W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Grosse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 01.03.2015 09:02
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Grosse »

Nyt tarvisi hieman kokemuksia. Eli vm. 2017 E220D 22000tkm (S213) pitää outoa vaimeaa korkeataajuista surinaa/sirinää enemmän ja vähemmän säännöllisesti (auton sisällä kuljettajan paikalla istuessa). Ääni on kuin sähkömoottorin/propelin pyöriminen, vrt sähkömoottori ja kuulostaisi tulevan edestä kojelaudan tienoilta.

Ei vaikutusta jos radion tai ilmastoinnin / ilmanvaihdon sammuttaa kokonaan. Ääni alkaa monesti kun range-näytössä (näyttää kuinka monta km polttoainatankilla vielä pääsee) olevaan max charge -palkkiin tulee täydet vihreät palkit. Toisaalta tuota ei voi aina yleistää vaan hurinaa/surinaa kuuluu muulloinkin. Esim. silloin kun auton käynnistää, kuuluu hetken aikaa, kunnes lakkaa. Kaasun/jarrun painaminen monesti lopettaa äänen.

Eihän tuo ääni kuulu jos radiota pitää yhtään isommalla, mutta kyllä se silti mietityttää. Onko vastaavia havaintoja, mistä johtuu ja pitäisikö jokin osa pyytää takuuseen vaihtoon. Selkeästi se on jokin sähkökomponentti joka lähtee käyntiin / sammuu.

edit. täytyy koittaa nauhoittaa tuota ääntä jos sen saisi napattua.
Grosse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 01.03.2015 09:02
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Grosse »

Grosse kirjoitti:
edit. täytyy koittaa nauhoittaa tuota ääntä jos sen saisi napattua.
Tässä ääninauhoite (laittakaa vaan reippaasti ääntä, että kuulette korkean puoleisen sirityksen).

https://vimeo.com/298529026
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja simosami »

Jossakin muussa autossa mittarivalojen himmennys aiheutti sirinää kaiuttimiin. Oli jotenkin oudosti elektroniikka tehty. Ei siis ollut mese
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Saksassa julkaistu uusi hinnasto; uutena moottorivaihtoehtona E350d, jossa OM656-R6-dieselin miedompi versio
MB.png
https://www.mercedes-benz.de/passengerc ... 181029.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja rzy »

markoala kirjoitti:120tkm km 9g öljynvaihtoväli. Hinta n. 1000€ Veholla. Öljypohja on muovia ja vaihdetaan joka kerta.
Ok, kiitos tiedosta. Omaan makuun on turhan pitkähkön oloinen vaihtoväli, mutta kaipa ne insinöörit ovat tuon miettineet järkeväksi. :think:
S213 220d 4matic -20
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

rzy kirjoitti:
markoala kirjoitti:120tkm km 9g öljynvaihtoväli. Hinta n. 1000€ Veholla. Öljypohja on muovia ja vaihdetaan joka kerta.
Ok, kiitos tiedosta. Omaan makuun on turhan pitkähkön oloinen vaihtoväli, mutta kaipa ne insinöörit ovat tuon miettineet järkeväksi. :think:
Jos samat insinöörit on aikaisemmin päättäneet 5g (ja vissiin ekojen 7g) laatikon öljynvaihdon olevan kerran 60 tkm ja sen jälkeen ei koskaan, ni on ihan tervettä kyseenalaistaa tämä 120 tkm;kin
2007 R 320cdi
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja rzy »

Vioista mainitakseni niin ensimmäinen vika tuli esiin, Touchpad ei ota toimiakseen muuta kuin satunnaisesti. Touchpadia yritettiin päivittää mutta tuloksetta. Uusi Touchpad tulee tehtaan piikkiin. Toivottavasti uusi kestää pitempään kuin edellinen (43tkm mittarissa).
S213 220d 4matic -20
Vauhti58
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 11.12.2014 08:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vauhti58 »

On kokemusta W213 air body control ilmajousista, kun omassani sellaiset on. Erinomaisesti toimii. Hidasteissa takaa tulevat jäävät jonnekin. Mökkitiellä toi korin 4 senttimetrin nostaminen on ihan paikallaan, samoin alustan toiminta Sport moodeilla kaarteissa ja muuten on kyllä erinomaisen hyvä. Ei kai ton hintaluokan autoa kannata muuten ajatellakaan :D[/quote]
Mukava kuulla, että toimii hyvin!
Autoni valmistui Sindelfingenissä 19.10.2018 ja auton saan kuulemma 3 viikon tai kahden kuukauden päästä valmistumisesta, aika moinen aika-haarukka.
Vauhti58
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 11.12.2014 08:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vauhti58 »

tj86430 kirjoitti:
luokyio kirjoitti:Puut on hyvät, ehkä omaan makuun liian tummat. Onko tuo yläosa oikeasti vaaleanpunainen vai hämääkö näyttö?
Minun silmiin/näytöllä lähinnä ruskea.
Juu on kyllä on ruskea, saksaksi macchiatobeige/sattelbraun
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ensimmäinen tonni takana (kilsoja) ruotsintuontitaksilla, 206 tkm taulussa. Eipä tuolla ajaminen harmita edes ässän jälkeen, ainakin nyt alkuvaiheessa todella miellyttävä kuva jäänyt. Käsittämätöntä bensahirmujen jälkeen kun tankkauksesta 1000 km ja vielä range huitelee useamman sata kilsaa. Tankki lienee jotain 65 litraa? Valon palamisen jälkeen meni tankkiin alle 60 litraa. Kantakortissa isompi tankki ruksittuna. Miten pieni se pienempi sitten lieneekään :roll:

Rengasäänistä ainoat moitteet, kun alla on jotkut halpisnastat. Huomenna rengasliikkeisiin kilpailuttamaan kitkat alle, saanee lopulta senkin puolen mersumaiseksi.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja rzy »

Jos jotakuta kiinnostaa ostaa alkuperäiset 17" Avantgarde -vanteet kesärenkailla (pintaa 6-7mm) niin lähetä yksityisviestiä.
S213 220d 4matic -20
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jysi »

Comand-karttapäivitys versio 320 on tullut tänään jakeluun
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Aamulla startin jälkeen ei meinannut suostua lähtemään pakilla liikkeelle. Ei nostanut edes kierroksia. Parkkitutkat oli lumen alla joten huusi hoosiannaa luullen olevansa kiinni jossain, painoin ne pois päältä, ja sekunnin päästä sitten lähtikin. Estääkö parkkitutka oikeasti ihan fyysisesti peruuttamasta jos se luulee olevansa tolpassa? Vai oliko vain sattumaa että lähti sen jälkeen liikkeelle kun oli joku jää rapsahtanut irti tms? Ja kone ei suostu kiertämään jos huomaa että on jarrut jäässä?

Kohta 4000 km takana, eikä kyllä harmita. Halpisnastat lensi kuikkaan ja tilalle tuli Hakkapeliitan R3 -kitkat, parani kyllä potenssiin 100 ajonautinto.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä, mä kytken tutkan pois kun peruutan tallista. Muuten ei meinaa nousta nosturin yli koska tutka tunnistaa oviaukon ahtauden.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kah, ensimmäistä kertaa teki vaikka on tuo perä ollut ennenkin muurautuneena. Hyvä tietää, kiitos!
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Joku mb uudempi malli ainakin teki joskus niin että pakitti ihan perseen kiinni takana olevaan autoon niin kytki vaihteen vapaalle ja ei suostunut liikkumaan. Tiedä sitten tarkempaan miten kyseinen asia toimii.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Karttapäivitys siirtovaiheessa.. 83% tänään.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jysi »

Mä olen ollut malttamaton ja käyttänyt käsiasennust
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Onko muuten tuulensuhinat sivutuulella vika vai ominaisuus? Muuten ei suhise mutta sopivasti kun sivutuuli osuu niin kuskin oven peilin nurkilta tulee aika selvä suhahdus.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

E-sarjan osien alihankkijat:
Kuva
https://europe.autonews.com/car-cutaway ... nFZpXRFLTI" onclick="window.open(this.href);return false;
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja simosami »

4M talvikiertueella tuli poikettua.
Jatkuu muuten vielä ensi viikon, ympäri Suomea. Lopuksi rantautuu Rukalle 3 viikoksi , eli 4.3 asti

Mm tämmöiset tuli testattua:
S213 E400d T(suora 6, 3,0L CDI) 340hv, 700nm
S213 E300de T EQ (Hybrid, 2,0L CDI + Sähkö) , 194hv+122hv=316hv, ja 400nm+440nm=840nm

4-Maticeja molemmat.
Renkaat Conti Ice Contact 2 nastat, 245/45/19. (Ei kuminastoja)
Muutama huomio:
4 Matic on mukavasti takapainotteinen. Puskemista ei ollut. (vs S212, joka puskee ikävästi)

-Onko kellään havaintoja, miten se on tehty? Viisaalla jakolaatikolla, vai ajovakautuksella?-

Kummassakaan ei liene Air Body Controllia. Todennäköisesti ilmapussit kuitenkin takana?
Mutta huomiota alustasta:
400d nypyttää, tai tärisee. Lievästi, mutta ikävästi. Auto on AMG paketilla. Agility alusta. Ja säädettävä vaimennus. (Myös Comfort asento täristää lievästi)(rengaspaineet?)
300de on mukavampi. Siinä Comfort alusta. Ei nypytä, vaikka asetukset on sport moodissa.

Kulkevat todella hienosti ja suoraan myös lumi spooreissa. Ei vetele mihinkään.
Ohjaus on upea. Kiva on myös ympyröissä. Jotenkin vaan mukavan oloinen. Ei tahmea, mutta on tunnokas kuitenkin.

400d on todella äänetön moottorin osalta sisälle. Ulos kuulee, vaan ei paha.
Nastat kuitenkin ropisee ikävästi. Oikeasti häiritsee.
300de ääntää moottorin osalta (kun on käynnissä). Nastat ropisee vähemmän, mutta kuuluvasti kuitenkin.

Voimaa on riittävästi molemmissa. :D

-Hodari teltassa kannattaa poiketa, olivat hyviä!- :o (ja ilmaisia :wink: )

Onko muita testanneita?
16A68AC2-DF84-4AA0-BA6F-8D820645C594.jpeg
D8E74A46-1D3B-4397-BFBA-6450267953A6.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja rzy »

Tuli käytettyä s213 220d:tä ekassa B-huollossa ja hämmästykseksi käytetty öljytyyppi oli 229.51. Edellisessä huollossa käytetty 229.52. Muistelin että ainakin OM651:ssä 229.51 käytettäessä suositeltu öljynvaihtoväli oli 15tkm kun taas 229.52 käytettäessä 25tkm. Onkohan OM654 kohdalla asia muuttunut?
S213 220d 4matic -20
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

rzy kirjoitti:Tuli käytettyä s213 220d:tä ekassa B-huollossa ja hämmästykseksi käytetty öljytyyppi oli 229.51. Edellisessä huollossa käytetty 229.52. Muistelin että ainakin OM651:ssä 229.51 käytettäessä suositeltu öljynvaihtoväli oli 15tkm kun taas 229.52 käytettäessä 25tkm. Onkohan OM654 kohdalla asia muuttunut?
Ei tuolla käytännössä ole merkitystä. Öljytyyppi 229.52 on vielä melko ”uusi” luokitus moottoriöljylle, 229.51 luokituksen öljy on pitkän vaihtovälin (25tkm/1v) öljyä edelleen. Tätä tuli itsekin ihmeteltyä joskus. 229.52 öljy on ihan yhtä pitkällä vaihtovälillä. Käytännössä siis jos käytät autoasi merkkiliikkeessä huollossa niin todennäköisesti tämä 229.51 luokituksen öljy läpäisee myös 229.52 luokituksen.

Meilläkin kraanasta tullut vuosikaudet samaa öljyä, aina merkattu 229.51 luokitukselle, nyt kun tuli 229.52 luokitus niin otettiin selvää ja todettiin että tismalleen sama öljy läpäisee myös 229.52 luokituksen, huoltaja todennäköisesti merkannut vain tietämättömyyttään väärin, käytännössä ei minkäänlaista merkitystä.
Avatar
zandel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 20.01.2019 08:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja zandel »

Onko kukaan vielä tilannut E 300 de hybridiä? Lähinnä kiinnostaisi tuo farkku E300de jota ei taida ainakaan vielä saada nelivetosena,ei löytynyt Suomen hinnastosta?
Joutuuko Suomessa tuosta diesel/hybridistä maksamaan diesel käyttövoimaveron,todennäköisesti vaikka 99% ajosta olisi sähköllä?
Autovero näyttäisi olevan reilun parin tonnin luokkaa.
Yleensä bensaversio on mersusta ollut kalliimpi kuin vastaava diesel mutta hybrideissä hintapolitiikka päinvastainen,syy?
Saksan sivuilla on vielä konfiguraattori ja hinta muodostuu Saksassa edullisemmaksi kuin Suomessa vastaava ilman autoveroa,puhumattakaan jos ruksii lisävarusteita.
Mitähän eroa on 300de T A Business EQ Power ja 300 de T A Business Edition EQ Power muuta kuin että edition on lähes 5 tonttua halvempi?
MB E220d W213 -16
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Trafin sivuilta löytyy käyttövoimaverotiedot.
Bensahybridille 0,5 snt/päivä/alkava 100 kg
Diesel 5,5
Diesel hybridi 4,9

Huomioitko Saksan lisävarustehinnoissa alemman ALV:n? Viimeksi (vuosia sitten) kun tein vertailua niin verottomissa (autoverottomissa ja alvittomissa) hinnoissa ei suurta eroa ollut.
ABC-123
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.01.2019 14:31

