Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Bemaristin 190E 2.5-16 1992
Muutama vanha lähikuva auton ostohetkeltä näin alkuun.
Tekstiä ja uusia kuvia lisäilen kunnostuksen edetessä.
Kyseessä siis vuosimallin 1991 190E 2.5-16V ja Automaatti vaihteistolla.
Mitään isompia tässä ei ole, mutta vakkari ja lievä tehottomuus lämpöisenä pitää nyt ainakin saada kuntoon.
Alkuperäiset hifit on tarkoitus päivittää 90-luvun alkupuolen Alpinen valikoimasta ihan nostalgia syistä.
Hankinta listalla myös:
- Kasettiteline käsijarrun viereen. (OK)
- Mustaa nahkaa oleva keskikyynärtuki. (OK)
- Ehkä EVO1 etulippa.
- Matalammat jousikumit eteen. (OK)
- 225/45 16" renkaat nykyisten 205/50 16" tilalle.
- Uudet suuttimet (OK)
- Uudet tai virheettömät mustat etuovipahvit ilman veivin reikiä, nykyisissä kaiuttimet. Huom! Ilmoittele jos tuollaiset jossain jouten. (OK)
Kunnostusta kaipaa: (muistilista)
- Kuskin häikäisysuojan sisältä jokin irti. (OK)
- Apukuskin penkin yksi sähkömoottori mykkä. (OK)
- Lampunpesimen kumi repsottaa. (OK)
- Kuskin puolen takavalossa pieni halkeama. (OK)
- Oikean C-pilarin verhoilu hiukan löystynyt (OK)
- Kattoluukun säätö, nyt jää takareunasta hiukan alas. (OK)
- Ilmastoinnin täyttöhuolto. (OK)
- Käsijarrun napissa halkema.
https://aijaa.com/jdp3Mv" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/Yyu73I" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/1RAOvg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/le7gKg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/2O9GzB" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/Rn1GKT" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekstiä ja uusia kuvia lisäilen kunnostuksen edetessä.
Kyseessä siis vuosimallin 1991 190E 2.5-16V ja Automaatti vaihteistolla.
Mitään isompia tässä ei ole, mutta vakkari ja lievä tehottomuus lämpöisenä pitää nyt ainakin saada kuntoon.
Alkuperäiset hifit on tarkoitus päivittää 90-luvun alkupuolen Alpinen valikoimasta ihan nostalgia syistä.
Hankinta listalla myös:
- Kasettiteline käsijarrun viereen. (OK)
- Mustaa nahkaa oleva keskikyynärtuki. (OK)
- Ehkä EVO1 etulippa.
- Matalammat jousikumit eteen. (OK)
- 225/45 16" renkaat nykyisten 205/50 16" tilalle.
- Uudet suuttimet (OK)
- Uudet tai virheettömät mustat etuovipahvit ilman veivin reikiä, nykyisissä kaiuttimet. Huom! Ilmoittele jos tuollaiset jossain jouten. (OK)
Kunnostusta kaipaa: (muistilista)
- Kuskin häikäisysuojan sisältä jokin irti. (OK)
- Apukuskin penkin yksi sähkömoottori mykkä. (OK)
- Lampunpesimen kumi repsottaa. (OK)
- Kuskin puolen takavalossa pieni halkeama. (OK)
- Oikean C-pilarin verhoilu hiukan löystynyt (OK)
- Kattoluukun säätö, nyt jää takareunasta hiukan alas. (OK)
- Ilmastoinnin täyttöhuolto. (OK)
- Käsijarrun napissa halkema.
https://aijaa.com/jdp3Mv" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/Yyu73I" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/1RAOvg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/le7gKg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/2O9GzB" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/Rn1GKT" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Bemaristi, Ke 03.05.2023 18:52. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Onpa hyvä kuntoinen yksilö. Tuota ei kannata myydä.
Omasta mielestä näissä pitäisi olla sportti getragi, mutta näin hyvän yksilön kohdalla tuo automaatti ei häiritse.
Omasta mielestä näissä pitäisi olla sportti getragi, mutta näin hyvän yksilön kohdalla tuo automaatti ei häiritse.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
tarviipa tutkia jousikumi kasaa.. onko 1sen kumit hakusessa..?? vai paksummat..??
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Mersun tärkeimmät varusteet ovat mallista riippumatta automaattivaihteisto ja keskikyynärtuki. Muut on sitten pelkkää extraa.
Tämä siis vain oma poikkeava mielipiteeni.
Soittimen vaihto Pioneerin DEH-88RS-II:sta Alpinen ihka uuteen TDA-7638R:n. Tälle pitäisi löytää kaveriksi CHA-S607 CD-vaihtaja. * Vaihtaja löytyi
https://aijaa.com/wFrTrE" onclick="window.open(this.href);return false;
Kansio:
https://aijaa.com/liXzjZ" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusin kaikki virtavehkeet puolasta tulppiin, kun niitä vielä alkuperäisenä on helposti ja edullisesti saatavana.
Poikkeuksena tulpanjohdot, niissä sorruin ostamaan Berut, melkein niinkuin orkkiksetkin, mutta ei sitten lähellekkään. Hatut liian korkeat, jolloin suoja ei mahdu paikoilleen. Hatut ei napsahda nätisti paikoilleen, vaan ne pitäisi painaa prässillä tulppiin. Johto irtoaa helposti liitoksesta(!) ja kaiken lisäksi puolan johto on 5cm liian pitkä ja vaatisi nippusiteen, jottei osuisi hihnaan.
Koska orkkiksetkin olivat kunnossa, tyydyin vaihtamaan pelkän johtimen ja puristelin uudet liittimet päihin. Nyt tuli todella hyvä ja säästin selvää rahaa.
https://aijaa.com/w3Xgyo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/KhoAZy" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä siis vain oma poikkeava mielipiteeni.
Soittimen vaihto Pioneerin DEH-88RS-II:sta Alpinen ihka uuteen TDA-7638R:n. Tälle pitäisi löytää kaveriksi CHA-S607 CD-vaihtaja. * Vaihtaja löytyi
https://aijaa.com/wFrTrE" onclick="window.open(this.href);return false;
Kansio:
https://aijaa.com/liXzjZ" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusin kaikki virtavehkeet puolasta tulppiin, kun niitä vielä alkuperäisenä on helposti ja edullisesti saatavana.
Poikkeuksena tulpanjohdot, niissä sorruin ostamaan Berut, melkein niinkuin orkkiksetkin, mutta ei sitten lähellekkään. Hatut liian korkeat, jolloin suoja ei mahdu paikoilleen. Hatut ei napsahda nätisti paikoilleen, vaan ne pitäisi painaa prässillä tulppiin. Johto irtoaa helposti liitoksesta(!) ja kaiken lisäksi puolan johto on 5cm liian pitkä ja vaatisi nippusiteen, jottei osuisi hihnaan.
Koska orkkiksetkin olivat kunnossa, tyydyin vaihtamaan pelkän johtimen ja puristelin uudet liittimet päihin. Nyt tuli todella hyvä ja säästin selvää rahaa.
https://aijaa.com/w3Xgyo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://aijaa.com/KhoAZy" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Bemaristi, Ke 03.05.2023 18:59. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
hiukan erilaista kunnostamista kerrankin ! tuollaisesta kiva sipistellä pikkujuttuja kuntoon kun lopputulos on 10/10
onkos muuten cossussa vakiona normi ratti tosiaan ?
onkos muuten cossussa vakiona normi ratti tosiaan ?
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Kiitos, mutta kumit on jo hommattu. Perää laskin SLS tankoa säätämällä n. 10mm ja nyt keulasta pitäisi saada saman verran alaspäin.eikka86 kirjoitti:tarviipa tutkia jousikumi kasaa.. onko 1sen kumit hakusessa..?? vai paksummat..??
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Tuollainen helmi menee pilalle laskemalla ja laittamalla kärpäslätkät vanteiden päälle!Bemaristi kirjoitti:Kiitos, mutta kumit on jo hommattu. Perää laskin SLS tankoa säätämällä n. 10mm ja nyt keulasta pitäisi saada saman verran alaspäin.eikka86 kirjoitti:tarviipa tutkia jousikumi kasaa.. onko 1sen kumit hakusessa..?? vai paksummat..??
No makuasia... mielestäni paras 100% originellina! Varsinkin kun kasettitelinettäkin suunnittelit!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Vakio ratin vaihto on käynyt mielessä, mutta air bagistä en haluaisi luopua. Toisaalta tuon aikakauden MB:n ratiksi tuo on mielestäni paras. * Ratti olikin alkuperäinenepk kirjoitti:hiukan erilaista kunnostamista kerrankin ! tuollaisesta kiva sipistellä pikkujuttuja kuntoon kun lopputulos on 10/10
onkos muuten cossussa vakiona normi ratti tosiaan ?
