Mersujenhieromisia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ihan hyvin siihen istui uusi lokari, kait se tarvike on kun ei ainakaan mitään stanssausta löydy.. Eikä tosin ollut vanhassakaan. Lokarin alta ei löytynyt mitään ruoste ylläreitä.

Kuva

Puskuri täytyi irrottaa kanssa, koska pahimmat ruosteet on siinä takalokarista eteenpäin saumassa.
Huomasin tuossa samalla, että kummallakin puolella takakaarissa on muutamat pikku reiät ilmaantunut talven jäljiltä, täytyy nekin pikaisesti ottaa kiinni.

Kuva
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Homma edennyt sen verran että auto saatu maalarilta vihdoin. Jouduin käyttämään toista maalaria kun vakio ukko ei kerennyt. Homma ei ensimmäisellä kerralla ihan putkeen mennyt. Järkyttävät valumat/rajaukset/roskat. Rehti tyyppi kuitenkin lupasi korjata ja loppujen lopuksi homma onnistui hyvin hintaansa nähden. Sävy eroja ei juuri ole jne. Ovet ja muut pinnat kun myllyttää kunnolla niin ei huomaa enään mitään.
Täytyy itse vielä valojen ala listat maalata ja paikkailla kivenhakkaumia pellistä ym pikku kolhuja muualta.
Autosta korjattiin ruosteet pois takaikkunoiden karmeista, perä luukusta, etulokarit molemmat, sekä toisen takakaaren ja puskurin saumasta. Vielä on naarmua ja ja kivenhakkaumaa ym pientä kolhua, mutta siisti se on jo. Yli maalauksen vaatisi jos viimesen päälle haluaisi.
Kuva

Keskikonsolin lokerikko tuli korjattua kun löytyi varaosa Boxi mistä sai osia. Tästä oli tuo etuosa irti liuku paneelista, mutta siihenkin sai näppärästi toisesta otettua muoviosia tuonne alle niin sai ehjättyä.
Kuva
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ostin tästä foorumin kautta bilstein Sprint b8 etu tolpat ja H&r jouset, ovat postissa tulossa. Ensviikolla vaihtaisi alle. Avari maski myös on tulossa. Laitetaan nyt kuvaa vielä kun tulee räpsittyä niitäkin :)
Poistin tuossa aiemmat jotkut tarvike sivuvilkut ja vaihdoin nuo alkup. Ongelmana kuitenkin apparin puolelle sorvattu isompi reikä, ettei orkkis vilkku pysy siinä omillaan. Onko kukaan laittanut mitään järkevän näköisiä vilkkuja mitkä olisi hieman isommat, vai liekkö pysyy jollain 3m teipillä reunoista kiinni..
Kuva

Ilmastointi täytön jälkeen toimi hyvin, mutta maalaus seisonnan jälkeen ei tullut yhtään kylmää. 1-2pvän ajelun jälkeen taas puhaltaa viileetä..nyt on myös ollut ongelmana että lasi huurtuu ulkopuolelta Ilmastointi päällä ja pois päältä vetää sisäpuolen vielä enemmän huuruun. Onko tähän mitään konstia?
Kuva

Kuvassa ulkopuolelta Ilmastointi päällä..
Merseedespents
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Huurtumisen kanssa voi olla ihan ulkoilman kosteus, nyt kun ollut ukkosia ja vettä tullut.
Huomasin itsekin tästä mökillä kun käytiin kaupassa eilen niin samanlainen ilmiö oli, vaikka ei mitään huurtumista ole ollut itsellä.
Raikkarin kunto tietenkin vaikuttaa huurtumiseen.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oletko vaihtanut sisäilmasuodatinta, tai onko se edes paikallaan enää ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Niin huurtui mullakin eilen satalankusta tuulilasi ja ulkopuolelta, kun kerran pyyhkijän pyyhkäisyllä lähti pois :shock:
Sisäpuolen huurtumisongelmaa aiheutti tuo raitisilmasuodatin, se on aika aralla paikalla pyyhkijän alapuolella.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja Nozki »

JanneW124 kirjoitti:...
Sisäpuolen huurtumisongelmaa aiheutti tuo raitisilmasuodatin, se on aika aralla paikalla pyyhkijän alapuolella.
Juu, niin onkin, ja varsinkin näissä E-facelifteissä se tuulilasin alareunan tiivisteratkaisu on niin onneton, että aika hankala on saada vettä pysymään pois suodattimen päältä. Omassani ainakin aika usein auton pesun jälkeen hetken tulee vesihöyryä lasille, kun suuntaa puhalluksen tuulilasille. Siksipä se yleensä aina tuleekin pesun jälkeen laitettua käyntiin ja puhaltamaan siksi aikaa, että siihen lasille ei enää tule höyryä, jolloin filtteri ja kanavat oletettavasti ovat suunnilleen kuivat.


Mutta, ei se ulkopuolelta ole kyllä koskaan huurustunut, kun ilmastointi on päällä. Onko sulla siis puhallus tuulilasille, kun autoa on tarkoitus viilentää? Ite en ole sellaista koskaan kokeillutkaan, kun oikeastaan sen lasin viilentäminen ei ole tavoiteltavaa. Aurinko ja ulkoilma sitä kuitenkin lämmittävät jatkuvasti, jolloin viilennysteho menee niiltä osin hukkaan, jos sen käyttää lasin kylmentämiseen (ja niinpä itse tapaan pitää ilmastointia viilentämässä niin, että joko kaikki ilma tulee kojelaudan ritiläsuuttimista tai sitten melkein kaikki niistä ja ihan vähän jaloille, jos ne tuntuvat viilennystä kaipaavan). Kostealla kelillä vielä jos lasia viilentää selvästi viileämmäksi kuin ulkoilma on, niin varmasti siihen kylmimpään kohtaan tiivistyy ulkopuolelle kosteutta. Vähän kuin talvella kun tulee ulkoa pakkasesta rillit päässä sisälle, niin huurussahan ne ovat saman tien niin kauan, että lämpeävät.

Niin päin olen kyllä joskus käyttänyt, että kun ei-niin-kuumalla sadekelillä on lasi ruvennut sisältä huurustumaan, niin olen pitänyt puhallusta lasille ja laittanut ylimmästä ilmastoinnin nappulasta kuivauksen päälle. Sillä yleensä huurut katoavat todella nopeasti.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Laitoin suodattimen tilaukseen, ei olekaan minun aikana ainakaan ikinä vaihdettu, muistelisin kyllä että edellinen puhui jotain siitä. Tosiaan mulla on varmaan epähuomiossa ollut ylös ja osittain jaloille silloin kun olen halunnut jaloille viileätä. Muuten pidän yleensä ritilä asennolla, täytyypä ensikerran vääntää ritilä/jalka asentoon.

Tänään tuli postissa Bilsteinit ja H&R setti. Kävin samantien ruuvailemassa alle kun tässä lomilla olen. Tuli kyllä mukava ajettava, eron huomaa ihan perus ajossa. Eipä niitä näköjään turhaan ole kehuttu.Aiempi alusta tosiaan oli vakio iskarit ja rälläköidyt jouset.Korkeus pysyi aikalailla samoissa, ehkä pikkasen matalampi mutta järkevän näköinen vielä.
Rälläköidyssä alustassa oli eri vahvuiset etujousetkin joten auto ei ollut vaaterissa poikki suunnassa aiemmin.

Lisää vaan kuvia
Kuva
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Mites tuo tasonsäätö elämä oikein menee.. Aina kun auto on nosturilla ja alas laskettua takakaaret jää juuri renkaan reunan tasolle.. Vähän aikaa ajeltua se nousee hieman ylemmäs kuten vaikka edellisessä kuvassa. Siinä se pysyykin sitten normaalisti, mutta heti kun on kuormaa enemmän ja perän painuessa sehän nostaa itsensä ilmeisesti tuohon kuvien tasolle oikein toimiessaan.Nyt vaan huomasin, kun kyytiläiset olivat lähtenyt ja n. 15min ajo kauppaan, oli perä jäänyt nyt vielä hieman ylemmäs, eli kuinka nopeasti järjestelmän pitäisi laskea takaisin normaalin kuormituksen jälkeen? Auto oli vielä kauppareissulta palatessa takapää normaalia enemmän ylhäällä..
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Jarrusatula tuli vaihdeltua eteen, sen verran oli jumissa. Olisi varmaan saanut putsaamalla ja uusimalla tiivisteet vielä ehjättyäkin, mutta ei ollut nyt mielenkiintoa. Alempi liuku tappi oli kanssa aivan jumissa.

