MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Romut vähenee työlistalta. Nyt sain aikaiseksi fiksata nuo harmaat osat, pyyhkimen,lampunpesimet ja ovenkahvat. Vaikka nykyään on todella hyviä muoviehosteita, päätin tämänkin kohdalla maalata nuo kahvat. Tein saman veljen 126:een ja on se niinpaljon helppohoitoisempi käytössä kun niitä ei tarvi murehtia. Nuo muovit oli muutenkin melko pahasti UV kärsineet, joten pinnoitteella niitä tuskin olisi saanut enää pelastettua. Maalina 2k vesimassaa ja satiinilakka päälle.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Samalla purin tuon tukkiutuneen altiivihiilisuodattimen. Ei tullut otettua kuvaa kun nuo ryynit oli tyhjätty, kuinka pahoin se oli tukkinut nuo putkien päät. Ihmekään jos vähän ahdisti. Nyt sisällä on tyhjää ja fiksasin kuoren maalaamalla siistiksi.

Kuva

Kuva

Sarjassamme turhanpäiväisyyksiä, piti tuo etutuhkis myös kunnostaa. Se kun oli vähän päässyt sisältä ruostumaan, eikä tällaiselle tupakoimattomalle oikein tollanen sotkuinen olemus kelvannut.

Kuva

Kuva

Sain myös putsattua ja tarkastettua mittariston. Eipä se ollut kuin hieman nuhjuuntunut ja pölyssä. Putsasin juotokset ja suihkuttelin vähän kontaktispraytä sinne tänne. Samalla putsasin mittarin taustat ja pesin kehyksen taikasienellä. Glymin punaisella pientä kiillotusta lasiin ja keltasella muoveihin.

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja epk »

näkyypäs vikasta kuvasta hyvin mittaristo, kuka hoksaa miten tuo ekoissa mallivuosissa oleva mittaristo eroaa uudemmista ? (ei liity economyyn/jenkamittariin).


ps. tuliko pestyä kilsakiekot... ?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

epk kirjoitti:näkyypäs vikasta kuvasta hyvin mittaristo, kuka hoksaa miten tuo ekoissa mallivuosissa oleva mittaristo eroaa uudemmista ? (ei liity economyyn/jenkamittariin).


ps. tuliko pestyä kilsakiekot... ?
Mulle noi 190:t on niin uusia tuttavuuksia, etten ainakaan osaa sanoa. Ainakin airbagin merkkivalo on uudemmissa SRS kun tässä se on vielä RS. Numerorullat pyyhkäisin, mutta eipä ne kyllä likaisetkaan olleet. Tuppaa olemaan enemmänkin haalistuneet tällaisissa kauan seisseissä, mutta ei ihan niin pahoin kuin 40-vuotta Californian auringossa maanneensa Cadillacissa :P
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ai että, tätä on kiva seurata kun nysvätään oikein kunnolla :thumbup:

Tuhkis on jokaisesta omasta tullut kuurattua puhtaaksi, muttei ikinä ole noin hienoa saatu tehtyä.

Millä muuten maalaat nuo pienet tilpehöörit? Kynäruiskulla?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

joop79 kirjoitti:Ai että, tätä on kiva seurata kun nysvätään oikein kunnolla :thumbup:

Tuhkis on jokaisesta omasta tullut kuurattua puhtaaksi, muttei ikinä ole noin hienoa saatu tehtyä.

Millä muuten maalaat nuo pienet tilpehöörit? Kynäruiskulla?
Mulla on sellanen Devilbissin SRi pikkuruisku 1dl yläsäiliöllä. Ostin joskus 15-vuotta sitten ja täytyy sanoa, että on haukkunu hintansa melkoisen moneen kertaan. Joskus olen haaveillu että ostais seuraksi isomman GTi:n, mutta tuolla on tullut vedettyä melkein kokonaisia autojakin. Tosi näppärä myös tollaseen pienempään maalaushommaan. On mulla se kynäruiskukin, mutta se hajottaa sumun niin paljon tiheämmäksi, että metallikiteet asettuu pintaan erilailla. Ei sillä ainakaan mitään paikkamaalausta saa tehtyä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Tässäkö ei ole ASD:tä? Vai onko näissä vanhemmissa joku muu lukkoperä?

Edit: Katsoin optiolistan ja ei näemmä ole.
Viimeksi muokannut Bemaristi, Su 30.12.2018 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti:Tässäkö ei ole ASD:tä? Vai onko näissä vanhemmissa joku muu lukkoperä?
Juu näissä ennen -87 tehdyissä on tavallinen lukkoperä (LSD). -87 uudemmissa on sitten hydraulinen ASD.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Mitähän etuja tuolla muutoksella on saatu.

ASD on painavampi, monimutkaisempi ja varmasti tehtaalle paljon kalliimpi valmistaa. Muutokset mittaristoa myöten jne.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti:Mitähän etuja tuolla muutoksella on saatu.

ASD on painavampi, monimutkaisempi ja varmasti tehtaalle paljon kalliimpi valmistaa. Muutokset mittaristoa myöten jne.
Jaa’a.. en ole niin tekniikka orientoitunut, että osaisin tuohon vastata :think:
Joku ajonaikainen tarkkuus tai taloudellisuus aspekti siinä vois olla.. ehkä tai sitten olen ihan hakoteillä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

For better traction and more stability the Mercedes 2.3-16 was standard fitted with a 32% limited slip differential.
...
With the introduction of the facelifted 190 Mercedes also introduced the Limited slip (LSD) with an electronically controlled, hydraulically locking differential which activates automatically when required (ASD). The electronic control allows varied amounts of differential lock from the standard 15% right up to 100%. It is not a traction control system however and can only maximize traction rather than prevent wheel spin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

EVO X kirjoitti:
joop79 kirjoitti:Ai että, tätä on kiva seurata kun nysvätään oikein kunnolla :thumbup:

Tuhkis on jokaisesta omasta tullut kuurattua puhtaaksi, muttei ikinä ole noin hienoa saatu tehtyä.

Millä muuten maalaat nuo pienet tilpehöörit? Kynäruiskulla?
Mulla on sellanen Devilbissin SRi pikkuruisku 1dl yläsäiliöllä. Ostin joskus 15-vuotta sitten ja täytyy sanoa, että on haukkunu hintansa melkoisen moneen kertaan. Joskus olen haaveillu että ostais seuraksi isomman GTi:n, mutta tuolla on tullut vedettyä melkein kokonaisia autojakin. Tosi näppärä myös tollaseen pienempään maalaushommaan. On mulla se kynäruiskukin, mutta se hajottaa sumun niin paljon tiheämmäksi, että metallikiteet asettuu pintaan erilailla. Ei sillä ainakaan mitään paikkamaalausta saa tehtyä.
Kappas, minä kun luulin ainoana maalailevani pikkuruiskulla :clap:
Tämä ei tosin ole Devilbis (tosin tuttuja nekin), mutta kuitenkin yllättävän monipuolinen kapistus. Vedin sillä pihalla Viton loksut ja puskuritkin ohentamattomalla 2k-fillerillä ja 5:n barin paineella. Yllättävän hyvää jälkeä, kun säätää patternin kohdalleen.

Tosin pihalla maalatessa joutuu käyttämään liukkarivärejä. On tuolla minunkin ruiskulla maalattu 2k pintaa. Tietysti se pieni säiliö voi vähän rajoittaa, mutta näillä mennään...
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jaahas, se olis 2019 sitten! Hyvää tätä vuotta vaan kaikille. Vuodenvaihteen tietämillä tuli vielä kuvamateriaalia vasemman kaaren työstämisestä. Palikat alkaa silläkin puolella olla paikallaan. Melko paljon tälläkin puolen tuota kontin sivukotelon etupäätä pitää sepittää, mutta onneksi korjauspalaa on aika hyvin. Toiselle puolen tehtiin myös muutoksia vielä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Omassa tallissa on taas näperretty muovien kanssa. Maalailin akun taustamuovin ja molemmat kojelaudan alapanelit. Ei niissä juuri mitään vikaa ollut, mutta tulipa taas uuden näköiset.. kuvaa ei tosin muistanu ottaa. Akun taustamuovi tosin vaati vähän paikkaa ja muovihitsausta. Uus olis varmaan maksanu vitosen, mutta tulipa nyt hierottua.

