W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia?
W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia?
'04 E500:ssa ilmennyt seuraavanlaisia ominaisuuksia.
Pari kertaa kun olen painanut rouvan jäljiltä omat penkin säädöt (minulla muistipaikka 1 ja rouvalla 2) ja sitten pysäköinyt auton hetkeksi niin seuraavan kerran käynnistäessä onkin säätänyt suoraan rouvan asetukset ilman että olen koskenut mihinkään. Avainkohtaiset asetukset ei ole käytössä ja käytämme molemmat samaa avainta. Tänä aamuna taas ei säätänyt penkkiä kohdalleen vaan jäi easy access -asentoon vai mikä se nyt on nimeltään. Virransäästöstä ei ilmoittanut, silloinhan tekee tuon kyllä.
Distronic tipahtelee päältä vähän väliä, external interference. Oletan että johtuu vastaantulevien etäisyystutkista, ainakin aina vastaan on tullut joku tuoreempi, premiumimpi tai rekampi ajoneuvo. Jos vastaantulijoita ei ole niin pysyy päällä maailman tappiin.
Mistähän johtuvat mokomat?
Pari kertaa kun olen painanut rouvan jäljiltä omat penkin säädöt (minulla muistipaikka 1 ja rouvalla 2) ja sitten pysäköinyt auton hetkeksi niin seuraavan kerran käynnistäessä onkin säätänyt suoraan rouvan asetukset ilman että olen koskenut mihinkään. Avainkohtaiset asetukset ei ole käytössä ja käytämme molemmat samaa avainta. Tänä aamuna taas ei säätänyt penkkiä kohdalleen vaan jäi easy access -asentoon vai mikä se nyt on nimeltään. Virransäästöstä ei ilmoittanut, silloinhan tekee tuon kyllä.
Distronic tipahtelee päältä vähän väliä, external interference. Oletan että johtuu vastaantulevien etäisyystutkista, ainakin aina vastaan on tullut joku tuoreempi, premiumimpi tai rekampi ajoneuvo. Jos vastaantulijoita ei ole niin pysyy päällä maailman tappiin.
Mistähän johtuvat mokomat?
Re: W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia
External interference tarkoittaa nimenomaan ulkoista häiriötekijää. Monesti auttaa myös tutkan putsaaminen.
E350CDI&A180CDI
Re: W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia
Joo kerran se teki tuota vaikka ei ollut vastaantulevaa liikennettäkään ja puhdistus poisti sen ominaisuuden, mutta edelleen vastaantulijat sekoittaa.
Re: W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia
Tällä viikolla taas keksi tehdä silleen, että aamulla lähtiessä painoin 1-napista omat säädöt ja ajelin töihin. Töistä kauppaan. Kaupan pihalla auton käynnistäessäni sääteli pyytämättä ja yllätyksenä rouvan asetukset
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia
external malfunction on ilmoitus anturin aistivan sähkömagneettista säteilyä. Suurinpiirtein taisi näin olla käännös ja tulee vastaantulevista autoista. Ominaisuus, ei puhdistus tai muukaan siihen tepsi.
Onko sinulla keyless go käytössä?
Onko sinulla keyless go käytössä?
Re: W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia
Penkki ei ole nyt hetkeen sekoillut *kopkop*, mutta tuo distronic tuollaisenaan on melko käyttökelvoton kapistus. Jonossa ajaessa pysyy kyllä päällä, mutta välillä "hukkaa" edellä ajavan ja meinaa ajaa perään kunnes viime hetkellä taas liinat kiinni (no pari kertaa ei ole rohkeus riittänyt odottaa että huomaako se sen edellä menevän vaan on pitänyt itse puuttua peliin). Jos edellä menevä ei mene tasaista nopeutta, niin Distronic vain vahvistaa pumppausliikettä, eli kiihdyttää ja löysää liian myöhään. Jarrua käyttää varmaan 4*sen mitä jos ajan "manuaalisesti". Juuri palasin 4300 km roadtripiltä, jossa käytin 90% rajoitinta, joka on kyllä kätevä - kunhan muistaa ottaa pois ennen ohitusta...
Eikös tuon Distronicin voi ohjelmoida normi vakkariksi? Voisi teetättää kun seuraavan kerran vie pajalle.
Eikös tuon Distronicin voi ohjelmoida normi vakkariksi? Voisi teetättää kun seuraavan kerran vie pajalle.
Re: W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia
Ainakin Distronic+:n pystyy starilla "kalibroimaan". (Mulla auttoi ihan helvetisti W212 koppasessa.) Löytyyköhän ekalle versiolle samaa mahdollisuutta...?Pertti K kirjoitti:Penkki ei ole nyt hetkeen sekoillut *kopkop*, mutta tuo distronic tuollaisenaan on melko käyttökelvoton kapistus. Jonossa ajaessa pysyy kyllä päällä, mutta välillä "hukkaa" edellä ajavan ja meinaa ajaa perään kunnes viime hetkellä taas liinat kiinni (no pari kertaa ei ole rohkeus riittänyt odottaa että huomaako se sen edellä menevän vaan on pitänyt itse puuttua peliin). Jos edellä menevä ei mene tasaista nopeutta, niin Distronic vain vahvistaa pumppausliikettä, eli kiihdyttää ja löysää liian myöhään. Jarrua käyttää varmaan 4*sen mitä jos ajan "manuaalisesti". Juuri palasin 4300 km roadtripiltä, jossa käytin 90% rajoitinta, joka on kyllä kätevä - kunhan muistaa ottaa pois ennen ohitusta...
Eikös tuon Distronicin voi ohjelmoida normi vakkariksi? Voisi teetättää kun seuraavan kerran vie pajalle.
E350CDI&A180CDI
Re: W211 penkin säätö ja distronic, vikoja vai ominaisuuksia
Jaa tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitääpä selvitellä, tai jos jollain on tietoa, niin kiitollisena otetaan vastaan!