722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Levy on aivan samalla tapaa irrotettava kaikissa seiskavaihteisissa. Auton valmistenumerolla näkee EPC:stä pystyykö sen vaihtamaan erikseen.
wiimax.fi
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ajatuksissa on ollut hankkia diesel Mersu tällä 7g laatikolla. Paljonhan näiden laatikoiden ongelmista kirjoitellaan. Hakusessa on ollut noin 200tkm ajettu auto. Alkaako olla jo niissä kilometreissä, jos laatikon öljyjä on vaihdettu ajallaan, että rupeaa kuulumaan jo riskiryhmään?
Tähän saakka on ollut noita 5g laatikoita, joissa johdinlevyn, venttiilien ja öljyjen vaihto on aika yksinkertainen toimenpide. 7g laatikoissa nuo operaatiot ovat hieman monimutkaisempia. Lähinnä nuo johdinlevy ongelmat hieman arveluttavat.
5g laatikoita on enää lähinnä pikkukoneisissa ja kiinnostaisi kuitenkin 280/320 cdi koneinen auto. Vai tyytyäkö sitten vaan pikkukoneeseen?
Tähän saakka on ollut noita 5g laatikoita, joissa johdinlevyn, venttiilien ja öljyjen vaihto on aika yksinkertainen toimenpide. 7g laatikoissa nuo operaatiot ovat hieman monimutkaisempia. Lähinnä nuo johdinlevy ongelmat hieman arveluttavat.
5g laatikoita on enää lähinnä pikkukoneisissa ja kiinnostaisi kuitenkin 280/320 cdi koneinen auto. Vai tyytyäkö sitten vaan pikkukoneeseen?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
204 ja 212 koreissa johdinlevy ongelmat ovat paljon harvinaisempia. Ja 7G on muutenkin parempi vaihtamaan. Ehdottomasti 7G
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ajatuksissa on ollut C219.simosami kirjoitti:204 ja 212 koreissa johdinlevy ongelmat ovat paljon harvinaisempia. Ja 7G on muutenkin parempi vaihtamaan. Ehdottomasti 7G
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Viikonloppuna 2006 320 CDI ML:n vaihteisto toimi taas vähän oudosti. Maantiellä kiihdytettäessä sivutielle kääntyneen perästä 100km/h nopeuteen, ei mitenkään "kaikki mitä tehdas ja viripaja takaa", mutta semmoinen reipas. Nopeuden lähestyessä tavoitetta vakkari päälle, eli voimapyyntö oletettavasti pysyi vakiona. Outoa oli, että vaihdelaatikko ei vaihtanut isommalle. Vaihde pysyi päällä ja kierrokset n. 3000 paikkeilla. Tätä jatkui hetken aikaa, kunnes vaihteisto vaihtoi isommalle. Vastaavaa olen aiemminkin havainnut, joskin tuolloin on ollut pyynti enemmälle teholle, eli kaasupoljin syvemmässä.
Onko kukaan kokenut vastaavanlaista? En asiaa kovin suurena ongelmana koe, sen satunnaisuuden takia, mutta oudolta vaikuttaa.
Onko kukaan kokenut vastaavanlaista? En asiaa kovin suurena ongelmana koe, sen satunnaisuuden takia, mutta oudolta vaikuttaa.
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
[quote="DV6"]Viikonloppuna 2006 320 CDI ML:n vaihteisto toimi taas vähän oudosti. Maantiellä kiihdytettäessä sivutielle kääntyneen perästä 100km/h nopeuteen, ei mitenkään "kaikki mitä tehdas ja viripaja takaa", mutta semmoinen reipas. Nopeuden lähestyessä tavoitetta vakkari päälle, eli voimapyyntö oletettavasti pysyi vakiona. Outoa oli, että vaihdelaatikko ei vaihtanut isommalle. Vaihde pysyi päällä ja kierrokset n. 3000 paikkeilla. Tätä jatkui hetken aikaa, kunnes vaihteisto vaihtoi isommalle. Vastaavaa olen aiemminkin havainnut, joskin tuolloin on ollut pyynti enemmälle teholle, eli kaasupoljin syvemmässä.
Onko kukaan kokenut vastaavanlaista? En asiaa kovin suurena ongelmana koe, sen satunnaisuuden takia, mutta oudolta vaikuttaa.[/quote]
Olisikos moottorissa jokin jumi, eli on vikatilassa. Oireet max 3000k, ei vaihda, eikä tehoja?
Onko kukaan kokenut vastaavanlaista? En asiaa kovin suurena ongelmana koe, sen satunnaisuuden takia, mutta oudolta vaikuttaa.[/quote]
Olisikos moottorissa jokin jumi, eli on vikatilassa. Oireet max 3000k, ei vaihda, eikä tehoja?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
E1 oikein tunnu tuollaiselta, kun se ei jumita kierroksia mihinkään. Kierrokset menee tappiin asti jos haluaa...simosami kirjoitti:Olisikos moottorissa jokin jumi, eli on vikatilassa. Oireet max 3000k, ei vaihda, eikä tehoja?DV6 kirjoitti:Viikonloppuna 2006 320 CDI ML:n vaihteisto toimi taas vähän oudosti. Maantiellä kiihdytettäessä sivutielle kääntyneen perästä 100km/h nopeuteen, ei mitenkään "kaikki mitä tehdas ja viripaja takaa", mutta semmoinen reipas. Nopeuden lähestyessä tavoitetta vakkari päälle, eli voimapyyntö oletettavasti pysyi vakiona. Outoa oli, että vaihdelaatikko ei vaihtanut isommalle. Vaihde pysyi päällä ja kierrokset n. 3000 paikkeilla. Tätä jatkui hetken aikaa, kunnes vaihteisto vaihtoi isommalle. Vastaavaa olen aiemminkin havainnut, joskin tuolloin on ollut pyynti enemmälle teholle, eli kaasupoljin syvemmässä.
Onko kukaan kokenut vastaavanlaista? En asiaa kovin suurena ongelmana koe, sen satunnaisuuden takia, mutta oudolta vaikuttaa.
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ensi viikolla menen koeajamaan Saksasta tulleen vm2007 CLS350 CGIn ajettu 100 000km rapiat. Siinä on paperinen huoltokirja mukana ja jopa työmääräykset huolloista. Auto on huollettu merkkikorjaamolla Saksassa mutta jostain syystä laatikkoöljyt on vaidettu vasta 75 000 km kohdalla vaikka suositus on se 60 000 km.
Miten tuon tiptronic laatikon tulisi oikein pelata jotta tiedän että se on kunnossa. Täällä on niin monenlaista juttua tuon laatikon toimivuudesta. Saako se vaihtaminen töksähdellä alavaihteilla kylmänä mutta ei lämpimänä? Mihin pitäisi koeajolla kiinnittää huomiota? Mikä on se kriteeri laatikon osalta jolloin autoa ei kannata ostaa ?
Outo homma tämä Mersun loota kun on noin epävarman oloinen. Itsellä on ollut 38 vuotta melkein vallan automaatteja nytkin on 2 automaattia, Scorpio Kossu ja 300M joissa mokemmissa tuo sähköinen laatikko. Eikä ikinä mitään ongelmia ole ollut ei pakkasessa kylmänä eikä helteillä. Miten Mersu on onnistunut tuollaisen rakentamaan kun tuntuu olevan kaikkea mahdollista laatikossa häikkää?
Miten tuon tiptronic laatikon tulisi oikein pelata jotta tiedän että se on kunnossa. Täällä on niin monenlaista juttua tuon laatikon toimivuudesta. Saako se vaihtaminen töksähdellä alavaihteilla kylmänä mutta ei lämpimänä? Mihin pitäisi koeajolla kiinnittää huomiota? Mikä on se kriteeri laatikon osalta jolloin autoa ei kannata ostaa ?
Outo homma tämä Mersun loota kun on noin epävarman oloinen. Itsellä on ollut 38 vuotta melkein vallan automaatteja nytkin on 2 automaattia, Scorpio Kossu ja 300M joissa mokemmissa tuo sähköinen laatikko. Eikä ikinä mitään ongelmia ole ollut ei pakkasessa kylmänä eikä helteillä. Miten Mersu on onnistunut tuollaisen rakentamaan kun tuntuu olevan kaikkea mahdollista laatikossa häikkää?
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ei siinä ole mitään suurta ongelmaa. Tuonti määrät on ihan eri numeroissa, kuin muiden merkkien. Vain ongelmat tulee tänne kirjoituksiin.
Edes ongelmat ratkaiseet eivät aina muista/ymmärrä kertoa korjaantuneista vioista ja keinoista.
Vastaus kysymykseen: Ei nyi kylmänä tai kuumana.
Edes ongelmat ratkaiseet eivät aina muista/ymmärrä kertoa korjaantuneista vioista ja keinoista.
Vastaus kysymykseen: Ei nyi kylmänä tai kuumana.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ei kuulu nykiä missä tilantessa minkään lämpöisenäjjjarvi kirjoitti:Ensi viikolla menen koeajamaan Saksasta tulleen vm2007 CLS350 CGIn ajettu 100 000km rapiat. Siinä on paperinen huoltokirja mukana ja jopa työmääräykset huolloista. Auto on huollettu merkkikorjaamolla Saksassa mutta jostain syystä laatikkoöljyt on vaidettu vasta 75 000 km kohdalla vaikka suositus on se 60 000 km.
Miten tuon tiptronic laatikon tulisi oikein pelata jotta tiedän että se on kunnossa. Täällä on niin monenlaista juttua tuon laatikon toimivuudesta. Saako se vaihtaminen töksähdellä alavaihteilla kylmänä mutta ei lämpimänä? Mihin pitäisi koeajolla kiinnittää huomiota? Mikä on se kriteeri laatikon osalta jolloin autoa ei kannata ostaa ?
Outo homma tämä Mersun loota kun on noin epävarman oloinen. Itsellä on ollut 38 vuotta melkein vallan automaatteja nytkin on 2 automaattia, Scorpio Kossu ja 300M joissa mokemmissa tuo sähköinen laatikko. Eikä ikinä mitään ongelmia ole ollut ei pakkasessa kylmänä eikä helteillä. Miten Mersu on onnistunut tuollaisen rakentamaan kun tuntuu olevan kaikkea mahdollista laatikossa häikkää?
Mökkillä
'
'
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ei kuulu nykiä täällä kerrotaan mutta silti niin tekee monellakin mm tämän ketjun aloittajalla.Legge kirjoitti:Tuo 1-2 vaihto jää monesti melko huomaamattomaksi, jos ei ihan pintakaasulla lähde liikkeelle. 2-3 vaihto on omassakin heikoin esitys. Tuollainen se on ollut uudesta asti ja samaa olen todennut muissakin ajamissani autoissa. Pintakaasulla ja roisimmalla kiihdytyksellä vaihto on ok, mutta jotain siltä väliltä töksähtää enemmän kuin muut vaihdot.
Mihin siis pitäisi uskoa?
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Niin joku vikahan tuossa on, se vika on ollut uudesta ja ei ole jostain syystä vaaditu korjatavaksi takku aikanajjjarvi kirjoitti:Ei kuulu nykiä täällä kerrotaan mutta silti niin tekee monellakin mm tämän ketjun aloittajalla.Legge kirjoitti:Tuo 1-2 vaihto jää monesti melko huomaamattomaksi, jos ei ihan pintakaasulla lähde liikkeelle. 2-3 vaihto on omassakin heikoin esitys. Tuollainen se on ollut uudesta asti ja samaa olen todennut muissakin ajamissani autoissa. Pintakaasulla ja roisimmalla kiihdytyksellä vaihto on ok, mutta jotain siltä väliltä töksähtää enemmän kuin muut vaihdot.
Mihin siis pitäisi uskoa?
ajanut lukisia käytettyjä missä vaihtamista ei juuri huomaa muusta kuin kierosluku mittarista sam ollut uusissa mitä jokust myös ajanut, ensimäinen mistä teitää jonkun olevan pielessä on se että kaikkien vaihtojan pitää olla samanlaisia
Mökkillä
'
'
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mistä autolla ajessa huomaa että DPF-poltto on päällä?SilverS212 kirjoitti:
Pakkaa sekoittaa vielä se että kun dpf-poltto on päällä vaihdot ovat todella hyviä. Tässäkin kohdassa laatikossa ja koneessa menee varmaan jokin erillainen ohjauskartta päälle.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 169
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ainakin omassa autossani sen huomaa muuttuneista pakoäänistä (kuuluu matala "pörinä"), matkanopeudessa hieman korkeammista kierroksista (esim. 90 vauhdissa pitää vitosta silmässä --> kierrokset n. 2000) sekä pari sataa kierrosta korkeammasta tyhjäkäynnistä. Kyseessä siis 350CDI ja 7G-TronicArmo kirjoitti:Mistä autolla ajessa huomaa että DPF-poltto on päällä?SilverS212 kirjoitti:
Pakkaa sekoittaa vielä se että kun dpf-poltto on päällä vaihdot ovat todella hyviä. Tässäkin kohdassa laatikossa ja koneessa menee varmaan jokin erillainen ohjauskartta päälle.
Star @ Mikkeli
Tähdellistä jos jonkinmoista
Tähdellistä jos jonkinmoista
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mikä tuon laatikon kylmänä nykimisen aiheuttaa tai miten sen voisi korjata?
Useampi ajamani on kylmänä vaihtanut selvästi terävämmin kuin lämpöisenä, olen pitänyt enemmän ominaisuutena.
Nyt kuitenkin olen ajanut isäni vm13 C220CDI:llä, vaihtaa yhtä hienosti kylmänä ja kuumana. Ajettu on 70tkm ja öljyt vaihdettu muutama tuhat sitten.
Omani on lähes vastaava, vm12 E220CDI, ajomäärä lähes identtinen 70tkm ja öljyt vaihdettu myös muutama tuhat km sitten. Tämä E malli vaihtaa kuitenkin kylmänä selvästi huomattavammin, lämpöisenä todella hyvin.
Aikaisemmin en ole oikein uskonut noita puheita vaihtaa yhtä hyvin kylmänä ja kuumana koska täälläistä yksilöä ei ole tullut vastaan.
