W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Auto on siis E280 vm. 2006 facelift. Muutaman kerran vuodessa laatikko oireilee ja yleensä aina kesäaikaan. Ongelmat ovat seuraavia, ilmeisesti joku iso vaihde jää päälle ja auto kiihtyy hitaasti mutta nostaa vauhdin kuitenkin helposti yli sataan. Sammuttaminen ja käynnistäminen yleensä auttaa tähän vaivaan. Mutta kun sitä on tarpeeksi monta kertaa tehty niin sitten jää ykkönen tai kakkonen päälle pysyvästi ja maksimivauhti liki täysillä kierroksilla on noin 70 km/h. Voisiko olla vaan jossain jotain pientä sähkövikaa vai onko tiedossa iso remontti? Vikakoodeja antaa seuraavia 2231 (transmission control: ETC fault), 0717 (speed signal turbine) ja Rpm sensor 2 is faulty or the sensor supply has open circuit. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. Tietääkö joku hyvää pajaa mihin se Pirkanmaan seudulla kannattaisi viedä. Vänttinen? Onko muita?
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
perus 7 vaihteisen ongelma kuten myös 5 .. kierroslukutunnistinvika .. tähän vaivaan ei taida olla kuin johdinlevy/ohjainlaitepaketin vaihto. ohjainlaitteen joutuu koodaamaan joten osaava käyttäjä tarvitaan mieluiten online yhteydellä
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
No niin nyt on soiteltu marmoritiskiä lukuunottamatta Tampereen alueen pajat läpi huonolla menestyksellä. Joko paja on heinäkuun kiinni tai ongelman kuultuaan nostavat kädet pystyyn. Koska tää vika on enemmän tai vähemmän ollut satunnainen ja kesäaikaan ilmenevä niin voisiko olla joku liitin vika tai vastaava? Ja toki vinkkejä otetaan vastaan kuka asiaa voisi Pirkanmaan seudulla tutkia.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
No niin auto oli starin päässsä.
Seuraavaa tulostetta:
2231-001 Vaihteiston ohjaus EGS ON VIKAA 14
0717 Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä
Mukavan edullinen remontti ilmeisesti tulossa.
Seuraavaa tulostetta:
2231-001 Vaihteiston ohjaus EGS ON VIKAA 14
0717 Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä
Mukavan edullinen remontti ilmeisesti tulossa.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Kurkkasitko että ei ole öljyvikainen pistoke tai EGS? Kysyitkö Suoraman Autokorjaamolta, Jari lienee aika paljon noiden kanssa puljaillut...
Muoks: Venetmäkikin näkyy olevan vain viikon 32 lomalla
Muoks: Venetmäkikin näkyy olevan vain viikon 32 lomalla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
7vaihteisen kohdalla peli on menetetty jos öljy on päässyt EGS(TCU) boxsiin sehän on laatikon sisälläMiHe kirjoitti:Kurkkasitko että ei ole öljyvikainen pistoke tai EGS? Kysyitkö Suoraman Autokorjaamolta, Jari lienee aika paljon noiden kanssa puljaillut...
Muoks: Venetmäkikin näkyy olevan vain viikon 32 lomalla
kiinteästi kiinni johdinlevyssä
ja rakenne on erilainen kuin 5vaihteisen TCU:un
Mökkillä
'
'
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
No niin onkin, ei taas oma ajatus mukana ihan kaikessaFinlandMerceds kirjoitti:
7vaihteisen kohdalla peli on menetetty jos öljy on päässyt EGS(TCU) boxsiin sehän on laatikon sisällä
kiinteästi kiinni johdinlevyssä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Pientä statuspäivitystä. Autossa onkin siis kaksi erillistä vikaa. Ensimmäinen vika on se vaihdelaatikon nopeustunnistin tai vastaava. Vika kuitenkin ilmenee vaihteen lukittautumisena vain kerran kesässä ja aina heinökuussa. Vikaan auttaa vikakoodien resetointi, päätettiin korjaamon kanssa että vielä ei vaihdeta kyseistä osaa, koska vika esiintyy vaan kerran vuodessa.
