-58 190 pensa

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 09.07.2017 11:27
Paikkakunta: Kurikka
ViestiLähetetty: Pe 14.09.2018 12:38
Ponttooniin laitettu kaikki jarruosat, verhoilut, katosta lattiaan, hitsattu ja maalattu, kone porattu ja männät ym saksasta, kansi tehty, jäähdytin kennotettu, uusi startti saksasta, jajaja,
Eilen käynnistys, starttikehässä matala paikka johon startti ei yletu, vanha startti oli ilmeisesti taunuksesta sovitettu,siis vääränlainen joka oli syönyt kehää mutta näyttti että hampaat ylettyis mutta ei. Senkin vielä sielu kestäis kun saksasta saa uusia kehiä alle 300€ mutta öljy oli harmaata minuutin käynnin jälkeen. Siis halki jostain kansi tai lohko, jäätyny tai jotain, kumpaakaan ei ole ponnistettu, kymppi€ on jo menny... tätä ei enää sydän kestä, eitod...
121,211

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 14.09.2018 18:28
Ei tuo kovin pahalta vielä kuulosta. Vauhtipyörän hammaskehän vaihto ei ole iso homma. Usein riittää hammaskehän kääntäminen toisin päin.

Vesivuoto öljytilaan: jos et laita pakkasnestettä jäähdytysveteen niin pystynet ajelemaan riippuen tietysti kuinka paha vuoto on.

Paikkausaineilla voi kokeilla tilkitä vesivuotoa. Kannattaa lämmityslaitteen kenno ohittaa paikkausaineita käyttäessä.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti
ViestiLähetetty: Pe 14.09.2018 18:49
Tuli mieleen ettei ole mahdollisesti menny vaaranlainen kannentiiviste...

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 09.07.2017 11:27
Paikkakunta: Kurikka
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 08:15
Kiitos kannustuksesta, sitä tarvitaan.. kannentiivistettäkin oon miettinyt, sekin tuli Niemöleriltä. , en ole kantta irrottanut vielä, vanha tiiviste saattaa löytyä jostain romukasasta ehkä.
Moottori seisoi n. 3 viikkoa pelkät vedet sisällä ja veden pinta jäähdyttimessä ei laskenut , kun kone kävi hetken niin pinta oli pudonnut pari senttiä. Tuokin voisi johtua hetkellisestä vesipumpun toiminnasta, kun tässä kaikkea miettii.. Pois laskemani vesi oli puhdasta, jos olisi yhteinen aukko esim kannentiivisteessä niin suurempi öljyn paine sotkisi jäähdytysveden.. tai jos vesi valuu oljypohjaan ilman vastapainetta.. tiedä..

Pensa ei ilmeisimmin tee moottoriöljystä harmaata, oljy ei mielestäni haise pensalta.
Lohkon tai kannen korjaaminen saattaa olla hankalaa, lämpö repii paikkauksen rikki jos halkeaman ylipätään mistään löytää.
121,211
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 08:34
Jos kone oli seissyt vanhat öljyt sisällä kauan ulkotiloissa jossa lämpötila vaihtelee, niin kampikammioon on saattanut kondensoitua vettä joka voi tehdä vanhat öljyt harmaaksi kun kone laitetaan käyntiin.

Jos olisin itse housuissasi niin laittaisin uudet öljyt ja puhtaat vedet sisään ja kävisin ajamassa pieni lenkki. Tutkisin sitten nesteiden mahdollinen sekoittuminen tarkemmin. Tähän sisältyy kuitenkin riskejä joten mieti itse asia.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 09.07.2017 11:27
Paikkakunta: Kurikka
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 09:13
Kone on tehty kokonaan , alakerta kasattu hiomolla, eka käynnistys ja kävi alle minuutin. Kone on nyt kokonaisena pöydällä, laitan jäähdyttimen koneeseen kiinni ja suljen lämppärin syötöt, vesi sisään ja paineilmaa jostain letkusta, jäähdyttimen korkki toimii ylipainesuojana, öljypohjasta pitäis tai siis ei pitäis tullla vesi.....
121,211

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 09.07.2017 11:27
Paikkakunta: Kurikka
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 14:40
ed kokeiltu, pidetty kompuralla painetta niin paljon kun jäähdyttimenkorkki antoi muttei tullu vesi öljyn tyhjäys reiästä eli ilmeisemmin reikä ei ole iso, siis ei todnäk kannentiivisteen tehdasreikä..?
121,211
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 14:50
eekoo59 kirjoitti:ed kokeiltu, pidetty kompuralla painetta niin paljon kun jäähdyttimenkorkki antoi muttei tullu vesi öljyn tyhjäys reiästä eli ilmeisemmin reikä ei ole iso, siis ei todnäk kannentiivisteen tehdasreikä..?

Kokeilepas laittaa sinne sisälle mahdollisimman kuuma vesi ja sama vielä uudelleen!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 17:04
Tuli tuossa mieleen että autaisko ponnistuksia jos laittais pakkasnestettä sekaan. Pienempi pintajännitys kun pelkällä vedellä. Saattaisi löytyä vuoto helpommin.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 09.07.2017 11:27
Paikkakunta: Kurikka
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 19:57
Hankala on vuotoa löytää , jos kannen ottaa pois niin miten paineistaa? Jos en löydä soivaa moottoria sopuisasti niin kokeilen jäähdyttimen korjaus aineella....
121,211

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 09.07.2017 11:27
Paikkakunta: Kurikka
ViestiLähetetty: Ma 01.10.2018 19:46
Vastaavaa moottoria ei löydy..
uusi starttikehä tilattu Möelleriltä. Vois tehdä moottorille telineen jossa käynnistää, olis vähemmän jumppaa jos vuoto ei tukkeudu aineilla.
121,211
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 14:35
Pari vuotta sitten kokeilin kaikenlaisia paikkausaineeita yhteen alkupään BMW dieselmoottoriin vm 1993. Siinä oli muovinen vesipumppu hajonnut lohkossa ja vääntänyt välikannen mutkalle. Muistaakseni silloin paras tiivistystulos oli STP tökötti joka oli sinisessä korkeassa muovipullossa. Homma kannattaa aloittaa ensin puhdistamalla jäähdytysjärjestelmä kattilakivestä puhdistustökötillä.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: os62, sonikki ja 7 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi