w115 240 D 3.0 -75
Re: w115 240 D 3.0 -75
Ai hitsi, että ton vanhan vitosen soundi on mahtava.
Alipainepumppuhan näissä on rakenteeltaan erilainen kuin 124:ssä, eli ei ole samanlaista liukulaakeri vs. kuulalaakerijuttua. Silloin kerran kun mun silloisesta autosta hajosi toi vanhan mallin pumpun kalvo, niin jarrujen tehostus katosi kertalaakista ja sammumaan sitä ei enää avaimesta saanut. Ennen ei ollut mitään oireita. Tossa on vähän juttua pumpusta: https://mercedessource.com/problems/vac ... p-failures Toki tuossakin pumpussa on kuulalaakerit, mutta kun aiheesta netistä lukee, niin yleisemmin noista kyllä hajoavat kalvo tai takaiskuventtiilit. En äkkiseltään löytänyt yhtään mainintaa siitä, että tuo itse pumppumekanismi tai sen laakerit olisivat hajonneet.
Entäs tehostimen pumppu / laturi / vesipumppu? Oletko koittanyt käyttää niin, että hihnoja olisi irti, jolloin kuulee, että onko ylimääräinen ääni edelleen olemassa silloinkin? Entä moottorin kumityynyt, ovatko ehjät, sitäkin toi Kent ehdottaa, tässä: https://www.youtube.com/watch?v=KnT3pRNINx0
Alipainepumppuhan näissä on rakenteeltaan erilainen kuin 124:ssä, eli ei ole samanlaista liukulaakeri vs. kuulalaakerijuttua. Silloin kerran kun mun silloisesta autosta hajosi toi vanhan mallin pumpun kalvo, niin jarrujen tehostus katosi kertalaakista ja sammumaan sitä ei enää avaimesta saanut. Ennen ei ollut mitään oireita. Tossa on vähän juttua pumpusta: https://mercedessource.com/problems/vac ... p-failures Toki tuossakin pumpussa on kuulalaakerit, mutta kun aiheesta netistä lukee, niin yleisemmin noista kyllä hajoavat kalvo tai takaiskuventtiilit. En äkkiseltään löytänyt yhtään mainintaa siitä, että tuo itse pumppumekanismi tai sen laakerit olisivat hajonneet.
Entäs tehostimen pumppu / laturi / vesipumppu? Oletko koittanyt käyttää niin, että hihnoja olisi irti, jolloin kuulee, että onko ylimääräinen ääni edelleen olemassa silloinkin? Entä moottorin kumityynyt, ovatko ehjät, sitäkin toi Kent ehdottaa, tässä: https://www.youtube.com/watch?v=KnT3pRNINx0
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w115 240 D 3.0 -75
Kiitoksia taas hyvistä vinkeistä, auto menee ensviikolla huoltoon missä vaihdellaan jotain alustan osia, tutkivat kitinän ja sammutus homman samalla..veikkaili kanssa sitä kalvoa,vaihtelen itse sitten tarvittavat osat
Turvavyöt ollut ostoslistalla ja nyt hommattu. Pestynä odottavat asennusta.
Turvavyöt ollut ostoslistalla ja nyt hommattu. Pestynä odottavat asennusta.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Kitinät hävis kun säädin vielä hihnaa hieman,sammutus taas viikon seisonnan jälkeen toimi normaalisti tämän päivän..Huollossa vaihdettiin perän stefat,vakaajan pystytangot taakse ja korikumit. Nyt olis suht iskussa auto ja kelien suosiessa kovaa ajoa. Kytkin on kyllä alkanut täryttämään välillä liikkeelle lähdöissä,josko tuo nyt vielä menisi..
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Vyöt on asennettu myös, pysyy lapset aloillaan äkkijarrutuksessa.
Eilen tallissa otin kaapista tarpeita mitä sattui löytymään ja hieroin konepeltiä.
1200 paperilla vesihionta, perään scratch remover ja lopuksi tuota Autobalmia.. Pinta on valmiiksi tuommoinen naarmuinen jo ollut. Kaikki aineet ihan käsin hinkuttelin, varmaan koneella sais viimeisen päälle.. Täytyy lomilla hieroa loppu autostakin samanmoisia pois nii on ihan siedettävä taas. Mutta läiskät sai kyytiä.
Eilen tallissa otin kaapista tarpeita mitä sattui löytymään ja hieroin konepeltiä.
1200 paperilla vesihionta, perään scratch remover ja lopuksi tuota Autobalmia.. Pinta on valmiiksi tuommoinen naarmuinen jo ollut. Kaikki aineet ihan käsin hinkuttelin, varmaan koneella sais viimeisen päälle.. Täytyy lomilla hieroa loppu autostakin samanmoisia pois nii on ihan siedettävä taas. Mutta läiskät sai kyytiä.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Kytkimen tärytykset menivät ohi, varmaan seisonnasta johtuen oli pientä kankeutta. Sammutus kanssa tuntuisi toimivan ok, joskus hieman ottaa enemmän käyntiä, mutta pärjää sen kanssa.
Metrejä on tullut hyvin kelien salliessa, hyvin on pelittänyt.
Taakse vaihdoin korkeapaine kaasuiskarit vanhojen ollessa jo väsyneet. Siinä samalla huomasin että oikea jousi on mennyt tukivarren kupistaan läpi, joten tukivarren joudun uusia ja käytetyt jo löytyikin.
Osaa muuten KL pyytää uusista hintaa 2000e joten onneksi on käytettyjä vielä saatavilla.
