W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Tuossa vuoden vaihteen jälkeen sain watsup-viestin, että soita heti kun voit. Viesti tuli "eräältä taholta", joka on havainnoinut näitä joka kesäisiä toimiani taistelussa Mersujeni maatumista vastaan.
Sain vinkin, että vuosia aiemmin tavoittelemani CE on mahdollisesti myynnissä, koska kaksoismassavauhtipyörä on hajonnut. Näihän siinä oli todellakin käynyt. Auton silloinen omistaja oli jo päättänyt autosta luopua, ja auto tuli myyntiin purettuna ko. remontin yhteydessä. Eli vaihdelaatiko oli nostettu takaronttiin ja kardaani ja pakoputki loikoili auton vieressä.

Finanssineuvottelut oli kohtuulliset ja joulun ja uudenvuoden jälkeisessä tilanteessa ei säästöpossukaan kovin paksuissa läskeissä ollut, joten pikaiset kaupat purettuun autoon näkemättä sitä oli jokinmoinen riski. Tosin oli kyllä tietoa autosta hyvinkin pitkältä ajalta. Pitää tietysti muistaa, ettei tässä mikään harvinaisuus ole kyseessä ja tekniikkakin on sieltä karvalakki osastolta. Eli juurikin sellainen auto mihin kannattaa ryhtyä minun resursseilla ja joka finanssien puolesta sopi minulle.

Verbaaliset kaupat tehtiin puhelimessa ja sittemmin virallinen osuus parilla viestillä. Tästä muutama päivä, niin hinausauto toi auton pihaan. Väri oli paljon tummempi, kuin muistin, mutta sillä mitään merkitystä ole. Auto oli purettuna, kuten oli kerrottu. Jonkin verran oli patinaa enempi, kuin viimeksi olin autoa katsellut, mutta ei mitään kovin järkyttävää. Joitain kilikali-paikkauksia oli tehty mutta niistä sain kyllä selvityksen ja oletus on ettei ole valtavasti hitsattavaa. Ehkä muutama kohta? Ei ole mitään käsitystä, mitä helmamuovien alla on. Toivottavasti jotain.

Ensimmäinen tavoite on saada auto liikuteltavaksi ja sitten pohtia tekemisiä joihin ryhdytään. Kaksoismassavauhtipyörää ei kohtuudella ollutkaan sitten saatavilla. Ei edes rahalla, kun sellaisia ei ole kaupan => eli osa on ns. obsolentti.
Toki jotain olisi voinut mahdollisesti ostaa käytettynä Saksasta tai uutena Australiasta. Olisi ollut mahdollista yhdistellä jotain ja saada täten toivottu lopputulos, ehkä. Vauhtipyörä tässä mallissa on kuitenkin kovin erilainen, kuin mitä oli tarjoilla. Mietin myös vanhan korjaamista => eli olisi yhdistetty irronnut kytkimen puoli kiinteäksi. Lopulta päädyin sorvauttamaan uuden vauhtipyörän mallin mukaan ja samalla siitä voi keventää sellaiset 5-6kg pois. Alkuperäinen painaa meinaan liki 19kg ja siihen kytkin ja paineasetelma päälle. Kovasti on painoa mokomalla.

Sorvaajakin löytyi ihan netistä etsimällä hyvän vinkin jälkeen. Kaikenmoisia vauhtipyöriä on ilmeisesti tuossa verstaassa valmistettu, ei kuitenkaan tälläistä aiemmin, näin siellä todettiin.

Nyt on roinat kyydissä ja huomenna osat saadaan huvialueelle. Potilas on siirretty lavetilla soveliaaseen paikkaan missä homma onnistuu, eli nyt talvikeleillä en kotipihan hangissa kykene pakettia kasaamaan. Olisihan siitä saanut tarinoihin lisää väriä, kun tumpeloisin jäisillä sormilla tunkin varassa keikkuvaan autoon vaihdelaatikkoa paikoilleen. Nyt on kumminkin tammikuu ja jokseenkin kylmin sesonki vuodesta.

