M116/M117 sytytystulpat
M116/M117 sytytystulpat
Mitä on uskominen tuohon rapakon takaiseen mersuspesialistiin, niin vanhoissa mersun kasikoneissa ei tulisi käyttää ihan mitä tahansa tulppia. Vanhempiin, D-jetillisiin koneisiin suositellaan tätä
https://mercedessource.com/store/m116-a ... plug-set-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja uudempiin taas tätä sarjaa.
https://mercedessource.com/store/m116-a ... plug-set-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ongelmana on, että noiden malli ei käy selville tiedoista. Onko kenelläkään foorumilaisella hajua, että mistä tulpista tässä on kyse? Nuo eivät taida edes toimittaa ulkomaille tilauksia.
https://mercedessource.com/store/m116-a ... plug-set-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja uudempiin taas tätä sarjaa.
https://mercedessource.com/store/m116-a ... plug-set-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ongelmana on, että noiden malli ei käy selville tiedoista. Onko kenelläkään foorumilaisella hajua, että mistä tulpista tässä on kyse? Nuo eivät taida edes toimittaa ulkomaille tilauksia.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: M116/M117 sytytystulpat
Täällähän on moneen otteeseen jo asiaa puitu. Boschit ei todellakaan taida olla parhaita...
Itse olen käyttänyt kaikissa vanhan liiton mersuissa näitä, ovat halpoja ja hyviä, kerrankin tämä toteutuu jossain
NGK BP6ES
Esim Motonetista:
Tuotenumero: 11-1006
Tuote: NGK BP6ES
Hinta:
2,90 €
Itse olen käyttänyt kaikissa vanhan liiton mersuissa näitä, ovat halpoja ja hyviä, kerrankin tämä toteutuu jossain
NGK BP6ES
Esim Motonetista:
Tuotenumero: 11-1006
Tuote: NGK BP6ES
Hinta:
2,90 €
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: M116/M117 sytytystulpat
Jep, oonhan noita ketjuja, mutta juuri tätä hain kun ristiriittaa tuntuu olevan. Esim. linkkien takaa kerrotaan, että NKG:tä ei kannata suosia.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: M116/M117 sytytystulpat
Käytän myös Karran mainitsemaa NGK:ta. Jostain sen viime kesänä selvitin että nuo on toimivat. Monissa esim. saksalaisten varaosaliikkeiden nettikaupoissa on hyvät tiedot mistä näkee alkuperäiset osanumerot ja autot joihin tulpat sopii. Toki virheitä voi olla niissäkin, mutta vähän kun tarkistaa asioita ristiin niin löytää oikeat vaihtoehdot.
Mielestäni Mercedessourcen kehoitus on vähän ontuva, ymmärrän sen niin että kehoitetaan välttämään erikoistulppia. M116/7 perustulppaa löytyy varmasti useammaltakin valmistajalta.
Mielestäni Mercedessourcen kehoitus on vähän ontuva, ymmärrän sen niin että kehoitetaan välttämään erikoistulppia. M116/7 perustulppaa löytyy varmasti useammaltakin valmistajalta.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: M116/M117 sytytystulpat
Ite pistin SECiin viimeksi Boshin WR7DC joka on korvaava ohjekirjassa mainitulle W7DC:lle, jota ei enään valmisteta. Hyvin on toiminut käy nätisti ja kuluttaa vähän.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: M116/M117 sytytystulpat
Ääni täältäkin NGK:lle pienellä varauksella. Toimii hyvin ja hinta/laatusuhde on mainio
Valitettavasti vaan prätkähommissa on tullut todettua, että jos NGK pääsee kastumaan niin se on useimmiten vaihdon paikka. Ei auta vaikka putsaa Brake Cleanerilla ja kuivaa paineilmalla.
Valitettavasti vaan prätkähommissa on tullut todettua, että jos NGK pääsee kastumaan niin se on useimmiten vaihdon paikka. Ei auta vaikka putsaa Brake Cleanerilla ja kuivaa paineilmalla.
Re: M116/M117 sytytystulpat
Täältä taas Ääni Bosch merkkisille tulpille. Itse nyt 2 vuotta ollut varaosamyynti hommissa ja olen huomannut että noissa NGK:n tulpissa laatu on mennyt todella paljon alaspäin..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: M116/M117 sytytystulpat
Mitäs eroa on WR7DC+ tai WR7DCX:llä tuohon edellämainittuun WR7DC:hen? Uskaltaako esimerkiksi ostaa nuo plussamalliset?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: M116/M117 sytytystulpat
Minulla oli vanhat Boschit M100 koneessa, kaksi elektrodia halki..tai siis eriste oli häipynyt johonkin puolesta elektrodista. Lieneekö syynä nakutus (M100 on herkkä nakuttamaan). Toivottavasti uusissa laatu on parempi. Tuohon moottoriin en kuitenkaan Boscheja kovin herkästi enää laita.
Viimeaikainen oma emppiirinen tutkintani on paljastanut minulle, että yhtään ylivoimaista voittajaa en ole löytynyt. Kaikista kokeilemistani merkeistä on löytynyt huonoja. Yksikään kokeilemani tulppamerkki ei ole kestänyt 100%:sti vanhan Mersun tai Jaguaarin tulppien kastelua...vaikka aikanaan luulin NGK:n kestävän...aikaa myöten niistäkin osa antautui.
Mitään erikoisia tulppia en itse vanhaan Mersun vakiokoneeseen asentaisi. Tulpat on niin helppo noihin vanhuksiin vaihtaa ja perustulpat edullisia, niin vaihtaa vaikka sitten 10000km:n välein... kulu on mitätön muihin menoihin verrattuna.
Timppa
Viimeaikainen oma emppiirinen tutkintani on paljastanut minulle, että yhtään ylivoimaista voittajaa en ole löytynyt. Kaikista kokeilemistani merkeistä on löytynyt huonoja. Yksikään kokeilemani tulppamerkki ei ole kestänyt 100%:sti vanhan Mersun tai Jaguaarin tulppien kastelua...vaikka aikanaan luulin NGK:n kestävän...aikaa myöten niistäkin osa antautui.
Mitään erikoisia tulppia en itse vanhaan Mersun vakiokoneeseen asentaisi. Tulpat on niin helppo noihin vanhuksiin vaihtaa ja perustulpat edullisia, niin vaihtaa vaikka sitten 10000km:n välein... kulu on mitätön muihin menoihin verrattuna.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: M116/M117 sytytystulpat
Vastaan itselleni, WR7DC+ on korvannut WR7DC:n, ainakin näin Porsche -foorumilla kerrottiinHage kirjoitti:Mitäs eroa on WR7DC+ tai WR7DCX:llä tuohon edellämainittuun WR7DC:hen? Uskaltaako esimerkiksi ostaa nuo plussamalliset?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic