W204 C250 suhina ahtaessa
W204 C250 suhina ahtaessa
Tervehdys,
ajattelin kysäistä ennen kuin korjaamolle autoa vien, että onkohan kukaan törmännyt seuraavanlaiseen ongelmaan?
Kyseessä siis W204 250 CDI Facelift vm. 2011, ajettu 228 tkm.
Autoon tehtiin A-huolto+vaihdelaatikkoöljyjen vaihto ja pari päivää tästä alkoi suhina, välttämättä ei liity toisiinsa mitenkään, mutta ihan taustatietona.
Ongelma: Turbon ahtaessa ja kierrosten ollessa yli 1500 rpm, kuuluu selkeä suhina, ei vihellys.
Suhina kuuluu ainostaan vedon ollessa päällä ja ehkä selkeimmin tuolla 1500-2500 kierrosaluella (ilmeisesti kovimmat ahdot),
paikalla kaasuttaessa ääntä ei kuulu. Mitään vikailmoituksia ei ole tullut eikä vikavaloja mittaristossa pala.
Kiitos etukäteen vastauksista!
EDIT: vikakuvaus
ajattelin kysäistä ennen kuin korjaamolle autoa vien, että onkohan kukaan törmännyt seuraavanlaiseen ongelmaan?
Kyseessä siis W204 250 CDI Facelift vm. 2011, ajettu 228 tkm.
Autoon tehtiin A-huolto+vaihdelaatikkoöljyjen vaihto ja pari päivää tästä alkoi suhina, välttämättä ei liity toisiinsa mitenkään, mutta ihan taustatietona.
Ongelma: Turbon ahtaessa ja kierrosten ollessa yli 1500 rpm, kuuluu selkeä suhina, ei vihellys.
Suhina kuuluu ainostaan vedon ollessa päällä ja ehkä selkeimmin tuolla 1500-2500 kierrosaluella (ilmeisesti kovimmat ahdot),
paikalla kaasuttaessa ääntä ei kuulu. Mitään vikailmoituksia ei ole tullut eikä vikavaloja mittaristossa pala.
Kiitos etukäteen vastauksista!
EDIT: vikakuvaus
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Tänään meni ekan kerran vikatilaan, vikakoodit luettu ja ilmeisesti joku testi tehty, ahtopainevuoto.
Nyt vaan selvitellään mistä vuotaa...
Nyt vaan selvitellään mistä vuotaa...
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Hakalaa järjestää ahtoa, kun on pihassa pelti auki.
Yrittää voisi, että toinen voimallisesti pumppaa kaasua, ja toinen yrittää havanoida pää konehuoneessa.
Ahtoa voi saada paikallaan vain, kun polkasee lapun lattiaan, ja sitten heti laskee ylös. Kiihtymis vaiheessa ehkä ahto nousee. (mutta ei kierroksilla, kun ei ole kuormitusta.)
Jossain autoissa välijäähdyttimelle menevä letku korkkaa, mutta ei taida olla mersun tyypillinen ongelma.
Yrittää voisi, että toinen voimallisesti pumppaa kaasua, ja toinen yrittää havanoida pää konehuoneessa.
Ahtoa voi saada paikallaan vain, kun polkasee lapun lattiaan, ja sitten heti laskee ylös. Kiihtymis vaiheessa ehkä ahto nousee. (mutta ei kierroksilla, kun ei ole kuormitusta.)
Jossain autoissa välijäähdyttimelle menevä letku korkkaa, mutta ei taida olla mersun tyypillinen ongelma.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 28.05.2018 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Sen verran paikallistettu, että vasemmalta eli imusarjan puolelta suhina tulee... Aika pieni tuntuu vuoto olevan, kun taas saa ajella eikä mene vikatilaan. Torstaina auto menee pajalle tutkittavaksi, laittelen tänne kun ja jos jotain selviää... Kiitos vastauksista!
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Tutkittu sen verran, että pientä öljyvuotoa imusarjan läheltä ja asiantuntijan mukaan melko varmasti imusarjan pultti poikki... eli imusarja uusiksi.
Vehossa osat jotain 600+ euroa, on kuitenkin ilmeisesti jonkun verran yleinen vaiva, niin onkos kukaan tilaillu noita osia muualta?
