W203,takasam estää käynnistyksen ?
W203,takasam estää käynnistyksen ?
Otsikon mukainen vm.2002 kärsii sähkövioista,virtalukko ei huoli avainta,on testattu eri avaimilla sekä samalla painaa avausnappia avaimesta.Kikkailemalla auton saa käyntiin tällä konstilla ( kaukosäätimellä keskuslukko auki samalla takasam nostaa väylän hereille ja mittaristoon syttyy km. lukema ja taustavalot,sitten äkkiä takasamilta väyläliitin irti ja auto hyväksyy avaimen ja lähtee käyntiin) missään muissa ohjainlaitteissa ei ole väylään liittyviä vikoja takasamilla väyläliittimen ollessa kiinni,liitin irti jokainen ohjainlaite ilmoittaa ei yhteyttä takasam.Ohessa autocom testerillä kaivettu vikakoodi,voiko koodaus sekoittaa nuin paljon autoa vai onko suomennos kukkanen jälleen,tuo vika löytyy takasam vikamuistista. Takasamilta löytyi vettä mutta päälisin puolin ei mitään ollut rikki / hapettunut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Vaikka siellä SAM:ssa ei näkyvää vauriota olisikaan, niin IC-piiri voi olla silti
hajalla oikosulusta johtuen.
hajalla oikosulusta johtuen.
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Tuli vain sellainen mieleen että miten voi olla can yhteys vika taka samilla jatkuvana vaikka sinne testerillä pääsee sisälle ? Vai onko näissä w203 malleissa muitakin väylä johtoja takasamille kuin 1 kpl. jonka irroitus tekee sen että auton saa käyntiin ja taka sam katoaa kaikkien ohjainlaitteiden saatavilta.
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Onhan se vähän outoo mutta siellä voi joku vikaantunut laite kiukutella väylällä mikä estää normikommunikoinnin... mm. ässissä on oviohjainlaitteet sotkeneet vaikka mitä muuta. Jos SAM on ollut märkä niin vahva epäilys että siellä on jossain hapettumaa tai kiukuttelevaa komponenttia.
Veikkaan että nyt kun teet resetin niin väylä on kunnolla elossa sen aikaa että käynnistys onnistuu, sitten sieltä tulee joku härö mikä jumittaa väylää... pitäis olla joku CAN-guru lukemaan mitä siellä väylässä tapahtuu.
Veikkaan että nyt kun teet resetin niin väylä on kunnolla elossa sen aikaa että käynnistys onnistuu, sitten sieltä tulee joku härö mikä jumittaa väylää... pitäis olla joku CAN-guru lukemaan mitä siellä väylässä tapahtuu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
stutgart kirjoitti:Otsikon mukainen vm.2002 kärsii sähkövioista,virtalukko ei huoli avainta,on testattu eri avaimilla sekä samalla painaa avausnappia avaimesta.Kikkailemalla auton saa käyntiin tällä konstilla ( kaukosäätimellä keskuslukko auki samalla takasam nostaa väylän hereille ja mittaristoon syttyy km. lukema ja taustavalot,sitten äkkiä takasamilta väyläliitin irti ja auto hyväksyy avaimen ja lähtee käyntiin) missään muissa ohjainlaitteissa ei ole väylään liittyviä vikoja takasamilla väyläliittimen ollessa kiinni,liitin irti jokainen ohjainlaite ilmoittaa ei yhteyttä takasam.Ohessa autocom testerillä kaivettu vikakoodi,voiko koodaus sekoittaa nuin paljon autoa vai onko suomennos kukkanen jälleen,tuo vika löytyy takasam vikamuistista. Takasamilta löytyi vettä mutta päälisin puolin ei mitään ollut rikki / hapettunut.
Oletko tarkistanut että tuo koodaus on kuten kuullu
joskus kun virta sopivassa tilantessa pätkii niin koodauksi meneen sekaisin
mutta todenäköisimmin tak sam rikki ja kun on samassa väylässä niin estää siksi käynistymisen,
mahtaisiko mennä daignosi johdon kautta tai väyliähän on 2 can b, can c
Mökkillä
'
'
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Meinaa olla selkeät kytkentäkaaviot kiven takana,täytyy tutkia ajatuksen kanssa autodatan kaavioita josko niistä löytyisi jotain apuja,maailmalta löysin suuntaa antavia ja näyttäis taka sam kulkevan etu samin kautta virtalukolle.
Tuossa joku jenkkien koulutus opus kyseiseen malliin jossa myös maininta väärästä koodauksesta http://www.carlogic.org/bg/data/MB%20CAN(ICC" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf siinä oikeat väylien liitos kohdat sentäs ihan kuvattuna mistä löytyvät fyysisesti autossa . Joten jos joltain löytyy selkeä kaavio niin nyt olisi tarvetta.
