Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Minä kun olen aina hämmästellyt, että haluaako joku ihan oikeasti ajaa dieselautolla?
Kaikki niillä köröttelevät kun tuntuu olevan vain kulutuslukemia ja käyttövoimaveroja vertailevia kitupiikkejä.
Kaikki niillä köröttelevät kun tuntuu olevan vain kulutuslukemia ja käyttövoimaveroja vertailevia kitupiikkejä.
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Noh, jos bensalla pitäis ajaa, niin ostaisin Saabin.RAM kirjoitti:Minä kun olen aina hämmästellyt, että haluaako joku ihan oikeasti ajaa dieselautolla?
Kaikki niillä köröttelevät kun tuntuu olevan vain kulutuslukemia ja käyttövoimaveroja vertailevia kitupiikkejä.
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Kun en ihan oikeasti ole näihin vielä enempää perehtynyt, niin oliko tämä jo lataushybridi?jukka-tre kirjoitti:C -malli bensa-hybridi C350e
Teho: 280 hp
Vääntö: 600 Nm
0-100: 5,9 sek
Kulutus omassa ajossa vuoden ajalta / 35 000 km: 4,8 l/100 km
Väittäisin, että noita lukemia ei voita mikään pelkkä diesel tai bensa. Jos siis huomioidaan kokonaisuutena kulutus ja suorituskyky. Löytyy vähemmän kuluttavia ja löytyy tehokkaampia. Mutta samassa paketissa molempia ei löydy. Lisäpointtina verojen pienuus vrt. varsinkin diesel.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1321
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
TM: 953 autoalan ylemmän johtajan arvioita alan tulevaisuudesta
- 76 % uskoo polttomoottoriautojen hallitsevan vielä vuosien ajan
- 62 % ennustaa sähköautoille heikkoja tulevaisuudennäkymiä
- Sähköautojen nousua hidastavat ongelmat latausverkoston rakentamisessa
- Polttokennoautot ”loikkaavat” kehityksessä ja suosiossa sähköautojen ohi
- Pidemmällä tulevaisuudessa vetypolttokennolla varustetut autot:
- Mahdollista ratkaista sähköautojen latausongelma
- Polttokennoautojen ”tankkaus” voi tapahtua bensa-asemilla nopeasti, kun infrastruktuuria päivitetään
- Polttokennoteknologia ei ole vielä läheskään kypsä massamarkkinoille
- Paljon ratkaistavia ongelmia, kuten vedyn viilentäminen ja auton turvallinen säilyttäminen
Tein jokunen viikko sitten tuollaisen yhteenvedon tuosta TM-artikkelista. Tuohan on sikäli erittäin mielenkiintoinen gallup, että vastaajina on se joukko, joka myös toteuttaa. Kuluttajan ja lainsäätäjän ajatusmaailma kun poikkeaa kaupallisesta
Ja jos katsotaan, mitä Suomessa käy kaupaksi, niin käytetyissä diesel on entistäkin suuremmassa suosiossa. Uusissa ovat hybridit ottaneet osan dieselin markkinoista, joka on ihan ymmärrettävääkin B- ja C- segmenteissä.
- 76 % uskoo polttomoottoriautojen hallitsevan vielä vuosien ajan
- 62 % ennustaa sähköautoille heikkoja tulevaisuudennäkymiä
- Sähköautojen nousua hidastavat ongelmat latausverkoston rakentamisessa
- Polttokennoautot ”loikkaavat” kehityksessä ja suosiossa sähköautojen ohi
- Pidemmällä tulevaisuudessa vetypolttokennolla varustetut autot:
- Mahdollista ratkaista sähköautojen latausongelma
- Polttokennoautojen ”tankkaus” voi tapahtua bensa-asemilla nopeasti, kun infrastruktuuria päivitetään
- Polttokennoteknologia ei ole vielä läheskään kypsä massamarkkinoille
- Paljon ratkaistavia ongelmia, kuten vedyn viilentäminen ja auton turvallinen säilyttäminen
Tein jokunen viikko sitten tuollaisen yhteenvedon tuosta TM-artikkelista. Tuohan on sikäli erittäin mielenkiintoinen gallup, että vastaajina on se joukko, joka myös toteuttaa. Kuluttajan ja lainsäätäjän ajatusmaailma kun poikkeaa kaupallisesta
Ja jos katsotaan, mitä Suomessa käy kaupaksi, niin käytetyissä diesel on entistäkin suuremmassa suosiossa. Uusissa ovat hybridit ottaneet osan dieselin markkinoista, joka on ihan ymmärrettävääkin B- ja C- segmenteissä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Näyttää vahvasti siltä, etten ehtinyt ostaa tässä elämässä yhtään kiisseliä!? No seuraavassa elämässä sitten...
