Moniongelmainen -02 270cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
taija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 03.08.2017 08:00

Moniongelmainen -02 270cdi

Viesti Kirjoittaja taija »

Kokeillaanpa, jos täältä löytyisi viisauden sanoja ilman ylimääräistä päänaukomista.

Potilaana siis c-mallin yllämainittu laite maltillisilla 230t kilometreillä.

Yhteisen kolmen vuoden taipaleen aikana on muutamia kertoja aiemmin jättänyt starttaamasta. Eli virrat tulee mutta kun avaimen kääntää starttiin, ei tapahdu mitään. Tätä siis aiemmin tehnyt joitakin kertoja, mutta koska yhteinen taipaleemme on tänne saakka kuljettanut, on siis pienen rämppäämisen jälkeen kuitenkin taivaankappaleet kääntyneet oikeaan asentoon ja on taas startannut.

Tänä syksynä on ruennut hankuuttamaan käyntiin. Starttaa, vaan ei käynnisty. Välillä hörähtää, mutta ei jaksa käynnistyä. Kuitenkin ahkeralla hankaamisella on saatu käyntiin. Tähän v*ttuuntuneena mersu vieraili korjaamolla, vikaa ei löytynyt. Vikakoodin antoi polttoainejärjestelmästä, mutta varsinaisesti mitään korjattavaa vikaa ei muutaman päivän pajalla seisottamisesta huolimatta löytynyt. Toimikin moitteettomasti pari viikkoa.

Viikko sitten jätti käynnistymättä hankuuttamisesta huolimatta. Viikon aikana vaihdettu rail-paineanturit ja syöttöpumppu. Polttoainetta on ja virtaa myös. Nyt ei sitten päästä edes kokeilemaan toimiiko uudella syöttöpumpulla, koska ei lähde strattaamaan. Sulakerasiaa kuivailtu, samoin SAM (vai mikä se ikinä onkaan virallisesti se ”aivoboksi”) käytetty sisätiloissa lämpeemässä ja kuivamassa.

Ongelmana myös se, että oon aika äskettäin muuttanut pystymetsään Viitasaarelle eikä mulla ole mitään käsitystä asiansa osaavista korjaamoista ja stareista, liekö lähimmät jossain Jyväskylä-Kuopio-suunnilla?

Antakaapa viisaammat jotakin vinkkiä, mitä muuta on tehtävissä kuin bensalla valelu ja tulitikun nakkaaminen olan yli. Suunnitelmana on hyödyntää ens viikolla hinausautoa ja kuskata tuo jonnekin korjaamolle, mutta saako ne sielläkään mitään älyä tuohon, kun ei lähde ees käyntiin....
Avatar
taija
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 03.08.2017 08:00

Re: Moniongelmainen -02 270cdi

Viesti Kirjoittaja taija »

Suutinremppa tehty ~20tkm sitten. Pajalla tsekattu että ne toimii. Starin päähän juu ehdottomasti, nyt kaipaisinkin vinkkiä myös siitä, mistä mahtais osaavaa apua saada.

Korjaamon nimeä en tässä sen kummemmin tuo esiin, koska kun vikaa eivät saaneet ulos, ei rahakaan vaihtanut omistajaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Moniongelmainen -02 270cdi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

taija kirjoitti:Kokeillaanpa, jos täältä löytyisi viisauden sanoja ilman ylimääräistä päänaukomista.

Potilaana siis c-mallin yllämainittu laite maltillisilla 230t kilometreillä.

Yhteisen kolmen vuoden taipaleen aikana on muutamia kertoja aiemmin jättänyt starttaamasta. Eli virrat tulee mutta kun avaimen kääntää starttiin, ei tapahdu mitään. Tätä siis aiemmin tehnyt joitakin kertoja, mutta koska yhteinen taipaleemme on tänne saakka kuljettanut, on siis pienen rämppäämisen jälkeen kuitenkin taivaankappaleet kääntyneet oikeaan asentoon ja on taas startannut.

Tänä syksynä on ruennut hankuuttamaan käyntiin. Starttaa, vaan ei käynnisty. Välillä hörähtää, mutta ei jaksa käynnistyä. Kuitenkin ahkeralla hankaamisella on saatu käyntiin. Tähän v*ttuuntuneena mersu vieraili korjaamolla, vikaa ei löytynyt. Vikakoodin antoi polttoainejärjestelmästä, mutta varsinaisesti mitään korjattavaa vikaa ei muutaman päivän pajalla seisottamisesta huolimatta löytynyt. Toimikin moitteettomasti pari viikkoa.

Viikko sitten jätti käynnistymättä hankuuttamisesta huolimatta. Viikon aikana vaihdettu rail-paineanturit ja syöttöpumppu. Polttoainetta on ja virtaa myös. Nyt ei sitten päästä edes kokeilemaan toimiiko uudella syöttöpumpulla, koska ei lähde strattaamaan. Sulakerasiaa kuivailtu, samoin SAM (vai mikä se ikinä onkaan virallisesti se ”aivoboksi”) käytetty sisätiloissa lämpeemässä ja kuivamassa.

Ongelmana myös se, että oon aika äskettäin muuttanut pystymetsään Viitasaarelle eikä mulla ole mitään käsitystä asiansa osaavista korjaamoista ja stareista, liekö lähimmät jossain Jyväskylä-Kuopio-suunnilla?

Antakaapa viisaammat jotakin vinkkiä, mitä muuta on tehtävissä kuin bensalla valelu ja tulitikun nakkaaminen olan yli. Suunnitelmana on hyödyntää ens viikolla hinausautoa ja kuskata tuo jonnekin korjaamolle, mutta saako ne sielläkään mitään älyä tuohon, kun ei lähde ees käyntiin....
Olikos se kylmä kun suutimet testaatiin? jos oli niin seuravaksi tutkia nokkaakselin anturi sekin kylmänä,
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin