Rixa kirjoitti:Kysymyksiä tuohon C 30 virittelyyn liittyen. Topicci lueskeltu läpi mutta varmaan osa asioista muuttunutkin tässä vuosien varrella.
Onko iloa vakion katin tyhjentämisestä? Kokonaan suora downpipe kyllä auttaisi asiaa mutta jää tekemättä ainakin toistaiseksi.
Tarkotus käyttää ahdin kompressorisiiven vaihdossa ja myöhemmin nostaa ruiskupaineet sekä ohjelmoida.
Onko jotain muuta järkevää mitä vakioahtimelle voi tehdä samalla?
Suuttimia ei ainakaan tällä erää ole tarkoitus päivitellä isompiin. Onko vakiosuuttimien kärkien vaihdosta mitään iloa?
Noilla edellämainituilla varmaan pääsee sinne 300hp paikkeille...
Vakio putki ja katti virtaa tosi hyvin. Jos isontaa ahdinta niin ottaisin kyllä katin samalla tyhjäksi. Rosteriputki vain sisälle niin siinä on suora downpipe.
Meillä kävi turbo Pro Turbolla Lappeenrannassa. Varattiin oikein aika etukäteen. Silti saivat menemään 11vkoa huollossa. Joka kysely kerralla oli just menossa turbo työn alle. Ei ainakaan tässä kohtaa vuotta mitään tuonne, jos on tarkoitus kesällä ajaa, eikä kiroilla. Tehoista en tiedä, kun hajosi kansi ennen kuin saimme säädettyä, remontti jatkuu....
Ei taida olla kärkien vaihdolla juuri apua. Vakiot on jo todella isot. Karjalainen rakentaa myös koko rungon uudestaan ja kärjet on aivan tolkuttoman isot.
Edit: 300hv:n tuntumaan pääsee kyllä ohjelmoinnilla kun vain auto on täysin ehjä. Nämä on jo niin vanhoja, että esim turbosta voi olla jo se viimeinen terä hukassa.
Meillä 297hv:ta vaati ruiskutus paineen nostamisen ohjelmoinnin lisäksi. Lukua tai ohjelmaa ei hierottu yhtään kun siinä kohtaa oli selvä, että turbo lähtee remonttiin.
P.S ei ole siis kannen pultteja vieläkään mersulla.