KuvaKuva
Auto pihassa juuri tuotuna
KuvaKuva
Edesmennyt ja uusi vauhtipyörä lokoilee joulukuusen neulasten kera takaloosterissa. Startinkehä on siiretty vanhasta ja on " neljän satkun krympilla" kiinni.

Tässä vaiheessa ei mitään käsitystä miten tämä homma ylipäätään alkaa, jotta siitä voisi edes rojektia syntyä. Vahva usko on, että uusi vp käy paikoilleen ja lankku herää henkiin.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tässä vaiheessa :thumbup: Lisää tullee, kun asiat alkavat kokretisoitumaan.
Viimeksi muokannut Nastamuumio, Su 17.06.2018 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hienoa, että näitä nuoria bensamersuja elvytetään! Onnea projektille.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Coupe on kyllä huippu Tyylikäs auto ja mukava varsinkin kesällä laittaa kaikki luukut auki lämpöisenä päivänä. Onnea projektiin :)
Merseedespents
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Sinänsä mielenkiintoinen tekniikkajuttu, että nykyisin kirosanaksi asti parjattu KMVP on ollut Mersulla käytössä jo 30+ vuotta, mutta kun se toimi siinä missä "kovakin", niin kukaan ei siitä raportoinut.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

KuvaKuva

Nyt se KMVP on vaihtunut pelkäksi VP:ksi ja sellaiset 8,9 kg kevyemmäksi. Lieneekö siitä seurausta, että tykkäisi 5v:llä hiukan enemmän, kuin nuo talvinopeudet pääteillä ovat. Eli ikään kuin olisi hiukan iso vaihde 80km/h. 4v:llä kierrokset nousee 2-3sataa ja on nöyrempi menemään. Motarilla 110+ oli oikein hyvä nopeus. Nautiskelu piti vain keskeyttää, ettei tule enempää penaltya, kun on perinteisesti "kaksi alla" ja kolmannesta seuraa tutustuminen vallesmannin työhuoneeseen ja kortti jäänee sitten sinne.
Saattaa se johtua tietty 30-vuotta vanhasta vaihdelaatikostakin, missä ylin vaihde on hiukan "väsynyt".
Hyvin pienistä asioista on ajolle kyseessä, eli eivät nuo havainnot kovin jyrkkiä ole.

Pesaisin auton ja kyllä sitä askarreltavaa on ainakin kaarissa ja etulokarien ja puskurien saumassa. Ei ihan mahdotonta kuitenkaa. Ainakin tuo malmiksi muuttuminen noiden osalta todennäköisesti pysähtyy kohtuudella. Pientä naarmua oli siellä ja täällä ja omituinen maalin irtoaminen O takalokarin keskellä.

Molemmat turvavyön ojentajatkin toimii, mitä hiukan jännitin. Sisustassa on pari väsynyttä kohtaa, mutta ei puutteita. Soitin on jokin aikansa tarvike Pioneer. Varmaan ollut kallisikin. Se tuskin saa jatkaa hommaansa. Antennit menee uusiksi ja toisen funktiota en edes tiedä?

Kuskin sähkölasi on luovuttanut ainakin osittain. Tiivisteet ikkunoissa muuten olikin tosi hyvät, eikä konepesu oikeastaan mehinyt sisälle kabiiniin, mikä oli äärimmäisen mukavaa. Takalasi onkin sitten halki ja sellaista valkoista härmää ilmestyi pesun jälkeen tiivisteiden ja lasin ympärille. Tämä hiukan huolestuttaa, mutta mitään näkyvää ei löytynyt ja alustava tökkiminenkin tapasi vain kovaa. Tuo ikkuna pitää jossain vaiheessa vaihtaa ehjään. Halkeama on sellaiset 20cm ja sitten se on porauksella pysäytetty.

