Sprintterissä seuraavanlaista vaivaa. Talven jälkeen alkanut jyrisemään veto päällä yli 80 Km/h vauhdissa, samantien kun veto loppuu niin jyrinä myös. Pienemmissä nopeuksissa ei ole mitään oireita, jyrinä on pysynyt kokoaika samanlaisena. Ei ole mikään kovin voimakas mutta silti ärsyttävä
Taaempi kardaanin kannatinlaakeri vaihdettu sekä vaihteiston tukikumi vaihdettu, molemmat oli rikki mutta vaihto ei vaikuttanut jyrinään. Ristikoissa ei tunnu väljää ja etummainen kannatinlaakeri vaikuttais ihan ehjältä
W906 Jyrinä veto päälä
Re: W906 Jyrinä veto päälä
Omia kokemusta ristikoista,yleensä 1 laakeri jää jumiin . Pitää irrottaa että huomaa ettei pyöri oikein..Eli laippa irti ja laidasta laitaan pyöritystä..
Pykii silleen pyöriessä jos entinen.
Ei ole väljää välttämättä. Ja ravistaa ihan huolella veto päällä..
Tietty koneen/lootan kumitkin vois tarkistaa. E; niin teitkin
Pykii silleen pyöriessä jos entinen.
Ei ole väljää välttämättä. Ja ravistaa ihan huolella veto päällä..
Tietty koneen/lootan kumitkin vois tarkistaa. E; niin teitkin
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
-
- Mersumies
- Viestit: 2743
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W906 Jyrinä veto päälä
Automaatti vai manuaali? Itsellä automaatissa laatikko ilmoitti loppumisestaan juuri noin. Tosin jurina ilmeni n. satasen vauhdissa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W906 Jyrinä veto päälä
Manuaali, vauhtipyörä sekä kytkin vaihdettu ~20tkm sitten ja öljyt laatikkoon samalla. Laatikko pelaa normaalisti eikä jyrinä muutu vaikka ajaisi eri vaihteella tuota nopeuttatahtoomersun kirjoitti:Automaatti vai manuaali? Itsellä automaatissa laatikko ilmoitti loppumisestaan juuri noin. Tosin jurina ilmeni n. satasen vauhdissa.
Re: W906 Jyrinä veto päälä
Vika selvisi, kardaanista ristikkoja rikki Jos joku muu painii saman ongelman kanssa niin voin lämpimästi suositella Espoossa olevaa Ko-Met Oy:tä. Kaikki ristikot, tukilaakerit sekä tasapainotus kustanti 860e. Ja on tosiaan pitkä malli eli kolmi osainen kardaani eli aika halvalla selvisi ja nopealla aikataululla sai ajan, ainoa miinus on se että kardaani pitää viedä irroitettuna mutta tosi yksinkertainen ottaa irti ja laittaa takaisin
Re: W906 Jyrinä veto päälä
Tällaisessa w906 ja AlKo-alustan sekotus kärsi kanssa vatkauksesta 80-90km/h välissä. 3 osainen jortaani, jossa keskimmäinen lieppasi ja 1. tukilakrun kumi väsynyt. Tasapainottivat KoMetissa hiihtolomien alla, seuraavana päivänä sain jo hakea. Hyvä tuli, hyvää paljelua sopuhintaan (330€)
MB Sprinter (w906) Frankia i6800