Kuva
Merseedespents
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tasonsäätö on hieman hidas liikkeissään, joskus se tosiaan jättää painetta/perää korkealle. Taitaa olla ominaisuus jota vaikea saada parannettua.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: S124 300tdt -93 Touhuja

Viesti Kirjoittaja unski »

vk00 kirjoitti:eli kuinka nopeasti järjestelmän pitäisi laskea takaisin normaalin kuormituksen jälkeen? Auto oli vielä kauppareissulta palatessa takapää normaalia enemmän ylhäällä..

olen siinä uskossa, että tämäkin järjestelmä toimii kuten kaikki tuollaiset automaattiset, mekaaniset järjestelmät. Eli systeemissä on auton korkeudesta mitattuna muutaman sentin toleranssialue, jonka sisällä systeemi ei muuta tilaansa. Nyt kun auto on ollut lastattuna ja perä nousee kuorman poistuttua liian ylös, niin auto laskeutuu toleranssialueen toiseen laitaan. Sitten kun auton perä on käynyt korkealla esim. perää on nostettu tunkilla ylös ja paineet on järjestelmästä poistuneet, nousee perä taas paineiden palautuessa toleranssialueen toiseen laitaan. Sitten tuurista, tien kunnosta ja ajotavasta riippuen auto on sitten enemmän jommassa kummssa toleranssin laidassa.

Mikäli toleranssialuetta ei olisi, sahaisi perä ylös ja alas koko ajan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Kävin nosturilla ja sain kun sainkin auki vielä säätötangon, vaikka toivottoman ruosteiselta näytti. Säädin pituuden tappiinsa,nyt perä laski hieman tuosta nosturilla alas tullessa, kuormasin reilusti painoa ja kävin lenkin tekemässä,otin painot pois kyydistä ja perä edelleen jää ylemmäksi, mutta kun tanko on säädetty matalemmalle niin ei minusta nouse enään niin kiihdytys auto asentoon. Varmaan olette oikeassa että sen kuuluu olla noin, en vaan koskaan ole huomannut aiemmissa farmareissa samaa.. Liekkö niissä sitten koko tasonsäätö edes toiminut.
Kuva
Merseedespents
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Se on joskus mielenkiintoista ja jopa ärsyttävää sahaamista että löytyy oikea säätö.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Tuo tuntu nyt jäävän oikein mukavasti, vaikka tuossa vielä yhden rengas kuorman kuljetin niin perä ei noussut liikaa enään ylös, vielähän sen näkee kun vaikka kolme aikuista tulee taakse, että kuinka se siitä kohoilee.
Laitoin kyllä tuossa tallilla kaksi lihalaatikollista rautaromua ja yhden rengas sarjan päälle, niin ei se liikoja näyttänyt nousevan lastin purkamisen jälkeen ja tosiaan säätö on nyt ihan maximissa matalimmalla kohdalla. Auto pysyy linjassa kuitenkin, kun edestä on kanssa sopivasti matala.
Täytyy kyllä kehua vielä tota bilstein/H&r yhdistelmää, menee kyllä kaaria raapimatta pätkät missä ennen on maalin saanut kaarista rullalle vaikka keula on matalammalla ja muutenkin kyllä ottaa mutkat hyvin vastaan.
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Hommasin joku aika sitten jonkun alle satkun kiillotus koneen (Rotary).. Tää oli nyt kolmas auto kun tuli tehtyä, varmaan kun hommaan perehtyisi niin sais vielä enemmän naarmut kyytiä, mutta sai ne nytkin ihan hyvin. Hieroin ensin kovemmalla laikalla schollin s3 hieman leikkaavan aineen, sen jälkeen pehmeellä laikalla schollin s40, jonka pitäisi poistaa holoja ja syventää kiiltoa. Laittelen vahan vielä ensviikolla pintaan, 3vkoa maalauksen jälkeen kuulemma hyvä aika odotella ennen pinnoitusta.

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut vk00, To 02.08.2018 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Nojoo, kahta päivää vajaa 3vkoa oli että saisi vahat laitella, joten käytin viimesen lomapäivän vahaukselle. Hieroin käsin poorboyssin blackhole pohjusteen ja päälle fusso 99 Black. Ihan kohtalainen tästä tuli amatöörin tekemäksi. Laitetaan nyt vielä pari kuvaa, kun kukaan ei ole sanonut että tulee liikaa kuvaa :).
Mites muuten, kuuluuko tässä olla alkuperäisesti nuo porkkana vilkut kun monessa E mallissa näkyy olevan vaaleat?