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ABC-123 »

twotwenty kirjoitti:
r.e.t kirjoitti:
Kun tilasin S213:n ei tuota vielä hinnastossa ollut. :cry:
Saisiko huhtikuussa -17 tehtyyn ilman paketteja olevaan perusmalliin (200 d T A Premium Business, no Distronic löytyy) tuota koodailtua? :?:
Vai edellyttäisikö mitä paketteja?
Itsellä ei tarkempaa teknistä tietämystä asiasta ole. Kahdesta merkkihuollosta asiaa kysyin ja toisesta epäiltiin että kaukovaloavustimen saa, toisesta taas että ei saa...Siksi asian esille otin, mutta ilmeisesti uudesta mallista ei vielä täälläkään riittävästi kokemusta?
Tänään kävin VEHO airportista hakemassa auton pois, oli peilistä led-valo pimentynyt ja samalla oli koodattu kaukovaloavustin, hinta 240€. Vaatii siis kameran tuulilasissa eli käytännössä liikennemerkkiavustimen. Valoisa siis normi led performancet, tämä on kyllä ehdoton varsinkin jos aikaisemmissa on ollut..
Moi!

itsekin tuota kaukovaloavustinta vailla ja luin viestisi aiheesta. Laitoin Veho Airporttiin kyselyn ja ilmoittivat ettei tuota kaukovaloavustinta saa jälkikäteenasennettua??? Autossa kaikki muut ajoavustimet, valoina led performancet. Auto w213, -17 malli. Mitenköhän tuonne Veholle pitäisi kysymys muotoilla jos sinulla on tuo onnistunut?
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

zandel kirjoitti: Yleensä bensaversio on mersusta ollut kalliimpi kuin vastaava diesel mutta hybrideissä hintapolitiikka päinvastainen,syy?
Saksan sivuilla on vielä konfiguraattori ja hinta muodostuu Saksassa edullisemmaksi kuin Suomessa vastaava ilman autoveroa,puhumattakaan jos ruksii lisävarusteita.
Mitähän eroa on 300de T A Business EQ Power ja 300 de T A Business Edition EQ Power muuta kuin että edition on lähes 5 tonttua halvempi?
Varmaan johtuu siitä että bensaversiossa autoveron osuus on normaalisti suurempi.

Ei varmaan mitään eroa. Tuo lienee Launch edition tyyppinen tarjous tähän alkuun uudelle mallille, muutenhan hybrideissä on varmaan suomessa hyvät katteet kun autoveron osuus on niin pieni. C-sarjan hybridinkin hintaa pudotettiin jossain vaiheessa noin 5k €.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja simosami »

manonyymi kirjoitti:
zandel kirjoitti: Yleensä bensaversio on mersusta ollut kalliimpi kuin vastaava diesel mutta hybrideissä hintapolitiikka päinvastainen,syy?
Saksan sivuilla on vielä konfiguraattori ja hinta muodostuu Saksassa edullisemmaksi kuin Suomessa vastaava ilman autoveroa,puhumattakaan jos ruksii lisävarusteita.
Mitähän eroa on 300de T A Business EQ Power ja 300 de T A Business Edition EQ Power muuta kuin että edition on lähes 5 tonttua halvempi?

Ei varmaan mitään eroa. Tuo lienee Launch edition tyyppinen tarjous tähän alkuun uudelle mallille, muutenhan hybrideissä on varmaan suomessa hyvät katteet kun autoveron osuus on niin pieni. C-sarjan hybridinkin hintaa pudotettiin jossain vaiheessa noin 5k €.
Voisiko olla jokin työsuhdeautoon liittyvä verokikka. Eikös ne lasketa ovh hinnasta. (Ihan mutua)
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja K70 »

simosami kirjoitti:Mm tämmöiset tuli testattua:
S213 E400d T(suora 6, 3,0L CDI) 340hv, 700nm
S213 E300de T EQ (Hybrid, 2,0L CDI + Sähkö) , 194hv+122hv=316hv, ja 400nm+440nm=840nm

4-Maticeja molemmat.
Oliko näille jotain hintoja, kun Suomen Mersun sivut ei hinnastossaan nelikkoa tunne?
S212 E350CDI
Avatar
zandel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 20.01.2019 08:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja zandel »

DBFI kirjoitti:Trafin sivuilta löytyy käyttövoimaverotiedot.
Bensahybridille 0,5 snt/päivä/alkava 100 kg
Diesel 5,5
Diesel hybridi 4,9

Huomioitko Saksan lisävarustehinnoissa alemman ALV:n? Viimeksi (vuosia sitten) kun tein vertailua niin verottomissa (autoverottomissa ja alvittomissa) hinnoissa ei suurta eroa ollut.
300 d e A Business Edition EQ Power Sedan hinnat

Elikkä molemmat Business paketilla Saksassa vanteet 18" Suomessa 17"

58 464.70 Saksa
61 323,39 Suomi


Hinnaneroa juurikin tuo alv erotuksen verran elikkä 5%

Saksa 19%
Suomi 24%
MB E220d W213 -16
Vastaa Viestiin