...
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
No on ihan iltapäivälehtien lööppitasoa tuo ylläoleva otsikko.
Eihän dieseleitä olla kieltämässä, kaupungeille vain annettiin mahdollisuus rajoittaa auton käyttöä myös hiukkaspäästöjen perusteella. Eli 6-päästömerkiin dieselillä saa ajaa jatkossakin missä vaan, ja päästömerkittömällä autolla saa edelleen ajaa suurimmassa osassa Saksanmaata.
Sama on tehty ennenkin eikä siinä ole mitään radikaalia tapahutunut. Pienemmän numeron lätkällä varustettujen autojen hinta tipahtaa kaupungin lähistöllä aina kun kaupunginvaltuuston saa äänestettyä uudenvärisen tarran "Umweltzone" plakaattiin. Suomalaiset ja muut murjaanit ostaa vanhat pois kun hinnat laskee ja tehtaat painaa uutta tilalle.
Suomessa ei asia kiinnosta ketään, korkeintaan CO2-päästöt ja niistä johdettu vero käytetyn auton ostajaa. Kuinka moni Suomesta auton ostanut tietää saako autoon 0,1,2,3,4,5 vai 6-numeron vai jonkun muun?
PS. Käytettyjen dieselautojen hintaromahdusta voi parhaiten seurata huutokauppojen toteutuneista kauppahinnoista.
Eihän dieseleitä olla kieltämässä, kaupungeille vain annettiin mahdollisuus rajoittaa auton käyttöä myös hiukkaspäästöjen perusteella. Eli 6-päästömerkiin dieselillä saa ajaa jatkossakin missä vaan, ja päästömerkittömällä autolla saa edelleen ajaa suurimmassa osassa Saksanmaata.
Sama on tehty ennenkin eikä siinä ole mitään radikaalia tapahutunut. Pienemmän numeron lätkällä varustettujen autojen hinta tipahtaa kaupungin lähistöllä aina kun kaupunginvaltuuston saa äänestettyä uudenvärisen tarran "Umweltzone" plakaattiin. Suomalaiset ja muut murjaanit ostaa vanhat pois kun hinnat laskee ja tehtaat painaa uutta tilalle.
Suomessa ei asia kiinnosta ketään, korkeintaan CO2-päästöt ja niistä johdettu vero käytetyn auton ostajaa. Kuinka moni Suomesta auton ostanut tietää saako autoon 0,1,2,3,4,5 vai 6-numeron vai jonkun muun?
PS. Käytettyjen dieselautojen hintaromahdusta voi parhaiten seurata huutokauppojen toteutuneista kauppahinnoista.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Tulihan tuosta viikolla 9 liki joka kanavalta juttua kun olin Berliinissä. Päätös ajokieltojen sallimisesta tuli, nyt taas voi olla hiljaisempaa.
Käytännössä jos ajokieltoja aletaan asettaa, se tapahtuu aikaisintaan 2019 syksyllä.
Varmaankin tuo näkyy noin laajan autokannan omaavassa maassa siten, että euro5 autoja varmaan voi saada edullisemmin kuin ennen.
Eli jos tarvetta on dieselautolle, varmaan se olemassaoleva kannattaa myydä jos meinaa Saksasta lähteä nyt käytettyjen alennusmyynnistä autoa hakemaan.
Jos taas pitäisi ajatella miten Suomessa hallitus reagoi tähän, niin sitä on turha alkaa miettimään kun jotenkin epäjohdonmukaista nykyisen liikenneministerin toiminta.
Mutta jos ajaa kaukana kehäteistä (eli jotenkin toimivasta julkisesta liikenteestä) n.50 000 km.vuoteen, niin ei nyt äkkiä tule mieleen itselle dieselistä luopuminen vaikka päättäisivät meillä tai muualla mitä tahansa.
Käytännössä jos ajokieltoja aletaan asettaa, se tapahtuu aikaisintaan 2019 syksyllä.
Varmaankin tuo näkyy noin laajan autokannan omaavassa maassa siten, että euro5 autoja varmaan voi saada edullisemmin kuin ennen.
Eli jos tarvetta on dieselautolle, varmaan se olemassaoleva kannattaa myydä jos meinaa Saksasta lähteä nyt käytettyjen alennusmyynnistä autoa hakemaan.
Jos taas pitäisi ajatella miten Suomessa hallitus reagoi tähän, niin sitä on turha alkaa miettimään kun jotenkin epäjohdonmukaista nykyisen liikenneministerin toiminta.
Mutta jos ajaa kaukana kehäteistä (eli jotenkin toimivasta julkisesta liikenteestä) n.50 000 km.vuoteen, niin ei nyt äkkiä tule mieleen itselle dieselistä luopuminen vaikka päättäisivät meillä tai muualla mitä tahansa.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Sitä parempi mitä enemmän dieselautojen hinnat laskevat
wiimax.fi
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Ja siis mitä merkitystä tuolla on mihinkään jos muutaman suurkaupungin keskustaan ei saa ajaa vanhalla dieselautolla?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Tuossa sama kuva vuoden takaa. On siinä hieman muutosta ollut, bensa-auto on pitänyt hintansa +1,5% paremmin kun vuotta ennen ja diesel -1.5%.