Tuossa joku jenkkien koulutus opus kyseiseen malliin jossa myös maininta väärästä koodauksesta http://www.carlogic.org/bg/data/MB%20CAN(ICC" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf siinä oikeat väylien liitos kohdat sentäs ihan kuvattuna mistä löytyvät fyysisesti autossa . Joten jos joltain löytyy selkeä kaavio niin nyt olisi tarvetta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Noniin taas kerkisi mersuakin pähkäileen,sain koopinkin kojetaulun vas puolen väyläkampa liittimeen kiinni ja erikoisen näköistä käppyrää sieltä tuli,ei minun muistaakseni tuomoista sahalaitaa kuulu olla ? Taka saminkin otin kokonaan pois kaapeleista ei vaikutusta,virtalukko toimii pöydällä oikein hyppyjohdoilla,autoon kun tukkii niin toiminnalle/toimimattomuudelle ei ole loogista selitystä,sama onko taka sam kiinni vai ei.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
stutgart kirjoitti:Noniin taas kerkisi mersuakin pähkäileen,sain koopinkin kojetaulun vas puolen väyläkampa liittimeen kiinni ja erikoisen näköistä käppyrää sieltä tuli,ei minun muistaakseni tuomoista sahalaitaa kuulu olla ? Taka saminkin otin kokonaan pois kaapeleista ei vaikutusta,virtalukko toimii pöydällä oikein hyppyjohdoilla,autoon kun tukkii niin toiminnalle/toimimattomuudelle ei ole loogista selitystä,sama onko taka sam kiinni vai ei.
Ihan tasa"laatikon"muotoista pullis ei linn kuin jotenkin mittarin filtereitä, asetuksia(päivits/näyteen otto nopeus voltit ym) sopivasti säätelemällää
mutta ainakin tuon ensimäisen alempi on jotenkin poikeava
millä mittarilla/laitellaa mitasit oliki kytkentä can b, can c, hi vai lo
ja takasmin väylä johdosta vai vai vaan jossain päin väylää,
kun sam oli irti väylästä oliko mittaus muussa väylässä vai irrotettussa samin väylääs
vertasitko molemat erikseen
Mökkillä
'
'
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Perhana mittasinkin vahingossa van väylää kojetaulun päästä ennen kuin hoksin tänään vasta yleiskaaviosta can väylän oikeat värit.Lämmön kanssa on jotain tekemistä asiaan,sain taas autoon virrat päälle mutta starttia ei lyönyt päälle avaimesta piti konehuoneesta starttailla käyntiin,jätin lämppärin puhaltaan ja kävin tunnin päästä kokeileen kun kabiini oli kuuma niin hyväksy avaimen mukisematta ja lähti avaimella starttikin päälle. Kooppi on vanha autocomin adp186 kahdella kanavalla,täytyy tässä taas jatkaa tutkimista kun kerkiää,leipätyö haittaa kaikenlaista harrastustoimintaa vaan.
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Tässä nyt mennään jotenkin vaikean kautta ongelman kimppuun. No, minusta aina kun ei käytetä Staria.
Miltä näyttää (testerillä) virtalukolla kun avainta ei tunnisteta ?
Etu-samin takalaidalla on virtalukon sulake. Laita avain virtalukkoon ja kun se ei tunnista avainta heiluttele sulaketta ja lämmitä boksia. Ellei surahda lämmitä seuraavaksi virtalukkoa.
Toisaalta jos tosiaan joka kerta lähtee kun irrottaa väylän liittimen taka-samilta ja eikä lähde liitin paikallaan niin oikosulkuhan siellä on. "Löytyi vettä" taka-samilta ???? Vaihda ehjä...
Miltä näyttää (testerillä) virtalukolla kun avainta ei tunnisteta ?
Etu-samin takalaidalla on virtalukon sulake. Laita avain virtalukkoon ja kun se ei tunnista avainta heiluttele sulaketta ja lämmitä boksia. Ellei surahda lämmitä seuraavaksi virtalukkoa.
Toisaalta jos tosiaan joka kerta lähtee kun irrottaa väylän liittimen taka-samilta ja eikä lähde liitin paikallaan niin oikosulkuhan siellä on. "Löytyi vettä" taka-samilta ???? Vaihda ehjä...
oulaistenliikenne.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
jos lämmitäminen aina autta noin niin koita lämmittä etu sam ja virta lukko erikseenstutgart kirjoitti:Perhana mittasinkin vahingossa van väylää kojetaulun päästä ennen kuin hoksin tänään vasta yleiskaaviosta can väylän oikeat värit.Lämmön kanssa on jotain tekemistä asiaan,sain taas autoon virrat päälle mutta starttia ei lyönyt päälle avaimesta piti konehuoneesta starttailla käyntiin,jätin lämppärin puhaltaan ja kävin tunnin päästä kokeileen kun kabiini oli kuuma niin hyväksy avaimen mukisematta ja lähti avaimella starttikin päälle. Kooppi on vanha autocomin adp186 kahdella kanavalla,täytyy tässä taas jatkaa tutkimista kun kerkiää,leipätyö haittaa kaikenlaista harrastustoimintaa vaan.
dealer kirjoitti:Tässä nyt mennään jotenkin vaikean kautta ongelman kimppuun. No, minusta aina kun ei käytetä Staria.
Miltä näyttää (testerillä) virtalukolla kun avainta ei tunnisteta ?
Etu-samin takalaidalla on virtalukon sulake. Laita avain virtalukkoon ja kun se ei tunnista avainta heiluttele sulaketta ja lämmitä boksia. Ellei surahda lämmitä seuraavaksi virtalukkoa.
Toisaalta jos tosiaan joka kerta lähtee kun irrottaa väylän liittimen taka-samilta ja eikä lähde liitin paikallaan niin oikosulkuhan siellä on. "Löytyi vettä" taka-samilta ???? Vaihda ehjä...
Jep vaikeeman kautta näytää menevän
sähkön käppyrän katselussa muutenkin saa olla tarkana etä tulee katsottua sitä mitä aikoo eli kytkentä. asetukset on ok
mutten tulee vaan lisää ihmeteltävää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Staria ei ole käytössä eikä sata varmoja sähkökaavioita kuten ei suurimmalla osaa tämän palstan käyttäjistä,autocom yleistesterillä mennään,sillä pääsee myös virtalukon sisälle mistä näkee avaimen tilatiedot ja rattilukon tiedot yhtä hyvin kuin kaikkitietävällä staarilla.Takasamia en nyt vielä vaihda kun auto pelaa kunhan sisätilat lämpiävät ja jatkuva vika takasam can yhteys eis muuttuu hetkelliseksi viaksi. Rattilukosta oli lasten leikkiauton kokoinen sähkömoottori hajonnut se toimii oikein nyt.Autoon saa virrat päälle vaikka ei huoli avainta,mustat muovikuoret irti virtalukosta ja yhdistää avaimen kääntämisen estävän releen ohjauspiiristä kaksi napaa yhteen ja samalla kääntää avainta,näin vanhassa autossa ilmeisesti nooan aikainen ajonesto koska tässä tilanteessa virtalukolta testerillä luettuna käynnistys ei sallittu,rattilukko ei vapautettu jne. Silti moottorin ohjainlaite kytkee virrat joka paikkaan ja koneen saa käyntiin antamalla sähköä startin solenoidin sulakkeelle etusamilla.Ajonesto estää vain ilmeisesti rattilukon aukaisun ja startin käytön ?Yleensä moottorin ohjainlaitteen pitäisi lukittua jos ajonesto on päällä? Ainakin suurimmalla osaa automerkkejä näin tekee,mb on minulle uusi tuttavuus vaikka nahkahousumaan autojen kanssa on tullut painittua tässä jo 15 v .
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203,takasam estää käynnistyksen ?
Suurimpan Erona autopomin ja *:rin välillä on että *:ri antaa samantien ohjatut tarkistukset ja niiden lopputuloksena yleensä sen vika paikan lisän ne oikeat kaaviot, mutta tärkeintä on että on joku testeri ja vilelä tärkempää olisi että se ei ainakaan johda harhaanstutgart kirjoitti:Staria ei ole käytössä eikä sata varmoja sähkökaavioita kuten ei suurimmalla osaa tämän palstan käyttäjistä,autocom yleistesterillä mennään,sillä pääsee myös virtalukon sisälle mistä näkee avaimen tilatiedot ja rattilukon tiedot yhtä hyvin kuin kaikkitietävällä staarilla.Takasamia en nyt vielä vaihda kun auto pelaa kunhan sisätilat lämpiävät ja jatkuva vika takasam can yhteys eis muuttuu hetkelliseksi viaksi. Rattilukosta oli lasten leikkiauton kokoinen sähkömoottori hajonnut se toimii oikein nyt.Autoon saa virrat päälle vaikka ei huoli avainta,mustat muovikuoret irti virtalukosta ja yhdistää avaimen kääntämisen estävän releen ohjauspiiristä kaksi napaa yhteen ja samalla kääntää avainta,näin vanhassa autossa ilmeisesti nooan aikainen ajonesto koska tässä tilanteessa virtalukolta testerillä luettuna käynnistys ei sallittu,rattilukko ei vapautettu jne. Silti moottorin ohjainlaite kytkee virrat joka paikkaan ja koneen saa käyntiin antamalla sähköä startin solenoidin sulakkeelle etusamilla.Ajonesto estää vain ilmeisesti rattilukon aukaisun ja startin käytön ?Yleensä moottorin ohjainlaitteen pitäisi lukittua jos ajonesto on päällä? Ainakin suurimmalla osaa automerkkejä näin tekee,mb on minulle uusi tuttavuus vaikka nahkahousumaan autojen kanssa on tullut painittua tässä jo 15 v .
onneksi et ole vielä pitkään joutunut germani vekotimien kanssa painimaan,
näin myös jokusen vuoden eri testeriden ja merkkien kanssa touhunenna huomannuta että etu
on niin iso jotta se kannatta hankia paikaale tai viedä kohde jonnekin missä on,
niitä kun on vaikka missä
Kokeile tuota ajonesto juttua jonkun toisen auton avaimella
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659