200cdi om646 viritys
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 01:19
200cdi om646 viritys
noniin eli olen tässä vähän mietiskellyt että jos päivittäisi tuon 200 ahtimen 270 ja uutta ohjelmaa laittais. ongelmaksi nyt tulee se että en mistään löydä tuohon käypästä 270 ahdinta joka olisi siis tolla vnt ohjauksella, joten osaisko joku kertoa esim ahtimen tarkkaa mallia tai moottoria jossa tätä ahdinta olisi vai ovatko kaikki 270 vnt ahtimilla ? ja sitten se vielä että ostanko koko paketin eli myös sen sähköisen vnt säätimen joka on turbon kupeessa kiinni vai käykö tuo vakio 200 siihen ? hommahan pitäisi olla aika bolton? onko joku joskus tehnyt tämän ja onko tullut vastaan mitään suurempia murheita?
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: 200cdi om646 viritys
Kyllä sulla on joka asiaan mielipide, mikä tuossa tekniikassa nyt on niin heikkoa ettei tehoa kestä?sakke88 kirjoitti:StraightOuttaHagis kirjoitti:noniin eli olen tässä vähän mietiskellyt että jos päivittäisi tuon 200 ahtimen 270 ja uutta ohjelmaa laittais. ongelmaksi nyt tulee se että en mistään löydä tuohon käypästä 270 ahdinta joka olisi siis tolla vnt ohjauksella, joten osaisko joku kertoa esim ahtimen tarkkaa mallia tai moottoria jossa tätä ahdinta olisi vai ovatko kaikki 270 vnt ahtimilla ? ja sitten se vielä että ostanko koko paketin eli myös sen sähköisen vnt säätimen joka on turbon kupeessa kiinni vai käykö tuo vakio 200 siihen ? hommahan pitäisi olla aika bolton? onko joku joskus tehnyt tämän ja onko tullut vastaan mitään suurempia murheita?
Kannattaisi varmaankin pelkällä ohjelmalla saada ripeyttä kulkuun, kun kuitenkin suuremmissa muutoksissa ei tuo tekniikka kestä sitä. Joko vaihteisto tai voimansiirto pettää. Kaikissa 270 CDI tekniikoissa ei ole VNT ahdinta.
2007 R 320cdi
Re: 200cdi om646 viritys
Om647 ahdin pitäisi sopiman paikoilleen suuremmitta murheitta. Servon voi ottaa alkuperäisestä niin tulee vähän huokeammaksi ahdin ja servo on varmasti yhteensopiva ecun kanssa.
Edit: ajotavalla on paljon merkitystä siihen mikä kestää ja kuinka paljon, tiedän paljon tehokkaitakin laitteita jotka pysyy nipussa osaavissa käsissä.
Sitten on niitä sankareita joilla ei kestä mikään edes vakiona.
Repimällä saa kaikki rikki, voimaa voi kyllä käyttää kun osaa sitä annostella järkevästi.
Edit: ajotavalla on paljon merkitystä siihen mikä kestää ja kuinka paljon, tiedän paljon tehokkaitakin laitteita jotka pysyy nipussa osaavissa käsissä.
Sitten on niitä sankareita joilla ei kestä mikään edes vakiona.
Repimällä saa kaikki rikki, voimaa voi kyllä käyttää kun osaa sitä annostella järkevästi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: 200cdi om646 viritys
Mul ois jouten c30 amgeen ahdin kun vaihdoin uuden..onks automaatti vai manuel?.
Re: 200cdi om646 viritys
Eikös toi amg ahdin ole vähän järeän oloinen vakio suuttimille om646 koneeseen?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 01:19
Re: 200cdi om646 viritys
Ok kiitos asiallisesta vastauksesta!MJPfin kirjoitti:Om647 ahdin pitäisi sopiman paikoilleen suuremmitta murheitta. Servon voi ottaa alkuperäisestä niin tulee vähän huokeammaksi ahdin ja servo on varmasti yhteensopiva ecun kanssa.
Edit: ajotavalla on paljon merkitystä siihen mikä kestää ja kuinka paljon, tiedän paljon tehokkaitakin laitteita jotka pysyy nipussa osaavissa käsissä.
Sitten on niitä sankareita joilla ei kestä mikään edes vakiona.
Repimällä saa kaikki rikki, voimaa voi kyllä käyttää kun osaa sitä annostella järkevästi.