Yksi suurempi murhe on => molempien penkkien lukitus on paskana, eli jakkaroiden selkänojat ei lukitu taka-asentoon. Salvat liikkuvat käsin, mutta eivät mene selkänojaan vastimiinsa. Vapautus nappi on täysin hengetön. Mitenhän tätä mysteeriä kannattaa lähestyä?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Talvisodan hengessä mennään!

Kun tuossa jouduin hiukan 1/2 pakolla ajelemaan coupella, niin tuumailin, että ainakin prerä- ja vaihteistoöljyt pitää varmentaa. Aikoinaan taisin W202 perän vaurioittaa, kun en jaksanut uskoa, että öljyt pitää vaihtaa riittävän usein (etenkin kun pakkaus ei ole aivan hermeettinen). Lisäksi tuo vaihdelaatikko kieri perärontissa tuon vauhtipyörä projektin tiimoilta ja tuo V-vaihde jurnuttaa.
Toinen 1/2 onkin sitten ihan juhlaa ja lana levittää, kun mennään kahva edella joka mutka. Lapsettaa! :D

Käytännön suoritus onkin sitten jotain muuta. Eli projekti odotti lämpötilan tippumista 0 C° tuntumaan, mikä tarkoitti myös sen talvisen aineksen tippumista suuhun, mikä auton pohjassa majaili. Lisäksi kosanilla jäät pois tunkkien alta ja muuta asiaan kuuluvaa. Onhan tuo hangessa makaaminen aivan pyllystä, mutta tosiasiat pitää vain hyläksyä.

Eilen siis pe-illan kunniaksi availin proput ja liruttelin ruikut ulos perästä ja laatikosta. Näytti olevan ainetta ihan ok, eli siinä mielessä olisi voinut odottaa kevääseen.
Sitemmin kyllästyin ja jätin korkit auki lojumaan värkin pihaan. Pitää innovoida itsensä täyttämään järjestelmät, mutta alkanut lumisade ei saa verenvetoa auton alle aikaiseksi.
Kuva
Kuva,Kuva
Nöyhtää pohjapropussa ja Putsattu proppu
Perään menee Teboilin Hypoid 80W/90 peräöljy ja manuaalilaatikkoon Teboil Fluid D dextron II automaattiöljy. Pitänee hankkia jokin truutta, kun tuo Hypoidi liruu törkeän hitaasti suppilosta letkun kautta lämpöisessäkin. Kunhan tässä nyt ryhdistäydyn lähi tunteina tai viim. huomenna.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Täällä tehdään sentään sisällä, mutta tallissa ei ole lämmitystä, joten tämä pieni plussakeli oli taivaan lahja :thumbup:

Penkkien kippi: varmistetaanpa semmoinen pikkuseikka, että tiesithän, että ne lukittuu vasta kun moottori käy = lukituksessa on alipaine? Eli "kylmänä" selkänojan kuuluukin olla vapaa :?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Sittemmin sain ruikut vaihdettua ja oikein tyytyväinen olin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000033701/ mukaiseen 1,5 l "peräruiskuun".
Manuaalilaatikon täyttöaukko on jokseenkin luoksepääsemätön, normaalisti auton alla maatessa, jos ajatuksena on kaataa sinne öljyä, yksin, ratista letkun kautta. Tietysti onko mikään auton alla makaaminen normaalia (etenkään kaksin), varsinkin kun ulkona on ihan oikea lapsuuden talvi, kaikkine tähän liittyvine tosiasioineen.
ATF lirisee oikein mukavasti ruiskun läpi. Olisi mennyt yhdellä truuttauksella, mutta letkullinen ja ruiskun sisäinen layout jättävät sellaisen pari desiä roinaa putkeen. Eli piti ryömiä sinne alle kolme kertaa. Yksi näistä kerroista oli 80W/90 Hypoidin suukkaaminen perään.
Voin kertoa, että aiemmin olen tehnyt tuon ratilla ja letkulla, mikä tarkoittaa tunteja, jottä ruikku valuu letkusta perään ja kylmällä se valuu jokseenkin samalla nopeudella, kuin mangeettinen pohjoisnapa siirtyy nykyisellään kohti Kanadaa. Nyt tempaisin sen käytännössä laakista roinat perään ja ilman sotkuja.