Pakoputken keskipöntön joutuu kanssa uusia koska oli hapettunu, viimesyksynä taisin jo takapöntön uusia.
Metrejä on tullut hyvin kelien salliessa, hyvin on pelittänyt.
Taakse vaihdoin korkeapaine kaasuiskarit vanhojen ollessa jo väsyneet. Siinä samalla huomasin että oikea jousi on mennyt tukivarren kupistaan läpi, joten tukivarren joudun uusia ja käytetyt jo löytyikin.
Osaa muuten KL pyytää uusista hintaa 2000e joten onneksi on käytettyjä vielä saatavilla.
Pakoputken keskipöntön joutuu kanssa uusia koska oli hapettunu, viimesyksynä taisin jo takapöntön uusia.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Täytyis varmaan ostaa yksi setti tukivarsia jemmaan
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: w115 240 D 3.0 -75
Tuli ihan ajan kanssa koitettua vesihioa, ajaa koneella ja pinnoittaa. Pahimmat pinttymät lähti konepellissä ja sain jonkun verran noita edellisen maalarin hionta naarmuja piiloon.. No, tuli siitä parempi mutta onhan se vieläkin läheltä tarkasteltuna tosi huono pinta, mutta lähtipä nuo ilkeimmät mattapintaiset jäljet konepellistä pois.
Tuli aluksi vesihiottua 1200 ja 1500 paperilla, sitten koneella jotain hiova ainetta 1500 naarmuille.Seuraavaksi käsin blackhole pohja aine tummille pinnoille, jonka päälle fusso soft99 Black.. Koskaan ei ole tullut kun käsin vahailtua, tähän oli hyvä harjoitella jos joskus uskaltaisi koneella ajaa toisenkin auton.
Tuli aluksi vesihiottua 1200 ja 1500 paperilla, sitten koneella jotain hiova ainetta 1500 naarmuille.Seuraavaksi käsin blackhole pohja aine tummille pinnoille, jonka päälle fusso soft99 Black.. Koskaan ei ole tullut kun käsin vahailtua, tähän oli hyvä harjoitella jos joskus uskaltaisi koneella ajaa toisenkin auton.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
On kyllä hieno!
Re: w115 240 D 3.0 -75
Kiitos , tuli tuossa vaihdettua pakoputken keskipönttö, tai sen mukana tuli edestä asti uusi pätkä, vanhaa on siis enään ihan alkukäyrä, kun viimesyksynä takapönttö vaihtui myös.Auto on ollut päivittäin ajossa lähiaikoina ja metrejä on tainnut päälle parituhatta jo tulla.
Tukivarsi remontti olisi kai seuraavaksi, saatan tosin sen jättää ensi syksyyn..
Tukivarsi remontti olisi kai seuraavaksi, saatan tosin sen jättää ensi syksyyn..
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Ilmastoitu auto vieny voiton tässä muutaman viikon ajan, tänään kuitenkin tallista ulos ja pesun kautta ajelulle. Jarruputkia muutama uusittiin pari viikkoa sitten.Maalipinta näyttää kuvissa vähän liiankin hyvälle.
Tuli tosiaan tuon vesihionnan yhteydessä käytettyä liian karkeeta kiillotus ainetta ja useammasta kohtaa se meni läpi,mutta tän pinnalla ei enää paljon väliä ollut kun niin huonona ja maalaus edessä. Sain hyvää harjoitusta ja ton käyttis farmarin kiillotus meni aika nappiin. Siitä löytyy omaa tarinaa projekti puolelta.
Tuli tosiaan tuon vesihionnan yhteydessä käytettyä liian karkeeta kiillotus ainetta ja useammasta kohtaa se meni läpi,mutta tän pinnalla ei enää paljon väliä ollut kun niin huonona ja maalaus edessä. Sain hyvää harjoitusta ja ton käyttis farmarin kiillotus meni aika nappiin. Siitä löytyy omaa tarinaa projekti puolelta.
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Tässä kun ei muuta laitettavaa ole tullut eteen,niin tätä naftamittari ongelmaa voisi alkaa selvitellä.Elikkä aina kun aine alkaa olla lopussa rupeaa mittari pomppimaan tuon toiseksi viimeisen ja puolivälin välissä.Kopauttelemalla mittariston päälle neulan tippuessa tuohon videon osoittamalle kohdalle on tankki tällöin melko tyhjä.
Ongelmana siis neulan vaellus ja ja ei mene tuonne viimeiselle viivalle asti/myöskään dieselin vähyydestä ilmoittava valo ei toimi.
Ajoin joskus tankin ihan tyhjiin ja viisari ei tuon alemmas mennut.
Viittaisi kohon.jumiutumiseen kun ei mene pohjaan asti mutta toisaalta tuo kopauttelu ei vaikuta taas siihen.
https://youtu.be/a60D34gIaV4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ongelmana siis neulan vaellus ja ja ei mene tuonne viimeiselle viivalle asti/myöskään dieselin vähyydestä ilmoittava valo ei toimi.
Ajoin joskus tankin ihan tyhjiin ja viisari ei tuon alemmas mennut.
Viittaisi kohon.jumiutumiseen kun ei mene pohjaan asti mutta toisaalta tuo kopauttelu ei vaikuta taas siihen.
https://youtu.be/a60D34gIaV4" onclick="window.open(this.href);return false;
Merseedespents
Re: w115 240 D 3.0 -75
Mitäs tälle Pystärille kuuluu
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976