Jos perus C-sarjalaisesta (uutena 35000 €) sai 3 vuotta vanhana vuosi sitten saman hinnan bensana ja dieselinä niin nyt hinnoissa on tonnin ero.
Jos perus C-sarjalaisesta (uutena 35000 €) sai 3 vuotta vanhana vuosi sitten saman hinnan bensana ja dieselinä niin nyt hinnoissa on tonnin ero.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jysi, Pe 16.03.2018 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
venit kirjoitti:DAT: Henkilöautoihin liittyvä arvon kehitys.
Mitenkäs tätä pitäisi tulkita?
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Kuvissa siis 3 vuotta vanhojen bensiini- ja dieselautojen markkinahinnat % verrattuna ohjehintaan. Hintaseuranta kuukausittain ja vuoden vaihtuessa seurattava ryhmän vuosimalli vaihtuu vuotta uudempaan, tämän takia hintojen hyppy vuoden vaihteessa.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Samaan aikaan... Ruotsissa:
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsi ... t/4CFD4mxH" onclick="window.open(this.href);return false;
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsi ... t/4CFD4mxH" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Vaikka tuota kieltoa on ajanut muutama isompi kaupunkin Stuttgart etunenässä niin tuo ulottunee ensi vuoden lopulla jo useimpiin. Esimerkiksi täällä pohjoisessa sekä Hampuri, että Kiel aikovat ottaa tuon kiellon käyttöön. Kuintenkin tuo Diesel-kieltohan on pelkkää propagandaa, koska kyseessä ovat vaikka Mersulla varsin vahat Euro 4 ja 5 autot. Esim. E-sarjassa Euro 6 tuli jo edellisen mallin faceliftiin. Sehän on selvää, että tuo kielto vaikuttaa Euro 5 and 4 autojen jälleenmyyntiarvoon. Koska nuo autot alkavat olla vanhoja voi prosentiaalinen pudotus olla suuri - rahallisesti se ollee 2000-3000 Euroa, koska keskimäärin tuolla hinnalla voi jälkiasentaa SCR järjestelmän. Autotehtailla on aika kaksinainen suhtautuminen tähän koko asiaan. Esim Volvo näkee sen mahdollisuutena pärjätä paremmin Saksalaisia autonvalmistajia vastaan ja saaste argumentti on mahdollistanut jättää investoinnit uuteen diesel sukupolveen tekemättä. Heidän intresissään on ruokkia vaikutelmaa diesel kiellosta. Suurin ongelma on varmaankin epäselvyys siitä mikä on Euro6. Turvallisinta on varmaankin ostaa Euro6d diesel. Noita tosin ei taida saada kuin Mersulta ja BMWltä tällä hetkellä tehokkaampina versioina?S202 kirjoitti:Ja siis mitä merkitystä tuolla on mihinkään jos muutaman suurkaupungin keskustaan ei saa ajaa vanhalla dieselautolla?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Joo. Sitten on nämä meidän aivottomat poliitikot jotka pelkää että suomesta tulee "dieselautojen kaatopaikka". Onhan se nyt selvää että miljoonakaupungin keskustassa jos matelee tuhansia dieselautoja niin kyllä ne pienhiukkaset ja noxit on ongelma. Mutta tälläinen todella harvaan asuttu pitkien välimatkojen maa niin täällä pitäis keskittyä pelkästään polttoaineen kulutukseen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Tuossa Ruotsin meininkiä. Halpaa dieselikalustoa tarjolla...
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 6_oa.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 6_oa.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
no hö, vaihtuuko saksan reissu ruotsin reissuksi... mikäs ruottalaisten paras 'mobilenettiautosivu' olikaan?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Ruåtsin kruunukin on heikentynyt Euroon verrattuna tänä vuonna n. 10%.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Ruotsin kulkupelit
blocket.se
Yst Jamppa
blocket.se
Yst Jamppa
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
tack. näyttäis olevan ehkä keskimäärin 1k€ halvempi oma kohde jo länsinaapurissa kun germaaniassa... no valikoimaa oli kyllä ainakin noilta sivuilta huomattavasti vähemmän kuin saksassa, ja katsoin vain vuosimallin ja kilometrit enkä muuta.jamppa kirjoitti:Ruotsin kulkupelit
blocket.se
Yst Jamppa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Bytbil on autoliikkeiden myyntisivustoMiHe kirjoitti:no hö, vaihtuuko saksan reissu ruotsin reissuksi... mikäs ruottalaisten paras 'mobilenettiautosivu' olikaan?
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Voitko vähän avata? Mieluiten silleen pikkuhiljaa, koska tuo vaikuttaa isolta aivopirultavenit kirjoitti:Autoteollisuuden kulutustavoitetta ei saavuteta – syynä dieselin alamäki.
Dieselit eivät pysy mukana. Toisaalta, dieselien ansiosta CO2 päästöjä on aiemmin saatu kuriin.
Diesel käyttöisten autojen kuihtuminen on jo alkanut. Ei ole enää mitään järkeä ostaa desel-auto, sen arvo tippuu n. 3 vuoden kuluttua minimiin. Eli vaihtoarvoa ei ole.
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Tämmöisen bongasin toisaalta, paikkansapitävyydestä en tiedä:venit kirjoitti: Auton moottoria ei voi esilämmittää enää sähköisillä eikä polttoainetoimisilla lisälämmittimillä. Tämä koskee ainakin Mercedeksen, BMW:n ja Volkswagen-konsernin uusimpia Euro 6 -autojen moottoreita. Ehkä kaikkia Euro-6 luokan autoja.
Euro6 kertoo jotta 2h kuluttua moottorin sammutuksesta pitää moottorin lämpötilan olla vallitsevassa ulkolämpötilassa. Nyt jos moottoria esilämmitetään sellaisenaan, niin virhettähän tuosta paukkaa ja kojelauta loistaa sateenkaaren väreissä. Mutta nou hätä, tähän on jo valmiit ratkaisut olemassa ainakin Eberillä ja Weballa. Lämmityksen käynnistyessä ensin huijataan auton logiikkaa mukamas käynnistämällä auto laittamalla siihen virrat päälle hetkeksi. Nyt siis käynnistyy tuo em. 2h kello, joka aika on käytettävissä esilämmitykseen ihan huoletta. Jos kuitenkin jostain syystä esilämmitystä halutaan jatkaa tuon yli, "käynnistetään" auto uudelleen ennen kuin 2h kello kuluu umpeen ja näin on taas se seuraavat 2h aikaa jatkaa esilämmitystä
Tuo on jo tämän päivän tunnettua tekniikkaa ja noin niitä ihan oikeasti jo asennellaan, ollaan asenneltu jo about niin kauan kun Euro6 on ollut olemassa kun ne ekat rupesi paukkumaan melko nopeasti kun tuota lämpötilaerojen asiaa ei osattu huomioida ensialkuun. Ja näin mm. Weba ja Eberi olivat pakotettuja keksimään siihen tuon em. ratkaisun => nykyisiin Euro6 autoihin voi asentaa näitä polttoainetomisialämmittimiä täysin huoletta
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Moottorien ikä lyhenee.
Kuinka paljon ja onko sillä väliä kun autot viedään paalaamoon ajamalla??
Kuinka paljon ja onko sillä väliä kun autot viedään paalaamoon ajamalla??
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Onko olemassa faktaa, että kylmäkäynnistyksellä moottorin ikä lyhenee? Päivittäin kymmenet tuhannet autot pelkästään suomessa laitetaan kylminä käyntiin katujen varsilta, työpaikkojen ja koulujen pihalta jne. Nykyöljyt on sen verta notkeita, että voi olla ettei siitä lämmittämisestä ole mitään hyötyä.
Eikä se öljy paljoa siellä öljypohjassa lämpene.
Eikä se öljy paljoa siellä öljypohjassa lämpene.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
Kyse lienne muustakin kuin voiteleusta vaikkapa isoista paikailista läpötila erostaBHN kirjoitti:Onko olemassa faktaa, että kylmäkäynnistyksellä moottorin ikä lyhenee? Päivittäin kymmenet tuhannet autot pelkästään suomessa laitetaan kylminä käyntiin katujen varsilta, työpaikkojen ja koulujen pihalta jne. Nykyöljyt on sen verta notkeita, että voi olla ettei siitä lämmittämisestä ole mitään hyötyä.
Eikä se öljy paljoa siellä öljypohjassa lämpene.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
No minun G30 Bemarissa (Euro 6), auto rekisteröity 3.3.17, on Calixin letku lämmitin (ei se Defan paistinpannu mallinen) ja hyvin auto pelittää.venit kirjoitti:Kyllä diesel autolijoita koetellaan.
Auton moottoria ei voi esilämmittää enää sähköisillä eikä polttoainetoimisilla lisälämmittimillä. Tämä koskee ainakin Mercedeksen, BMW:n ja Volkswagen-konsernin uusimpia Euro 6 -autojen moottoreita. Ehkä kaikkia Euro-6 luokan autoja.
Kovilla pakkasilla kylmät käynnistykset eivät koskaan ole tehneet hyvää moottoreille. Mottorien ikä lyhenee.
Ihan sama onko koko päivän päällä, ei vikailmoituksia.
Taitaa olla median pelottelua koko juttu?
Re: Diesel autot käyttökieltoon - käytettyjen hinnat romahti
venit kirjoitti:Kyllä diesel autolijoita koetellaan. Auton moottoria ei voi esilämmittää enää sähköisillä eikä polttoainetoimisilla lisälämmittimillä. Tämä koskee ainakin Mercedeksen, BMW:n ja Volkswagen-konsernin uusimpia Euro 6 -autojen moottoreita
mutta se ei haittaa koskavenit kirjoitti:Moottorin ikä lyhenee
venit kirjoitti:sen arvo tippuu n. 3 vuoden kuluttua minimiin. Eli vaihtoarvoa ei ole.