Käy neljällä (5)..
Käy neljällä (5)..
270 cdi -04 käy neljällä, ykkösen suutin suihkasee vain kerran startatessa ja "lopettaa" heti koneen käynnistyessä. Suuttimen vaihdolla ei merkitystä? Oisko kellään kokemusperäistä tietoa tähän vähän käyttöä häiritsevää vaivaan?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Käy neljällä (5)..
Pysyy siis kuitenkin käynnissä 4sylseppoh kirjoitti:270 cdi -04 käy neljällä, ykkösen suutin suihkasee vain kerran startatessa ja "lopettaa" heti koneen käynnistyessä. Suuttimen vaihdolla ei merkitystä? Oisko kellään kokemusperäistä tietoa tähän vähän käyttöä häiritsevää vaivaan?
Tarkista johdot, ECU
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Käy neljällä (5)..
Neljällä jää rotkottamaan.. Jonkunverran piuhojakin kyllä jo raplattu ym.. ym.. Halvaantu pikkuhiljaa kunnes ykkösestä loppu henki kokonaan??
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Käy neljällä (5)..
Tuo suutimen kerran suihkimien tarkistettu miten,
irtosuutint katsomalla kenties
jos ei niin katso että tosieen lopettaa sen suhkimisen
ja jos tulos on että niin käy on vika suutimessa, sen johdoissa, ECU:sa
tai hiukan harvinaisempi jotain irto töhnää railiputkessa/suutin putkessa mikä tukkii polltoaineen pääsyn ko syl suutimelle
irtosuutint katsomalla kenties
jos ei niin katso että tosieen lopettaa sen suhkimisen
ja jos tulos on että niin käy on vika suutimessa, sen johdoissa, ECU:sa
tai hiukan harvinaisempi jotain irto töhnää railiputkessa/suutin putkessa mikä tukkii polltoaineen pääsyn ko syl suutimelle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Käy neljällä (5)..
Kokeiltu toisella suuttimella, siihen piuha ja putki kiinni (ehjä suutin) sekä muut suuttimet(5) paikallaan. Putki todettu puhtaaksi. Piuhat ehjät ecun ja suuttimen väliltä, mittailtu monella lailla ja ohitettu toisilla piuhoilla, ei vaikutusta. Suuttimelle tulee jonkinlainen ja jonkinaikainen jännitesykli koko ajan muuttorin käydessä (mittarilla ja ledirimpsulla todettu) mutta ei saa suutinta/suuttimia auki kun sen yhden kerran ennen käynnistymistä?? Oisko mahdollisesti eculta kadonnut ton ykkösen järki ja voiko sen kouluttaa uudestaan?? Toistaiseksi useamman "ammattimiehen/korjaamon" vian määritykset ovat menneet hehtaarikaupalla ohi (ei vikailmoituksia) eli nyt samat oireet sairastaneet minkälaisella lääkityksellä tauti lähtee..
Re: Käy neljällä (5)..
Puristuspaineet mitattu-ok, ohivuodot mitattu-ok. Ongelma on ykkösen suuttimen käyttäytyminen (selosteet aikaisemmissa teksteissä)..
Re: Käy neljällä (5)..
Oskilloskoopilla vois ehkä verrata ohjauspulssia viereiseen suuttimeen, myös kuormitettuna.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Käy neljällä (5)..
Mikäs 270cdi on kysessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Käy neljällä (5)..
270 cdi clk 612.967 koneella -04.. mittarissa 300 th. Lepäillyt taudin takia pari vuotta ja nyt taas keväällä sen tekis mieli laitumelle vähän kirmailemaan mutta kun ahistaa tuo ykkönen niin ei jaksa...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Käy neljällä (5)..
seppoh kirjoitti:Kokeiltu toisella suuttimella, siihen piuha ja putki kiinni (ehjä suutin) sekä muut suuttimet(5) paikallaan. Putki todettu puhtaaksi. Piuhat ehjät ecun ja suuttimen väliltä, mittailtu monella lailla ja ohitettu toisilla piuhoilla, ei vaikutusta. Suuttimelle tulee jonkinlainen ja jonkinaikainen jännitesykli koko ajan muuttorin käydessä (mittarilla ja ledirimpsulla todettu) mutta ei saa suutinta/suuttimia auki kun sen yhden kerran ennen käynnistymistä?? Oisko mahdollisesti eculta kadonnut ton ykkösen järki ja voiko sen kouluttaa uudestaan?? Toistaiseksi useamman "ammattimiehen/korjaamon" vian määritykset ovat menneet hehtaarikaupalla ohi (ei vikailmoituksia) eli nyt samat oireet sairastaneet minkälaisella lääkityksellä tauti lähtee..