Toinen vika onkin sitten hapekkaampi eikä liity vaihdelaatikkoon. Eli ajaessa voi yhtäkkiä lähteä autosta tehot ja kierroslukumittari alkaa vispaamaan. Auto kyllä liikkuu yli sataa, mutta kiihtyminen kuin hidastetusta elokuvasta. Tähän vaivaan auttaa auton sammuttaminen ja käynnistäminen uudestaan. Ongelmasta hapekkaamman tekee sen että asiasta ei jää mitään vikakoodia. Ja kyllä starin päässä on ollut. Hyviä ehdotuksia kyseiseen vaivaan otetaan vastaan.
Toinen vika onkin sitten hapekkaampi eikä liity vaihdelaatikkoon. Eli ajaessa voi yhtäkkiä lähteä autosta tehot ja kierroslukumittari alkaa vispaamaan. Auto kyllä liikkuu yli sataa, mutta kiihtyminen kuin hidastetusta elokuvasta. Tähän vaivaan auttaa auton sammuttaminen ja käynnistäminen uudestaan. Ongelmasta hapekkaamman tekee sen että asiasta ei jää mitään vikakoodia. Ja kyllä starin päässä on ollut. Hyviä ehdotuksia kyseiseen vaivaan otetaan vastaan.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
vika löytynee ahdin(+sen servo)-egr akselilta ?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Miten mittari vispaa,nokman kirjoitti:Pientä statuspäivitystä. Autossa onkin siis kaksi erillistä vikaa. Ensimmäinen vika on se vaihdelaatikon nopeustunnistin tai vastaava. Vika kuitenkin ilmenee vaihteen lukittautumisena vain kerran kesässä ja aina heinökuussa. Vikaan auttaa vikakoodien resetointi, päätettiin korjaamon kanssa että vielä ei vaihdeta kyseistä osaa, koska vika esiintyy vaan kerran vuodessa.
Toinen vika onkin sitten hapekkaampi eikä liity vaihdelaatikkoon. Eli ajaessa voi yhtäkkiä lähteä autosta tehot ja kierroslukumittari alkaa vispaamaan. Auto kyllä liikkuu yli sataa, mutta kiihtyminen kuin hidastetusta elokuvasta. Tähän vaivaan auttaa auton sammuttaminen ja käynnistäminen uudestaan. Ongelmasta hapekkaamman tekee sen että asiasta ei jää mitään vikakoodia. Ja kyllä starin päässä on ollut. Hyviä ehdotuksia kyseiseen vaivaan otetaan vastaan.
onkos autolle tehty jotain muuta vaikka viritetty jotenkin, jotain remontia tms
Mökkillä
'
'
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Ei ole tehty mitään erikoista, ei viritetty.
Vikatilassa kierroslukumittari tippuu nanosekunnissa 3000 -> 1000 kun nostaa jalan pois kaasulta. Ja sama toisinpäin. Tehoa ei vaan löydy.
Vikatilassa kierroslukumittari tippuu nanosekunnissa 3000 -> 1000 kun nostaa jalan pois kaasulta. Ja sama toisinpäin. Tehoa ei vaan löydy.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Kierosten taitaa kuuluakin laske jos kaasua vähentää vai onkos se kuin joku valokatkaisin päällä/pois ei mitään väliasnto oli siiten poljin missä asennossa vaannokman kirjoitti:Ei ole tehty mitään erikoista, ei viritetty.
Vikatilassa kierroslukumittari tippuu nanosekunnissa 3000 -> 1000 kun nostaa jalan pois kaasulta. Ja sama toisinpäin. Tehoa ei vaan löydy.
muutenhan vaikutta ihan normaali vika tilata max3000 kierosta/ei tehoa
Vika tilasta jää aina joku suuntaa antava jälki muistiin mikä kyllä näkyy testerillä
vaikka ei varsinaista vikakoodia talentuisi(paitsia jos talentuminen on esetetty ohjelmasta)
Mökkillä
'
'
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Minulla on 280 CDI -06 (w211).
Tulee silloin tällöin samantyyppinen vika, mutta kuvaisin sitä niin, että vaihteiston turbiini alkaa luistamaan joten auto ei tietenkään kiihdy hyvin. Kierroslukumittari toimii oikein, mutta ihan samanlainen tunne kun kytkin luistaa.
Auton sammutus ja käynnistys auttaa. Vika tullut nyt kolme kertaa lyhyen ajan kuluessa.