Kuva
Kuva
Kuva
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Kävin hakemassa motonetistä uudet hehkut, siellä kone antoi kahta eri varaosanumeroa näille. Nämä mitkä otin matkaan on 0 250 201 039 ja boschit.. Toiset näytti päällisinpuolin samanlaisilta ja taisi olla 50 tai 55 loppuinen. Osaako joku sanoa käykö tuo 39 loppuinen? Näytti kyllä varaosat24 antavan rekkarilla myös useamman eri numerosarjan.
Merseedespents
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Hienoa jälkeä! Etuvilkut iskee tosiaan silmään. Eteen kuuluu kirkkaat, sivulle porkkanat virallisesti.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Nomutta kylläpä kiiltää komeasti. Mun mielestä noi porkkanavilkut sopii tosi hyvin tohon mustaan väriin vaikka faceliftiin kirkkaat kuuluukin.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kirkkaat vilkut keulalle niin kuin kuuluisi olla. Siisti on!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Yksi uusi kirkas oli tallissa ja toisen kävin hakemassa motonetistä, ei omaan silmään istunut porkkana sivuvilkut enään yhtään, joten laitoin semmoiset tummat, kun sattui löytymään tuosta yhdestä purku autosta.Samaiselta tontilta löytyi useampi varaosa auto ja yhdessä sattui olemaan irroitettava koukku, joka minulta ja varmaan monelta muultakin hukassa. Lekaa sille sai näyttää että irtosi, mutta lähti loppujelopuksi. Mielestäni 15€ ei ollut tuosta paha hinta, kun tuntuu aika kiven alla olevan. :)
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Kirkkaat vilkut ja Avari maski paikallaan, taidan laittaa porkkanat takaisin. Sopi mun mielestä paremmin.

Kuva
Viimeksi muokannut vk00, La 11.08.2018 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja tyko h »

vk00 kirjoitti:Yksi uusi kirkas oli tallissa ja toisen kävin hakemassa motonetistä, ei omaan silmään istunut porkkana sivuvilkut enään yhtään, joten laitoin semmoiset tummat, kun sattui löytymään tuosta yhdestä purku autosta.Samaiselta tontilta löytyi useampi varaosa auto ja yhdessä sattui olemaan irroitettava koukku, joka minulta ja varmaan monelta muultakin hukassa. Lekaa sille sai näyttää että irtosi, mutta lähti loppujelopuksi. Mielestäni 15€ ei ollut tuosta paha hinta, kun tuntuu aika kiven alla olevan. :)
mulla on tuommoinen irroitettava oriksen koukku jos joku tuntee tarvetta..on yhtä puuta mutta eiköhän se irti lähde...

50eskoa ja vantaalla..

sorry topicin lainaus..mutta niin hyv mainostaa..
W903
V126
W203
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja luokyio »

vk00 kirjoitti:Kirkkaat vilkut ja Avari maski paikallaan, taidan laittaa porkkanat takaisin. Sopi mun mielestä paremmin.
Kokeile jenkkivilkkuja jos oranssia tekee mieli, ja vanhan mallin porkkanat ei istu silmään? Vähän houkuttaisi omaan laittaa moiset kun toisessa vilkussa on halkeama...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Niin, kyllä nuo porkkanat mun mielestä sopi. Laitoin kirkkaat kun ne on alkuperäiset, mutta ei mun mielestä niin hyvin sovi. Toisaalta tässä pikkuhiljaa alkanut silmä tottumaan..
Merseedespents
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Porkkanat tuo mustaan kivasti kontrastia laita ne takaisin.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Onkos porukka mitä mieltä, kun takakaarissa on noita kumi tulppia.. Liene jotain poisto reikiä? On hapertunut ympäristö sen verran että joutuu hitsuutella ennen leimaa.. Jos ne vetäisi umpeen kokonaan tai ainakin huomattavasti pienemmän reiän jättäisi?
Merseedespents
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Emmie tiiä, mutta mulla on sellainen käsitys, että niitä reikiä on koripelleissä useimmin siksi, että niiden avulla ne pellit on korin kokoonpanossa kohdistettu hitsausjigiin ja sen jälkeen, kun auto on kasassa, niin niillä ei ole mitään toiminnallista tarkoitusta. Erikseen toki ne reiät, joista tehtaan ruosteenestokylvyn jälkeen pitää saada nesteet valumaan pihalle ja sitten ne reiät, joissa on tyhjennystulppa (jollaisia esim. 124 sedaneissa on tavaratilan pohjassa vararenkaan alla ja tavaratilan sivujen pohjissa sivuverhouspaneelin alla).

Mielestäni ne lokasuojien sisäpuolella olevat reiät ovat tässä vaiheessa tarpeettomat ja ne voi vetää umpeen. Ymmärtääkseni monet ovat niin tehneetkin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: S124 E 300tdt -93 Touhuja/Ehostusta

Viesti Kirjoittaja EVO X »

E-124:ssa etu ja sivuvilkut kuuluu olla kirkkaat, vanhemmissa 124:ssa oranssit. Jos ne vaihtelee suuntaan tai toiseen niin näyttää tyhmältä vakioautossa. Kyllä tuo sun farkkuskin näyttä noilla alkuperäisillä valkoisilla paremmalta, ja vaihda vaan ne sivuvilkutkin kirkkaisiin mitkä sinne kuuluu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin