S124 E320 1993 ensiautona (Päivitys huoltopäiväkirjaan)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

S124 E320 1993 ensiautona (Päivitys huoltopäiväkirjaan)

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

Terve kaikille!

Olen seurannut foorumia jo jonkin aikaa, mutta nyt kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. 27.5.2018 ostin ensimmäisen autoni, 1993 vuosimallin S124 E320 farmarin. Koneena on siis M104.992 ja vaihteistona 4-lovinen automaatti. Auto on (tietääkseni) vakiokuntoinen, lukuunottamatta 18'' Monoblockeja ja eteen tehtyä kierroksen laikkamadallusta. Takaa tasonsäätö on säädetty alemmas. Kilometrejä ostohetkellä noin 261700, nyt jo reilusti yli 266000.

Olen ollut kiinnostunut W140-sarjan mersuista jo vuosikausia, sittemmin kiinnostus laajeni myös W124-mallisarjaan sen hyvän maineen ja kohtuullisempien käyttökustannusten seurauksena. Hienokuntoisen 600-ässän metsästys laajeni W124/S124 E320 hauksi, ja nopeasti löytyikin sillä hetkellä ainoa Nettiautossa Suomen puolella myynnissä oleva S124 E320. Viime hetkellä hintaerimielisyyksien vuoksi peruttu 600 SEL-kauppa vaihtuikin edellä mainitun farkun koeajoksi ja päädyinkin tekemään kaupat.

Auto on minulle ensimmäinen, sillä pääkaupunkiseudulla asuvana opiskelijana auton käyttötarve on ollut pientä. Kiinnostus on ollut lapsuudesta asti suuri, mutta ostoa on ollut vaikea perustella taloudellisesti. Sain kuitenkin kesätyöpaikan toiselta paikkakunnalta, ja huomasin tarvitsevani auton työmatkaa varten. Päätin siis kerralla hankkia kiinnostavan kärryn!

Tämän kirjoituksen tarkoituksena on kertoa kokemuksistani ensiautoni kanssa. Taustaksi voitaneen sanoa, että varsinainen rasvanäppi en ole, eikä työkalurepertuaari ole suuri eikä omia työtiloja ole. Tulevaisuudessa tilanne voi muuttua, mutta toistaiseksi hyödynnän huoltopalveluja aktiivisesti. Toivon, että tämä ''blogi'' voi olla hyödyllinen jollekin vastaavaa autoa harkitsevalle. Toivon myös saavani hyödyllisiä (tai miksei hyödyttömiäkin) neuvoja kaikkeen autonomistukseen liittyvässä.

Varusteista löytyy ainakin sähköinen lukkoperä, sähkölasit edessä, kattoluukku, musta nahkasisusta, kaksialueilmastointi, burlwood-puusomisteet, irrotettava vetokoukku sekä lohkolämmitin. Talvirenkaat ovat alkuperäisvanteilla olevat kitkat.

Tehdyt toimenpiteet toistaiseksi:
- 31.5.2018 (262046 km)
- Vaihdettu öljy + suodatin, vaihteiston huuhtelu + öljy, peräöljy, jarruneste, jäähdytysneste ja paisuntasäiliön vaihto (vanha oli lohjennut ja paikattu)
- Hinta yhteensä 840,00e

- 1.6.2018
- Kiveniskemä korjattu tuulilasista, 40,00e

- 18.6.2018 (263989 km)
- Aamulla ajon aikana jäähdytysputki halkesi sylinterikannen takaa (tulipellin läpi sisäkennolle menevä) 10 cm matkalta, uusi putki 50e, töineen ja nesteineen yhteensä 200,00e
- Ilmaisella sijaisautolla 800 km
- Viitteitä jäähdytysnesteen pienestä vuodosta vesipumpun tiivisteestä sekä kostea kohta jäähdytyskennossa
- Korjaus valmis ja auto ajossa 29.6.2018
- Paisuntasäiliön korkki vaihdettu varotoimenpiteenä (1,2 bar, 10,00e)

- 30.7.2018 (267108 km)
- Viskokytkin vaihdettu
- Ilmastointi täyttöhuollettu (jäljellä oli 772g/1000g ainetta, ei vuotoepäilyä)
- Hinta 293,00e (visko 160e, työt 84e, huolto 49e)

- 29.8.2018 (269382 km)
- Vaihdettu öljypohjan tiiviste, öljyt ja suodatin
- Ohitettu mittariston valon rikkinäinen himmennin, valot toimivat jälleen konsolissa ja mittaristossa.
- Hinta 578,63e (työt 372e)



Ratkaisemattomat viat/ominaisuudet:

- Ilmastointi sihisee vaimeasti, välillä usein, joskus pitkiäkin taukoja. Toimii hyvin ja puhaltaa kylmää. Ominaisuus? Sihinää ei kuulu, kun ilmastointi ei ole käytössä. Täytetty, ääni jatkuu.
- Kuljettajan penkin manuaalinen säätö toimii voimaa käyttämällä, ajoasento on kuitenkin mukava, joten tämä ei vielä vaadi toimenpiteitä.
- Kierrokset humppaavat D-asennossa liikennevaloissa seistessä, vika esiintyy satunnaisesti kylmällä tai kuumalla moottorilla. Nyt helteiden aikana ei ole vaivannut.
- Takaluukussa oikeanpuoleisen rekisterikilven valon vieressä maali kupruilee.
- Miksi jäähdytysletku hajosi?