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Myös kiinnolla odotan miten käy hybridin & sähköauton jälleenmyynti arvojen kunhan niitä on tarpeeksi.
EU teki pari vuotta sitten tutkimuksen akkujen kestosta & hinnoista, käyttöaika oli n. 150-200tkm / 8 vuotta jolloin akusto tulee vaihtaa sekä hinta oli 6,2 - 8te.
Meinaan jos laskee että jälleen myynti arvo on about 30% uus arvosta ei paljoakaan nettoa ole muulle jos puhutaan 40te autosta uutena.
Kommenteissa oli että akusto vastaa moottorin vaihtoa. Nykyään jos 10te vaihtoautossa on moottorin vaihto edessä niin arvostus on n. 1-2te.
Tästä yhteenvetona mietityttää 8v hybridi hinta arvo 15te ja siihen akuston vaihto päälle vajaa 10te töineen....
Myös sähköautoiluun vaikuttaa muutkin eko säännöt esim sähkönkulutuksen laskeminen, ei taida sopia tämä latauksen kulutus siihen.
Nyt on ollut jo +20% kasvua sähkönkulutuksessa kun pienkoneita on sähköistetty nopeasti.
Jokainen voi miettiä miten kehitys jatkuu ja mikä tekniikka dominoi.
Sanoisin että tällä hetkellä hybridi on ihan hyvä valinta leasing:nä tai takuunalaisena jolloin riski pienempi...
Aika näyttää...
EU teki pari vuotta sitten tutkimuksen akkujen kestosta & hinnoista, käyttöaika oli n. 150-200tkm / 8 vuotta jolloin akusto tulee vaihtaa sekä hinta oli 6,2 - 8te.
Meinaan jos laskee että jälleen myynti arvo on about 30% uus arvosta ei paljoakaan nettoa ole muulle jos puhutaan 40te autosta uutena.
Kommenteissa oli että akusto vastaa moottorin vaihtoa. Nykyään jos 10te vaihtoautossa on moottorin vaihto edessä niin arvostus on n. 1-2te.
Tästä yhteenvetona mietityttää 8v hybridi hinta arvo 15te ja siihen akuston vaihto päälle vajaa 10te töineen....
Myös sähköautoiluun vaikuttaa muutkin eko säännöt esim sähkönkulutuksen laskeminen, ei taida sopia tämä latauksen kulutus siihen.
Nyt on ollut jo +20% kasvua sähkönkulutuksessa kun pienkoneita on sähköistetty nopeasti.
Jokainen voi miettiä miten kehitys jatkuu ja mikä tekniikka dominoi.
Sanoisin että tällä hetkellä hybridi on ihan hyvä valinta leasing:nä tai takuunalaisena jolloin riski pienempi...
Aika näyttää...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Outoa myös adblue kestoisuus lämpötilat -11 - 30astetta. On aika pienet toleranssit.
Juttelin tuosta naapurin kanssa ja hänellä oli muutaman vuoden vw ko. tekniikalla, lähti monesti hinurilla kun oli reilummin (lue: vain -15) pakkasta. Ei startannut jäätymisen takia.
Korjaamo sulatteli ja käynnistyi taas.
Pitää kyllä tähän perehtyä vielä ennen kuin uudempaan dieseliin vaihtaa. Pitäisi kuitenkin olla varma käynnistymään joka tilanteessa.