Tälläistä ei tietysti tarvitse miettiä, jos on auto nosturilla ja vaihteistoöljypumppu käytössä, mutta kun kokovartalomies makaa sellällään auton alla, niin tällöin ei esim. kääntyminen kyljittäin ole mahdollista, Ollaan vain selällään naama n. 10cm auton pohjasta.

Nyt tiedän taas mille Dextron II maistuu.

PENKEISTÄ:

Kuskin penkki lukittuu, kun kone käy ja ovi on kiinni, ainakin joskus. Oven avaus, niin taas kääntyy. Repsikan jakkara ei tunnu lukittuvan mitenkään millään variaatiolla ja on kuin kuolleen lampaan käpälä.

Löytyiskö räjäytyskuvat / periaatteellinen scheema miten toimii tai pitäisi toimia.? Tänks!
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Tossa selkänojista: http://www.w124performance.com/service/ ... 91-162.pdf ja http://www.w124performance.com/service/ ... 91-112.pdf

Eli kuskin istuin kuulostaisi toimivan juuri niin kuin pitääkin. Lukittuneena kuuluu olla vain silloin, kun moottori on käynnissä ja ovi kiinni (ja kukaan ei paina sitä nappia).

Siitä itse lukitussysteemin rakenteesta: http://www.w124performance.com/service/ ... 91-115.pdf ja http://www.w124performance.com/service/ ... 91-119.pdf ja muutenkin istuimista: http://www.w124performance.com/service/ ... 1Seats.htm
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Nozki kirjoitti:Tossa selkänojista: http://www.w124performance.com/service/ ... 91-162.pdf ja http://www.w124performance.com/service/ ... 91-112.pdf

Eli kuskin istuin kuulostaisi toimivan juuri niin kuin pitääkin. Lukittuneena kuuluu olla vain silloin, kun moottori on käynnissä ja ovi kiinni (ja kukaan ei paina sitä nappia).

Siitä itse lukitussysteemin rakenteesta: http://www.w124performance.com/service/ ... 91-115.pdf ja http://www.w124performance.com/service/ ... 91-119.pdf ja muutenkin istuimista: http://www.w124performance.com/service/ ... 1Seats.htm
Kiitos! kysyvältä säästyi mukavasti energiaa muuhun turhuuteen. Esim. siihen miksi jarrupoljinta painaessa mittaristo pimenee pl. nopeus/matka, vilkut, pitkien merkkivalo. Tätä säestetään vienolla sirinällä. Uudelleen käynnistys nollaa vian, kunnes painaa jarrua. Sittemmin vika poistui itsestään ja kesto lyheni vain polkimen painamisen ajaksi kunnes muuttui vain lyhyt aikaiseksi "välähdykseksi". Suukkasin electro cleaneria sulkerasiaan. Purkin kyljessä luki, että syrjäyttää kosteuden ja poistaa hapettumat. Eli varsinaista aromaterapiaa ja homeopatiaa. Huomenna laitan kuumia kiviä konepellille ja uskon vakaasti auton olevan kunnostunut itsekseen.

Jo on saatana kun ei edes kolmeakymmentävuotta mene ilman sähköhäiriöitä.

Palataan näissä merkeissä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Pitihän tämäkin päivä nähdä ja tutuomaista ähräämistä. Revin ovien ja helmojen panelit niin varovaisesti, kuin pystyin. Ei kovin menestysekästä, koska ylemmät lipsit yksinkertaisesti murenevat käsiin, ja osa alemmistakin. Toivottavasti näitä saa jostain. Olkoonkin, että tässä vaiheessa noiden etsiminen on kaukana tulevaisuudessa.

Tunkin reiät aivan mädät, vasemmassa palkissa takapyörän kotelossa ruostereikä, pissapojan säiliön alla reikä ja oikean etupyörän kotelossa pieni reikä.

Positiivistä oli, ettei takapuskurin alla ollut ruostetta juurikaan ja perärontin syövereistä ei löytynyt juurikaan mitään ruosteeseen muistuttavaa.

KuvaKuvaKuva

Ankaraa peseskelyä, ja sillä jatketaan. Hiukkasen kyrsii, nuo ruosteiset tunkin lävet => onkohan niihin olemassa korjauspaloja? Onkohan jossain mallia miten on korjattu?

Lokarin helmat todennäköisesti myöskin ruosteessa. Jonkinlaista pakkelikorjausta on harrastettu. Tämä tosin oli tiedossa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Tunkkauskohtiin ei taida valmiita korjauspaloja olla, mutta kokonaisia helmapeltejä on. Niistä saa sopivat palat askarreltua. Sedaniin tuollainen korjaus tuli tehtyä, juttua ja pari kuvaa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=120" onclick="window.open(this.href);return false;

Listojen muoviklipsejä saa ainakin klstä ja merteililtä, varmasti myös ebay yms.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Olipas tutunnäköistä ruostetta Jannen lankussa. Tilasin sedanin helmat V/O. Ajattelin noista askarrella sopivat paikat. Eiköhän coupen tunkin lävet ole vastaavat. http://www.carkone.fi" onclick="window.open(this.href);return false; valikoitui toimittajaksi. Hinta oli selkeästi edullisempi, kuin esim. Motonet. Olisihan noita varmaan toisaaltakin saanut, mutta pitää saada jotain aikaiseksi, niin viitsi koko ehtoota netissä jerkuttaa. Tympeän runsaasti tuota hitsattavaa näyttää olevan tarjoilla. Toivottavasti täytelanka rullaa kelalta sopuisasti Kempin uumenista. Hermot huutaa jo hoosiannaa akan kanssa kilpaa. Jäkimmäinen piti esitelmää metsäpaloista ja kipinöistä ja savuavista kotien raunioista. Pitää repiä vielä kalusteet pihalle coupesta, niin voi rennommin mielin paikata lokarin sisäpinnat, niin ei kärähdä plyyssit verhoilusta. Nyt pitää vielä kipaista peltisakset kaupasta, niin pääsee aamulla työn touhuun.

EDIT:
Takalokarien sisäkaarista löytyi vielä lisää hitsattavaa molemmin puolin :cry:
Toisaalta tänään onkin Särkänniemi-päivä, joten ei tarvitse ruosteista liiemmin piitata.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

On muuten järkyttävän tympeetä hommaa. Sisäkaaret takaa on aivan pitsiä tuon alkuperäisen kumimassan alla. Massa käryää, kun yrittää hioa sitä pois ja hitsatessa tuo kumi sulaa ja syttyy tuleen. Ei oikein tahdo tarttua tuo hitsi mutta, tykkää sulaa ja tipahtaa niskaan. Osa pinnasta on siinä kunnossa, ettei uutta peltiä oikein saa siihen hitsattua. Nuo kohdat ajattelin vain hepata kiinni niiltä osin, kun pelti niihin tarttuu. Ei tule hyvä, mutta ei tuollaiseen rotiskoon viitsi enempää satsata. Eikä oikein kohtuudella riitä osaaminenkaan. Muutama paikka saatu liimattua kaariin. EI kehtaa kuvia laittaa, kun on niin kammottavaa räpeltämistä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Askartelu jatkuu, ja hiukan on vaatimustasoa nostettu, yritän paikata sen minkä pystyn. Pitää vain hitsata enemmän. Mielyttävinä yksityiskohtina mm. kuminen tiiviste, jota oli käytetty pakkelin tartuntapintana, kun oli tehty "uudet kaaret". Räävin tuota paskaa pois ja tein 30cm lokarin kaareen uutta pintaa pelistä. Edellenkään en osaa hitsata ilmaan tai pakkeliin.
Carkoneen helmoja ei vain kuulunut viikonlopuksi, kuten olin ajatellut, mutta "onneksi" voi tehdä muuta.
MM-jalkapallo ja Jukolan-viesti (Viime yönä kävin Jukolassa morjestelemassa tuttuja) verottavat askarteluaikaa merkittävästi eiliseltä, tänään ei ole vielä lanka palanut, mutta ehtoolla ajattelin pari tuntia askarrella. Pätkä peltiä oikean takaloksun takakulmaan ja sitten tunti tai kaksi massan poistoa, jotta voi yrittää hitsata paikkaa sisälokariin.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