Star antaa vikakoodit: 0717 "Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä"
Onko kokemusta, missä ko. anturi on ja auttaako sen vaihtaminen?
Tulee silloin tällöin samantyyppinen vika, mutta kuvaisin sitä niin, että vaihteiston turbiini alkaa luistamaan joten auto ei tietenkään kiihdy hyvin. Kierroslukumittari toimii oikein, mutta ihan samanlainen tunne kun kytkin luistaa.
Auton sammutus ja käynnistys auttaa. Vika tullut nyt kolme kertaa lyhyen ajan kuluessa.
Star antaa vikakoodit: 0717 "Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä"
Onko kokemusta, missä ko. anturi on ja auttaako sen vaihtaminen?
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Täsmälleen samat oireet ja vikakoodit oli itsellä, e350 -05 w211. Ko. anturi sijaitsee johdinlevyssä, eli johdinlevyn vaihdolla selviät. Espoon Hort Auto vaihtoi mulle uuden ~kuukausi sitten ja sen jälkeen ei "vikatiloja" ole ilmennyt. Toimii niinkuin sen kuuluukin. Johdinlevy maksoi ~570e+öljyt,suodin+pultit+Työ,staarilla koodaus=1100€tume12 kirjoitti:Minulla on 280 CDI -06 (w211).
Tulee silloin tällöin samantyyppinen vika, mutta kuvaisin sitä niin, että vaihteiston turbiini alkaa luistamaan joten auto ei tietenkään kiihdy hyvin. Kierroslukumittari toimii oikein, mutta ihan samanlainen tunne kun kytkin luistaa.
Auton sammutus ja käynnistys auttaa. Vika tullut nyt kolme kertaa lyhyen ajan kuluessa.
Star antaa vikakoodit: 0717 "Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä"
Onko kokemusta, missä ko. anturi on ja auttaako sen vaihtaminen?
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Kuullostaa hyvältä. Tiedätkö fyysisesti missä kohti ko. levy sijaitsee, onko laatikon sisällä ja mitä Starilla pitää koodata. Ajattelin, että jos vaihtas tuon itse ja koodata.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Joo, tätähän ei kauaa itse vaihda. Mutta, vanhasta levystä pitää ottaa tiedot talteen ja koodata uusi starilla online yhteydellä suoraan mersulle? Viisaammat vastailkoon, että onnistuuko omassa tallissa koodaus?tume12 kirjoitti:Kuullostaa hyvältä. Tiedätkö fyysisesti missä kohti ko. levy sijaitsee, onko laatikon sisällä ja mitä Starilla pitää koodata. Ajattelin, että jos vaihtas tuon itse ja koodata.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Ainakin Starilla online on onnistunut useita kertoja, työpaikalla
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Delon kirjoitti:
Täsmälleen samat oireet ja vikakoodit oli itsellä, e350 -05 w211. Ko. anturi sijaitsee johdinlevyssä, eli johdinlevyn vaihdolla selviät. Espoon Hort Auto vaihtoi mulle uuden ~kuukausi sitten ja sen jälkeen ei "vikatiloja" ole ilmennyt. Toimii niinkuin sen kuuluukin. Johdinlevy maksoi ~570e+öljyt,suodin+pultit+Työ,staarilla koodaus=1100€
Paljonko mahtoi olla kilometrejä takana kuin noinkin pahasti meni rikki?
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
215tkm jotakuinkin. Hort auton asentajan kanssa kun juttelin, niin väittivät vaihtaneensa useitakin johdinlevyjä ko. olevan vian takia. Osassa enenpi, osassa vahemmän kilometrejä.E200kompressor kirjoitti:Delon kirjoitti:
Täsmälleen samat oireet ja vikakoodit oli itsellä, e350 -05 w211. Ko. anturi sijaitsee johdinlevyssä, eli johdinlevyn vaihdolla selviät. Espoon Hort Auto vaihtoi mulle uuden ~kuukausi sitten ja sen jälkeen ei "vikatiloja" ole ilmennyt. Toimii niinkuin sen kuuluukin. Johdinlevy maksoi ~570e+öljyt,suodin+pultit+Työ,staarilla koodaus=1100€
Paljonko mahtoi olla kilometrejä takana kuin noinkin pahasti meni rikki?
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Tuo on yleinen suuntaus, kalleimmissakin kulkuneuvoissa tulee suuria remontteja (=kalliita) vaikkei kilometrejä ole vielä kovinkaan paljoa.Delon kirjoitti: 215tkm jotakuinkin. Hort auton asentajan kanssa kun juttelin, niin väittivät vaihtaneensa useitakin johdinlevyjä ko. olevan vian takia. Osassa enenpi, osassa vahemmän kilometrejä.
Meillä on juniorin saksalainen sportti-henkinen pikkuauto joka maksoi pientä laittoa vaativana 350€ ja on nyt ollut ajossa vajaat 20 000km.
Ainoa korjaus on ollut jumittava takalevyn liukutappi, joka puhdistuksen/voitelun jälkeen tuli kuntoon. Plus uudet Brembo-takajarrupalat (27,90€ asennussarjan kanssa).
Siksi faceliftin W211 hankinta on jäänyt enenevässä määrin taka-alalle vaikka onkin kaikkein kaunein E-sarjalainen minun mielestäni.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
tume12 kirjoitti:Kuullostaa hyvältä. Tiedätkö fyysisesti missä kohti ko. levy sijaitsee, onko laatikon sisällä ja mitä Starilla pitää koodata. Ajattelin, että jos vaihtas tuon itse ja koodata.
Tämä putiikki korjauttaa vanhan johdinlevyn ja laittaa takaisin. Hintaa kertyy about 800€, AutoGear Oy Jokioinen http://www.autogear.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-----
Täällä voit itse korjauttaa levyn. Tulee takaisin muutamassa päivässä. Pikarahdit sisältyy hintaan molempiin suuntiin. Palvelu toimii hyvin.
Koska vanha levy korjataan, ohjelmointia ei tarvita. Levyn korjaus työlle saa takuun.
http://www.softelectronic.com/prodCat/repair-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-------
Levy on vaihdelaatikon pohjalla, heti öljypohjan sisällä. Muutamalla ruuvilla kiinni. Liitin pitää irroittaa oikealta sivusta. Liittimen runko on johdin levyssä kiinni, tulee levyn mukana alas. Saattaa olla hiukan tiukka, kun siinä on O-rengas tiiviste. Magneettiventiilin kannattaa merkitä ja laittaa samoille paikoille takasin.
Ei ole vaikea vaihtaa, mutta öljynvaihto vaatii erikoisen öljynvaihto laitteen, koska se tehdään pohjapropusta. Öljyn pinnan tasot pitää tarkistaa kylmänä ja vielä laatikko lämmitettynä uudestaan.
Öljyä menee n. 8L MB laatuista, saa mm. Motonetista a. 15€/L (Febi)
Tiiviste ja suodatin yhteensä n. 30€, KL varaosa myy.
YouTube löytyy ohjetta
http://youtu.be/d1bhxeCp0b4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/lzBW8qjpYxc" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Tuohan kuullostaa mielenkiintoiselta. Voiskohan tuonne itse lähettää sen kortin korjattavaksi?
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
tume12 kirjoitti:Tuohan kuullostaa mielenkiintoiselta. Voiskohan tuonne itse lähettää sen kortin korjattavaksi?
Tästä lähtee:
http://www.softelectronic.com/info/FAQ-22.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyhyt selostus autosta, mallista, viosta, oireista, vikakoodit. On varmaan mukavampi korjata, kun tietää mahdollisimman hyvin, mikä on vikana. Myös korjaustakuu on varmaan helpompi käsitellä.
Sähköpostilla englanniksi homma hoituu. Vastaus tulee nopeasti ja ohje pakkaamisesta, sekä rahtikirja, jolla tavara haetaan ovelta.
Palautus on ihan parissa päivässä.
Maksuun on monta keinoa. Turvallisin on varmaan luottokortti ja PayPal.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Ei ole heti öljypohjan sisällä vaan hydrauliikkayksikön päällä, yksikössä kiinni. Hydrauliikkaksikkö on öljypohjasta seuraavana.simosami kirjoitti:Levy on vaihdelaatikon pohjalla, heti öljypohjan sisällä. Muutamalla ruuvilla kiinni.
No, näkyyhän tuo linkin videolla.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Pystyykö vanhasta johdinlevystä siirtää tiedot uuteen johdinlevyyn ilman tota online staaria... staari löytyy kylllä itteltä
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
W245 7-vaihteinen atm pykii, eli täsmälleen sama ongelma kuin Nokmanilla (av), loota ei vaihda ylöspäin vaan nyykähtää hyppimään 2000rpm kieppeille, ja pykimään, max nopeus n.80km/h, alaspäin vaihtaa ok. Uudelleenkäynnistys poistaa ongelman hetkeksi.
Vika ilmenee erityisesti lämpimällä säällä, olen ajanut 10tkm virheetöntä talviajoa, mutta kun säät lämpeni niin vika alkoi ja +20 helteellä on lähes koko ajan. Tosin kesäaamun viileässä toimii noin 10-20km matkan moitteettomasti…
Star: ”vaihteiston kierroslukutunnistin”
Bosch: "vaiheiston toisiopyöräsarjan nopeus" + "välityssuhde" + P0794 tuntematon vika..
lootan öv+suodatin, done, ei auttanut vaivaan
Naisen Logiikka: laatikko ei ole rikki koska manuaalisesti vaihtaa ja toimii normaalisti.
En suostu viemään sikavedätyshintaiseen merkkihuoltoon, vika täytyy saada korjattua jossain muualla, missä?
nim.merk .nainen mersun ratissa, toisen, ja tällä menolla viimeisen kerran
Vika ilmenee erityisesti lämpimällä säällä, olen ajanut 10tkm virheetöntä talviajoa, mutta kun säät lämpeni niin vika alkoi ja +20 helteellä on lähes koko ajan. Tosin kesäaamun viileässä toimii noin 10-20km matkan moitteettomasti…
Star: ”vaihteiston kierroslukutunnistin”
Bosch: "vaiheiston toisiopyöräsarjan nopeus" + "välityssuhde" + P0794 tuntematon vika..
lootan öv+suodatin, done, ei auttanut vaivaan
Naisen Logiikka: laatikko ei ole rikki koska manuaalisesti vaihtaa ja toimii normaalisti.
En suostu viemään sikavedätyshintaiseen merkkihuoltoon, vika täytyy saada korjattua jossain muualla, missä?
nim.merk .nainen mersun ratissa, toisen, ja tällä menolla viimeisen kerran
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Tonnin reissu tiedossa halvimmillaankin töineen , auttaa kun kerrot paikkakunnnan niin tietää minne neuvoa huoltoon.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Kanta-Häme tai Itä-Uusimaa, kiitos paljon!
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Hämeessä ainakin, ja korjauttaa johdinlevyn, ei tarvitse uutta. Säästää online Veho ohjelmoinnin.
Hintamielikuvana on minulla, että olisi alle 1000€ luokassa. Kysymällä se selviää
https://www.autogear.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintamielikuvana on minulla, että olisi alle 1000€ luokassa. Kysymällä se selviää
https://www.autogear.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti
Online ohjelmointiin ei tarvitse Vehoa, virallinen Star riittää. Ohjelmointihan ei ole kallis toimenpide mutta toki uusi johdinlevy jonkun satasen kalliimmaksi tulee kuin tunnistimen vaihto vanhaan.
Meillä on tehty molemmilla tavoilla, uusi johdinlevy maksaa aika lailla tonnin ja siihen työt + öljyt + tiivisteet + pultit päälle.
Jos vaihtaa vain kierroslukutunnistimet homma on paljon halvempi, ja luonnollisesti epävarmempi lopputulos. Korjauttaminen EI siis onnistu aina vaikka missä korjautat, eikä korjattu johdinlevy välttämättä ole pitkäikäinen.
Meillä on tehty molemmilla tavoilla, uusi johdinlevy maksaa aika lailla tonnin ja siihen työt + öljyt + tiivisteet + pultit päälle.
Jos vaihtaa vain kierroslukutunnistimet homma on paljon halvempi, ja luonnollisesti epävarmempi lopputulos. Korjauttaminen EI siis onnistu aina vaikka missä korjautat, eikä korjattu johdinlevy välttämättä ole pitkäikäinen.
oulaistenliikenne.fi