Juttelin tuosta naapurin kanssa ja hänellä oli muutaman vuoden vw ko. tekniikalla, lähti monesti hinurilla kun oli reilummin (lue: vain -15) pakkasta. Ei startannut jäätymisen takia.
Korjaamo sulatteli ja käynnistyi taas.
Pitää kyllä tähän perehtyä vielä ennen kuin uudempaan dieseliin vaihtaa. Pitäisi kuitenkin olla varma käynnistymään joka tilanteessa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1321
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Ainoa hybridi, mistä on isompaa otosta pidemmältä ajalta Suomessa on Prius.Berglund kirjoitti:Myös kiinnolla odotan miten käy hybridin & sähköauton jälleenmyynti arvojen kunhan niitä on tarpeeksi.
EU teki pari vuotta sitten tutkimuksen akkujen kestosta & hinnoista, käyttöaika oli n. 150-200tkm / 8 vuotta jolloin akusto tulee vaihtaa sekä hinta oli 6,2 - 8te.
Akkujen kesto on ollut yllättävänkin hyvä, niitä on aika paljonkin yli 300 tkm ajettuja, ekalla akulla, yli 10 vuotiaita. Akun hinta noin 2 k€ eli sekin ihan eri luokkaa.
Okei, sanovat, että olisi olleet turhankin kelpoa, ettei tulisi reklaa heti alkuu, mutta kukas senkin sanoo varmaksi?
Täyssähköautoista ei kannata paljoa kertoilla Suomessa, kun autot on joko Nissan Leaf tai Tesla ja jokunen sata. Mutta kumpaakohan tuossa yllä tarkoitettiin, ei tunnu oikein täsmäävän hybrideihin?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Kyllä se adblue kestää 50 astetta pakkasta ja enemmänkin, säilyy jopa paremmin kuin kesäkuumalla. Se kyllä jäätyy 11 pakkasasteessa mutta adbluen jäätymisellä ei ole mitään tekemistä auton kylmäkäynnistyvyyden kanssa. Auton päästöt on sitten hetken aikaa normaalia isommat kunnes urea on sulatettu ja ruiskutus voi alkaa.Berglund kirjoitti:Outoa myös adblue kestoisuus lämpötilat -11 - 30astetta. On aika pienet toleranssit.
Juttelin tuosta naapurin kanssa ja hänellä oli muutaman vuoden vw ko. tekniikalla, lähti monesti hinurilla kun oli reilummin (lue: vain -15) pakkasta. Ei startannut jäätymisen takia.
Korjaamo sulatteli ja käynnistyi taas.
Pitää kyllä tähän perehtyä vielä ennen kuin uudempaan dieseliin vaihtaa. Pitäisi kuitenkin olla varma käynnistymään joka tilanteessa.
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
C ja E korisen plugin hybridin isompi akku 6500:SakariH kirjoitti:
Mersun hybrideihin akustot on hintaluokaltaan 15-30 tonnia eli pikkusen hintavammat.
https://www.mercteil.com/en/vin?q=A2053402800" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Juu, latausvehje on. Joka päivä kun lataa akkuun mahtuvan n. 5,8 kwh, niin vuositasolla abaut 200 Eur maksaa latingit.RH kirjoitti:Kun en ihan oikeasti ole näihin vielä enempää perehtynyt, niin oliko tämä jo lataushybridi?jukka-tre kirjoitti:C -malli bensa-hybridi C350e
Teho: 280 hp
Vääntö: 600 Nm
0-100: 5,9 sek
Kulutus omassa ajossa vuoden ajalta / 35 000 km: 4,8 l/100 km
Väittäisin, että noita lukemia ei voita mikään pelkkä diesel tai bensa. Jos siis huomioidaan kokonaisuutena kulutus ja suorituskyky. Löytyy vähemmän kuluttavia ja löytyy tehokkaampia. Mutta samassa paketissa molempia ei löydy. Lisäpointtina verojen pienuus vrt. varsinkin diesel.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Tarkistatko marmorin hinnan 205:n akulle. Maksaa ne vanhemmat ulkomaillakin, se pointtini olikin että nuo uudemmat akut on paljon halvempia vaikka kapasiteetiltaan paljon isompia. Mercteilillä 221 hybridin akku sen 15 000 €:SakariH kirjoitti:Juu mutta. Kyse suomen hinnasta ”marmorilla” vanhemman ässä hybridin akku oli 25, ja esim 205 korisen ja 253 korisen akut karkeesti 15 tonnia.