EI SE SITTEN HYVIN PÄÄTTYNYT
Kuva
Tuli hylky, haisee palaneelle ja sisällä 100l vettä. :clap:
Kiinnostaako ketään varaosa-auto? Tässä olisi aidot savulasit. :sick:
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Outs :oops:
Otan osaa!
Nimimerkillä sen verran itsekin hitsannut, että tierää, kuinka helpolla vahinko sitten käy, vaikka kuinka varoisi :oops:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Joo harmi juttu... :( Meni niin sanotusti turha työ hukkaan :lol:
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Osanotot tapahtuneesta :(

Eniten kuitenkin harmittaa puolestasi tämä:
Nastamuumio kirjoitti:Hermot huutaa jo hoosiannaa akan kanssa kilpaa. Jäkimmäinen piti esitelmää metsäpaloista ja kipinöistä ja savuavista kotien raunioista. Pitää repiä vielä kalusteet pihalle coupesta, niin voi rennommin mielin paikata lokarin sisäpinnat, niin ei kärähdä plyyssit verhoilusta.
Et tule ikipäivänä lakkaamaan kuulemasta tästä. :oops:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jakeluvesimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Jakeluvesimies »

Ouuts...

Varoituskolmion voin 5e ostaa jos Lahteen eksyt :lol: :thumbup:
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Hitsatessa on hyvä olla joku apuri märän rätin kanssa sammuttelemassa palonalkuja.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

luokyio kirjoitti:Osanotot tapahtuneesta :(

Eniten kuitenkin harmittaa puolestasi tämä:
Nastamuumio kirjoitti:Hermot huutaa jo hoosiannaa akan kanssa kilpaa. Jäkimmäinen piti esitelmää metsäpaloista ja kipinöistä ja savuavista kotien raunioista. Pitää repiä vielä kalusteet pihalle coupesta, niin voi rennommin mielin paikata lokarin sisäpinnat, niin ei kärähdä plyyssit verhoilusta.
Et tule ikipäivänä lakkaamaan kuulemasta tästä. :oops:
Sehän tässä kyrsii, kun piti nuo kalusteet poistaa, mutta ihan malliksi vain heppasin pellin palaa ja järki ei pelannut, että oltiin "väärällä pinnalla". Olin vain kaivamassa massoja pois mutta jostain syystä piti edetä toisin.
Nyt on 100% hitsauskielto huvialueella. Ei voi toistaiseksi kovasti protestoida, kun sössin ihan kunnolla.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paineilma on hyvä sammutuskeino. Voi harmi kun kävi noin :(
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Jonkun verran tullut yv:tä. Vastailen kaikille kun ehdin.

Autohan on nyt kilvissä ja leimaakin elokuulle, mutta nyt se ei lähde käymään => jokin suli ja purkaa oikoseen akun => akkulaturista possahti sulake ja mese on aivan mykkä.

Nyt tullut jo muutamia kyselyitä osista, eli ei ole mahdotonta, että myisin itsekkin osina. Nyt tällä hetkellä ensisijaisesti koko auto kaupan suoraan pihasta. En osaa sanoa, lähteekö minun toimesta koskaan käymään.