Nyt kelpaa pestä ajovalojakin, kun on uudet pehmeät kumit. Alimpana päästä hiukan rispaantunut kumi.
https://aijaa.com/Y9SmZc" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Bemaristi, Ke 03.05.2023 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Näyttää olevan todella hyvä yksilö ja varsinkin kun kilsat on pienet (n. 100k).
Itsekin olen (valitettavasti) samaa mieltä, että getrag kuuluu Cossuun. Itselläni haaveissa vaihtaa automaatti getragiin kun ehjä aski sattuu vastaan. Manuaali antaa moottorille aivan toiseen luonteen "kireämmässä liikennöinnissä" . Toki normi kruisailuun automaatti käy hyvin.
Kasettitelinettä itsekin olen etsinyt mutta kiven alla taitavat olla. Mistä hommasit Alpinen? Itsekin sellaisesta haaveillut vaikka -80-luvun kärryyni kuuluisi Becker tai Blaukkari. Niiden äänenlaatu ei vain ole läheskään Alpinen tasolla.
607 makasiini voi olla hakusessa, eikö muut Alpinen mallit toimi? Mulla olisi Kenwood pakka ja siihen langaton kaukosäätö jouten. Kytketään RCA:lla AUX:iin radion perään.
Itsekin olen (valitettavasti) samaa mieltä, että getrag kuuluu Cossuun. Itselläni haaveissa vaihtaa automaatti getragiin kun ehjä aski sattuu vastaan. Manuaali antaa moottorille aivan toiseen luonteen "kireämmässä liikennöinnissä" . Toki normi kruisailuun automaatti käy hyvin.
Kasettitelinettä itsekin olen etsinyt mutta kiven alla taitavat olla. Mistä hommasit Alpinen? Itsekin sellaisesta haaveillut vaikka -80-luvun kärryyni kuuluisi Becker tai Blaukkari. Niiden äänenlaatu ei vain ole läheskään Alpinen tasolla.
607 makasiini voi olla hakusessa, eikö muut Alpinen mallit toimi? Mulla olisi Kenwood pakka ja siihen langaton kaukosäätö jouten. Kytketään RCA:lla AUX:iin radion perään.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Aika paljon tullut ajeltua käänteisellä Getragilla ja kyllä näihin minun taajama ajoihin ja ajotyyliin= Automaatti.Vesa T kirjoitti:Näyttää olevan todella hyvä yksilö ja varsinkin kun kilsat on pienet (n. 100k).
Itsekin olen (valitettavasti) samaa mieltä, että getrag kuuluu Cossuun. Itselläni haaveissa vaihtaa automaatti getragiin kun ehjä aski sattuu vastaan. Manuaali antaa moottorille aivan toiseen luonteen "kireämmässä liikennöinnissä" . Toki normi kruisailuun automaatti käy hyvin.
Kasettitelinettä itsekin olen etsinyt mutta kiven alla taitavat olla. Mistä hommasit Alpinen? Itsekin sellaisesta haaveillut vaikka -80-luvun kärryyni kuuluisi Becker tai Blaukkari. Niiden äänenlaatu ei vain ole läheskään Alpinen tasolla.
607 makasiini voi olla hakusessa, eikö muut Alpinen mallit toimi? Mulla olisi Kenwood pakka ja siihen langaton kaukosäätö jouten. Kytketään RCA:lla AUX:iin radion perään.
Alpinen kanssa kävi hyvä tuuri. Ostin sen kaverilta, joka oli voittanut tuon 90-luvulla autohifi kilpailusta. Mukana tuli uusi S604 ja vain demo käytössä ollut PXA-701 erillisellä näytöllä.
Kyllä tuo S607 tai vaihtoehtoisesti 5959 ajan kanssa löytyy, mutta ei ehkä Suomesta
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
epk kirjoitti:hiukan erilaista kunnostamista kerrankin ! tuollaisesta kiva sipistellä pikkujuttuja kuntoon kun lopputulos on 10/10
onkos muuten cossussa vakiona normi ratti tosiaan ?
