Oliko täällä kenelläkään kokemusta C 350e plugarista?
Jonkun verran on noita myynnissä ja aika edulliseen hintaan. Ei varmaan järkevä pitkille matkoille jolloin kulutus kasvaa?
Muke78 kirjoitti:Oliko täällä kenelläkään kokemusta C 350e plugarista?
Jonkun verran on noita myynnissä ja aika edulliseen hintaan. Ei varmaan järkevä pitkille matkoille jolloin kulutus kasvaa?
Mielestäni ainakaan nettiauton C350e-tarjonta ei ole missään nimessä edullista, SVH-hintoja pyydetään käytetyistä autoista... Itsekin jo varsin pitkälle suunnittelin moisen tilaamista, mutta päädyin siihen, että hybrideillä ja sähköautoilla ehtii vielä ajamaan tulevaisuudessa ihan liikaakin, joten tilasin sittenkin japanista V8:n kun se vielä luvallista on
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kiitos linkkauksesta! Olikin mielenkiintoinen topicci.
Yllätyin positiivisesti että pitkilläkin matkoilla kulutuksen saa pidettyä aika maltillisena. Jopa melkein samoissa kuin dieselissä.
Jos nyt tulee hommattua työajoihin (eniten pitkiä matkoja) niin pitää vakavasti harkita myös 350e:tä. Nyt on ollut tällä hetkellä mielessä C300h
Asian vierestä mutta en taida tilata Tuulilasia jos eivät osaa paremmin laatia artikkelia tehtaan antamasta tiedotteesta.
Huppunopeus on ymmärrettävissä mutta tasokas lehti osaa oikeinkirjoituksenkin. Mersu jää ostamatta jos moottorin kylkeen tulee 9-vaihteinen laatikko. Moottorin perään sen sopii laittaa. Kummallista myös se että pelkällä sähköajolla kuluu bensaa 2,1 litraa sadalla. Tiedetään mitä tarkoittavat mutta miksi eivät kirjoita mitä tarkoittavat. Meneekö siihen pari sekuntia enemmän aikaa vai pitääkö palkata lukion käynyt toimittaja.
DBFI kirjoitti:Asian vierestä mutta en taida tilata Tuulilasia jos eivät osaa paremmin laatia artikkelia tehtaan antamasta tiedotteesta.
Huppunopeus on ymmärrettävissä mutta tasokas lehti osaa oikeinkirjoituksenkin. Mersu jää ostamatta jos moottorin kylkeen tulee 9-vaihteinen laatikko. Moottorin perään sen sopii laittaa. Kummallista myös se että pelkällä sähköajolla kuluu bensaa 2,1 litraa sadalla. Tiedetään mitä tarkoittavat mutta miksi eivät kirjoita mitä tarkoittavat. Meneekö siihen pari sekuntia enemmän aikaa vai pitääkö palkata lukion käynyt toimittaja.
Jos nyt saivarteleen aletaan, niin itse en halua minkäänlaista laatikkoa moottorin kylkeen tai perään, mutta vaihteisto käy kyllä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
SakariH kirjoitti:Mitä kaikkia eroja tuo facelifti nyt tuo mukanaan? Ulkoisesti siis.
Kaikki näyttää niin samalta nykyään vaikka työkseni noita uusia huollan/korjaan niin on ne vaan ulkosesti äkkiä vaikea erottaa esim c/e keskenään ainakin sedan malleja.
Kuvia ja videoita alkaa löytymään aika hyvin jo.
Täällä esittelypätkä: https://www.youtube.com/watch?v=38coBmgbLvE" onclick="window.open(this.href);return false;
Isoimmat (ainoat?) ulkopuoliset erot on valoissa ja maskissa. Valoissa taitaa olla perusvalot (xenon?) aktiivi ledit ja multi beam.
Sisätiloissa ei taida olla eroa kuin että halutessaan voi ottaa isommat digitaaliset näytöt. (Ei tietoa vielä onko perussetti sama kuin nykyään) + samanlainen ratti kuin mm. S-luokassa ja kaikissa tulevissa malleissa.
Mulla on ollut mietinnässä hankkia mahdollisesti käytetty (2015 C300h ajet. 54 000km) mersu.
Mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitä tarkastaa onko kunnossa jne. Miten esim. ilmajouset?
Kävin Helsingistä Joensuussa pääsiäisenä. Talvirenkaissa 2.6 Bar. 3 Henkeä + matkatavarat.
Pääosin rajoitukset malliin 80km/h ja 100km/h. Vakionpeussäädin pääosin ja ECO-mode käytössä. Välillä Sport modea ohituksissa ym. ja about 5 pysähdystä per suunta.
Sää oli selkeä ja celsiuksia oli nollan pintaan +-5 astetta.
Kulutuslukemaksi tuli 5.5l/100km ajotiettarin mukaan. 95e10 oli tankissa.
Meno
479 km
5.44 tuntia
83 km/h
5.5 l/100km
Paluu
477 km
5.32 tuntia
86 km/h
5.5 l/100km
Update. Sama reissu ilman ecoilua kesärenkailla. 1 pysähdys suuntaansa.
Meno
445 km
5.04 tuntia
87 km/h
5.9 l/100km
Paluu
447 km
4.54 tuntia
91 km/h
6.3 l/100km
Viimeksi muokannut kapupetri, Ti 23.10.2018 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW:stä tarkoitus siirtyä takaisin mersuun. Katseet kohdistuu automaattivaihteiseen W205:seen ja 220d:hen. Mitä huomioitavaa kun ostaa ko. vehkeen? Alle satkun ajettu kiikarissa. Silmiin pistävää on, että aika paljon tuontivehkeitä tarjolla ja varusteet vaihtelee kovasti ja suurin osa tarjolla olevista on rekisteröity vuodelle 2014 ja 2015 rekisteröidyt on aika vähissä.
BMW:stä tarkoitus siirtyä takaisin mersuun. Katseet kohdistuu automaattivaihteiseen W205:seen ja 220d:hen. Mitä huomioitavaa kun ostaa ko. vehkeen? Alle satkun ajettu kiikarissa. Silmiin pistävää on, että aika paljon tuontivehkeitä tarjolla ja varusteet vaihtelee kovasti ja suurin osa tarjolla olevista on rekisteröity vuodelle 2014 ja 2015 rekisteröidyt on aika vähissä.
Löytyisi 8/2015-rekisteröity, mutta on 250d. Varustetaso ihan ok eli Comandit, Airmaticit, ILS:t, hajustin, HUD-näyttö, Distronicit ym pakolliset löytyy. Junge Sterne 65000 km. Jos kiinnostaa, laita viestiä.
Onko joku madaltanut näitä W205 korisia? Itseä kiinnostais noin 30mm madallus, mietiskelin että mahtuukohan kunnolla pyörimään 235/40R18 renkaat edessä ja 245/40R18 takana. Vanteen ET 48
Huvittavaa alleenpaskomista "merkkimiehiltä," kukaan ei osaa sanoa miksi Renaultin R9M koneisia Mersuja pitäisi välttää, muuta kuin egon loukkaantumisen vuoksi; "Siinä on Rellun kone!" Kannattaa vähän tutkia asiaa niin huomaa, että kyseessä on todennäköisesti yks "Mersun" luotettavimpia moottoreita, ilman DPF, EGR, pa/öljy sekoittumisia tai ketjun venymisiä. Kannattaa jatkossakin välttää sitten pikkumersujen 1,33 litraisia bensaturboja.
Mariini kirjoitti:Huvittavaa alleenpaskomista "merkkimiehiltä," kukaan ei osaa sanoa miksi Renaultin R9M koneisia Mersuja pitäisi välttää, muuta kuin egon loukkaantumisen vuoksi; "Siinä on Rellun kone!" Kannattaa vähän tutkia asiaa niin huomaa, että kyseessä on todennäköisesti yks "Mersun" luotettavimpia moottoreita, ilman DPF, EGR, pa/öljy sekoittumisia tai ketjun venymisiä. Kannattaa jatkossakin välttää sitten pikkumersujen 1,33 litraisia bensaturboja.
No millä perusteella se on sitten hyvä moottori? On foorumillaki kerrottu taksikäytöstä että ihan paska on ja seisovat veholla odottamassa uuttamoottoria. milloin yhelläkään rellulla on ajettu yli 400 tkm, ei koskaan millää
R9M on luotu toimimaan raskaimmissa sovelluksissaan pakettiautojen voimanlähteenä, 40.000km öljynvaihtovälillä, yks tämän hetken kehittyneempiä diesel moottoreita alle 2 litran tilavuuksilla, tietysti "kaikkialla muualla paitsi mersumiehillä." Eipä nopealla googlauksella maailmalla näy olevan epidemiaa konerikoissa?