Vasen takakulma kärästi sisältä, penkki ja verhoilut ylös asti. Ei mennyt aivan avo liekkeihin asti mutta esim. takapilarin verhoilu on kuprullaan ja penkin reuna kärähtynyt. Haju on savustuspöntöstä, mutta tuulettelu on auttanut. Myös vesi tehnyt omaa kartastoaan pinnoille, mutta ei niin pahasti, kuin alkuun luulin.

Periaatteessa korjattavissa mutta on vain aika hieman kortilla, vitutus on suunnaton = ei kiinnosta yhtään.

Kaikkii muovit ja puskurit ehjiä, ovet ok kunnossa pl. kuskin s-ikkuna ei toimi, takalasit olivat kunnossa ja toimivat aiemmin (nyt en tiedä), 177tkm ajettu tekniikka, sorvattu vauhtipyörä = ikuinen, alkup tarvike puuratti victor + vaihdekepinnuppi, kahdet 8-reiät, joista toiset hyvät ja toiset vähemmän hyvät, m102 moottori, joka toimi ja kävi ok, 5-vaihdelaatikko, manuaali, perä kunnossa ilman ääniä. Muuten sisustan osat olemassa ja ehjiä, kaikkia muoveja myöten.

Tässä on kesälöma loppusuoralla ja työpaikan vaihtokin tuli samaan syssyyn. Pitää kuitenkin lomailla perheen kanssa ym. IItatähti lohkaisikin eilen illalla, että isä on juntti, joka poltti mersunsa. Ai että kirpaisi!

Palaan asiaan, kun saan vaihtoehdot ja asiani järjestykseen.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tekevälle sattuu, ikävä homma tosiaan ja hyvä ettei isompaa vahinkoa esim jos olisit sisätiloissa hitsannut :!:

Allekirjoituksesi on jotenkin huvittava kyllä pakko myöntää vaikkei naurun asia tämä sattuma olekkaan :) :| Toivottavasti huumoria riittää vielä..
W210 E320cdi
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Auto käy ja kukkuu. Ei ollut mitään ylitsepääsemätöntä. Siirsin sivuun odottamaan lopullista ratkaisua.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Coupe sai uuden kodin ja huomattavasti kauniimman omistajan.

Nastiksen osalta tämä saaga on päättynyt.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
jonttude1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 27.07.2012 18:48
Paikkakunta: Jaala

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja jonttude1 »

Oma coupe-kuume kasvoi niin kovaksi, että auto vaihtoi vielä omistajaa avovaimolta mulle.

Talven ja kevään aikana hitsaukset ulkona (pienimmätkin ruosteet korjattu, löytyikin odotettua enemmän ruostetta) ja kesällä värit kylkiin pressutallissa:D Jossain välissä kuskin ikkunannostin korjattu, molemmat raidetangot, oik. etupyöränlaakeri, apusimpukan korjaussarja, termostaatti ja antenni uusittu.
Talveksi laitoin alle uudet vogtlandin madallusjouset ja conti icecontact2 15" kasireikäsillä. Huonosti tullut kuvattua, pari kuvaa löysin kesältä. Ja photobucket varmaan pilaa nekin :evil:

Kuva

Kuva
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Nyyh! Sinulla on hieno auto. Onnittelut menestyksekkäästä askartelusta.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
jonttude1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 27.07.2012 18:48
Paikkakunta: Jaala

Re: W124 CE 230 rapsuttelua ja harrastusta (TULIPALO)

Viesti Kirjoittaja jonttude1 »

Kiitos. Sai sitä jokusen tunnin värkätäkkin, ja välillä koetteli tuo tallin puute.
Eikä tätä kehdannu talviautoksi laittaa, vaan ostin veljeltä vanhan w203 takaisin :wink:
Vastaa Viestiin