C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Eli kävin normaalissa b huollossa ja huollossa sanoivat että edestä levyt ja palat pitää uusia. 60 000 ajettu auto ja levyt ja palat uusiksi? Onko kellään muulla mennyt levyt jo nyt uusiksi. Väitti että neliveto syö jarruja
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Tämä riippuu täysin ajotyylistä. ei mitenkään ennenkuulumatonta kun niitä levyjä mennyt jo alle 50tkm ja palat huoltoväliä kestäneet edes
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Usein näissä on niin "avarat" vanteet että levyjen ja palojen kunnostaa saa jonkinlaista osviittaa kun kumartuu katsomaan, taskulamppu apuna.
Sisemmät palat ei näy ja joskus ne saattavat olla kuluneemmat.
Sisemmät palat ei näy ja joskus ne saattavat olla kuluneemmat.
oulaistenliikenne.fi
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Monasti on olleet sisemmät palat aivan loppu, vaikka uloimmissa pintaa vaikka kuinka. Tiedä sitten mistä johtuu, satulatkin pitäisi olla hyvin liikkuvat.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Japi79 kirjoitti:Eli kävin normaalissa b huollossa ja huollossa sanoivat että edestä levyt ja palat pitää uusia. 60 000 ajettu auto ja levyt ja palat uusiksi? Onko kellään muulla mennyt levyt jo nyt uusiksi. Väitti että neliveto syö jarruja
Eihän nuo paljon maksa,kannattaa vaihtaa, Brembo ihan hyvä! 53/kpl
https://www.autonvaraosat24.fi/mercedes ... B100%5D=VA" onclick="window.open(this.href);return false;
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Siis hetkinen, onko levyjen kulumisvara nykyään niin pieni että levyt on vaihtokunnossa ekojen palojen jälkeen? Vai vaihdetaanko levyt vaan varmuuden vuoksi, ehkä pientä uraa tms...
Mut kovasti on jarruteltu kun alle 20 kympissä kaikki loppu. Aikoinaan diesel-vectrassa vaihdoin ekat palat ja levyt 235tkm kohdalla...
Mut kovasti on jarruteltu kun alle 20 kympissä kaikki loppu. Aikoinaan diesel-vectrassa vaihdoin ekat palat ja levyt 235tkm kohdalla...
S211 320CDI -05
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
W204 (AMG paketti, sport jarrut) orgis jarrupalat menivät jossain 200tkm kohdilla. Levyjä en vaihtanut vielä siinä kohtaa.
Selittäisin vaihto intoa vaan liikevaihdon kasvattamis tarpeella, ennenmin, kuin todellisella tarpeella.
Kyselivät minultakin kyllä huoltojen yhteydessä niiden vaihdosta, mutta sanoin, että katsotaan seuraavalla kerralla. Kyllä ne kulumisanturit sitten kertoo, kun palat lähenevät loppua.
Jarrulevyissä taitaa olla merkitty, mikä on alin levyn paksuus. Katsatusmies kertoo sitten siitä tarpeesta.
Selittäisin vaihto intoa vaan liikevaihdon kasvattamis tarpeella, ennenmin, kuin todellisella tarpeella.
Kyselivät minultakin kyllä huoltojen yhteydessä niiden vaihdosta, mutta sanoin, että katsotaan seuraavalla kerralla. Kyllä ne kulumisanturit sitten kertoo, kun palat lähenevät loppua.
Jarrulevyissä taitaa olla merkitty, mikä on alin levyn paksuus. Katsatusmies kertoo sitten siitä tarpeesta.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Huollossa tarkistetaan levyt ja palat, kuten moneen kertaan edellä on todettu kaikki palat eivät kulu samaa tahtia ja kaikissa paloissahan ei ole anturia.
Asiakas voi halutessaan pyytää näyttämään konkreettisesti kuluneisuuden, itse usein jos asiakas on paikalla pyydän hallin puolelle katsomaan kohdetta jossa on vikaa tai niin paljon kulumista että olisi syytä vaihtaa. Täällä kyselemällä asia ei varmasti selviä mutta aihe on hyvä.
Ellei asiakas ole paikalla mutta antaa luvan vaihtaa osat näytän hänelle kuluneita osia auton noutovaiheessa tai vähintään kysyn haluaisiko hän nähdä osat.
Katsastuksen ja auton merkkivalojen varaan ei todellakaan kannata laskea mitään kuluneisuuden tarkastamisia.
Asiakas voi halutessaan pyytää näyttämään konkreettisesti kuluneisuuden, itse usein jos asiakas on paikalla pyydän hallin puolelle katsomaan kohdetta jossa on vikaa tai niin paljon kulumista että olisi syytä vaihtaa. Täällä kyselemällä asia ei varmasti selviä mutta aihe on hyvä.
Ellei asiakas ole paikalla mutta antaa luvan vaihtaa osat näytän hänelle kuluneita osia auton noutovaiheessa tai vähintään kysyn haluaisiko hän nähdä osat.
Katsastuksen ja auton merkkivalojen varaan ei todellakaan kannata laskea mitään kuluneisuuden tarkastamisia.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2326
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Tuo levyjen/palojen vaihto samaan aikaan on aivan hyvä tapa toimia. Olen vaihtanut omiin autoihini useita kertoja koko sarjan eteen/taakse ja aina sieltä premium- valikoimasta (Zimmerman, Pagid, Brembo) eli niitä korroosiosuojattuja/pinnoitettuja levyjä.dealer kirjoitti:Huollossa tarkistetaan levyt ja palat, kuten moneen kertaan edellä on todettu kaikki palat eivät kulu samaa tahtia ja kaikissa paloissahan ei ole anturia.