Mitä ammatimiehen/korjamon *:riseppoh kirjoitti:270 cdi clk 612.967 koneella -04.. mittarissa 300 th. Lepäillyt taudin takia pari vuotta ja nyt taas keväällä sen tekis mieli laitumelle vähän kirmailemaan mutta kun ahistaa tuo ykkönen niin ei jaksa...
(ammatimieshän ei ilman työkaluja=edeltyksiä työn onnistumista, ei ala tekemään minkä tietää ilman niitä turhaksi)
on näyttänyt vikakoodeiksi/mittaus arvoiksi siellä tapahtuvan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Käy neljällä (5)..
Olisikos se mahdollista että kampiakselin tunnistinkehä olisi viallinen jolloin moottorinohjaus ei tunnista oikeaa ruiskutuskohtaa ykkösen suuttimelle ja lopettaa ruiskutuksen?seppoh kirjoitti:270 cdi -04 käy neljällä, ykkösen suutin suihkasee vain kerran startatessa ja "lopettaa" heti koneen käynnistyessä. Suuttimen vaihdolla ei merkitystä? Oisko kellään kokemusperäistä tietoa tähän vähän käyttöä häiritsevää vaivaan?
Re: Käy neljällä (5)..
ei se okein luonaa, sehän sammutta koneen jos kulma hukkuu, ja ei se tiedä sitä muiden ruiskutusajankohtaa oikein jos välistä puuttuu dataa...
mikä vois estää ruiskutusken on sisäinen ECUN laskenta esim rpm olisi liian suuri tai menis deceleration moodiin mutta taas miksi vain ykköspytty? Ja jos kerran jotain signaalia tulee ruiskulle... pitäis päästä vertaamaan signaaleja skoopilla tai edes vertaamaan oletettuja ruiskutusmääriä starilla.
Ruiksun esiohjauksen jumituskin vois olla mutta jos ruikuja vaihtamalle ei muutu miksikään niin... tuli mieleen miten yks ruiskaus todennettu? Ruisku irti sojottamassa moottoritilassa? Ettei vetäiskin sammuksiin kun ei saa vastinetta pyörimisnopeudelle tms.
mikä vois estää ruiskutusken on sisäinen ECUN laskenta esim rpm olisi liian suuri tai menis deceleration moodiin mutta taas miksi vain ykköspytty? Ja jos kerran jotain signaalia tulee ruiskulle... pitäis päästä vertaamaan signaaleja skoopilla tai edes vertaamaan oletettuja ruiskutusmääriä starilla.
Ruiksun esiohjauksen jumituskin vois olla mutta jos ruikuja vaihtamalle ei muutu miksikään niin... tuli mieleen miten yks ruiskaus todennettu? Ruisku irti sojottamassa moottoritilassa? Ettei vetäiskin sammuksiin kun ei saa vastinetta pyörimisnopeudelle tms.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Käy neljällä (5)..
Suihkaus todettu suutin putken päässä sojottamassa konetilassa, käynnistyy ja käy samallalailla kun kaikki kiinni normaalisti paikallan. "Ammattimies" tulee päivitetyn starin kanssa jossain vaiheessa sitä tutkailemaan kunhan kiireiltään kerkee, kiinostais vaan ennakkoon veikkailut tästä pikkusen mystisestä häikästä. Puolisen tusinaa työkseen mersuja raplaavia ukkoja on sen kanssa jo päätään raapineet. KYLLÄ, kyllä kerron heti kun saadaan lääkitys kohdalleen.
Re: Käy neljällä (5)..
Oletko kokeillut irtosuihkua myös muiden sylinterien kohdalla että tuleeko niissä useammin kuin kerran tavaraa silloin kun suutin ei ole sylinterissä?
Itse etenisin juurikin puristuspaine mittauksen kautta, tosin jos ruiskuttaa muilla sylintereillä joka kierroksella kun suutin irti niin sitten ecu vikaa epäilen...
E: puristuspaineet olikin mitattu jo. Ecu vikaa epäilisin, oskilloskoopilla katsella antaako minkälaista viivaa pihalle. .
Itse etenisin juurikin puristuspaine mittauksen kautta, tosin jos ruiskuttaa muilla sylintereillä joka kierroksella kun suutin irti niin sitten ecu vikaa epäilen...
E: puristuspaineet olikin mitattu jo. Ecu vikaa epäilisin, oskilloskoopilla katsella antaako minkälaista viivaa pihalle. .
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Käy neljällä (5)..
Heitetään arvaus ECU:sta 1suutimen kikkare mikä lie pääteaste tmsseppoh kirjoitti:Suihkaus todettu suutin putken päässä sojottamassa konetilassa, käynnistyy ja käy samallalailla kun kaikki kiinni normaalisti paikallan. "Ammattimies" tulee päivitetyn starin kanssa jossain vaiheessa sitä tutkailemaan kunhan kiireiltään kerkee, kiinostais vaan ennakkoon veikkailut tästä pikkusen mystisestä häikästä. Puolisen tusinaa työkseen mersuja raplaavia ukkoja on sen kanssa jo päätään raapineet. KYLLÄ, kyllä kerron heti kun saadaan lääkitys kohdalleen.
Tosin siitä pitäisi tulla selvä koodi
E: semmoisia jokusen korjannut
mitä yleismittari näytää jänniteeksi
E2: suunillen 70v normallisti on
oskilos kopilla saa kätevästi naapuri sylinteristä vertailu käyrän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Käy neljällä (5)..
Kokeiltu toisillakin sylintereillä ja suihkii niinkuin pitääkin. Ykkönen ei vaan jaksa kun kerran.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Käy neljällä (5)..
Olen kyllä toista mieltä, ei se voi olla niin haavoittuva että yhden suuttimen kulmatunnistus sammuttaisi koko koneen. Muutenhan tuosta seuraisi esim. se että kovassa vauhdissa pienen pieni roska anturin ja kehän välissä sammuttaisi autobahnilla moottorin ja auto pysähtyisi vaarallisesti tien laitaan. Kyllä saksalainen on tuon huomioon ottanut.MiHe kirjoitti:ei se okein luonaa, sehän sammutta koneen jos kulma hukkuu, ja ei se tiedä sitä muiden ruiskutusajankohtaa oikein jos välistä puuttuu dataa...
mikä vois estää ruiskutusken on sisäinen ECUN laskenta esim rpm olisi liian suuri tai menis deceleration moodiin mutta taas miksi vain ykköspytty? Ja jos kerran jotain signaalia tulee ruiskulle... pitäis päästä vertaamaan signaaleja skoopilla tai edes vertaamaan oletettuja ruiskutusmääriä starilla.
Ruiksun esiohjauksen jumituskin vois olla mutta jos ruikuja vaihtamalle ei muutu miksikään niin... tuli mieleen miten yks ruiskaus todennettu? Ruisku irti sojottamassa moottoritilassa? Ettei vetäiskin sammuksiin kun ei saa vastinetta pyörimisnopeudelle tms.
Voisin kuvitella, että moottorinohjaus tarkastelee moottorin käyntiä jokaisen suuttimen kohdalla erikseen jolloin on mahdollista että yhden sylinterin kohdalla puuttuva kulmatieto pimentää kyseisen sylinterin polttoaineensyötön mutta jatkuu taas heti seuraavan kohdalla kun vaadittu tieto moottorinohjaukselle tulee.
Sen ohjauksen täytyy tarkastella myös nokka-akselin asentotunnistinta yhdistettynä kampeen mutta niin ettei nokan kulmatiedon puuttuminen sammuta ruiskutusta mutta kammen kulman puuttuminen sammuttaa sen kohdalta josta tieto puuttuu.
Suosittelisin pyörittelemään konetta ja kurkistamaan jollakin apuvälineellä kammen asentotunnistimen reiästä että kaikki on ok.
Re: Käy neljällä (5)..
Eikös kammen asentotunnistin huomio vain kerran kierroksella sen yhden puuttuvan sorkan siina kammen levyllä?
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Käy neljällä (5)..
