näköjään aika tiukka linja. :oops:
Onko kenelläkään kokemusta mitä laturi ja sen vaihto kustantaa jos joudun maksumieheksi?
Jännä nähdä miten autoliike aikoo hoitaa tämän asian.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
OKA-1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 06.12.2015 00:16

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja OKA-1 »

SakariH kirjoitti:Kyllä noita takuuseen menee kalliimpia juttuja vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin. Tai ainakin tulevat vastaan. Joitain osia menee vielä 5-7 vuoden jälkeenkin takuuseen ja esimerkiksi jarrujen sbc yksikötkin menevät edelleen takuuseen kunhan on täydellinen huoltohistoria ja ne ne vasta vanhoja ovatkin.

Olisivatko vaan kokeilleet kepillä jäätä? Pyydä heitä näyttämään virallinen valmistajan antama takuupäätös asiasta, he pystyvät näpyttelemään sellaisen 2 minuutissa tietokoneella ja ohjelma antaa vastauksen samantien.

Jos olet varannut ajan/ilmoittanut korjaamolle viasta ennen takuuajan umpeutumista, niin silloin viallinen osa menee automaattisesti takuuseen sillä se on todistettavasti ollut rikki/oireillut vielä takuuaikanakin. Ei se silloin sinun vikasi ole ollut jos heillä ei ole vain ollut vapaita aikoja. Tuollaiset asiat pystyy takuukäsittelijä sitten hoitamaan vaikka osa vaihdettaisiinkin ”takuun jälkeen”

Vikana aika outo. Onko dieseli vai bensa? Itse vähän epäilen tuota että olisko laturissa vika... kuitenkin noin kauan toiminut ja harvemmin laturin laakerit niin väljänä noin uutena että vetäis hihnapyörän vinoon ja aiheuttaisi sen vinkumisen. No kuitenkin laturi orkkiksena varmaan 1300 luokkaa, tarvikkeena ainakin puolet. Vaihtotyö 1-2h riippuu vähän onko tää dieseli vai bensa.
Kiitos Sakari näkökulmasta sekä vinkistä. Kyseessä on Diesel. Jatketaan vääntämistä ja kerrotaan lopputulos aikanaan kansalle.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jännä, ettei C43:n tehoa "kehdattu" nostaa aivan isoveli E43:n tasolle, vaan tehorakoa jätettiin turvalliset 11 hv. :roll:
Viimeksi muokannut Laaksonen, Ti 06.03.2018 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Voisiko E43 jäädä pois kokonaan ja tilalle E53 AMG ?

Tuleekohan jossain vaiheessa C 53 AMG ?
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

1,5-litraiset bensakoneet perusmalleihin:
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=1" onclick="window.open(this.href);return false; :!: :wtf:
Vastaa Viestiin