Kait nuita jostain ulkomailta saa halvemmalla, ihan niinkuin renkaita ja jarrupalojakin. Vaikkei niitä tosin ihan kuka tahansa osaakkaan vaihtaa.
https://www.mercteil.com/en/vin?q=A2213400600" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Edelleen 15k€ on mekkerin (hybridin) akusta aivan koominen hinta. Jos verrokiksi otetaan vaikka E-sarjalaisen kokoinen Lexus GS450h:n akusto, niin sen listahinta on 3850$, tehdaskunnostettuina niitä saa Jenkeistä rapiat 2000$.SakariH kirjoitti:Juu mutta. Kyse suomen hinnasta ”marmorilla” vanhemman ässä hybridin akku oli 25, ja esim 205 korisen ja 253 korisen akut karkeesti 15 tonnia.
Kait nuita jostain ulkomailta saa halvemmalla, ihan niinkuin renkaita ja jarrupalojakin. Vaikkei niitä tosin ihan kuka tahansa osaakkaan vaihtaa.
Tuollainen odotettava 15k€:n korjausmiina auton elinkaaressa on selvä syy karttaa mallia käytettynä kuin ruttoa.
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Mutta moneenko noita oikeasti tarvitsee vaihtaa? Vanhimmat Priukset alkaa olla jo 20-vuotiaita, ja aika moni menee yhä alkuperäisellä akullaan?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Mistä sen jossain hybridipriuksessa tietää onko siitä akusta ennää juuri mitään hyötyä. Huomaako kaupunkiajossa kulutuksen kasvaneen litralla tai jotain.
Täyssähköautossa akun loppuunkulumisen huomaa helposti kun ei autolla pääse enää kuin 50km vaikka lataisi kuinka.
Täyssähköautoissa esim. Teslassa se akusta maksaa puolet siitä auton hinnasta, ilman akkuja sen saisi 50.000€ halvemmalla. Jos ajaisi melkein vain kaupungissa niin järkevä auto olisi Peugeot ion.
https://www.nettiauto.com/peugeot/" onclick="window.open(this.href);return false;
17tkm ajettu käyttökuluiltaan lähes ilmainen auto 12.900€:lla. Toimintasäde riittää tutkimusten mukaan yli 95% kaikista suomalaisten ajoista. 95% ajomatkoista Suomessa on alle 25km kerrallaan ja vain 1-2% yli 500km kerralla.
Täyssähköautossa akun loppuunkulumisen huomaa helposti kun ei autolla pääse enää kuin 50km vaikka lataisi kuinka.
Täyssähköautoissa esim. Teslassa se akusta maksaa puolet siitä auton hinnasta, ilman akkuja sen saisi 50.000€ halvemmalla. Jos ajaisi melkein vain kaupungissa niin järkevä auto olisi Peugeot ion.
https://www.nettiauto.com/peugeot/" onclick="window.open(this.href);return false;
17tkm ajettu käyttökuluiltaan lähes ilmainen auto 12.900€:lla. Toimintasäde riittää tutkimusten mukaan yli 95% kaikista suomalaisten ajoista. 95% ajomatkoista Suomessa on alle 25km kerrallaan ja vain 1-2% yli 500km kerralla.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Tämä oli ilmeisesti ko. auton ominaisuus, eli vikatilasta johtuva käynnistyksen esto.DBFI kirjoitti:Kyllä se adblue kestää 50 astetta pakkasta ja enemmänkin, säilyy jopa paremmin kuin kesäkuumalla. Se kyllä jäätyy 11 pakkasasteessa mutta adbluen jäätymisellä ei ole mitään tekemistä auton kylmäkäynnistyvyyden kanssa. Auton päästöt on sitten hetken aikaa normaalia isommat kunnes urea on sulatettu ja ruiskutus voi alkaa.Berglund kirjoitti:Outoa myös adblue kestoisuus lämpötilat -11 - 30astetta. On aika pienet toleranssit.
Juttelin tuosta naapurin kanssa ja hänellä oli muutaman vuoden vw ko. tekniikalla, lähti monesti hinurilla kun oli reilummin (lue: vain -15) pakkasta. Ei startannut jäätymisen takia.
Korjaamo sulatteli ja käynnistyi taas.
Pitää kyllä tähän perehtyä vielä ennen kuin uudempaan dieseliin vaihtaa. Pitäisi kuitenkin olla varma käynnistymään joka tilanteessa.
Tämähän ei päde kaikkiin, mutta pistää kuitenkin miettimään mitkä on todelliset käyttöolosuhteet...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Tutkimus oli täyssähkö autoihin perustuva. Jäi mainitsematta...Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Ainoa hybridi, mistä on isompaa otosta pidemmältä ajalta Suomessa on Prius.Berglund kirjoitti:Myös kiinnolla odotan miten käy hybridin & sähköauton jälleenmyynti arvojen kunhan niitä on tarpeeksi.
EU teki pari vuotta sitten tutkimuksen akkujen kestosta & hinnoista, käyttöaika oli n. 150-200tkm / 8 vuotta jolloin akusto tulee vaihtaa sekä hinta oli 6,2 - 8te.
Akkujen kesto on ollut yllättävänkin hyvä, niitä on aika paljonkin yli 300 tkm ajettuja, ekalla akulla, yli 10 vuotiaita. Akun hinta noin 2 k€ eli sekin ihan eri luokkaa.
Okei, sanovat, että olisi olleet turhankin kelpoa, ettei tulisi reklaa heti alkuu, mutta kukas senkin sanoo varmaksi?
Täyssähköautoista ei kannata paljoa kertoilla Suomessa, kun autot on joko Nissan Leaf tai Tesla ja jokunen sata. Mutta kumpaakohan tuossa yllä tarkoitettiin, ei tunnu oikein täsmäävän hybrideihin?
Ja niinkuin mainitsee kokemukset Suomessa ovat aika alkuvaiheessa vielä, joten saa nähdä miten ne kehittyvät.
Olihan tuossa vajaa 5vuotta sitten juttu sähköbussien toiminnasta, jolloin moni niistä jäi varikolle helmi maaliskuun aika. Siitä valmistajat kommentoivat että Suomen kevät talven lämpötila erot olivat yllätys johon eivät olleet varautuneet. Tarjosivat henkilökunnan paikalle jatkokehittämään jotta ongelma saataisiin korjattua.
Yritin etsiä mikä oli lopputulos tästä, löytämättä.
Chevy Volt kylmä testi akustolle oli aikasemmin tasainen -40 astetta, mittainen ei vaihteleva. Onkohan muut valmistajat muuttaneet toimintatapoja tämän suhteen.
Pohjoinen markkina on yleensä pieni ja kalliit kehitykset & testit saatetaan karsia. Toisaalta olisi hyvä etsiä ehkä Norjasta tuloksia akun kestoihin & mahdollisiin vikoihin johtuen että ilmasto on samantyyppinen sekä hybridin & täys sähkö autojen osuus on suhteellisen suuri ja kasvaa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Tojon/Lekan 1st gen. hybrideissä akun kuolemaa ei käsittääkseni huomaa muusta kuin kulutuksesta. Nämä uudemmat varmaan osaa jo kertoa, että akku alkaa olla vaihtokunnossa vaikka meno jatkuu. Oliko näissä MB:n hybrideissä jossakin sellanen ominaisuus, että kun akku sippaa niin auto ei suostu enään liikkumaan, edes bensamoottorilla?Simo M. A. kirjoitti:Mistä sen jossain hybridipriuksessa tietää onko siitä akusta ennää juuri mitään hyötyä. Huomaako kaupunkiajossa kulutuksen kasvaneen litralla tai jotain.
Täyssähköautossa akun loppuunkulumisen huomaa helposti kun ei autolla pääse enää kuin 50km vaikka lataisi kuinka.
Täyssähköautoissa esim. Teslassa se akusta maksaa puolet siitä auton hinnasta, ilman akkuja sen saisi 50.000€ halvemmalla. Jos ajaisi melkein vain kaupungissa niin järkevä auto olisi Peugeot ion.
https://www.nettiauto.com/peugeot/" onclick="window.open(this.href);return false;
17tkm ajettu käyttökuluiltaan lähes ilmainen auto 12.900€:lla. Toimintasäde riittää tutkimusten mukaan yli 95% kaikista suomalaisten ajoista. 95% ajomatkoista Suomessa on alle 25km kerrallaan ja vain 1-2% yli 500km kerralla.
Tuo Peugeotin iOn on kyllä sen näköinen paskahuussi, että hellurei. Ajasinko tuolla vai hakkaisinko 13000€ taksikyyteihin... en tiedä, pitää ihan miettiä.
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Eli kulutus on siis 4,8 + n. 0.6€ = n.5,3L bensoina... Vai laskitko sen sähkön mukaan jo tuohon kulutukseen? Joka tapauksessa, sehän menee pienemmällä kuin mun kolmepyttyinen pörriäinenjukka-tre kirjoitti:Juu, latausvehje on. Joka päivä kun lataa akkuun mahtuvan n. 5,8 kwh, niin vuositasolla abaut 200 Eur maksaa latingit.RH kirjoitti:Kun en ihan oikeasti ole näihin vielä enempää perehtynyt, niin oliko tämä jo lataushybridi?jukka-tre kirjoitti:C -malli bensa-hybridi C350e
Teho: 280 hp
Vääntö: 600 Nm
0-100: 5,9 sek
Kulutus omassa ajossa vuoden ajalta / 35 000 km: 4,8 l/100 km
Väittäisin, että noita lukemia ei voita mikään pelkkä diesel tai bensa. Jos siis huomioidaan kokonaisuutena kulutus ja suorituskyky. Löytyy vähemmän kuluttavia ja löytyy tehokkaampia. Mutta samassa paketissa molempia ei löydy. Lisäpointtina verojen pienuus vrt. varsinkin diesel.
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
4 sylinteriset dieselit, vois kyllä kieltää.
Joku romanialainen tuli ikkunan alle laskemaan rahojaan, kaiketi W212, romanian kilvissä. Rahaa riittää niin paljon, kun se laskee niitä, että on jo rouskuttanu tuos pari tuntia.
Ostais nyt suuremmalla koneella olevan mesen, noilla rahoilla, vai onko se ainoastaan välikäsi Romaniaan.
Joku romanialainen tuli ikkunan alle laskemaan rahojaan, kaiketi W212, romanian kilvissä. Rahaa riittää niin paljon, kun se laskee niitä, että on jo rouskuttanu tuos pari tuntia.
Ostais nyt suuremmalla koneella olevan mesen, noilla rahoilla, vai onko se ainoastaan välikäsi Romaniaan.
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Eikai suomen liikenteessä isompaa oikeasti tarvii varsinkaan talvella perus nykyaikanen diesel liikuttaa ihan riittävästi.etrade kirjoitti:4 sylinteriset dieselit, vois kyllä kieltää.
Joku romanialainen tuli ikkunan alle laskemaan rahojaan, kaiketi W212, romanian kilvissä. Rahaa riittää niin paljon, kun se laskee niitä, että on jo rouskuttanu tuos pari tuntia.
Ostais nyt suuremmalla koneella olevan mesen, noilla rahoilla, vai onko se ainoastaan välikäsi Romaniaan.
W210 E320cdi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Menkää kävellen niin ei tuu päästöjä niin paljoo
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Dieselillä ei saa ajaa.
Bensa on myrkkyä ilmastolle.
Hybridi vie konkurssiin.
Sähkö se vasta onkin riskaapelia ja kuuluu ituhipeille.
Kusitankki on persiistä vaikka se tuleekin kannnaksen toiselta puolen.
Onko nyt kaikki varmasti perustelleet miksi oma puolivahingossa hankittu Rutinoffi on ainoa ”järkevä” liikkumismuoto nyt ja varsinkin tulevaisuudessa.
Voisko nyt kuitenkin olla, että kaikille polttoaine tekniikoille on tilaa ja ne täydentävät toisiaan. Ymmärrän kyllä, että joku on joskus pettynyt ostaessaan Philipsin videonauhurin, mutta autoilussa on hieman eri lainalaisuudet kuin videonauhereissa ja kännyköissä. Toisaalta tätä itsekehun/todistelun määrää omasta 10 vuotta vanhasta, toinen jalka paalauskoneessa olevasta kulkuneuvosta on mukava seurata.
Bensa on myrkkyä ilmastolle.
Hybridi vie konkurssiin.
Sähkö se vasta onkin riskaapelia ja kuuluu ituhipeille.
Kusitankki on persiistä vaikka se tuleekin kannnaksen toiselta puolen.
Onko nyt kaikki varmasti perustelleet miksi oma puolivahingossa hankittu Rutinoffi on ainoa ”järkevä” liikkumismuoto nyt ja varsinkin tulevaisuudessa.
Voisko nyt kuitenkin olla, että kaikille polttoaine tekniikoille on tilaa ja ne täydentävät toisiaan. Ymmärrän kyllä, että joku on joskus pettynyt ostaessaan Philipsin videonauhurin, mutta autoilussa on hieman eri lainalaisuudet kuin videonauhereissa ja kännyköissä. Toisaalta tätä itsekehun/todistelun määrää omasta 10 vuotta vanhasta, toinen jalka paalauskoneessa olevasta kulkuneuvosta on mukava seurata.
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
AUTS :
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... gs.1HhdvJs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... gs.1HhdvJs" onclick="window.open(this.href);return false;
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Eihän tuo Peugeot ion iso auto ole mutta omalla tavallaan tyylikäskin, trendikäs verrattuna esim. Nissan Leafiin. Melkein tuo itselleni riittäisi, Lappiin menen lentäen ja Helsinkiinkin yleensä junalla. Työmatka 5,5km suuntaansa. Tosin 2 kertaa kuukaudessa tulee ajettua sellainen n. 100km edes takaisin.
Tato Nano olisi järjellä ajateltuna useimmille suomalaisille järkevin ja paras ratkaisu autoiluun ja joskus sitten taksilla. Tata Nanolla pääsisi kauppareissut ja saman kaupungin sisäiset työmatkat 40km/h körötellessä hyvin silläkin.
https://www.tatamotors.com/product/nano/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autowiki.fi/index.php/Tata_Nano" onclick="window.open(this.href);return false;
Tata Nano on maailman halvin auto. Se esiteltiin tammikuussa 2008 ja sen suunnitteli 500 asiantuntijan ryhmä Tatan tehtailla Länsi-Bengalissa, Intiassa.
Nano maksaa Intiassa noin 120 000 rupiaa (noin 1850 euroa) välillisine veroineen ja toimituskuluineen. Autossa on alumiininen kori. Sen kaksisylinterisen monipistesuihkutuksella varustetun bensiinimoottorin teho on 33 hevosvoimaa ja iskutilavuus on 623 cm3. Auton pituus on 3,1 m, leveys 1,5 m ja korkeus 1,6 m. Auto on takavetoinen, neliovinen ja siinä on nelivaihteinen vaihdelaatikko. De Luxe -varustuksella autoon tulee lisäksi vielä ilmastointi ja keskuslukitus.
