W124 230E outo nykiminen
W124 230E outo nykiminen
Helou. Tuli ostettua otsikon mukainen w124 mersu ja nyt pienen ajon jälkeen huomannu outoa nykimistä kiihdyttäessä. Eli kun ajaa esim risteykseen ja vaihtaa 2-vaihteen, nostaa kytkimen ylös ja lähtee kiihdyttämään niin alkaa aika kohtalaisen kova nykiminen? Korjaantuu kun käyttää kytkimen pohjassa jolloin kierrokset tasaantuu tai laittamalla kaasun pohjaan. Missä mahtaisi olla vika? Voiko olla joku kaasuttimen kalvo, tai virranjakaja kenties?
-w211 220CDI Facelift.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Re: W124 230E outo nykiminen
Vaikea sanoa tarkkaa syytä. Vika voi olla pensapuolella tai sytkäpuolella. Pensapuolella kannattaa tarkistaa ettei alipaineletkuja ole murtunut ja bensasuodatin ei ole tukossa. Sytkäpuolella myös alipaineletku sytkäpoksille ja virranjakajan pyörijä ja kansi. Yleensä nykimisviat johtuvat liian laihasta polttoaineseoksesta, joten myös seoksen säätämistä rikkaammalle voi kokeilla. Vikalähde voi olla myös KE-jetin ilmamäärämittarilautasen mekaaninen takertelu.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W124 230E outo nykiminen
Täytyypä alkaa noita mahdollisia paikkoja tarkistelemaan. Omituista se että missään muussa tilanteessa en saanut autoa nykimään kuin silloinkun laittaa 2 vaihteen silmään ja lähte pienemmästä vaihdista kiihdyttämään.
-w211 220CDI Facelift.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Re: W124 230E outo nykiminen
Mulla teki kakskolmekymppi vähän vastaavaa (kadunkulmista lähdettäessä teki pari terävää nykäystä, juurikin 2-vaihteella). Oireena oli lisäksi satunnainen tussahtelu putkessa tyhjäkäynnillä. Em. viat korjaantui täysin vaihtamalla tulpanjohdot, vanhat oli päällepäin ehjät Bosch tai Bremi ja epäilin tokko noissa mitään on ,mutta ostin Motonetista halpis-Intermotorit. Zäp, viat oli poissa ja mersu rullailee varmaan tänäänkin samoilla piuhoilla, ite ajoin yli 30tkm ko. piuhoilla ja ei mulla ollut moitittavaa.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 230E outo nykiminen
Onkohan vaiva jotenkin riippuvainen moottorin kallistumisesta? Kakkosvaihteella lienee suurin vääntömomentti kohdistuu moottorin tukikumeihin kun kiihdyttää. Pääseekö joku sähköjohto koskettamaan runkoon?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W124 230E outo nykiminen
Periaatteessa tuo sähköjohdon tavottaminen runkoonkin olisi käytännössä ihan mahdollista. Täytyy alkaa sitäkin tutkimaan.
-w211 220CDI Facelift.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Re: W124 230E outo nykiminen
Nykiminen jatkuu edelleen ja tuntuu että vika olisi jopa pahentunut. Nykimistä ilmenee nyt vähän joka vaihteella, ja pienemmillä vaihteilla nykiminen on aika rajua. Välillä risteykseen tullessa kytkinpohjassa auto saattaa sammua? Kaikenlaisia sähköosia ja johtoja on tutkailtu ja liitoksia puhdisteltua. mm YJ-rele, mutta toistaiseksi ei ole ollut vaikutusta. uuden bensiini suodattimen kävin hakemassa, täytyy kokeilla josko sen vaihdolla olisi mitään osuutta asiaan.
-w211 220CDI Facelift.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Re: W124 230E outo nykiminen
Noniin, jatketaampas vielä pohdiskelua mahdollisesta vian aiheuttajasta. Eli nyt hokannu sen, että jos rattia kääntää ajaessa yhtään normaalia nopeammin/ voimakkaammin niin alkaa heti nykimään. Sama juttu jos esimerkiksi parkkipaikalla veivaa rattia nopeasti jompaankumpaan laitaan auto sammuu. Tankkiin tuli laitettua polttoainejärjestelmän putsausaineet ja nykimiset on jo kohtalaisen paljon vähentyneet. Jokin ikäänkuin pääsee rattia kääntäessä painovoiman avulla liikkumaan ja aiheuttamaan nyintää?
-w211 220CDI Facelift.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Re: W124 230E outo nykiminen
Ihan villi heitto tuli mieleen tuosta ongelmakuvauksesta: ettei tankin imulähtö olisi täysi moskaa -> kunnon heilahdus ja -> ei saakaan enää bensaa?
Ainakin tuon voinee poissulkea tankin huolellisella putsauksella (maksaa lähinnä vaivaa...)
Ainakin tuon voinee poissulkea tankin huolellisella putsauksella (maksaa lähinnä vaivaa...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W124 230E outo nykiminen
Villit heitotkin on parempia kuin hyviä näitä vikoja paikantaessa. Ja täysin mahdollista että tuo kyseinen osa olisi tukossa. Missäs tuo osa sitten sijaitsee? Onko jossain bensa suodattimen läheisyydessä auton alla?
-w211 220CDI Facelift.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Re: W124 230E outo nykiminen
Tarkoitin ihan tankin sisällä olevaa bensan lähtöä. Ei ole tietoa miten se on tarkemmin tuossa W124:ssä toteutettu mutta esim. noissa aiemmissa se imu lähtee kokolailla sieltä tankin keskeltä/pohjalta erityisen "swirl potin" (aka kukkaruukku) sisältä. Lähdössä on hieno filtteri jonka ainakin vanhemmissa mersuissa saa tankin pohjasta auki ja putsattua. Kantsii varmaan etsiä jostain räjäytyskuva ja katsoa onko siellä mahdollisesti jotain vastaavaa eli tukkeutuvaa(?)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...