Edelliset autot olivat GLK220CDI 4matic 2012 noin 150tkm ja C180CDI 2013 noin 180tkm. Nykiminen ei ole ollut missään yksilössä mitenkään häiritsevän pahaa edes mutta tosiaan tämä viimeisin ajamani C vaihtaa joka tilanteessa silkinpehmeästi.
Useampi ajamani on kylmänä vaihtanut selvästi terävämmin kuin lämpöisenä, olen pitänyt enemmän ominaisuutena.
Nyt kuitenkin olen ajanut isäni vm13 C220CDI:llä, vaihtaa yhtä hienosti kylmänä ja kuumana. Ajettu on 70tkm ja öljyt vaihdettu muutama tuhat sitten.
Omani on lähes vastaava, vm12 E220CDI, ajomäärä lähes identtinen 70tkm ja öljyt vaihdettu myös muutama tuhat km sitten. Tämä E malli vaihtaa kuitenkin kylmänä selvästi huomattavammin, lämpöisenä todella hyvin.
Aikaisemmin en ole oikein uskonut noita puheita vaihtaa yhtä hyvin kylmänä ja kuumana koska täälläistä yksilöä ei ole tullut vastaan.
Edelliset autot olivat GLK220CDI 4matic 2012 noin 150tkm ja C180CDI 2013 noin 180tkm. Nykiminen ei ole ollut missään yksilössä mitenkään häiritsevän pahaa edes mutta tosiaan tämä viimeisin ajamani C vaihtaa joka tilanteessa silkinpehmeästi.
230 C 1978
-
- Mersumies
- Viestit: 503
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
se mitä pidät vaihtamisen nykäisynä voi olla vain se lukitus turbiinissa. Kun laitat sen vaihteen päälle esim ykkösen ja hiljalleen kiihdytät kylmänä, niin nykäisy tulee siinä kun se lukitsee, ja vaihde ei vielä vaihtunut. sama kakkosella.
sillä on omat adaptaationsa ja kun sillä on venttiili jolla se lukitsee, niin kylmänä voi esim venttiili vähän olla hidas ja jos se lukitus tulee hetken myöhässä, niin siitä huomattavissa oleva nykäisy.
https://www.youtube.com/watch?v=rb2ix1CVhqs" onclick="window.open(this.href);return false;
taitaa olla tuollaiset adaptaatiohuoltomiehet aika marginaalitapauksia suomessa.?
sillä on omat adaptaationsa ja kun sillä on venttiili jolla se lukitsee, niin kylmänä voi esim venttiili vähän olla hidas ja jos se lukitus tulee hetken myöhässä, niin siitä huomattavissa oleva nykäisy.
https://www.youtube.com/watch?v=rb2ix1CVhqs" onclick="window.open(this.href);return false;
taitaa olla tuollaiset adaptaatiohuoltomiehet aika marginaalitapauksia suomessa.?
W212 E350cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ensin että öljyä on varmasti oikea määrä sen jälkeen vasta kokeilla mita konsteja,Nurmituomas kirjoitti:se mitä pidät vaihtamisen nykäisynä voi olla vain se lukitus turbiinissa. Kun laitat sen vaihteen päälle esim ykkösen ja hiljalleen kiihdytät kylmänä, niin nykäisy tulee siinä kun se lukitsee, ja vaihde ei vielä vaihtunut. sama kakkosella.
sillä on omat adaptaationsa ja kun sillä on venttiili jolla se lukitsee, niin kylmänä voi esim venttiili vähän olla hidas ja jos se lukitus tulee hetken myöhässä, niin siitä huomattavissa oleva nykäisy.
https://www.youtube.com/watch?v=rb2ix1CVhqs" onclick="window.open(this.href);return false;
taitaa olla tuollaiset adaptaatiohuoltomiehet aika marginaalitapauksia suomessa.?
adaptaatiota tehnnyt lukisia miksi tekijät olisi marginalissa?
toisaalta tullut tehtyä paljon muutakin minkä takia ihmiset ajeleleet 1000km päästäkin suomesta ja monen moista reissannut tilattuna muilla mailla mersuihuihin tekemässä ehkäpä sitä on sitten marginalissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
GL:ssä on sellainen ominaisuus, että jättää mielestäni isommalle vaihtamisen tekemättä. Tässä havainnot tilasta:
-kierrokset 1600-2000rpm, kun normaalisti 1200-1400rpm (40-60km/h nopeusrajoitusalueella)
-tapahtuu systemaattisesti noin 15 minuutin ajon jälkeen ja kestää vajaa 5 minuuttia
-reilun kiihdytyksen yli 2000rpm jälkeen vaihtuu isompi vaihde
-ratin vaihdeläpyskällä ei vaihda isommalle, vaikka normaalitilassa tasanopeudella vaihtaa esim. 1400rpm -> 1200rpm
-vaikka pysähtyy liikennevaloihin niin tila jatkuu (auton sammuttamalla ei jatku)
-iCarsoftilla ei löydy vikakoodeja ja seurasin vaihteiston arvoja, niin laskennallinen ja käytössä oleva vaihde (sekä target gear) olivat samoja
-viimeisin DPF-tyhjennyspoltto oli 170km sitten ja tuolla matkalla on tullut näitä tilanteita. En löytänyt iCarsoftilla tietoa mistä näkisi että yritetäänkö tehdä polttoa
Olisiko vinkkiä mitä tälle voisi tehdä? Tai mistä voisi etsiä syytä tälle. Voisin yrittää seurata jotain arvoja iCarsoftilla, jos tietäisi että mitä.