Huippunopeus 105 km/h
Kiihtyvyys 14 s (0–70 km/h)
Kulutus 3,85–5,00 l/100 km
CO2-päästöt 30 g/km
Hintaluokka n. 2000 €
Turvallinen tuo ei kyllä ole: nolla tähteä ADAC:n testissä sai aikoinaan ja onhan tuon videon katsominen aika karua kun vertaa vaikka S-mersuun.
https://www.youtube.com/watch?v=b8wjh9VvNzU" onclick="window.open(this.href);return false;
Tato Nano olisi järjellä ajateltuna useimmille suomalaisille järkevin ja paras ratkaisu autoiluun ja joskus sitten taksilla. Tata Nanolla pääsisi kauppareissut ja saman kaupungin sisäiset työmatkat 40km/h körötellessä hyvin silläkin.
https://www.tatamotors.com/product/nano/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autowiki.fi/index.php/Tata_Nano" onclick="window.open(this.href);return false;
Tata Nano on maailman halvin auto. Se esiteltiin tammikuussa 2008 ja sen suunnitteli 500 asiantuntijan ryhmä Tatan tehtailla Länsi-Bengalissa, Intiassa.
Nano maksaa Intiassa noin 120 000 rupiaa (noin 1850 euroa) välillisine veroineen ja toimituskuluineen. Autossa on alumiininen kori. Sen kaksisylinterisen monipistesuihkutuksella varustetun bensiinimoottorin teho on 33 hevosvoimaa ja iskutilavuus on 623 cm3. Auton pituus on 3,1 m, leveys 1,5 m ja korkeus 1,6 m. Auto on takavetoinen, neliovinen ja siinä on nelivaihteinen vaihdelaatikko. De Luxe -varustuksella autoon tulee lisäksi vielä ilmastointi ja keskuslukitus.
Huippunopeus 105 km/h
Kiihtyvyys 14 s (0–70 km/h)
Kulutus 3,85–5,00 l/100 km
CO2-päästöt 30 g/km
Hintaluokka n. 2000 €
Turvallinen tuo ei kyllä ole: nolla tähteä ADAC:n testissä sai aikoinaan ja onhan tuon videon katsominen aika karua kun vertaa vaikka S-mersuun.
https://www.youtube.com/watch?v=b8wjh9VvNzU" onclick="window.open(this.href);return false;
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Jos kaikki koijärveläiset ja niitten äänestäjät kävelesivät ja ajelesivat fillarilla eikä autolla millä ne yleensä kulkee niin me kaikki muut voitais ajaella vaikka trabantilla mutta kun nämä raahaavat sen fillarinsa ainoastaan iltiksen haastatteluun ja valokuvaan ja onnea teille kaikille stadilaisille kun saitte tämän yhden koijärveläisen hörhön apulaiskaunginjohtajaks ja kohta joudutte jättään Mersun kehälle ja halttaan stadiin.laineracing kirjoitti:Menkää kävellen niin ei tuu päästöjä niin paljoo
Onneks me saadaan saastutta naftalla bensalla täällä maalla.
Eikä noi tuolla Lappeenrasta siis rajan takaa Kiinaan asti saastuta mitään kun ne kaikki ajelee näillä koijäveläisten sähköhärpättimillä ja sitä sähköähän näille tulee töpselistä.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Kyllä maailma voi muuttua huomenna ainakin Saksassa, tosin en usko saman tulevan Suomeen lähiaikoina;
https://www.talouselama.fi/uutiset/radi ... 67bfb3e998" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.talouselama.fi/uutiset/radi ... 67bfb3e998" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
'Mercedes-Benz aikoo sähköistää koko automallistonsa vuoteen 2022 mennessä.'
https://www.is.fi/autot/art-2000005575959.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Valinnanvaraa on
https://www.is.fi/autot/art-2000005575959.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Valinnanvaraa on
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Alkavatko hevosilla jakaa elintarvikkeet kaupunkilaisille? Vähän nurinkurista kun maaseudulla saa körötellä diesel rekalla (eikös rekatkin ole autoja?).sportsman kirjoitti:Kyllä maailma voi muuttua huomenna ainakin Saksassa, tosin en usko saman tulevan Suomeen lähiaikoina;
https://www.talouselama.fi/uutiset/radi ... 67bfb3e998" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Mistähän syystä raskaassa kalustossa nuo saastelaitteet on saatu toimimaan huomattavasti paremmin, tai niin olen ainakin ymmärtänyt? No onhan se käyttökin erilaista, parhaimmillaan moottori käy lähes vuorokauden ympäri.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500