Moi, semmoinen yksilö ajossa mikä tiellä meneen suoraan ja ohjaus palauttaa normaalisti kadun kulmissa, mutta kun kurvaa parkkiruutuun ratti kääntyy itsekseen täydet jos laskee kädet irti ratista? Pakitettaessa ruudusta auto oikasee ratin suoraan normaalisti. Siis onko siellä aurausta liikaa vai jopa haritusta?
Kerran aiemminkin ollu samanlainen ohjaus ydessä yksilössä. En ole käyttänyt missään mittareissa! Caster vai camber?
t.jp
w202 etupyörien auraus vai haritus?
w202 etupyörien auraus vai haritus?
w202 c200 at -95
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
Re: w202 etupyörien auraus vai haritus?
Tärkeintä on että se pelaa hyvin kesällä ja erityisesti talvella normiliikenteessä. Parkkipaikka-ajot on niin mitätön asia.jpesala kirjoitti:Moi, semmoinen yksilö ajossa mikä tiellä meneen suoraan ja ohjaus palauttaa normaalisti kadun kulmissa, mutta kun kurvaa parkkiruutuun ratti kääntyy itsekseen täydet jos laskee kädet irti ratista? Pakitettaessa ruudusta auto oikasee ratin suoraan normaalisti. Siis onko siellä aurausta liikaa vai jopa haritusta?
Kerran aiemminkin ollu samanlainen ohjaus ydessä yksilössä. En ole käyttänyt missään mittareissa! Caster vai camber?
t.jp
Liika auraus teki talvella matka-ajossa levottomaksi (c36), laitoin aurauksen sinne alarajan tuntumaan, itseasiassa allekkin.
Vaimentimen voi vaihtaa kun se ei maksa montaa kymppiä ja vaihtuu käden käänteessä keltä vain.
Aurauksen säätöön riittää kynä ja lauta. Kun ratti suorassa mittaa renkaan edestä ja takaa laudan yläreunan kohdalta etäisyydet "raidevälissä". Sitten mittaa kuinka pitkä matka on laudan sisäpintojen välillä kun se renkaan edessä ja takana. Loppu onkin trigonometriaa eli tangetilla laskee kulman.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w202 etupyörien auraus vai haritus?
Tärkeää on, että pelaa hyvin myös syksyllä ja keväällä
Caster tekee tuota.
Caster tekee tuota.
Re: w202 etupyörien auraus vai haritus?
No, caster pitäisi laittaa nollaksi jos haluaa että parkkiruutuun tai siitä pois peruuttamalla ajaessa olisi samanlainen. Tien päällä sellaisella ei tekisi mitään vaan oltaisiin 1800 luvulla.ido59 kirjoitti:Tärkeää on, että pelaa hyvin myös syksyllä ja keväällä
Caster tekee tuota.
Aurauksella ja harituksella ei ole mitään tekemistä tosiaan casterin kanssa sinäänsä. Tässähän kyseltiin aurauksen ja harituksen tiimoilta asiasta. Toki kaikki on tärkeää jotta toimii hyvin tien päällä, mutta jos se auto on ostoskärry niin sitten parkkipaikkakäyttäytymisen kumartamisen ymmärtäisi. Muutoin ihan sama miten se ruutuun ajaessa ja siitä peruuttaessa toimii kunhan tien päällä on hyvä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w202 etupyörien auraus vai haritus?
Vanteiden vakiosta huomattavasti poikkeava ET vaikuttaisi myös käyttäytymiseen.
oulaistenliikenne.fi