Onhan se mahdollista mutta siinä tapauksessa Mercedes-Benz muiden valmistajien ohella on kaikki nämä vuodet turhaan tehnyt niitä muita sakaroita.seppoh kirjoitti:Eikös kammen asentotunnistin huomio vain kerran kierroksella sen yhden puuttuvan sorkan siina kammen levyllä?
Miten se moottorinohjaus muuten sen yhden kulmatiedon jälkeen osaa antaa ruiskutusluvan jos kulmatietoa ei enää tule ennen seuraavaa kierrosta?
Veikkaan, että se yläkuolokohdan suurempi lovi aloittaa aina uuden syklin josta moottorinohjaus laskee pykälien perusteella oikean ruiskutuskohdan ja nokka-akselin tietoon yhdistettynä oletettu kammenkulma aktivoi käskyn.
Tässä kysyjän tapauksessa voisi siis olla jokin vika joka estää ettei ykkössuutin saa sitä ruiskutuslupaa ja jättää sen tekemättä mutta muiden neljän suuttimen kohdalla ehdot täyttyvät.
Tämä on pelkkää arvailua mutta saattaa pitää paikkansa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Käy neljällä (5)..
Nokka asento anturi sen sylinteri tiedon antaa, katso onko kaikki sakarat tallella nokka-akselilla mutta pitäis kyllä tulla vikakoodi jos sakaroita puuttuisi nokasta taikka kampiakselilta. Mutta vahvasti vaikuttas ecu vialta tällee juttua lukien, tosiaan oskiloskoopilla pystyy varmistumaan
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: Käy neljällä (5)..
Nokka-akselissa on vain yksi nystyrä. Siitä ecu saa tiedon kummalla kierroksella se kampiakseli on koska kampiakselihan pyörähtää kaksikertaa siinä ajassa kun nokka-akseli kerran. nuista kampiakselin trikkereistä se sitten laskee milloin on seuraavan sylinterin vuoro.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Käy neljällä (5)..
Juuri näin siitä tiedosta laskeskellee sitten sen miten kova tarve on sylinteri kohtaisiin ruiskutus määrien korjauksiin että kävis mahdolisimaan tasaisestijukkis. kirjoitti:Nokka-akselissa on vain yksi nystyrä. Siitä ecu saa tiedon kummalla kierroksella se kampiakseli on koska kampiakselihan pyörähtää kaksikertaa siinä ajassa kun nokka-akseli kerran. nuista kampiakselin trikkereistä se sitten laskee milloin on seuraavan sylinterin vuoro.
nokka akselin anturin voi känistykesen jälkeen heittä vaikka roskiin ja ei vaikuta mitään mainitavaa tyhjä käyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Käy neljällä (5)..
Mikähän tähän kampuran trikkerikiekkoon voisi tulla viaksi kun on aika "yksinkertainen" osa. Simämääräisesti ehjä, kiinni eikä vimpota. Kertauksena vielä: Vika alkoi moottorin pienenä vapinana joka ajan saatossa paheni kunnes ykkönen heitti pyyhkeen kehään. Mielenkiinnolla odottaen "korkeimman oikeuden" tuomioita.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Käy neljällä (5)..
Meinaat tosiaan että suutin osaa olla rikkinäinen vain yhdessä ainoassa suuttimen johdossa? Ei testeri osaa kertoa suoraan missä tiedonkulku loppuu.sakke88 kirjoitti:No minähän lähtisin suuttimen tarkastelusta, vaikkapa starin avustuksella. Auto on kuitenkin OBD2-diagnostoinnin piirissä.Onko varmasti ehjä /kunnossa ja oikeanlainen koodattava suutin. Kyllä osaava starin käyttäjä löytää mihin se vika johtaa. Mielestäni tässä ei tarvitse yleismittaria tai oskilloskooppia.seppoh kirjoitti:Mikähän tähän kampuran trikkerikiekkoon voisi tulla viaksi kun on aika "yksinkertainen" osa. Simämääräisesti ehjä, kiinni eikä vimpota. Kertauksena vielä: Vika alkoi moottorin pienenä vapinana joka ajan saatossa paheni kunnes ykkönen heitti pyyhkeen kehään. Mielenkiinnolla odottaen "korkeimman oikeuden" tuomioita.
Starilla saa selville mihin tiedonkulku loppuu mistä ja mihin.
Re: Käy neljällä (5)..
Johtovian kertoneekin, mutta jos olisit lukenut ketjun tietäisit että ne on testattu monella eri tavalla.
Sopiva komponenttivika ecussa, ja star on ulalla.
Kyllä se on tässä tapauksessa edelleen se oskilloskooppi millä signaalit pitäisi verrata ristiin.
Sopiva komponenttivika ecussa, ja star on ulalla.
Kyllä se on tässä tapauksessa edelleen se oskilloskooppi millä signaalit pitäisi verrata ristiin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Käy neljällä (5)..
semoisia vikoja on kehiin tullut että yksi(tai useampi) hamassa vääntynytseppoh kirjoitti:Mikähän tähän kampuran trikkerikiekkoon voisi tulla viaksi kun on aika "yksinkertainen" osa. Simämääräisesti ehjä, kiinni eikä vimpota. Kertauksena vielä: Vika alkoi moottorin pienenä vapinana joka ajan saatossa paheni kunnes ykkönen heitti pyyhkeen kehään. Mielenkiinnolla odottaen "korkeimman oikeuden" tuomioita.
vierasesineen vaikutuksesta,
suojatulpaa poissa ja siitä sisään kivi
mutta ei sovi tuohon vähitellen pahenemiseen
kaikkien kerrotujen tutkailujen ja tarkistelujen perustella aina vaan varmemmin Ecun sisällä oleva 1syl lähdön pikku kikkara
ja varmisteluun on hyvä vaikapa 5€ yleismittari tai oskiloskopi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Käy neljällä (5)..
Sitä ecun ykkösen älyn pikkuhiljaista dementoitumista tässä vaiheessa veikkaisin mutta katsotaan kunhan saadaan jossain vaiheessa "mittailtua" lisää. Kiitos jo tässä vaiheessa erittäin asiallisista vihjeistä.
Re: Käy neljällä (5)..
Tarpeeksi monta korjaamoa kun arpoo vikoja niin uskoohan niitä vaikka ei taho. Elikkä männät oli jo välillä sylissä (minulla) eikä mitään vikaa. Sitten kaverin kautta tieto sepästä tuosta läheltä joka HALLITSEE starin.
10 minuuttia näpytystä ja kaikki pelaa. Ecu ilmoitti 1-suuttimelta puuttuvan ruiskutuluvan, mistä tämä määräys oli lähtöisin ei näkynyt mutta esim. jännitteen putoaminen tarpeeksi alas juuri ykkösen ruiskutushetkellä voi sekoittaa ecun muistin, huonon akun starttaus tyhjäksi, akun vaihto tai joku maavuoto esmerkiksi saattaa saada vastaavaa aikaan. No tulipa nyt tutustuttua tuohonkoin väkkärään juuria myöten mutta nyt se taas pelaa niinkuin tommonen 5 pyttynen rotkottaja kuuluukin. Hämäräksi jäi vähän tämä häiriön kehittyminen. Näyttää noissa "mersukorjaamoissakin" olevan monenlaista arpojaa ja kauppiasta kun "parhaat" ehdottivat jo moottorin vaihtoa. Ajellaan ja kuunnellaan mitä seuraavaksi.
10 minuuttia näpytystä ja kaikki pelaa. Ecu ilmoitti 1-suuttimelta puuttuvan ruiskutuluvan, mistä tämä määräys oli lähtöisin ei näkynyt mutta esim. jännitteen putoaminen tarpeeksi alas juuri ykkösen ruiskutushetkellä voi sekoittaa ecun muistin, huonon akun starttaus tyhjäksi, akun vaihto tai joku maavuoto esmerkiksi saattaa saada vastaavaa aikaan. No tulipa nyt tutustuttua tuohonkoin väkkärään juuria myöten mutta nyt se taas pelaa niinkuin tommonen 5 pyttynen rotkottaja kuuluukin. Hämäräksi jäi vähän tämä häiriön kehittyminen. Näyttää noissa "mersukorjaamoissakin" olevan monenlaista arpojaa ja kauppiasta kun "parhaat" ehdottivat jo moottorin vaihtoa. Ajellaan ja kuunnellaan mitä seuraavaksi.
Re: Käy neljällä (5)..
Mielenkiintoista, tämäkö ei näkynyt ruiskutusmäärissä live datassa?seppoh kirjoitti: Ecu ilmoitti 1-suuttimelta puuttuvan ruiskutuluvan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01