Muuten vaihteisto toimii hienosti.
-kierrokset 1600-2000rpm, kun normaalisti 1200-1400rpm (40-60km/h nopeusrajoitusalueella)
-tapahtuu systemaattisesti noin 15 minuutin ajon jälkeen ja kestää vajaa 5 minuuttia
-reilun kiihdytyksen yli 2000rpm jälkeen vaihtuu isompi vaihde
-ratin vaihdeläpyskällä ei vaihda isommalle, vaikka normaalitilassa tasanopeudella vaihtaa esim. 1400rpm -> 1200rpm
-vaikka pysähtyy liikennevaloihin niin tila jatkuu (auton sammuttamalla ei jatku)
-iCarsoftilla ei löydy vikakoodeja ja seurasin vaihteiston arvoja, niin laskennallinen ja käytössä oleva vaihde (sekä target gear) olivat samoja
-viimeisin DPF-tyhjennyspoltto oli 170km sitten ja tuolla matkalla on tullut näitä tilanteita. En löytänyt iCarsoftilla tietoa mistä näkisi että yritetäänkö tehdä polttoa
Olisiko vinkkiä mitä tälle voisi tehdä? Tai mistä voisi etsiä syytä tälle. Voisin yrittää seurata jotain arvoja iCarsoftilla, jos tietäisi että mitä.
Muuten vaihteisto toimii hienosti.
Esa
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kysymyksenä heitän, kuinka yleisiä ovat küb-venttiliviat 7g loorassa? Nimim. pienehköä vaeltelua kierroksissa.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Terve
Nyt on pakko kysyä neuvoa kun epäilen Vehon yrittävän vedättää.
Ongelma on vuosimallin -16 C180 bensakoneella ja vaihteisto 722.995 nykii ylös ja alas vaihtaessa. Autolla ajettu 83tkm ja Vaihto+ takuuta jäljellä 2kk.
Ollut kolme kertaa takuuhuollossa vian takia ja ei ole saatu nykimistä loppumaan. Eka kerralla huomattiin että oli kampikammion huohotuksen venttiili antanut 21 kpl vikakoodia
sekä nakutukseneston aiheuttama lyhytaikainen vääntömomentin rajoitus 1 kerran. Vaihteistossa ei vikakoodeja. Vaihteiston öljymäärä tarkistettiin ja lisättiin 3dl ATF 134fe öljyä.
Päivitettiin moottorin ja vaihteiston ohjainlaite. Vikakoodit nollattiin ja koeajossa ei huoltomies havainnut nykimistä. No kotimatkalla havaitsin että auto nyki samalla tavalla.
Soitin seuraavana päivänä ja sovittiin että tarkistetaan vikakoodit kuukauden päästä kun vien auton B-huoltoon.
Varasin huollon kuukauden päästä ja sovin että tuon auton edellisenä päivänä että ei tarvitse odotella jäähtymistä öljynmäärän tarkistamiseksi. Kysyin vielä että mikä on vaihteiston
öljynvaihtoväli ja sain sähköpostilla tiedon että 125 tkm, ei tarvitse vaihtaa vielä.
Autoon tehtiin B3 huolto ja noudettaessa kerrottiin että diagnoosi kertoi kampikammion huohotuksen venttiilin aiheuttavan vaihteiston nykimisen. Osaa ei vaihdettu kun osaa ei löytynyt hyllystä.
(iso merkkikorjaamo ?)
Laskin kymmeneen ja kysyin että menikö takuukorjaus sääntökirjan mukaisesti. Tunnustettiin sentään että ei mennyt. Tilattiin aika korjaukseen viikon päästä ja osa löytyy silloin.
Nyt on kampikammion huohotuksen venttiili vaihdettu ja vika on ehkä vieman pienentynyt mutta ei poistunut. Kauanko vaihteiston oppiminen kestää vai voiko tämä vika johtua tuosta kampikammion
venttiilistä. Tuntuu että Veho odottaa että takuu loppuisi ja väsyisin reklamoimaan asiasta.
Hyviä neuvoja otetaan vastaan
Nyt on pakko kysyä neuvoa kun epäilen Vehon yrittävän vedättää.
Ongelma on vuosimallin -16 C180 bensakoneella ja vaihteisto 722.995 nykii ylös ja alas vaihtaessa. Autolla ajettu 83tkm ja Vaihto+ takuuta jäljellä 2kk.
Ollut kolme kertaa takuuhuollossa vian takia ja ei ole saatu nykimistä loppumaan. Eka kerralla huomattiin että oli kampikammion huohotuksen venttiili antanut 21 kpl vikakoodia
sekä nakutukseneston aiheuttama lyhytaikainen vääntömomentin rajoitus 1 kerran. Vaihteistossa ei vikakoodeja. Vaihteiston öljymäärä tarkistettiin ja lisättiin 3dl ATF 134fe öljyä.
Päivitettiin moottorin ja vaihteiston ohjainlaite. Vikakoodit nollattiin ja koeajossa ei huoltomies havainnut nykimistä. No kotimatkalla havaitsin että auto nyki samalla tavalla.
Soitin seuraavana päivänä ja sovittiin että tarkistetaan vikakoodit kuukauden päästä kun vien auton B-huoltoon.
Varasin huollon kuukauden päästä ja sovin että tuon auton edellisenä päivänä että ei tarvitse odotella jäähtymistä öljynmäärän tarkistamiseksi. Kysyin vielä että mikä on vaihteiston
öljynvaihtoväli ja sain sähköpostilla tiedon että 125 tkm, ei tarvitse vaihtaa vielä.
Autoon tehtiin B3 huolto ja noudettaessa kerrottiin että diagnoosi kertoi kampikammion huohotuksen venttiilin aiheuttavan vaihteiston nykimisen. Osaa ei vaihdettu kun osaa ei löytynyt hyllystä.
(iso merkkikorjaamo ?)
Laskin kymmeneen ja kysyin että menikö takuukorjaus sääntökirjan mukaisesti. Tunnustettiin sentään että ei mennyt. Tilattiin aika korjaukseen viikon päästä ja osa löytyy silloin.
Nyt on kampikammion huohotuksen venttiili vaihdettu ja vika on ehkä vieman pienentynyt mutta ei poistunut. Kauanko vaihteiston oppiminen kestää vai voiko tämä vika johtua tuosta kampikammion
venttiilistä. Tuntuu että Veho odottaa että takuu loppuisi ja väsyisin reklamoimaan asiasta.
Hyviä neuvoja otetaan vastaan
S205 C180 TA Premium -16 Oma kulkine
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Nostan taas aiheen keskusteluun
Osaako joku kertoa kauanko tämä laatikko opettelee kuskin ajotapaa?
Toinen kysymys on rattivaihteiden käyttöön liittyvä. Olen kokeillut josko rattikahvoilla vaihteet menisi päälle ilman nykimistä mutta
esim. 2 -> 1 alaspäin vaihtaminen ihan hiljaisessa vauhdissa nykäisee paljon enemmän?
Pitää mennä taas kysymään mitä seuraavaksi tehdään vian korjamiseksi.
Osaako joku kertoa kauanko tämä laatikko opettelee kuskin ajotapaa?
Toinen kysymys on rattivaihteiden käyttöön liittyvä. Olen kokeillut josko rattikahvoilla vaihteet menisi päälle ilman nykimistä mutta
esim. 2 -> 1 alaspäin vaihtaminen ihan hiljaisessa vauhdissa nykäisee paljon enemmän?
Pitää mennä taas kysymään mitä seuraavaksi tehdään vian korjamiseksi.
S205 C180 TA Premium -16 Oma kulkine
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Riippuu jonkin verran tilanteesta, mutta jos on adptoi resetoitu niin kauanKOFC kirjoitti:Nostan taas aiheen keskusteluun
Osaako joku kertoa kauanko tämä laatikko opettelee kuskin ajotapaa?
Toinen kysymys on rattivaihteiden käyttöön liittyvä. Olen kokeillut josko rattikahvoilla vaihteet menisi päälle ilman nykimistä mutta
esim. 2 -> 1 alaspäin vaihtaminen ihan hiljaisessa vauhdissa nykäisee paljon enemmän?
Pitää mennä taas kysymään mitä seuraavaksi tehdään vian korjamiseksi.
Mökkillä
'
'
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Senhän saa adaptoitua staarilla alaspäin vaihtamisen.. miksei ne sitä oo yrittäny tehä? Auton oppii itte noin 1000-2000km aikana jopa saattaa kauemminki mennä. Eli kannattaa ny ensin kysyä, onko ne tehnyt sitä adaptiota sille alaspäin vaihtamiselle.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Vähän samankaltaista ongelmaa kuin aiemmin mainituissa. R320cdi 7-vaihteinen laatikko ei meinaa matka-ajossa vaihtaa isommalle vaan kierrokset nousee n. 200 kierrosta normaalia ylemmäksi. Tämä ilmenee kuitenkin vasta n. 100 km:n matka-ajon jälkeen. Lisäksi välillä intoutuu nostamaan kierrokset itsekseen yli 3000 kierroksen ja saatta hieman humpata. Ja vielä kun kaasun löysää, niin normaalisti laatikko jarruttaa vaihteilla, mutta vikatilan ollessa päällä kierrokset laskee suoraan tyhjäkäyntikierroksiin. Vaihdot ovat yleisesti ottaen melko pehmeitä, vaikka kylmänä tuntuu nykäisyjä alemmilla vaihteilla.
Laatikkoon vaihdettiin alkukesällä momentinmuunnin eli turbiini laatikoihin perehtyneessä korjaamossa. Ennen tätä en vastaavia ongelmia havainnut. Auton vikakoodit luettiin nyt merkkihuollossa ja seuraavaa löytyi:
Ohjainlaite egs2, koodi 2783. Momentinmuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri.
Egs2, koodi 0741. Momentinmuuntimen lukituskytkimen ohjaus ei ole mahdollista.
Merkkihuolto tarkisti vielä öljyn määrän ja värin, eikä niistä löytynyt huomautettavaa.
Autolla on ajettu 300tkm.
Olisiko kenellekään sattunut vastaavaa ja mikä nyt neuvoksi?
Laatikkoon vaihdettiin alkukesällä momentinmuunnin eli turbiini laatikoihin perehtyneessä korjaamossa. Ennen tätä en vastaavia ongelmia havainnut. Auton vikakoodit luettiin nyt merkkihuollossa ja seuraavaa löytyi:
Ohjainlaite egs2, koodi 2783. Momentinmuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri.
Egs2, koodi 0741. Momentinmuuntimen lukituskytkimen ohjaus ei ole mahdollista.
Merkkihuolto tarkisti vielä öljyn määrän ja värin, eikä niistä löytynyt huomautettavaa.
Autolla on ajettu 300tkm.
Olisiko kenellekään sattunut vastaavaa ja mikä nyt neuvoksi?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mikäs vika ja oireet alkujaan oli että turbin vaihdettiin ?rmersu kirjoitti:Vähän samankaltaista ongelmaa kuin aiemmin mainituissa. R320cdi 7-vaihteinen laatikko ei meinaa matka-ajossa vaihtaa isommalle vaan kierrokset nousee n. 200 kierrosta normaalia ylemmäksi. Tämä ilmenee kuitenkin vasta n. 100 km:n matka-ajon jälkeen. Lisäksi välillä intoutuu nostamaan kierrokset itsekseen yli 3000 kierroksen ja saatta hieman humpata. Ja vielä kun kaasun löysää, niin normaalisti laatikko jarruttaa vaihteilla, mutta vikatilan ollessa päällä kierrokset laskee suoraan tyhjäkäyntikierroksiin. Vaihdot ovat yleisesti ottaen melko pehmeitä, vaikka kylmänä tuntuu nykäisyjä alemmilla vaihteilla.
Laatikkoon vaihdettiin alkukesällä momentinmuunnin eli turbiini laatikoihin perehtyneessä korjaamossa. Ennen tätä en vastaavia ongelmia havainnut. Auton vikakoodit luettiin nyt merkkihuollossa ja seuraavaa löytyi:
Ohjainlaite egs2, koodi 2783. Momentinmuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri.
Egs2, koodi 0741. Momentinmuuntimen lukituskytkimen ohjaus ei ole mahdollista.
Merkkihuolto tarkisti vielä öljyn määrän ja värin, eikä niistä löytynyt huomautettavaa.
Autolla on ajettu 300tkm.
Olisiko kenellekään sattunut vastaavaa ja mikä nyt neuvoksi?
Mökkillä
'
'
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Auto ei suostunut liikkumaan enää. Nykäisi pari kertaa ja kulku loppui siihen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tuo siis enen sitä turbin vaihtoa?rmersu kirjoitti:Auto ei suostunut liikkumaan enää. Nykäisi pari kertaa ja kulku loppui siihen.
nyky tilaneteesen, niin väärä/vialinen turbini, vika alkujaankin muualla
vaikapa sen ohjauksessa
Mökkillä
'
'
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kiitos kommentista. Voit hyvinkin olla oikeassa. Ja juu, tuon takia turbiini vaihdettiin. Korjaamon mukaan uudessa turbiinissa ei voi olla vikaa. Korjaamo on automaattivaihteistoihin perehtynyt korjaamo, ainoa täällä merkkihuollon lisäksi. Nyt veikkaavat kyb-venttiliä. Ja pahin skenaario on sitten hydrauliyksikkö.
Vaihdon jälkeen vaihteet toimi ajoittan normaalisti, mutta välillä tuli nykäisyjä. Sittemmin tuli tuo kierrosten nouseminen ja vaihtelu.
Oliko nuo vikakoodit tuttuja? Merkkihuollossa sanoivat nuo kolme mahdollisuutta vialle eli turbiini, kyb, hydrauliyksikkö.
Vaihdon jälkeen vaihteet toimi ajoittan normaalisti, mutta välillä tuli nykäisyjä. Sittemmin tuli tuo kierrosten nouseminen ja vaihtelu.
Oliko nuo vikakoodit tuttuja? Merkkihuollossa sanoivat nuo kolme mahdollisuutta vialle eli turbiini, kyb, hydrauliyksikkö.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5471
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Siis turbin on uusi ei korjatu vaihto osassa tms kunnostetturmersu kirjoitti:Kiitos kommentista. Voit hyvinkin olla oikeassa. Ja juu, tuon takia turbiini vaihdettiin. Korjaamon mukaan uudessa turbiinissa ei voi olla vikaa. Korjaamo on automaattivaihteistoihin perehtynyt korjaamo, ainoa täällä merkkihuollon lisäksi. Nyt veikkaavat kyb-venttiliä. Ja pahin skenaario on sitten hydrauliyksikkö.
Vaihdon jälkeen vaihteet toimi ajoittan normaalisti, mutta välillä tuli nykäisyjä. Sittemmin tuli tuo kierrosten nouseminen ja vaihtelu.
Oliko nuo vikakoodit tuttuja? Merkkihuollossa sanoivat nuo kolme mahdollisuutta vialle eli turbiini, kyb, hydrauliyksikkö.
jopa uusi voi olla vialinen noista muista puhumattakaan
lisäksi voi olla myös väärä osa vahinkoja sattu kaikille,
onneksi turbin lukon solenoindin ja
paljon muutakin saa testattua että ei ihan umpimähkään tarvitse osia vaihdella
sisnääs harmi jos vika on ~100€ osassa ja turbin on vaihdettu turhaan
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2889
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Jos olet viasta reklamoinut takuuaikana, ei liikkeen vastuu pääty kyseisessä viassa takuun päättymiseen.KOFC kirjoitti:Terve
Nyt on pakko kysyä neuvoa kun epäilen Vehon yrittävän vedättää.
Ongelma on vuosimallin -16 C180 bensakoneella ja vaihteisto 722.995 nykii ylös ja alas vaihtaessa. Autolla ajettu 83tkm ja Vaihto+ takuuta jäljellä 2kk.
Ollut kolme kertaa takuuhuollossa vian takia ja ei ole saatu nykimistä loppumaan. Eka kerralla huomattiin että oli kampikammion huohotuksen venttiili antanut 21 kpl vikakoodia
sekä nakutukseneston aiheuttama lyhytaikainen vääntömomentin rajoitus 1 kerran. Vaihteistossa ei vikakoodeja. Vaihteiston öljymäärä tarkistettiin ja lisättiin 3dl ATF 134fe öljyä.
Päivitettiin moottorin ja vaihteiston ohjainlaite. Vikakoodit nollattiin ja koeajossa ei huoltomies havainnut nykimistä. No kotimatkalla havaitsin että auto nyki samalla tavalla.
Soitin seuraavana päivänä ja sovittiin että tarkistetaan vikakoodit kuukauden päästä kun vien auton B-huoltoon.
Varasin huollon kuukauden päästä ja sovin että tuon auton edellisenä päivänä että ei tarvitse odotella jäähtymistä öljynmäärän tarkistamiseksi. Kysyin vielä että mikä on vaihteiston
öljynvaihtoväli ja sain sähköpostilla tiedon että 125 tkm, ei tarvitse vaihtaa vielä.
Autoon tehtiin B3 huolto ja noudettaessa kerrottiin että diagnoosi kertoi kampikammion huohotuksen venttiilin aiheuttavan vaihteiston nykimisen. Osaa ei vaihdettu kun osaa ei löytynyt hyllystä.
(iso merkkikorjaamo ?)
Laskin kymmeneen ja kysyin että menikö takuukorjaus sääntökirjan mukaisesti. Tunnustettiin sentään että ei mennyt. Tilattiin aika korjaukseen viikon päästä ja osa löytyy silloin.
Nyt on kampikammion huohotuksen venttiili vaihdettu ja vika on ehkä vieman pienentynyt mutta ei poistunut. Kauanko vaihteiston oppiminen kestää vai voiko tämä vika johtua tuosta kampikammion
venttiilistä. Tuntuu että Veho odottaa että takuu loppuisi ja väsyisin reklamoimaan asiasta.
Hyviä neuvoja otetaan vastaan
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99