Kommentteja, korjauksia, neuvoja, ehdotuksia, pyyntöjä ja sen sellaista saa esittää vapaasti!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut DigitalFuelInjection, Ke 29.08.2018 18:48. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Näitä on mukava lukea, kuvia lisää
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Eli olet pk-seudulla asuva opiskelija ja harkitsit ensiautoksi 600 SEL:ää :think: Pakko arvostaa! :clap: Hieno auto tämä S124 ja varsinkin 320.

M104 tyypillinen vuotopaikka on koneen etupäässä ketjukotelon U-muotoisesta kumitiivisteestä. Melkein veikkaisin sitä. Se ei välttämättä ole helppo saada tiiviiksi, olikohan niin että tiiviste piti asentaa täysin kuivana ja varmistaa vielä tiivistemassalla, tähän oli muistaakseni tehtaan ohjeetkin olemassa. Brake cleanerilla paikkoja puhtaaksi ja kattelemaan mistä tihkuu.

Vesipumpun vaiho taitaa olla melko työläs tähänkin moottoriin. Itse vaihdoin 300E-24, eli vanhempaan neliventtiiliin, johon sen pystyy nippa nappa tekemään ilman imusarjan irrotusta. 320 on tietysti erilainen imusarja.

Mulla ilmastointi pihisee myös sisälle, ja teki sitä myös täytön jälkeen. En tiedä mistä se johtuu.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Näissä on ominaisuutena tuo kannentiivisteen vuoto yli 200000km ajetuilla. Ei välttämättä ole muuta haittaa kuin tuo ulospäin tihkuva öljy.

Tarkkaile tilannetta rauhassa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Varmaankin ilmastoinnin ääni on ominaisuus ei vika. Volkkarissa kuuluu sammuttaessa samanlainen ääni kun ilmastointi on päällä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ihan vaan pikakommenttina vielä tuosta ilmastoinnin sihinästä, niin kyllä se ominaisuus tosiaan on. Jos oikein tarkkaan seuraa esim. tasaisella vauhdilla ajaessa, sopivissa olosuhteissa tuntee kompressorin kytkeytymisen pienenä nykäisynä kulussa ja hetki sen jälkeen kuuluu sihinää. Eli kompressori käynnistyy :arrow: kylmäaineet lähtevät liikkeelle :arrow: kun ne pääsevät lämmityslaitteen sisällä olevalle höyrystimelle asti, niin kylmäaineen purkautuessa höyrystimeen kuuluu sihinää. Sen sihinän määrä ja äänen voimakkuus varmaan jonkin verran vaihtelevat sen mukaan, ovatko kylmäaineet vähissä vai kuinka, mutta enemmän tai vähemmän se ainakin itselle tutuissa satakaksnelosissa on kuulunut sekä ennen että jälkeen ilmastointihuollon (paitsi silloin kerran, kun systeemi oli vuotanut tyhjäksi asti).

Niin vielä, hienon näköinen auto sulla. Näitä on kiinnostava seurata. :thumbup:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

Kiitos kaikille vastauksista! Kuvia tulee lisää pian.

600 SEL on tosiaan joskus saatava. Kahta W140 600 ja yhtä C140 600 koeajoin, kaksi oli susia, viimeisin vaati laittoa, mutta oli melko hyvä.
Sairaus lähti tästä videosta: https://www.youtube.com/watch?v=xg_4jYrF35s&" onclick="window.open(this.href);return false;
Pelkkä starttimoottorin ääni saa jo hymyn huulille, häijympää saa hakea. Ensiautona olis ollut melko pähkähullu valinta, mutta vähintäänkin erilainen ratkaisu...

Kannatti selvästi kertoa auton oireista, kiva kuulla, jos ilmastoinnin kuuluukin elämöidä hieman. Katsotaan vaikuttaako huolto mitenkään äänen esiintymiseen. Öljyvuotoa täytyy tarkastella, toivottavasti ei ainakaan pahene! Näin vielä ihan OK. Tarinan mukaan kannentiiviste olisi vaihdettu edellistä omistajaa edeltävän omistajan toimesta (edellisellä auto oli alle vuoden, vaimo ei suostunut sillä ajamaan). Kone kuulostaa kyllä hienolta (sillä sellaisen halusinkin), katsotaan miten äänimaailma muuttuu viskon vaihduttua ja löytyykö ylimääräisiä ääniä. Korikin vaikuttaa hyvältä, pohjasta myös ikäisekseen erittäin hyvä. Takaluukun ruosteenalku pitäisi ratkaista jotenkin, taitaa olla hintava teettää.
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Hienoa, että kaikki nuoret opiskelijat eivät ole vihertäviä fillarikommareita ! Hieno autovalinta osoittaa oikeaa asennetta ja toivotaan, että se kuussatkukin sieltä vielä löytyy :thumbup:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Tutunkuuloinen tarina! Itsellä tosin auton hankinta tapahtui vasta pari vuotta opiskelujen jälkeen ja todellisen autonomistustarpeen puuttuessa hyppäsin järkiauton yli ja hommasin suoraan järjettömän eli SL:n :) Ja 600-kuume vei sitten lopulta vuosien jälkeen voiton...

Omassa SL320:ssa, jossa siis jotakuinkin sama M104, etupäästä tihkui öljyä. Yritin itse paikata ketjujopan vuotoa pariinkin kertaan, kunnes nöyrryin ja vein pajalle jossa sanottiin, että paikka kyllä piti mutta syynä on kansipahvi joka tihkuu öljyä läpi. Kuten tässäkin ketjussa on jo todettu, se ei ole mikään välitön syy huoleen. Itseä kuitenkin ärsytti sen verran, että pitihän se kansiremppa teettää.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervetuloa foorumille! Uskon, että töihin lähtö ja sieltä palaaminen on nyt mielekästä, kun on mieleinen värkki alla. Itsekin muistan palkkatöiden ajalta, miten oli mukava taittaa työmatka mieleisillä autoilla.

E-facelift on tunnettu ruosteherkkyydestään. Ota kaikki pienetkin ruosteenalut heti kiinni! Etenkin kun liikut alueella, jossa suolataan kai paljon. Sihinä on ominaisuus. Istuimen säätöön auttaa irroitus ja mekanismin puhdistus jos lukituksen välitanko ei ole ratkennut. Miten paljon kierrokset heijaavat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

tahtoomersun kirjoitti:Hienoa, että kaikki nuoret opiskelijat eivät ole vihertäviä fillarikommareita ! Hieno autovalinta osoittaa oikeaa asennetta ja toivotaan, että se kuussatkukin sieltä vielä löytyy :thumbup:
Juu kerranhan tässä vaan eletään, ja voi luontoäitiä helliä muullakin tavoin...
juusmo kirjoitti:Tutunkuuloinen tarina! Itsellä tosin auton hankinta tapahtui vasta pari vuotta opiskelujen jälkeen ja todellisen autonomistustarpeen puuttuessa hyppäsin järkiauton yli ja hommasin suoraan järjettömän eli SL:n :) Ja 600-kuume vei sitten lopulta vuosien jälkeen voiton...

Omassa SL320:ssa, jossa siis jotakuinkin sama M104, etupäästä tihkui öljyä. Yritin itse paikata ketjujopan vuotoa pariinkin kertaan, kunnes nöyrryin ja vein pajalle jossa sanottiin, että paikka kyllä piti mutta syynä on kansipahvi joka tihkuu öljyä läpi. Kuten tässäkin ketjussa on jo todettu, se ei ole mikään välitön syy huoleen. Itseä kuitenkin ärsytti sen verran, että pitihän se kansiremppa teettää.
Oho, oikea menininki juusmolla! Yhtä SL600 kerkesin myös tiedustella, mutta koeajo jäi tekemättä, talvi kun oli. Jos sitä valmistumisen jälkeen se 600 tai jotain... lähinnä pelotti lyhyellä varotusajalla autoa hankkiessa, että keittää kun tarve olis. Toisaalta nythän kävi juuri niin, ja hinauksella ja sijaisautolla siitäkin selvis...
Lisämotivaatiota vuodon setvimiseen, kaipa sen kansirempankin teettäis jos sillä korjaantuis. Paljonkohan mahtais tässä kustantaa?
Timo L. kirjoitti:Tervetuloa foorumille! Uskon, että töihin lähtö ja sieltä palaaminen on nyt mielekästä, kun on mieleinen värkki alla. Itsekin muistan palkkatöiden ajalta, miten oli mukava taittaa työmatka mieleisillä autoilla.

E-facelift on tunnettu ruosteherkkyydestään. Ota kaikki pienetkin ruosteenalut heti kiinni! Etenkin kun liikut alueella, jossa suolataan kai paljon. Sihinä on ominaisuus. Istuimen säätöön auttaa irroitus ja mekanismin puhdistus jos lukituksen välitanko ei ole ratkennut. Miten paljon kierrokset heijaavat?
Kiitos!! Joo, kyllä on aina mukavaa mennä tai lähteä... varsinkin välillä kimppakyydillä kulkiessa osaa aina arvostaa kärryä kun on oma ajovuoro! Kiitos, kuinka nopeasti on heti? :D Tarkoituksena olis teettää ehkä elokuun lopussa... sijoitus on nimittäin myös omien vehkeiden ja tilojen taikominen + opettelu, näkyvälle paikalle kun korjaus kuitenkin osin tulee. Kierrokset heijaa välillä 500-1000, yleensä vähemmän, mutta jos heijaukseen ei puutu, se pahenee. Lopetan heijauksen aina antamalla höyhenellä kaasua, jolloin kierrokset kyllä tottelevat kaasun asentoa täydellisesti.