Asiakas voi halutessaan pyytää näyttämään konkreettisesti kuluneisuuden, itse usein jos asiakas on paikalla pyydän hallin puolelle katsomaan kohdetta jossa on vikaa tai niin paljon kulumista että olisi syytä vaihtaa. Täällä kyselemällä asia ei varmasti selviä mutta aihe on hyvä.
Ellei asiakas ole paikalla mutta antaa luvan vaihtaa osat näytän hänelle kuluneita osia auton noutovaiheessa tai vähintään kysyn haluaisiko hän nähdä osat.
Katsastuksen ja auton merkkivalojen varaan ei todellakaan kannata laskea mitään kuluneisuuden tarkastamisia.
Tuollaisen vaihdon jälkeen jarrut toimivat kuin unelma kun muistaa huolellisesti puhdistaa pyörännavat ettei ruostetta tai likaa jää levyjen kiinnityspintaan asennusvaiheessa ja palojen liukupinnat puhdistaa huolella ja voitelee jarrurasvalla.
Usein koko sarjalle tulee hintaa jokseenkin tasan 200€.
Viimeksi vaihdoin myös takajarrusatulat uusiin ja uusille satuloille tuli hintaa 76€ per 2kpl eli 38€ kappale (VAG).
Ennen satuloiden vaihtoa rikoin yhden jarrumäntätyökalun jumiutuneen jarrumännän herkistelyssä, ei olisi kannattanut.
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Itsellä tapana keväisin ja syksyisin vaihtaessa renkaita katso palat puhdistaa ja voidella liut paloilla ajettu 150tkm olisko puolet kulunut.
Kuluminen paljon kiinni omasta ajotavasta.
Kuluminen paljon kiinni omasta ajotavasta.
wallu
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Niinhän se on,mutta kyllä ajotavalla on suuri merkitys itse ajan kaupungissa 80% kilometreistä.
wallu
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
Minulla meni tuosta C220 CDI 2015 takavetoisesta takapalat 60 tkm paikkeilla. Samalla vaihdettiin etupalat kun auki olivat tarkastuksen takia. Olivat aika kalliit kun silloin ei vielä ollut kuulemma tarvikepaloja tarjolla.
Ihmettelin myös kulumista niin selittivät että kaistavahdit ja adaptiivinen vakkari sekä ajovakautus talvella kuluttaa paloja eri tavalla kuin ennen totuttiin.
Ihmettelin myös kulumista niin selittivät että kaistavahdit ja adaptiivinen vakkari sekä ajovakautus talvella kuluttaa paloja eri tavalla kuin ennen totuttiin.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Re: C220 cdi 4matic vm 2014 jarrut vaihtoon
E200kompressor kirjoitti:Tuo levyjen/palojen vaihto samaan aikaan on aivan hyvä tapa toimia. Olen vaihtanut omiin autoihini useita kertoja koko sarjan eteen/taakse ja aina sieltä premium- valikoimasta (Zimmerman, Pagid, Brembo) eli niitä korroosiosuojattuja/pinnoitettuja levyjä.dealer kirjoitti:Huollossa tarkistetaan levyt ja palat, kuten moneen kertaan edellä on todettu kaikki palat eivät kulu samaa tahtia ja kaikissa paloissahan ei ole anturia.
Asiakas voi halutessaan pyytää näyttämään konkreettisesti kuluneisuuden, itse usein jos asiakas on paikalla pyydän hallin puolelle katsomaan kohdetta jossa on vikaa tai niin paljon kulumista että olisi syytä vaihtaa. Täällä kyselemällä asia ei varmasti selviä mutta aihe on hyvä.
Ellei asiakas ole paikalla mutta antaa luvan vaihtaa osat näytän hänelle kuluneita osia auton noutovaiheessa tai vähintään kysyn haluaisiko hän nähdä osat.
Katsastuksen ja auton merkkivalojen varaan ei todellakaan kannata laskea mitään kuluneisuuden tarkastamisia.
Tuollaisen vaihdon jälkeen jarrut toimivat kuin unelma kun muistaa huolellisesti puhdistaa pyörännavat ettei ruostetta tai likaa jää levyjen kiinnityspintaan asennusvaiheessa ja palojen liukupinnat puhdistaa huolella ja voitelee jarrurasvalla.
Usein koko sarjalle tulee hintaa jokseenkin tasan 200€.
Viimeksi vaihdoin myös takajarrusatulat uusiin ja uusille satuloille tuli hintaa 76€ per 2kpl eli 38€ kappale (VAG).
Ennen satuloiden vaihtoa rikoin yhden jarrumäntätyökalun jumiutuneen jarrumännän herkistelyssä, ei olisi kannattanut.
Tuolla hintaa ei taida löytyä marmorilla.
Kyllä jarrut kannattaa huoltaa, puhdistaa satulat yms.
Eikös se kulumisanturi ole sisäpuolen palassa. Kuitenkin se varoittaa reilusti ennen, kuin palat on metallilla. Ei kunnossa oleva satula kait ihan holtittomasti kuluta vain toisen puolen palaa?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.