Vehossa osat jotain 600+ euroa, on kuitenkin ilmeisesti jonkun verran yleinen vaiva, niin onkos kukaan tilaillu noita osia muualta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 28.05.2018 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Saakohan noita pultteja jostain erikseen, Veholla kuulemma sanoivat ettei saa, toisaalta jos vaihtais samalla purkamisella koko imusarjan tiivisteineen...Ruuvimeisseli kirjoitti:Tai pelkkä pultti. Rälläkällä lähtee irti ”kiinteät” pultit. Suotta sitä koko sarjaa vaihtamaan jos kunnossa.
täytyypä vielä kysellä, löytyiskö jostain edullisemmin tuota hässäkkää.
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
225e kuluineen Saksasta
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Sen verran kerkesin selailla, että näyttäisi ilman läppämoottoria olevan kotimaassakin ihan edullinen...epk kirjoitti:225e kuluineen Saksasta
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-472550-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Täytyypä huomenna kysellä tuolta.
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Sprintterin sarja noin 150e, liekkö näissä sama vai aivan erilainen?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, Ma 28.05.2018 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
kappas vaan, kannattaa tarkastaa vinin mukaan sopivuusW204C250 kirjoitti:Sen verran kerkesin selailla, että näyttäisi ilman läppämoottoria olevan kotimaassakin ihan edullinen...epk kirjoitti:225e kuluineen Saksasta
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-472550-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Täytyypä huomenna kysellä tuolta.
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
No niin, imusarja on pöydällä, oli kuulemma alimmat ruuvit ollut lähes sormin kieriteltävissä auki.
Nyt onkin sellainen ongelma, että uudessa imusarjassa ei ole läppiä eikä edes reikiä, joihin voisi läppäakselia laittaa sekä lisäksi puuttuu
läppämoottorin pulttien reiät. Kyseessä on OEM osa.
Onko kukaan poistanut näistä uudemmista facelift w204:sta näitä läppiä käytöstä, kaverille joka tuota meidän autoa korjaa, oli Vehossa asentajana
toimiva kaveri sanonut ettei kannata moista osaa laittaa... ihmetystä eniten herättää tuo, että on OEM osa...
Työnä tuo on niin suuri operaatio, ettei viitsisi vanhan toimivuutta kokeilla.
Nyt onkin sellainen ongelma, että uudessa imusarjassa ei ole läppiä eikä edes reikiä, joihin voisi läppäakselia laittaa sekä lisäksi puuttuu
läppämoottorin pulttien reiät. Kyseessä on OEM osa.
Onko kukaan poistanut näistä uudemmista facelift w204:sta näitä läppiä käytöstä, kaverille joka tuota meidän autoa korjaa, oli Vehossa asentajana
toimiva kaveri sanonut ettei kannata moista osaa laittaa... ihmetystä eniten herättää tuo, että on OEM osa...
Työnä tuo on niin suuri operaatio, ettei viitsisi vanhan toimivuutta kokeilla.
Re: W204 C250 suhina ahtaessa
Auto on kunnossa eli ahtovuoto korjattu.
Vanhaa imusarjaa en kerinnyt vielä tutkia, mutta epäilys on, että vuotoon oli syypäänä löysät pultit. Vaihdettu uusi imusarja läppineen ja läppämoottorin kanssa (VEHO 580 eur), lisäksi polttoainesuodattimen jalka, joita on kuulemma hajoillu (VEHO n. 50 eur), työn osuus n. 500 euroa...
Ainakin se tuli opittua, että tarkkana saa osien kanssa olla, KL-Varaosat otti ns. väärän osan kyllä mukisemmatta takaisin.
Vanhaa imusarjaa en kerinnyt vielä tutkia, mutta epäilys on, että vuotoon oli syypäänä löysät pultit. Vaihdettu uusi imusarja läppineen ja läppämoottorin kanssa (VEHO 580 eur), lisäksi polttoainesuodattimen jalka, joita on kuulemma hajoillu (VEHO n. 50 eur), työn osuus n. 500 euroa...
Ainakin se tuli opittua, että tarkkana saa osien kanssa olla, KL-Varaosat otti ns. väärän osan kyllä mukisemmatta takaisin.