Onnistuin muuten ajamaan tänään ensimmäistä kertaa kameraan. Mittari-60 50-alueella, pusikon takana valkonen paku passissa. Toivottavasti mittarivirhe pelastaa ja säästyy pikavoitolta!
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

On kyllä hieno kyyti ja nostan hattua suuresti on harvassa jotka enää viitsii vanhoja autoja.. harmi. Mutta oli asiaakin, laitatin, omaan tosin 3l m104 kansirempan juur noilla km, tosin useempi vuos takaperin. Mulla oireili vähemmän ulospäin tuota öljyvuotoa, mutta paisuntasäiliössä alkoi kellua öljyä.
Ajattelin ettei se nii vaarallista noin päin ole, koska moottori öljy pysyi puhtaana. Taisin rullailla koko kesän niin että jäähdytys järj. oli öljyä(en suosittele) ja syksyllä vähän ryntäytettyä moottoria kannentiiviste vuosi pakosarjoille niin paljon , et olin varma jostain suuremmasta viasta. Ajelin auton vielä tallille ja kaikki toimi jäätävää savua lukuun ottamatta ok. Tuosta episodista ei ilmeisesti jäänyt pysyviä harmeja. Mittarissa nyt päälle 300tkm ja öljy vuotoja on enää ulospäin, tosin niidenkin vuotojen syytä voi kattella vaa peilii:-) Löysään jäänyt kampiakselin hihnapyörä, yms. Harjoitus tekee toisista mestareita.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

juha.liuksiala kirjoitti:On kyllä hieno kyyti ja nostan hattua suuresti on harvassa jotka enää viitsii vanhoja autoja.. harmi. Mutta oli asiaakin, laitatin, omaan tosin 3l m104 kansirempan juur noilla km, tosin useempi vuos takaperin. Mulla oireili vähemmän ulospäin tuota öljyvuotoa, mutta paisuntasäiliössä alkoi kellua öljyä.
Ajattelin ettei se nii vaarallista noin päin ole, koska moottori öljy pysyi puhtaana. Taisin rullailla koko kesän niin että jäähdytys järj. oli öljyä(en suosittele) ja syksyllä vähän ryntäytettyä moottoria kannentiiviste vuosi pakosarjoille niin paljon , et olin varma jostain suuremmasta viasta. Ajelin auton vielä tallille ja kaikki toimi jäätävää savua lukuun ottamatta ok. Tuosta episodista ei ilmeisesti jäänyt pysyviä harmeja. Mittarissa nyt päälle 300tkm ja öljy vuotoja on enää ulospäin, tosin niidenkin vuotojen syytä voi kattella vaa peilii:-) Löysään jäänyt kampiakselin hihnapyörä, yms. Harjoitus tekee toisista mestareita.
Kiitos! Aikamoista... ostaessa jäähdytysneste oli ruskeeta, mutta tais olla ruosteen värjäämää. Nyt on kyllä pysyny ihan kirkkaan punasena, ei siellä ainakaan ööliä taida olla... vai kestäiskö kamalan kauan huomata värieroa? Kenties kennossa ruostetta?

Itellä jännitti, että kuinka kävi kun putki halkes, en kuitenkaan ihan heti huomannu, mitään pilviä tai mekkaloita ei juuri kuulunut. Nopeutta tarkistaessa huomasin jäähdytysnesteen varotusvalon, joten katoinpa sitten lämmöt... ne näytti siinä vaiheessa 110 C :shock: ehkä kilsan himmailin kun olin lähellä kohdetta ja mummoa kyyditsemässä, sitten parkkiin. Tais muutaman asteen tossa ehtiä nousta. On sillä nyt kuitenkin 2500 km ajettu tonkin jälkeen.
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ei se tuomosesta lämmön noususta pahvi pitäis mennä. Ajelet menemään ja tarkkailet nesteen ja öljyn pysymistä oikean värisenä ja tasoissa.

Ai niin, auto on hieno ja minun mielestä yksi hienoimmista Mersun korimalleista.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja juusmo »

DigitalFuelInjection kirjoitti: Lisämotivaatiota vuodon setvimiseen, kaipa sen kansirempankin teettäis jos sillä korjaantuis. Paljonkohan mahtais tässä kustantaa?
Ei tosiaan kannata suotta hötkyillä jos ei ole kovin paha OCD. Itse teetin Tallinnassa Hort Autolla ja hommasin osat itse (myös mm. vesipumppu hoidettiin samalla, vaikkei vuotanut). Tein kaksi reissua Tallinnaan kun sattui lomamatka väliin. Kokonaishinta matkakuluineen mutta omaa aikaa huomioimatta karvan verran alle pari tonnia. En usko että Helsingissä olisi päässyt alle 3000 euron. Itselleni tuo ajanmenetys ei ollut niin paha juttu, koska pystyin tekemään etätöitä laivamatkat ja muut väliajat. Runoilin tästä jotain tarinaa tuonne Hyvät huollot -palstan puolelle, jos kiinnostaa tarkemmin. Sulla kun on tuo farkku, niin voit tietysti ottaa vielä enemmän rahallista hyötyä irti matkailusta etelään ;)

Tuo 110 astettahan ei ole vielä edes punaisella joten tuskin se siitä ehti hirveästi siipeensä ottaa.
DigitalFuelInjection kirjoitti: Oho, oikea menininki juusmolla! Yhtä SL600 kerkesin myös tiedustella, mutta koeajo jäi tekemättä, talvi kun oli. Jos sitä valmistumisen jälkeen se 600 tai jotain... lähinnä pelotti lyhyellä varotusajalla autoa hankkiessa, että keittää kun tarve olis. Toisaalta nythän kävi juuri niin, ja hinauksella ja sijaisautolla siitäkin selvis...
No juu. Rahalla ratkeaa :) R129 SL:n tapauksesssa 600-tarjonta Suomessa on todella vähäistä, viimevuotisen(?) foorumipostauksen mukaan niitä taisi olla luokkaa 35-40 rekisterissä. Ja hinnat alkavat maailmalla kivuta jo. S:ää on varmaan tehty sen verran enemmän, että sieltä pommien seasta löytyy helmiäkin helpommin - mutta ehkei Suomesta kovin helposti kuitenkaan?
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

joop79 kirjoitti:Ei se tuomosesta lämmön noususta pahvi pitäis mennä. Ajelet menemään ja tarkkailet nesteen ja öljyn pysymistä oikean värisenä ja tasoissa.

Ai niin, auto on hieno ja minun mielestä yksi hienoimmista Mersun korimalleista.
Hyvä, näin teen! Itse halusin aluksi sedanin, mutta tykästyin kyllä nopeasti tähän. Tavaratilasta on ollu myös hyötyä, kun penkit kaatamalla mahtuu yhtä sun toista. Väristä pidän myös kovasti!
juusmo kirjoitti:
DigitalFuelInjection kirjoitti: Lisämotivaatiota vuodon setvimiseen, kaipa sen kansirempankin teettäis jos sillä korjaantuis. Paljonkohan mahtais tässä kustantaa?
Ei tosiaan kannata suotta hötkyillä jos ei ole kovin paha OCD. Itse teetin Tallinnassa Hort Autolla ja hommasin osat itse (myös mm. vesipumppu hoidettiin samalla, vaikkei vuotanut). Tein kaksi reissua Tallinnaan kun sattui lomamatka väliin. Kokonaishinta matkakuluineen mutta omaa aikaa huomioimatta karvan verran alle pari tonnia. En usko että Helsingissä olisi päässyt alle 3000 euron. Itselleni tuo ajanmenetys ei ollut niin paha juttu, koska pystyin tekemään etätöitä laivamatkat ja muut väliajat. Runoilin tästä jotain tarinaa tuonne Hyvät huollot -palstan puolelle, jos kiinnostaa tarkemmin. Sulla kun on tuo farkku, niin voit tietysti ottaa vielä enemmän rahallista hyötyä irti matkailusta etelään ;)

Tuo 110 astettahan ei ole vielä edes punaisella joten tuskin se siitä ehti hirveästi siipeensä ottaa.
DigitalFuelInjection kirjoitti: Oho, oikea menininki juusmolla! Yhtä SL600 kerkesin myös tiedustella, mutta koeajo jäi tekemättä, talvi kun oli. Jos sitä valmistumisen jälkeen se 600 tai jotain... lähinnä pelotti lyhyellä varotusajalla autoa hankkiessa, että keittää kun tarve olis. Toisaalta nythän kävi juuri niin, ja hinauksella ja sijaisautolla siitäkin selvis...
No juu. Rahalla ratkeaa :) R129 SL:n tapauksesssa 600-tarjonta Suomessa on todella vähäistä, viimevuotisen(?) foorumipostauksen mukaan niitä taisi olla luokkaa 35-40 rekisterissä. Ja hinnat alkavat maailmalla kivuta jo. S:ää on varmaan tehty sen verran enemmän, että sieltä pommien seasta löytyy helmiäkin helpommin - mutta ehkei Suomesta kovin helposti kuitenkaan?
No ei ollut ilmasta! Jonkinlaista OCD löytyy, mutta annan kyllä vanhalle autolle asioita anteeksi. Tietysti jos auto on tullutkin jäädäkseen, niin sitten! Nesteitä kyytiin kyllä mahtuis...

Joo kyllä noita 600-ässiä yleensä semmonen kymmenkunta on myytävänä. Yksi helmi löytyi, mutta 18000e hintapyyntö oli aika kova. Se tuntu myös liian hyvältä... harvinaisempi tummanvihreä väri, vaalea nahkasisusta, viimesen vuoden malli, uudet aftermarket katalysaattorit. Pätkä-ässä se kyllä oli, mutta toisaalta harvinaisempi ja 10 kiloa kevyempi :D

Eräs 600 SEC on ollut jo pitkään myynnissä, hinta oli aluksi 22000e. Tiedustelin sitten autosta ja kysyin vähän, että millä näin korkea hinta on perusteltu. Vastausta ei tullut, mutta hinta muuttui parin päivän päästä 32000e ja on edelleen... :wtf:
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Hieno auto :thumbup: , ulkoisesti lähes kopio omasta. On nättiä kyytiä kunnossa ollessaan. Kuvista ei ainakaan näytä korroosio iskeneen.. Tyylikäs tuo sisusta myös. Sanokaas joku viisaampi mikä tuon puusomisteen malli/nimi oli?
Tuliko auto muuten keskisuomesta sulle?
Merseedespents
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

vk00 kirjoitti:Hieno auto :thumbup: , ulkoisesti lähes kopio omasta. On nättiä kyytiä kunnossa ollessaan. Kuvista ei ainakaan näytä korroosio iskeneen.. Tyylikäs tuo sisusta myös. Sanokaas joku viisaampi mikä tuon puusomisteen malli/nimi oli?
Tuliko auto muuten keskisuomesta sulle?
Kiitos! Vähäistä on ruoste toistaiseksi. Eikö ole burlwood puusomiste? Ei tullut keski-Suomesta.
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Wurzelnuss eli pähkinäpuu oikealla kielellä :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hauptmann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 20.09.2016 17:54
Paikkakunta: Tuusula

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja Hauptmann »

Onnittelut hienosta valinnasta!

Omistan samanlaisen S124 Facelift Sportlinen. Auto on vähitellen ylennyt käyttöauton roolista harrasteeksi.

Vesiä ja öljyä kannattaa tosiaan tarkkailla, M104 herkkä paikka toi kansipahvi. Moottorin johtosarja hapertuu aiheuttaen vaikka mitä häiriöitä.Käytä sytytystulppien kansi auki, näet onko johtosarja uusittu. Läppärunko myös yksi vikakohde, varsinkin jos ASR. Johdot hapertuu sieltäkin.
Vesipumppu on aika painajainen jos joudut uusimaan. Imusarjaa eitarvii irrottaa, ahdasta kyllä on.
Tällasia ajatuksia näin ensalkuun. : )
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

Hauptmann kirjoitti:Onnittelut hienosta valinnasta!

Omistan samanlaisen S124 Facelift Sportlinen. Auto on vähitellen ylennyt käyttöauton roolista harrasteeksi.

Vesiä ja öljyä kannattaa tosiaan tarkkailla, M104 herkkä paikka toi kansipahvi. Moottorin johtosarja hapertuu aiheuttaen vaikka mitä häiriöitä.Käytä sytytystulppien kansi auki, näet onko johtosarja uusittu. Läppärunko myös yksi vikakohde, varsinkin jos ASR. Johdot hapertuu sieltäkin.
Vesipumppu on aika painajainen jos joudut uusimaan. Imusarjaa eitarvii irrottaa, ahdasta kyllä on.
Tällasia ajatuksia näin ensalkuun. : )
Minkänäkönen/värinen ja paljon ajettu sulla? :P

Kiitos! Tarkkaillaan. Johtosarjakin kuulemma vaihdettu, mutta voishan senkin tsekata. ASR ei oole. Kaipa se pumppu joskus eteen tulee ;D
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
Hauptmann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 20.09.2016 17:54
Paikkakunta: Tuusula

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja Hauptmann »

DigitalFuelInjection kirjoitti:
Hauptmann kirjoitti:Onnittelut hienosta valinnasta!

Omistan samanlaisen S124 Facelift Sportlinen. Auto on vähitellen ylennyt käyttöauton roolista harrasteeksi.

Vesiä ja öljyä kannattaa tosiaan tarkkailla, M104 herkkä paikka toi kansipahvi. Moottorin johtosarja hapertuu aiheuttaen vaikka mitä häiriöitä.Käytä sytytystulppien kansi auki, näet onko johtosarja uusittu. Läppärunko myös yksi vikakohde, varsinkin jos ASR. Johdot hapertuu sieltäkin.
Vesipumppu on aika painajainen jos joudut uusimaan. Imusarjaa eitarvii irrottaa, ahdasta kyllä on.
Tällasia ajatuksia näin ensalkuun. : )
Minkänäkönen/värinen ja paljon ajettu sulla? :P

Kiitos! Tarkkaillaan. Johtosarjakin kuulemma vaihdettu, mutta voishan senkin tsekata. ASR ei oole. Kaipa se pumppu joskus eteen tulee ;D

Väri on 199 Blauschwarz, helmat 7700 harmaa. Sulla vissiin sama kombinaatio? Rullattu jo 364000km. Kivasti varusteita. Nahkapenkit sähköllä ja muistilla, kattoluukku, AC, 2xairbag, tempomat ym. Autoa läpikäydessä löytyi alkuperäinen "builtsheet". Siitä selviää kaikki varusteet mitä ruksattu uutena.
Onhan nää hieman haastavia ylläpitää, mut vastapainoksi tarjoaa nautittavaa kyytiä kun kaikki on kunnossa. :)

Built sheet ja kuva likaisesta autosta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

Hauptmann kirjoitti:
DigitalFuelInjection kirjoitti:
Hauptmann kirjoitti:Onnittelut hienosta valinnasta!

Omistan samanlaisen S124 Facelift Sportlinen. Auto on vähitellen ylennyt käyttöauton roolista harrasteeksi.

Vesiä ja öljyä kannattaa tosiaan tarkkailla, M104 herkkä paikka toi kansipahvi. Moottorin johtosarja hapertuu aiheuttaen vaikka mitä häiriöitä.Käytä sytytystulppien kansi auki, näet onko johtosarja uusittu. Läppärunko myös yksi vikakohde, varsinkin jos ASR. Johdot hapertuu sieltäkin.
Vesipumppu on aika painajainen jos joudut uusimaan. Imusarjaa eitarvii irrottaa, ahdasta kyllä on.
Tällasia ajatuksia näin ensalkuun. : )
Minkänäkönen/värinen ja paljon ajettu sulla? :P

Kiitos! Tarkkaillaan. Johtosarjakin kuulemma vaihdettu, mutta voishan senkin tsekata. ASR ei oole. Kaipa se pumppu joskus eteen tulee ;D

Väri on 199 Blauschwarz, helmat 7700 harmaa. Sulla vissiin sama kombinaatio? Rullattu jo 364000km. Kivasti varusteita. Nahkapenkit sähköllä ja muistilla, kattoluukku, AC, 2xairbag, tempomat ym. Autoa läpikäydessä löytyi alkuperäinen "builtsheet". Siitä selviää kaikki varusteet mitä ruksattu uutena.
Onhan nää hieman haastavia ylläpitää, mut vastapainoksi tarjoaa nautittavaa kyytiä kun kaikki on kunnossa. :)

Built sheet ja kuva likaisesta autosta
Onpa hieno! Joo saman värinen taitaapi olla. Hyvin on kilsoja! Mulla tuli 267 tkm täyteen. Nyt viskonvaihdossa, alla Peugeot 106 1.1... :D
Hyvät on kilkkeet. Airpägit löytyy multakin, sähköjakkarat vois olla kivat, mutta toisaalta taas yks rikottava varuste :D
Vakkari myös puuttuu ja ois hyvä! Toisaalta eipähän ala ratissa väsyttään.

Hyvä löytö toi sheetti!
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
Hauptmann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 20.09.2016 17:54
Paikkakunta: Tuusula

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja Hauptmann »

DigitalFuelInjection kirjoitti:
Hauptmann kirjoitti:
DigitalFuelInjection kirjoitti:
Hauptmann kirjoitti:Onnittelut hienosta valinnasta!

Omistan samanlaisen S124 Facelift Sportlinen. Auto on vähitellen ylennyt käyttöauton roolista harrasteeksi.

Vesiä ja öljyä kannattaa tosiaan tarkkailla, M104 herkkä paikka toi kansipahvi. Moottorin johtosarja hapertuu aiheuttaen vaikka mitä häiriöitä.Käytä sytytystulppien kansi auki, näet onko johtosarja uusittu. Läppärunko myös yksi vikakohde, varsinkin jos ASR. Johdot hapertuu sieltäkin.
Vesipumppu on aika painajainen jos joudut uusimaan. Imusarjaa eitarvii irrottaa, ahdasta kyllä on.
Tällasia ajatuksia näin ensalkuun. : )
Minkänäkönen/värinen ja paljon ajettu sulla? :P

Kiitos! Tarkkaillaan. Johtosarjakin kuulemma vaihdettu, mutta voishan senkin tsekata. ASR ei oole. Kaipa se pumppu joskus eteen tulee ;D

Väri on 199 Blauschwarz, helmat 7700 harmaa. Sulla vissiin sama kombinaatio? Rullattu jo 364000km. Kivasti varusteita. Nahkapenkit sähköllä ja muistilla, kattoluukku, AC, 2xairbag, tempomat ym. Autoa läpikäydessä löytyi alkuperäinen "builtsheet". Siitä selviää kaikki varusteet mitä ruksattu uutena.
Onhan nää hieman haastavia ylläpitää, mut vastapainoksi tarjoaa nautittavaa kyytiä kun kaikki on kunnossa. :)

Built sheet ja kuva likaisesta autosta
Onpa hieno! Joo saman värinen taitaapi olla. Hyvin on kilsoja! Mulla tuli 267 tkm täyteen. Nyt viskonvaihdossa, alla Peugeot 106 1.1... :D
Hyvät on kilkkeet. Airpägit löytyy multakin, sähköjakkarat vois olla kivat, mutta toisaalta taas yks rikottava varuste :D
Vakkari myös puuttuu ja ois hyvä! Toisaalta eipähän ala ratissa väsyttään.

Hyvä löytö toi sheetti!
Kiitos, yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa :D Pientä käytön jälkeä alkaa 25 vuotiaassa olemaan, mut ei se ihan huonoksi ole päässyt. Pari kukkaa pitää ottaa loksunkaarista kiinni. Ens talvena aattelin irrottaa puskurit ja helmamuovit, näkee mitä se on syöny.

Sun auto näyttää kyllä hyvältä.:-)
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona (lisäkuvia)

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

Hauptmann kirjoitti:
DigitalFuelInjection kirjoitti:
Hauptmann kirjoitti:
DigitalFuelInjection kirjoitti:
Hauptmann kirjoitti:Onnittelut hienosta valinnasta!

Omistan samanlaisen S124 Facelift Sportlinen. Auto on vähitellen ylennyt käyttöauton roolista harrasteeksi.

Vesiä ja öljyä kannattaa tosiaan tarkkailla, M104 herkkä paikka toi kansipahvi. Moottorin johtosarja hapertuu aiheuttaen vaikka mitä häiriöitä.Käytä sytytystulppien kansi auki, näet onko johtosarja uusittu. Läppärunko myös yksi vikakohde, varsinkin jos ASR. Johdot hapertuu sieltäkin.
Vesipumppu on aika painajainen jos joudut uusimaan. Imusarjaa eitarvii irrottaa, ahdasta kyllä on.
Tällasia ajatuksia näin ensalkuun. : )
Minkänäkönen/värinen ja paljon ajettu sulla? :P

Kiitos! Tarkkaillaan. Johtosarjakin kuulemma vaihdettu, mutta voishan senkin tsekata. ASR ei oole. Kaipa se pumppu joskus eteen tulee ;D

Väri on 199 Blauschwarz, helmat 7700 harmaa. Sulla vissiin sama kombinaatio? Rullattu jo 364000km. Kivasti varusteita. Nahkapenkit sähköllä ja muistilla, kattoluukku, AC, 2xairbag, tempomat ym. Autoa läpikäydessä löytyi alkuperäinen "builtsheet". Siitä selviää kaikki varusteet mitä ruksattu uutena.
Onhan nää hieman haastavia ylläpitää, mut vastapainoksi tarjoaa nautittavaa kyytiä kun kaikki on kunnossa. :)

Built sheet ja kuva likaisesta autosta
Onpa hieno! Joo saman värinen taitaapi olla. Hyvin on kilsoja! Mulla tuli 267 tkm täyteen. Nyt viskonvaihdossa, alla Peugeot 106 1.1... :D
Hyvät on kilkkeet. Airpägit löytyy multakin, sähköjakkarat vois olla kivat, mutta toisaalta taas yks rikottava varuste :D
Vakkari myös puuttuu ja ois hyvä! Toisaalta eipähän ala ratissa väsyttään.

Hyvä löytö toi sheetti!
Kiitos, yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa :D Pientä käytön jälkeä alkaa 25 vuotiaassa olemaan, mut ei se ihan huonoksi ole päässyt. Pari kukkaa pitää ottaa loksunkaarista kiinni. Ens talvena aattelin irrottaa puskurit ja helmamuovit, näkee mitä se on syöny.

Sun auto näyttää kyllä hyvältä.:-)
Hahaa :D toivottavasti ei oo paha ylläri ja saat mukavasti kiinni...

Kiitti, vielä ihan nättinä! En määkään tiedä mitä helmamuovien alla on...
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E320 1993 ensiautona (Päivitys huoltopäiväkirjaan)

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Kattele helmasta tunkin luukkujen reijistä miltä näyttää, omassa ainakin näkee heti että hitsattavaa löytyy nostokohtien ympäryksistä, tyypillinen paikka lähes jokaisessa 124 koppasessa..
Merseedespents
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona (Päivitys huoltopäiväkirjaan)

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

vk00 kirjoitti:Kattele helmasta tunkin luukkujen reijistä miltä näyttää, omassa ainakin näkee heti että hitsattavaa löytyy nostokohtien ympäryksistä, tyypillinen paikka lähes jokaisessa 124 koppasessa..
Täytyypä tsekata, kiitos!

Näin yleisesti, auto on muuten tarpeeton n. 20.8. alkaen, joten jos auto kiinnostaa niin kaupasta voidaan keskustella. Pidän kyllä laitoksesta ja se palvelee hyvin, mutta olisi kiva saada autolle aktiivisempi käyttäjä. Minulla se olisi ajossa ehkä kerran viikossa elokuun lopusta alkaen. Tietysti jos rahaa olisi loputtomasti, sille kyllä löytyisi tallipaikka :D
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S124 E320 1993 ensiautona (Tarpeeton n. 20.8 alkaen)

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ajat tuonne TimoL kauppaamaan säilytykseen talveksi ja sovit että käyttelee omiensa kanssa talvella tätäkin :D

Mie ainakin pyrkisin pitämään itsellä jos on hyvä yksilö löytynyt. Aika pahoja alkavat olla nykyään nämäkin. Kohtahan tuo menee museoon sullakin.

Mulla on kokemusta hyvän myynnistä ja se on ottanut hieman luonnonpäälle jälkikäteen. Vaikka sai ok rahatkin. Jouduin hankkimaan kuitenkin vastaavan :wink:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona (Tarpeeton n. 20.8 alkaen)

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

joop79 kirjoitti:Ajat tuonne TimoL kauppaamaan säilytykseen talveksi ja sovit että käyttelee omiensa kanssa talvella tätäkin :D

Mie ainakin pyrkisin pitämään itsellä jos on hyvä yksilö löytynyt. Aika pahoja alkavat olla nykyään nämäkin. Kohtahan tuo menee museoon sullakin.

Mulla on kokemusta hyvän myynnistä ja se on ottanut hieman luonnonpäälle jälkikäteen. Vaikka sai ok rahatkin. Jouduin hankkimaan kuitenkin vastaavan :wink:
Vai sillain? Sehän olis oivaa :D

On tuossa totuuden siementä. Varmaan ikävä tulis aika nopeasti. Toisaalta 600-metsästys vois jatkua ja kaikki rahat säästyisi siihen. Enpä kyllä farkkuauton tarpeessa tiedä montaa parempaa vaihtoehtoa...jos ei lasketa sulttaanille tehtyjä W140-farkkuja 7.3 pannulla 8)
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
DigitalFuelInjection
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 14.10.2017 12:11

Re: S124 E320 1993 ensiautona (Päivitys huoltopäiväkirjaan)

Viesti Kirjoittaja DigitalFuelInjection »

Auto on myyty!
Kamalaa...
W203 C55 AMG '04
Ex S124 E320 '93
Vastaa Viestiin