Kuuluisiko 1991-mallin autossa olla vielä tuota W140-tyypin bägirattia? 1992 ehkä. Mutta eihän tästä museoautoa ollakaan tekemässä. Pisteenä iin päälle tuohon olisivat originaalit pyöränpultit, jotka tulevat vanteen tasaisen osan tasolle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Hienoa että cossujakin näkee! Melkein samanlaisen yksilön bongasin myös nettiautosta ja näytti olevan kyllä huippu, mutta tämä on ilmeisesti eri auto kun on airbagillä. Automaatti varmasti vaikuttaa auton haluttavuuteen. Olen samaa mieltä, että käyttöajoon se on ehdottomasti mukavampi valinta ja tekee autosta todella mieluisan, mutta toisaalta taas komppaan tuota Getracia että se vaan on osa näitä 16-V vehkeitä. No oli niin tai näin, hieno peli ja mukava seurata viimeistelyn edistymistä.
Mitä tuohon tehtävälistaan tulee, niin mielestäni EVO-1 lippojen asentaminen ei tuo mitään lisäarvoa, ehkä pikemminkin päinvastoin. Alkuperäisyys on erityistärkeää.
Kattoluukun säätöön tuskin on mitään muuta tehtävissä kuin vaihtaa suosiolla ne mekanismit uusiin. Se riittää että mekanismin runko on vääntynyt, että se lakkaa toimimasta. Uusia mekanismeja saa ebaysta noin 50e/pari. Olen kolme täysin toimimatonta luukkua korjannut, ja oikeastaan niiden säätäminen on hyvin minimaalista vaikutuksiltaan. Tuo reunan jääminen alas nimenomaan kielii sen puolen mekanismin viasta. Noihin kolmeen luukkuun siis kaikki vaihdettiin uudet hilut ja toimivat täysin sen jälkeen.
Nuo ovipahvit on ehjänä ilmeisesti suht hankalia löytää, tai ainakin olen itse siinä käsityksessä. Onneksi niitä on muissakin kuin coswortheissa, joten valmistusmäärät on sentään isommat. Vähän huonoa suunnittelua noissa kun ne verhoilut kutistuu ajanmyötä, ja repeytyy irti liimauksistaan. sittenhän ne näyttää ihan ilmapallolta.
Ei muutakuin peukkua ylös ja laita kuvia vaan reilusti.
Mitä tuohon tehtävälistaan tulee, niin mielestäni EVO-1 lippojen asentaminen ei tuo mitään lisäarvoa, ehkä pikemminkin päinvastoin. Alkuperäisyys on erityistärkeää.
Kattoluukun säätöön tuskin on mitään muuta tehtävissä kuin vaihtaa suosiolla ne mekanismit uusiin. Se riittää että mekanismin runko on vääntynyt, että se lakkaa toimimasta. Uusia mekanismeja saa ebaysta noin 50e/pari. Olen kolme täysin toimimatonta luukkua korjannut, ja oikeastaan niiden säätäminen on hyvin minimaalista vaikutuksiltaan. Tuo reunan jääminen alas nimenomaan kielii sen puolen mekanismin viasta. Noihin kolmeen luukkuun siis kaikki vaihdettiin uudet hilut ja toimivat täysin sen jälkeen.
Nuo ovipahvit on ehjänä ilmeisesti suht hankalia löytää, tai ainakin olen itse siinä käsityksessä. Onneksi niitä on muissakin kuin coswortheissa, joten valmistusmäärät on sentään isommat. Vähän huonoa suunnittelua noissa kun ne verhoilut kutistuu ajanmyötä, ja repeytyy irti liimauksistaan. sittenhän ne näyttää ihan ilmapallolta.
Ei muutakuin peukkua ylös ja laita kuvia vaan reilusti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Katselin build sheetistä, että 27.11.1991 on tämä auto valmistunut. Rekisteröinti vuosi tulisikin olla oikeammin 1992.Timo L. kirjoitti:epk kirjoitti:hiukan erilaista kunnostamista kerrankin ! tuollaisesta kiva sipistellä pikkujuttuja kuntoon kun lopputulos on 10/10
onkos muuten cossussa vakiona normi ratti tosiaan ?
Kuuluisiko 1991-mallin autossa olla vielä tuota W140-tyypin bägirattia? 1992 ehkä. Mutta eihän tästä museoautoa ollakaan tekemässä. Pisteenä iin päälle tuohon olisivat originaalit pyöränpultit, jotka tulevat vanteen tasaisen osan tasolle.
Kokeilin aikoinaan noita tasalle tulevia pultteja, mutta mielestäni ne saivat vanteet näyttämään pienemmiltä ja vielä enempi pölykapselimaisilta. Samoiten kokeilin kromatulla tähdellä olevia keskiöitä, eikä nekään olleet niin hyvät kuin nämä.
Penkin sähkömoottori lähti toimimaan ilman korjauksia. Olisiko käytön puutetta. Tulipahan putsattua paikat huolella ja laitettua uudet rasvat vaijereihin, kiskoihin sekä linkkuihin.
https://aijaa.com/ozhlwq" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Tämähän on juuri sellainen mikä kelpaisi itsellekin - evot näyttää vähän teinileluilta. Jos evoissa olisi etuspoikka ja takaspoikkakin vähän vähemmän teinin näköinen niin muu korisarja on kyllä maukas. Ehdottomasti automaatti, manuaaliveivattavat jää yleensä automaatin taakse kun kuski sotkee vaihdot Vieläkin muistan kun M3 bemari porsasteli liikenteessä ja nöyryytin sen C36:lla C36 on siis automaatti jossa vähempi tehoa kun M3 bemarissa oli.
Itsekin kyllä ennen ensimmäistä mersua joka automaatti (201024) olin sitä mieltä että manuaalivaihteinen sen olla pitää. Niin ne vaan mielipiteet vaihtuu kun kokeilee kunnolla.
Itsekin kyllä ennen ensimmäistä mersua joka automaatti (201024) olin sitä mieltä että manuaalivaihteinen sen olla pitää. Niin ne vaan mielipiteet vaihtuu kun kokeilee kunnolla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
C36 on kyllä tehoisekseen laiska, jos nyt osaa vaihdetta vaihtaa niin taitaa jäädä jo jollekkin volkkarikonsernin 1,8 turbolleAK47 kirjoitti:Tämähän on juuri sellainen mikä kelpaisi itsellekin - evot näyttää vähän teinileluilta. Jos evoissa olisi etuspoikka ja takaspoikkakin vähän vähemmän teinin näköinen niin muu korisarja on kyllä maukas. Ehdottomasti automaatti, manuaaliveivattavat jää yleensä automaatin taakse kun kuski sotkee vaihdot Vieläkin muistan kun M3 bemari porsasteli liikenteessä ja nöyryytin sen C36:lla C36 on siis automaatti jossa vähempi tehoa kun M3 bemarissa oli.
Itsekin kyllä ennen ensimmäistä mersua joka automaatti (201024) olin sitä mieltä että manuaalivaihteinen sen olla pitää. Niin ne vaan mielipiteet vaihtuu kun kokeilee kunnolla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Nojaa, pakkovaihteet ja kierrokset kohdilleen ni ainaki yks mk5-6 golf gti jäi ku tikku paskaan c36:lla. Ilmastointi viel pois pyörimästä ni kyllä sillä jo uskaltaa vähä härnäillä.
Tää vaikuttaa kivalta projektilta, tehdään tehdaslookista nykyaikaisempi ilman pilaamista.
Tää vaikuttaa kivalta projektilta, tehdään tehdaslookista nykyaikaisempi ilman pilaamista.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Kuten sanottu: automaatilla ei tule niin helposti huonoja vaihtoja se M3 jäi kun se bemaripelle sääteli niiden vaihteidensa kanssa. Aika harva ajaa manuaalilla optimisti oli se sitten kulutus tai kulkupuolihakuiseti ajamista. Itseasiassa ei kukaan aja virheettömästi.S202 kirjoitti:C36 on kyllä tehoisekseen laiska, jos nyt osaa vaihdetta vaihtaa niin taitaa jäädä jo jollekkin volkkarikonsernin 1,8 turbolleAK47 kirjoitti:Tämähän on juuri sellainen mikä kelpaisi itsellekin - evot näyttää vähän teinileluilta. Jos evoissa olisi etuspoikka ja takaspoikkakin vähän vähemmän teinin näköinen niin muu korisarja on kyllä maukas. Ehdottomasti automaatti, manuaaliveivattavat jää yleensä automaatin taakse kun kuski sotkee vaihdot Vieläkin muistan kun M3 bemari porsasteli liikenteessä ja nöyryytin sen C36:lla C36 on siis automaatti jossa vähempi tehoa kun M3 bemarissa oli.
Itsekin kyllä ennen ensimmäistä mersua joka automaatti (201024) olin sitä mieltä että manuaalivaihteinen sen olla pitää. Niin ne vaan mielipiteet vaihtuu kun kokeilee kunnolla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Kuvakulma on vähän huono, mutta kyllä tuostakin näkee syyn siihen miksi haluan pienen madalluksen keulaan.
https://aijaa.com/VPAPOW" onclick="window.open(this.href);return false;
Häikäisysuojan peilin takaa oli kiinnike murtunut ja se siellä lippaa kääntäessä helisi. Pikku tippa liimaa ja taas yksi vika vähemmän.
https://aijaa.com/o9VCPC" onclick="window.open(this.href);return false;
Öljynpainemittarin viisari nousee virrat päälle laittaessa suoraan nollan ja ykkösen väliin. Mitäs tälle kannattaisi tehdä?
https://aijaa.com/VPAPOW" onclick="window.open(this.href);return false;
Häikäisysuojan peilin takaa oli kiinnike murtunut ja se siellä lippaa kääntäessä helisi. Pikku tippa liimaa ja taas yksi vika vähemmän.
https://aijaa.com/o9VCPC" onclick="window.open(this.href);return false;
Öljynpainemittarin viisari nousee virrat päälle laittaessa suoraan nollan ja ykkösen väliin. Mitäs tälle kannattaisi tehdä?
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Takajousitus kuoleentunut?Bemaristi kirjoitti:Kuvakulma on vähän huono, mutta kyllä tuostakin näkee syyn siihen miksi haluan pienen madalluksen keulaan.
https://aijaa.com/VPAPOW" onclick="window.open(this.href);return false;
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Eiköhän se ole anturi vika. Johto irti pitäisi olla mittari tapissa ja johto maissa mittari nollassa.Bemaristi kirjoitti: Öljynpainemittarin viisari nousee virrat päälle laittaessa suoraan nollan ja ykkösen väliin. Mitäs tälle kannattaisi tehdä?
Voisko kuvat avata suoraa tänne niin ei tarvis niitä erikseen avata.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Tuossa aiemmin oli puhetta, että säädin perän alemmaksi SLS tangosta, eli jouset on ihan tikissä.Vitonraato kirjoitti:Takajousitus kuoleentunut?Bemaristi kirjoitti:Kuvakulma on vähän huono, mutta kyllä tuostakin näkee syyn siihen miksi haluan pienen madalluksen keulaan.
https://aijaa.com/VPAPOW" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Milläs tekniikalla tuo avautuminen suoraan onnistuikaan? Joskus taisin sen osata, mutta siitä on aikaa tai sitten käytin jotain muuta palvelua.jukkis. kirjoitti:Eiköhän se ole anturi vika. Johto irti pitäisi olla mittari tapissa ja johto maissa mittari nollassa.Bemaristi kirjoitti: Öljynpainemittarin viisari nousee virrat päälle laittaessa suoraan nollan ja ykkösen väliin. Mitäs tälle kannattaisi tehdä?
Voisko kuvat avata suoraa tänne niin ei tarvis niitä erikseen avata.
Tässä nyt kuitenkin vanhalla systeemillä kuva uudesta kasettikotelosta.
https://aijaa.com/sKncaW" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja uusi antenni varastoon jos vaikka nykyinen joskus rikkoutuu.
https://aijaa.com/wnUlhR" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Eipä ne suuttimien vaihtamiset mullakaan vaikuttaneet mitenkään.Bemaristi kirjoitti:Uudet alkuperäiset suuttimet, O-renkaat ja tiivisteet vaihdettu.
En havainnut käynnistäessä ja ajaessa mitään eroa entisiin, mutta eipä ollut iso homma tuo vaihto.
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00308/14615597.t.jpg] ][/url]
Mites ne käyntihäiriöt vaivaskaan sulla? Oletko tarkistanut letkut ja kumit jetistä?
Joku tietäjä kertoi, että vanhoihin mersuihin pitäis tankkaa shellin mittarista, vaikuttaa kuulemma käyntiin. Tiedän häntä faktaksi, enkä ole kokeillut.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Aina sitä toivoo, että jonkun osan vaihtamalla auto paranee het huomattavasti, mutta eipähän tuossa ollut mitään oireita, joiden olisi voinut edes olettaa parantuvan. Ennakoivaa huoltoa tämäkin.Vesa T kirjoitti:Eipä ne suuttimien vaihtamiset mullakaan vaikuttaneet mitenkään.Bemaristi kirjoitti:Uudet alkuperäiset suuttimet, O-renkaat ja tiivisteet vaihdettu.
En havainnut käynnistäessä ja ajaessa mitään eroa entisiin, mutta eipä ollut iso homma tuo vaihto.
[ [url=https://img.aijaa.com/t/00308/14615597.t.jpg] ][/url]
Mites ne käyntihäiriöt vaivaskaan sulla? Oletko tarkistanut letkut ja kumit jetistä?
Joku tietäjä kertoi, että vanhoihin mersuihin pitäis tankkaa shellin mittarista, vaikuttaa kuulemma käyntiin. Tiedän häntä faktaksi, enkä ole kokeillut.
Tätä autoa vaivaa lievä tehottomuus moottorin lämmettyä. Tästä juttua tuolla toisaalla. Seuraavaksi vaihdan uuden lambdan ja samalla kun siellä päin touhuan, niin moottorin maadoituksetkin uusiksi.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Mittariston irroituksen yhteydessä tapahtunutta.
Kesällä rassasin mittarin vaijerin irti nopeusmittarin neulan nypytyksen takia (35km/h asti.) Valutin ATF öljyä vaijeriin niin kauan, että sitä toisesta päästä alkoi tippumaan.
Varmistin vielä ettei vika ole itse mittaristossa pyörittämällä sitä suoraan akkuporakoneella pumpulipuikko kardaanina.
Vaijeri huollelisesti kiinni ja testaamaan. Nypytys väheni juuri ja juuri havaittavasti. Koska vaijerin reitti oli varmasti oikein, todella hyvin öljytty ja kumpikin pää hyvin kiinni, tulin siihen tulokseen, että vaijeri on syönyt tiukimmat mutkat ovaaleiksi ja siitä johtuu vaijerin epätasainen pyöriminen hiljaisissa nopeuksissa. Pidin kuitenkin outona, että näinkin maltillisilla kilometreillä oleva vaijeri olisi kulunut.
Mutta nyt, mittariston puhdistelun ja takaisin asennuksen jälkeen suoritetulla koeajolla neulan nypytys on poissa!
Ainoa asia mitä tein, oli kilometrejä pyörittävän matoruuvin rasvaus tarkoitukseen käyvällä vaseliinilla.
Kesällä rassasin mittarin vaijerin irti nopeusmittarin neulan nypytyksen takia (35km/h asti.) Valutin ATF öljyä vaijeriin niin kauan, että sitä toisesta päästä alkoi tippumaan.
Varmistin vielä ettei vika ole itse mittaristossa pyörittämällä sitä suoraan akkuporakoneella pumpulipuikko kardaanina.
Vaijeri huollelisesti kiinni ja testaamaan. Nypytys väheni juuri ja juuri havaittavasti. Koska vaijerin reitti oli varmasti oikein, todella hyvin öljytty ja kumpikin pää hyvin kiinni, tulin siihen tulokseen, että vaijeri on syönyt tiukimmat mutkat ovaaleiksi ja siitä johtuu vaijerin epätasainen pyöriminen hiljaisissa nopeuksissa. Pidin kuitenkin outona, että näinkin maltillisilla kilometreillä oleva vaijeri olisi kulunut.
Mutta nyt, mittariston puhdistelun ja takaisin asennuksen jälkeen suoritetulla koeajolla neulan nypytys on poissa!
Ainoa asia mitä tein, oli kilometrejä pyörittävän matoruuvin rasvaus tarkoitukseen käyvällä vaseliinilla.
Re: Bemaristin 190E 2.5-16V
Toinen häiritsevä asia on ollut öljynpainemittarin neulan nouseminen virrat päälle laitettaessa tuonne nollan ja ykkösen väliin. Eipä löytynyt netistä syytä tuon aiheuttajasta. Voihan olla, että tuollaista vikaa ei laajalti esiinny tai sitten se ei vain muita niin häiritse.
Tämän vian sain korjattua pienellä napautuksella anturiin.
En tunne anturin toiminta tapaa, joten osaako joku sanoa oliko tuolla nyt sitten jokin jumiutunut? Johdossa vika ei ollut.
Tämän vian sain korjattua pienellä napautuksella anturiin.
En tunne anturin toiminta tapaa, joten osaako joku sanoa oliko tuolla nyt sitten jokin jumiutunut? Johdossa vika ei ollut.