Autoon on just laatikko rempattu ja turbiini kanssa purettu ja hitsailtu uudestaan siekkisen toimesta että ei sielä pitäis olla mitään mutta eihän siitä ikinä tiedä..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 01:19
Re: 200cdi om646 viritys
Automaatti kyseessä ja ei taida tuo amg n ahdin passata tuohon vakion pakosarjaan?St bertils kirjoitti:Mul ois jouten c30 amgeen ahdin kun vaihdoin uuden..onks automaatti vai manuel?.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 01:19
Re: 200cdi om646 viritys
Mitenkäs muuten onko noissa rintterin ja viton ahtimissa mitään eroa henkilöauton ahtimiin vai onko samat ?MJPfin kirjoitti:Om647 ahdin pitäisi sopiman paikoilleen suuremmitta murheitta. Servon voi ottaa alkuperäisestä niin tulee vähän huokeammaksi ahdin ja servo on varmasti yhteensopiva ecun kanssa.
Edit: ajotavalla on paljon merkitystä siihen mikä kestää ja kuinka paljon, tiedän paljon tehokkaitakin laitteita jotka pysyy nipussa osaavissa käsissä.
Sitten on niitä sankareita joilla ei kestä mikään edes vakiona.
Repimällä saa kaikki rikki, voimaa voi kyllä käyttää kun osaa sitä annostella järkevästi.
Re: 200cdi om646 viritys
Varmaan varaosanumerolla selviää, mutta tuskin niissä mitään mullistavaa eroa on.
Varmimmalla tietty pääsee jos henkilömallista ahdinta etsii.
Varmimmalla tietty pääsee jos henkilömallista ahdinta etsii.
Re: 200cdi om646 viritys
Mulla on ohjelma nyt viiettä vuotta samassa autossa,pari vuotta ollu nyt tuo turbotohtorin muokattu 270 turbo,hyvi on kestäny. Ajettu kohta 600tkm
Star
Re: 200cdi om646 viritys
Mitäs käytännön hyvää tuo ahdinpäivitys toi mukanaan?jonttu_ kirjoitti:Mulla on ohjelma nyt viiettä vuotta samassa autossa,pari vuotta ollu nyt tuo turbotohtorin muokattu 270 turbo,hyvi on kestäny. Ajettu kohta 600tkm
Re: 200cdi om646 viritys
Ainakin vääntöä tuli reilusti lisää koko kierrosalueelle,toki voimaakin tuli lisää.
Star
Re: 200cdi om646 viritys
Ok. Itellä ollu kans toi muokkaus mielessä, jos joutuu turbon huoltaan jossain kohtaa. Taidan vaan muokkauttaa ton vakio ahtimen ja kattoo mitä tuo tullessaan. Toistaseks riittäny ohjelmointikin mukavasti. Mulla nyt ollu noin 15tkm ohjelma sisässä, eikä minkäänlasia murheita, eli otsikkoon viitaten, suosittelen
Re: 200cdi om646 viritys
Väärin, kaikissa 270 CDI-koneissa on VNT-ahdin ilman hukkaporttia.sakke88 kirjoitti: Kannattaisi varmaankin pelkällä ohjelmalla saada ripeyttä kulkuun, kun kuitenkin suuremmissa muutoksissa ei tuo tekniikka kestä sitä. Joko vaihteisto tai voimansiirto pettää. Kaikissa 270 CDI tekniikoissa ei ole VNT ahdinta.
OM612 = alipaineohjattu VNT
OM647 (huomattavasti harvinaisempi!) = sähköservo-ohjattu VNT
Tuohon OM646 kaveriksi tarvitaan om647 peräisin oleva.
Re: 200cdi om646 viritys
Näin,ja rumilus jälleen loistaa kymmenien vuosien opiskeluilla vaikka todellisuudessa hädintuskin parta kasvaa
Star
Re: 200cdi om646 viritys
Sakke: "tehoa saa olla vaikka 500kW:a jos vääntömomentti on nolla (0)...kestäähän se silloin".jonttu_ kirjoitti:Näin,ja rumilus jälleen loistaa kymmenien vuosien opiskeluilla vaikka todellisuudessa hädintuskin parta kasvaa
Jos akselin vääntömomentti on nolla on tehokin nolla. Lukiofysiikkaa. Hyvä yritys kuitenkin
Viimeksi muokannut ido59, Pe 07.12.2018 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 200cdi om646 viritys
tupla
Re: 200cdi om646 viritys
Sopii kyllä pakosarjaan, mutta vakio pakosarjalla tulee niin eteen että ahtoputken vienti on hankalaa. C30 pakosarjassa turbo tulee pykälää takemmas.StraightOuttaHagis kirjoitti:Automaatti kyseessä ja ei taida tuo amg n ahdin passata tuohon vakion pakosarjaan?St bertils kirjoitti:Mul ois jouten c30 amgeen ahdin kun vaihdoin uuden..onks automaatti vai manuel?.