C 3,0 cdi AMG virittelystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Hokke kirjoitti:Kattelin nopeesti niin kyllä saksanmaalta noita pultteja saa, halvimmillaan 20-30€ setti + lähetyskulut

laita googleen 612.990 zylinderkopfschrauben, niin löytyy kiristysmonentit mittakuvat jne jne

Pultin pituus on 107mm kun "tavallinen" on 102mm
Kiitos

Mikäli joku vain löytää linkin josta oikeita pultteja saa niin linkatkaa ihmeessä tänne heti.

Taitaa olla pultit myös eri ainetta tai C30 pultilla on ainakin kovempi kiristys momentti.
C30 AMG kanssa harrastelua
vetukka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 31.10.2006 20:22

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja vetukka »

C30 kansipultit on läpi porattu, muistaakseni jossain oli maininta "öljyjäähdytteiset". Hinta tosiaan mukavat 25e/kpl ja pitää uusia kun käyttää auki.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Jos ovat ontot ni sitten kyllä tuskin ovat venymä pultteja?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Voidaan nyt päivittää vähän tilannetta.

Pultteja ei ole saatu. Saatiin tilatessa arvio, että tulisivat 10.8. Tässä kohtaa selvä että eivät tulleet. Ei siis mitään tietoa koska niitä on taas tulossa. Älkää kukaan vain purkako kantta nyt irti!!

Pestiin moottori kunnolla puhtaaksi ja todennäköinen syy vuotoon on halkeama kannessa. Halkeama oli selvästi vanha, mutta paineen nosto (hybrid turbo ja suuttimista kaikki ulos mitä lähtee) oli kai liikaa ja halkesi läpi. Sylinteri oli siis puhtaampi kuin muut, eli saanut ilmeisesti jäähdytys neste pesun. Sylinterit ja mäntien laet on onneksi todella siistit.

C30 on jo Suomessa n. 70kpl:ta, eli noin 3% koko valmistusmäärästä! 3/4 varmaan Tuikun ohjelma. Onko kukaan laittanut vielä 350hv:ta rikki??
C30 AMG kanssa harrastelua
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Ootkos kannenpultit jo saanu?..ittelle tein syyshuollon uus turbo ja ilmamassamittari..ilmanputsarinkin lopultain sain uuden..pitääkö uus imm sopeuttaa kun sen vaihtaa?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Ei tarvi. Laittakaa ny joku 400 rikki jottei tartte itte hommata AMG:tä takaasi :D
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Kyl ens täytyy saada toinenki takapyörä vetämään...oikein hävetti kesällä kun jäi valoihin vaan yks viiva...
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

teemu5566 kirjoitti:Ei tarvi. Laittakaa ny joku 400 rikki jottei tartte itte hommata AMG:tä takaasi :D
Jos vain Poro Urbon modaamasta vakio turbosta saa semmoisen ilmamäärän läpi niin laitetaan. Siitä kai se on nyt kiinni.
St bertils kirjoitti:Ootkos kannenpultit jo saanu?..ittelle tein syyshuollon uus turbo ja ilmamassamittari..ilmanputsarinkin lopultain sain uuden..pitääkö uus imm sopeuttaa kun sen vaihtaa?
Ei ole kuulunut mitään.

Jos C30 amg omistajat tahtoo auttaa, niin tilataan muutama yksittäinen pultti ylimääräistä.
Luulisi nopeuttavan prosessia jos tarvitsijoita on useampi. Toki 25€/kpl maksaa noi pultit ja tilaustavarat joutuu maksamaan etukäteen. 14vrk:n palautusoikeudesta ei kuitenkaan pääse eroon.
C30 AMG kanssa harrastelua
Rixa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 29.09.2017 17:42

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Rixa »

Kysymyksiä tuohon C 30 virittelyyn liittyen. Topicci lueskeltu läpi mutta varmaan osa asioista muuttunutkin tässä vuosien varrella.

Onko iloa vakion katin tyhjentämisestä? Kokonaan suora downpipe kyllä auttaisi asiaa mutta jää tekemättä ainakin toistaiseksi.

Tarkotus käyttää ahdin kompressorisiiven vaihdossa ja myöhemmin nostaa ruiskupaineet sekä ohjelmoida.

Onko jotain muuta järkevää mitä vakioahtimelle voi tehdä samalla?

Suuttimia ei ainakaan tällä erää ole tarkoitus päivitellä isompiin. Onko vakiosuuttimien kärkien vaihdosta mitään iloa?

Noilla edellämainituilla varmaan pääsee sinne 300hp paikkeille...
C 30
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Pelkällä ohjelmalla saa 300hv. Jos mielit 400hv niin sitte vasta muita muutoksia. Jos vaihdat kärjet niin ota herlevin ”isoimmat” vaikka matti kauppas mulle ainakin ”pienimmät”. Pienimmät ei ole kuin 10% vakiota isommat. Toinen vaihtoehto teetättää rengaspalvelulla ”mörkösuuttimet”.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

10% vakiota isommat tuotolta vai reikien kooltaan? On muuten iso merkitys kumpaa on.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Tuotolta. En tiedä johtuiko suuttimista mutta oma auto savutti ihan hirveästi penkis.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Rixa kirjoitti:Kysymyksiä tuohon C 30 virittelyyn liittyen. Topicci lueskeltu läpi mutta varmaan osa asioista muuttunutkin tässä vuosien varrella.

Onko iloa vakion katin tyhjentämisestä? Kokonaan suora downpipe kyllä auttaisi asiaa mutta jää tekemättä ainakin toistaiseksi.

Tarkotus käyttää ahdin kompressorisiiven vaihdossa ja myöhemmin nostaa ruiskupaineet sekä ohjelmoida.

Onko jotain muuta järkevää mitä vakioahtimelle voi tehdä samalla?

Suuttimia ei ainakaan tällä erää ole tarkoitus päivitellä isompiin. Onko vakiosuuttimien kärkien vaihdosta mitään iloa?

Noilla edellämainituilla varmaan pääsee sinne 300hp paikkeille...
Vakio putki ja katti virtaa tosi hyvin. Jos isontaa ahdinta niin ottaisin kyllä katin samalla tyhjäksi. Rosteriputki vain sisälle niin siinä on suora downpipe.
Meillä kävi turbo Pro Turbolla Lappeenrannassa. Varattiin oikein aika etukäteen. Silti saivat menemään 11vkoa huollossa. Joka kysely kerralla oli just menossa turbo työn alle. Ei ainakaan tässä kohtaa vuotta mitään tuonne, jos on tarkoitus kesällä ajaa, eikä kiroilla. Tehoista en tiedä, kun hajosi kansi ennen kuin saimme säädettyä, remontti jatkuu....
Ei taida olla kärkien vaihdolla juuri apua. Vakiot on jo todella isot. Karjalainen rakentaa myös koko rungon uudestaan ja kärjet on aivan tolkuttoman isot.

Edit: 300hv:n tuntumaan pääsee kyllä ohjelmoinnilla kun vain auto on täysin ehjä. Nämä on jo niin vanhoja, että esim turbosta voi olla jo se viimeinen terä hukassa.
Meillä 297hv:ta vaati ruiskutus paineen nostamisen ohjelmoinnin lisäksi. Lukua tai ohjelmaa ei hierottu yhtään kun siinä kohtaa oli selvä, että turbo lähtee remonttiin.


P.S ei ole siis kannen pultteja vieläkään mersulla.
Viimeksi muokannut ArtoCDI, La 04.05.2019 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C30 AMG kanssa harrastelua
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

teemu5566 kirjoitti:Tuotolta. En tiedä johtuiko suuttimista mutta oma auto savutti ihan hirveästi penkis.
Varmaan ilma puolen ongelma. Egr:t kannattaa ainakin tulpata niin ettei vuoda takaisin päin. Sama myös BMW:n kanssa.
C30 AMG kanssa harrastelua
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

ArtoCDI kirjoitti:
teemu5566 kirjoitti:Tuotolta. En tiedä johtuiko suuttimista mutta oma auto savutti ihan hirveästi penkis.
Varmaan ilma puolen ongelma. Egr:t kannattaa ainakin tulpata niin ettei vuoda takaisin päin. Sama myös BMW:n kanssa.
Sillä ei oo enää väliä koska auto myyty jo 2 vuotta sitten. Penkittäjä vaan veikkas suuttimia.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ajoitus myöhässä tekee myös savua kun kaikki ei ehdi palaa, ruiskutus kun pitäisi saada nopeasti tehtyä niin liian pieneillä suuttimilla tulee savua kun määrä halutaan korkeaksi mutta aika ei riitä.
Mut ei ollut siis tuossa yllä mainitussa kun kerran suuttimet vaihdettu, ajoitus vois silti olla myöhäinen riippuen softan tekijästä ja tekijän kokemuksesta isompien kärkien kanssa.

Suutin kartta kalibroitu väärin ja soppaa tulee liikaa siihen nähden mitä pitäisi, taas tulee savua kun seos on väärä ja ilma ei riitä. Vaihtoehtoja on useita savulle miksi sitä tulee.

Spekulointia siis vain, kun ei tiedä mitä ja kuka tehnyt mihinkin.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Varmaan on ollut minun tekemäni ohjelma.
Tässä taisi olla jollain tavoin modatut suuttimet, joista lähti kyllä savua, muttei sitä voimaa, jota ostajalle oli luvattu - meniköhän oikein ?
Toistaiseksi tiedän vaan kolme paikkaa, josta saa toimivia virisuuttimia, Rengaspalvelu Karjalainen, Hämeen diesel ja Linus auto.
Näiden lisäksi olen muutaman auton tehnyt sen ruotsalaisen, Dieselmekkenin suuttimille -ok.
Karjalaisen suuttimille olen tehnyt aikaläjän autoja, toimivat varmasti.

Suuttimen toiminnassa on muutakin, kun vaan että se on iso ja vielä isompi.
Toiset saa pelaamaan, niinkuin niiden kuuluukin, toisia vaan ei.

Ruiskutuksen ajoitus määräytyy kierrosluvun ja ruiskutusajan funktiona.
Jos rakennneltu suutin ei toimi vakion kaltaisesti, niin ohjelman rakennettakin pitäisi muuttaa - joka taas ei onnistu kokeilemalla yhden eliniän aikana.
Kunnollisen toiminnan vaatimus on, että suutin toimii vähintään jonnekkin 0-50/70millin tasolle asti jonkun vakiosuuttimen kaltaisesti, jotta asialle on kunnollinen kartta olemassa, sen jälkeenkin syöttö lisääntyy mahdollisimman lineaarisesti suhteessa paineeseen ja aukioloaikaan.

Suutin on commorailin ruiskutusjärjestelmän tärkein yksittäinen komponentti, tärkein.
Vastaa aivan hyvin esikammioisen pumppua.
Jos suutin ei tottele vakion kaltaiselle suuttimelle tarkoitettua ohjelmaa ja komentoja oikein, on mahdotonta saada aikaiseksi moitteettomasti toimivaan ohjelmaakaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kiitokset tuikulle selventämisestä, vähän toivoinkin tätä.
Suuttimen toiminta ja sen muutokset kiehtoo itseä siinä määrin että rakentelen penkkiä hissukseen missä pääsee tuottoja mittaamaan eri paineilla ja aukioloajoilla.
Tosin vain yhtä suutinta kerrallaan pystyy ajamaan, pumppuna on om647 pumppu ja systeemi kiinnittyy mun sorviin niin riittää vääntö ja kierrosluku on helposti säädettävissä. Siitä sitten lisää omassa säikeessään kun homma etenee enemmän nyt haalitaan osia.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti:Kiitokset tuikulle selventämisestä, vähän toivoinkin tätä.
Suuttimen toiminta ja sen muutokset kiehtoo itseä siinä määrin että rakentelen penkkiä hissukseen missä pääsee tuottoja mittaamaan eri paineilla ja aukioloajoilla.
Tosin vain yhtä suutinta kerrallaan pystyy ajamaan, pumppuna on om647 pumppu ja systeemi kiinnittyy mun sorviin niin riittää vääntö ja kierrosluku on helposti säädettävissä. Siitä sitten lisää omassa säikeessään kun homma etenee enemmän nyt haalitaan osia.
Suutinta kun rakentelet niin tärkeää ainkin liikuvat osat mahdolisimman kevyeksi
(Mahdolistaa sen että kykenne reagoimaan niillä isoilakin määrillä nopeasti)
Mökkillä
'
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Korkeapaine diesel-pumpun akselista on havaittavissa pientä alkavaa kulumaa ja välystä.
Voiko jossain korjauttaa noita pumppuja? Toki laitettiin heti uusi vastakappale tilaukseen. Saa välyksestä suuren osan pois.
Ei ole edes uskaltanut selvitää mitä uusi pumppu maksaa.
C30 AMG kanssa harrastelua
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

ArtoCDI kirjoitti:Korkeapaine diesel-pumpun akselista on havaittavissa pientä alkavaa kulumaa ja välystä.
Voiko jossain korjauttaa noita pumppuja? Toki laitettiin heti uusi vastakappale tilaukseen. Saa välyksestä suuren osan pois.
Ei ole edes uskaltanut selvitää mitä uusi pumppu maksaa.
Om613 korjattu pumppu Saksan eBaysta kotiovella 200€ tietämissä + satkun pantti vanhasta pumpusta. On sitten toinen juttu, onko noissa joku amg-lisä tms... :roll:
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Väärä pumppu, eikös C30 ole sama pumppu kun 400cdi?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

MJPfin kirjoitti:Väärä pumppu, eikös C30 ole sama pumppu kun 400cdi?
On sama pumppu kuin 400cdi, paras kun on ollut silloin tarjolla
C30 AMG kanssa harrastelua
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

MJPfin kirjoitti:Väärä pumppu, eikös C30 ole sama pumppu kun 400cdi?
Juu en sitä meinannutkaan, että 613 pumppu sopisi, esimerkkinä lähinnä.


Sopisko tämä?
https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-C ... OSwkaZZdxN~" onclick="window.open(this.href);return false;
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos siinä ei muuta vikaa ole kuin jälkeä vetokappaleessa niin en tekisi mitään vaan jatkaisin ajoa. Onko akselissa säteen suuntaan välystä?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Timmiltä pumppu tuntuu. Välystä/kulumaa on vain akselin ulkoisessa rattaassa ja vastakappaleessa. Ajatus olikin laittaa pumppu talvella huoltoon jos niitä voi huoltaa.
C30 AMG kanssa harrastelua
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Vielä kerran nostetaan pultit pöydälle. Projekti rullaa todella hitaasti ja epävarmasti eteen päin (ja välillä taakse päin). Nyt olisi tarkoitus tilata ARP tai vastaavalta valmistajalta samanlaiset pultit ilman niitä öljykanavia. Vapaata mutua saadaanko aikaiseksi ongelmia öljyn kierron ja paineiden kanssa?? Saa esittää jos on joku toinen vaihtoehto tai muutos joka ehdotus öljyn kiertoon / ARP pultteihin.

P.S olisiko suositella jotain toimivaa kuvapankkia? Voisin välissä laittaa vaikka jonkun kuvan tänne.
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kuva palveluna itse käytän aijaa.com palvelua. Ihan toimiva on ollut.
Ettäkö kansipulteissa öljykanavat? Kaikissa?
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

MJPfin kirjoitti:Kuva palveluna itse käytän aijaa.com palvelua. Ihan toimiva on ollut.
Ettäkö kansipulteissa öljykanavat? Kaikissa?
C30 amg:n kansipulteissa on öljykanavat. Varmaan vain ylimääräiseksi jäähdytykseksi. Kannen lämpöä en täällä ikiroudan ja päällystevaurioiden maassa jaksa pelätä. Muissa kanavissa voi virtaus kasvaa aika tavalla kun laitetaan 12 kanavaa tukkoon.
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mitenkäs pumppu, onko se jotenkin suurempi kuin normi 270 öljypumppu? Tuskin se mitenkään kriittistä on että kanavat laittaa umpeen. Kai tuosta jostain joku voitelukaavio löytyy tai joku asiasta tietää.
Vastaa Viestiin