C 36 AMG -> "C50AMG Turbo"
Re: C 36 AMG....Turbo
Ajeltu noin 3000km 470hv ja 670nm pyörä tehoilla, taas meni perä särki niin kysymys kuuluukin käykö tähän jostain isompi perä? murikassa molemminpuolin abs anturit
Re: C 36 AMG....Turbo
Hei, ootko aukonu noita särkyneitä periä? Mikä paikka porsinu? Tutulla on C280 perä särki ja sieltä vissiin tasauspyörästö...
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: C 36 AMG....Turbo
Tasauspyörästön rattaat ne lentelee sieltä, tietty ku ei ollu lukkoa... nyt kunkku perä paikoillaan ja uus gs6-37 laatikko. Tehoa tällä hetkellä 480hv ja 710nm pyörällä, pikku päivityksen jälkeen
Re: C 36 AMG....Turbo
Kestäskö rattaat jos ois se automaattiloota siellä myllyn ja perän välissä....pontsei kirjoitti:Tasauspyörästön rattaat ne lentelee sieltä, tietty ku ei ollu lukkoa... nyt kunkku perä paikoillaan ja uus gs6-37 laatikko. Tehoa tällä hetkellä 480hv ja 710nm pyörällä, pikku päivityksen jälkeen
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C 36 AMG....Turbo
Automaatti ei oikein nappaa, mut onhan se totta et tuommonen tuplalevykytkinkin antaa aika mukavia tällejä voimansiirtoon. Nyt olis lattialla odottamassa kunkku asd perä ja jospa siihen vielä hommais billetti vetarit. Imusarja olisi tarkoitus päivittää kunnolliseen talven aikana, niin tulisi vähä woimaa lisää, kaverin 3.0l bensamersusta mitattiin 630hv/720nm pyörältä, aika sama setuppi kun tässä, mutta kunnon plenium imusarja ja vähän isompi ahdin.
Re: C 36 AMG....Turbo
Niin, ajattelin itse aiemmin että tosikuski ajaa manuaalilootalla. Sit oli eka automaattimersu ja sit C36 ja tuumasin että AMG on funtsinut asian ihan oikein. Yritti kerran M3 terhennellä mutta ressukka sekoili manuaalilaatikkonsa kanssa ja sinne se jäi taakse vaikkei kolmekutonen vakiona mikään tykki ole. Mukavasti kuitenkin toimi.pontsei kirjoitti:Automaatti ei oikein nappaa, mut onhan se totta et tuommonen tuplalevykytkinkin antaa aika mukavia tällejä voimansiirtoon. Nyt olis lattialla odottamassa kunkku asd perä ja jospa siihen vielä hommais billetti vetarit. Imusarja olisi tarkoitus päivittää kunnolliseen talven aikana, niin tulisi vähä woimaa lisää, kaverin 3.0l bensamersusta mitattiin 630hv/720nm pyörältä, aika sama setuppi kun tässä, mutta kunnon plenium imusarja ja vähän isompi ahdin.
Automaatti tekee mukavasti keston kannalta pienet "kiihdytysrampit" ja paikat kestää vaikka huipputehoa olisikin reippaasti.
Ei ruutiaseenkaan pitäisi kestää mutta se pieni painekäyrän alku "kiihdytysramppi" ja hylsyn eläminen hoitaa homman niin että ampuja säilyy ehjänä eikä palasia lentele ympäriinsä.
Et oo ajatellu laittaa vetariksi "sulaketta"...
Vaikea saada kestämään jos rakentaa myllyyn hyvät tehot ja sit kova loota ja jytäkät vetarit... Kai tuossa nyt hajoo perä tai rattaat väkisellä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C 36 AMG....Turbo
Kyllä se c36 melko lussu on automaattinsa kanssa. Vakiona 0-100kmh 6,7s, ei mitenkään kova aika. Kestävähän se laatikko on, ja säästää varmaan voimansiirtoa. Vakiona olis kuitenki saanu olla manuaali niinku muutkin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: C 36 AMG....Turbo
Kyllä sen kunkku asd perän pitää kestää nuo tehot, jos ei niin pitää ottaa bemarista typ210 murikka. nythän nuo perän rikoutumiset johtunee lukon puutteesta..
Re: C 36 AMG....Turbo
Niissä pikkurattaissa ei ole oikeastaan laakerointia, ei kestä sellaista pyöritystä kun yks pyörä sutii. Quaifen lukko ja perä jostain johon quaifen lukko sopii. Sopivat aika moneen malliin kun nopeesti vilkaisin. Loppuu perämurheet siihen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: C 36 AMG....Turbo
Näinhän se on.
Re: C 36 AMG....Turbo
Muisti pätkii.... oliko m104 2.8 tai 3.2l moottoreissa alumiini imusarjaa missään mallissa? Et sais laipan, nii ei tarviis alkaa piirtään ja leikkuuttaan missää...
Re: C 36 AMG....Turbo
Muistaakseni 2,8 ja 3,2 on kaikki muovisatsilla, niissä on se tilavuuden säätökin. 3,0 on alusarjalla.
Re: C 36 AMG....Turbo
Ralliautossani oli joskus alumiiini sarja mutta en tiiä yhtään mistä värkistä moottori oli ... ehdotuksia?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 36 AMG....Turbo
W140 3.2 lh jetronic koneesta tuo. Olisi tuollainen ylimääräisenä mutta taitaa olla suotta kallis pelkästään laippa aihioksi.
Re: C 36 AMG....Turbo
Pitkästä aikaa ajattelin mersua päivittää, niin käyköhän jonkun mersun vetoakselit tuohon, jos vaihdan sen kunkku asd perän siihen...? Absitkin täytyy jotenkin kehittää siihen
Re: C 36 AMG....Turbo
käy, mutta todella harvassa ovat w202 c55amg ja w208 clk55amg.
Re: C 36 AMG....Turbo
Eli esim. W124 asd akselit ei käy? En oo vielä tuonut autoa talvisäilöstä niin ei pääse mittaamaan pituuksia, asd perä on jo lattialla, niin oisin etsinyt jo akselit kun tietää mistä...
Re: C 36 AMG....Turbo
Ei pitäis käydä. W202:ssa on samanpituiset akselit kuin w201. Tosiaan ainoat kunkkuperällä olevat mallit on nuo 55:set.
Re: C 36 AMG....Turbo
Minkähänlaiset on 202 c55 vetarit? Lieneekö mitään eroa c36,c43 vetareihin? En muista oliko c36 nelihaarainen kardaanin pää eli kasikoneen loota ja kardaani, ehkä peräkin. Tais olla kolmihaarainen kuten c280. Oisko samat vetarit kuin c280 ollu kolmikuutosessa...jukkis. kirjoitti:Ei pitäis käydä. W202:ssa on samanpituiset akselit kuin w201. Tosiaan ainoat kunkkuperällä olevat mallit on nuo 55:set.
En usko että vetarien tekeminen olisi mahdottoman kallista sopivassa paikassa, tosin onko se osa jota ei saa omavalmistaa tieliikenteeseen... ?
Edelleen olen sitä mieltä että kova laatikko rikkoo paikat vauhtipyörän ja vanteen väliltä kun tehoa lisätään reippaasti, automaatti armahtaisi muuta voimansiirtoa muttei laatikko toki itse pääsisi yhtään helpommalla.
Voin kysäistä tutulta mitä kustom vetari maksaisi....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C 36 AMG....Turbo
Toi mun ralliauto on c280 sport ja siinä on paksummat vetarit kun tuossa amg'ssä, molemmissa pitäis olla alkuperäiset. Mutta onkos c55 ollu asd? Kun onhan mulla nytkin avoin kunkkuperä psikoillaan vakiovetareilla, asd murikka mahtaa olla leveämpi vielä...?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: C 36 AMG....Turbo
Laita suosiolla vaikka se bmw typ210 niin ei hajoa.
Re: C 36 AMG....Turbo
Eikös tuo kunkku asd kuitenkin pitäis kestävä olla? Ainaki kaverin mersussa on pari vuotta ollu jo ja dynossa löytyi 630/7xx pyörältä...
Re: C 36 AMG....Turbo
Niin 55:ssa on kunkku perä (210mm) ja c36 ja c43 isoperä (185mm), 55:n vetarit on lyhyemmät koska perä on leveämpi. Tuon kunkkuperän sovittamiseksi täytyy peräkontin puolelle tehdä myös patti.AK47 kirjoitti:Minkähänlaiset on 202 c55 vetarit? Lieneekö mitään eroa c36,c43 vetareihin? .jukkis. kirjoitti:Ei pitäis käydä. W202:ssa on samanpituiset akselit kuin w201. Tosiaan ainoat kunkkuperällä olevat mallit on nuo 55:set.
Re: C 36 AMG....Turbo
tuossa vielä kuva minkälainen patti siellä on.
ja tuossa c55 amg taka-akselin kuva
Re: C 36 AMG....Turbo
Perä asia ei etene kun auto ei oo tallissa vielä, niin aloin imusarjaa tekemään, sorvailin runnerit ja laipan veistelin. Runnerit on sorvattu sisältä kartioksi koko matkalta, saas nähdä tuleeko voimaa alkuperäiseen verrattuna. Painekotelo sarja tuli amw.ltä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 36 AMG....Turbo
Kun koneistus sujuu niin miksei sitten tekisi niitä vetareita itse kunnon aineesta?pontsei kirjoitti:Perä asia ei etene kun auto ei oo tallissa vielä, niin aloin imusarjaa tekemään, sorvailin runnerit ja laipan veistelin. Runnerit on sorvattu sisältä kartioksi koko matkalta, saas nähdä tuleeko voimaa alkuperäiseen verrattuna. Painekotelo sarja tuli amw.ltä
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C 36 AMG....Turbo
Akselinhan itsessään sais kyllä sorvattua ja kaverilla on jyrsin, että sais boorin tehtyä, joten periaatteessa ois mahdollista mutta se että onnistuuko se on aivan eri asia
Re: C 36 AMG....Turbo
Multa löytyis tuohon tukevat akselit.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: C 36 AMG....Turbo
Tuli haettua mersu ajoon taas talven jäljiltä, olihan se mukava päästellä, hyvinhän se kulki
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 36 AMG....Turbo
Imusarjaakin kerkesin vähä kasailemaan, nyt on jo heppailtu kasaan, pitää sovittaa paikalleen vaan ennen ku vetää kiinni asti. Isommat polttoaine linjat täytyy vetää ja tilata joku tehokkaampi bensapumppu, luultavasti tulee aem 380lph. Pumppu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.