Kuva

Pikkujuttu sinänsä, mutta tälläses projektia missä sisustakin yritetään saada sellaseen tehdaslinjalta tulleen näköiseksi, on nuo nappulat(katkaisijat/kytkimet) yksi sellanen silmiinpistävä asia. Tämäkään nyt ei ole varsinaisesti mikään vähän ajettu, vaikka ihan kohtuulliset metrit ikään nähden mittarissa onkin. Niinpä nuo kytkimet on kuluneita, ja ne kun asentaa fiksattuihin kehyksiin, niin näyttävään ne melko tökeröltä. Nappien pintaan on martoitu, ja se tulee suoraan muovimuotista. Nämä on jotain VDI30-33 luokkaa uutena. Vuosien käyttö kumminkin kiillottaa martion pois. Tämän korjaamiseksi on onneksi edullinen ja helppo tapa, eikä tarvi ostaa uusia. Hyvä putsaus, rasvanpoisto ja muovitartunta. Sen jälkeen mattalakkaa sumutetaan pintaan, eli pisaroidaan. Ohuella lakalla saadaan hyvin pientä pisaraa, joka vastaa melkolailla alkuperäistä muovin martiointia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja epk »

uudemmista puuttuu kulmat/mittarien "lokerointi" :)
EVO X kirjoitti:
epk kirjoitti:näkyypäs vikasta kuvasta hyvin mittaristo, kuka hoksaa miten tuo ekoissa mallivuosissa oleva mittaristo eroaa uudemmista ? (ei liity economyyn/jenkamittariin).


ps. tuliko pestyä kilsakiekot... ?
Mulle noi 190:t on niin uusia tuttavuuksia, etten ainakaan osaa sanoa. Ainakin airbagin merkkivalo on uudemmissa SRS kun tässä se on vielä RS. Numerorullat pyyhkäisin, mutta eipä ne kyllä likaisetkaan olleet. Tuppaa olemaan enemmänkin haalistuneet tällaisissa kauan seisseissä, mutta ei ihan niin pahoin kuin 40-vuotta Californian auringossa maanneensa Cadillacissa :P
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Niin tarkotatko noita pieniä kanttauksia noiden mittarien välissä? Ihmettelinkin vähän niitä, ei ole koskaan tullu aiemmin vastaan. Noi mittarithan on myös keskenään pienessä kulmassa, onko ne uudemmassa ihan suorassa niinkun 124:ssa?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja epk »

juurikin niitä. : https://cdn4.pelicanparts.com/techartic ... /pic01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hiljaiseloa ollut lähinnä viime viikot projektin suhteen. Pieniä edistymisiä peltipuolella, mutta ei kuva materiaalia. Molemmat kaaret on kuitenkin viimeistelty, ja Tuomo pääsee jatkamaan helmoihin seuraavaksi. Itse olen lähinnä myynyt 3D tulostettuja getrag nupin työkaluja pitkin maailmaa yhdessä -59 Cadillac uustuotanto-osien kanssa. Pienellä tuotolla sai sitten hankittua cossuun uudet jarrut ja takapään nivelet. Romut otin Bandelilta Saksasta, ja samalla tuli käyttöautoonkin kaikki jarruosat. Levyt ja palat on Aten tavaraa, ja nivelet Febia. eBaysta tilaukseen lähti kangasmatot. Vielä olisi listalla paljon tavaraa tilattavaksi.

Kuva

Velimiehen kokoelmista löysin myös autoon paremmin sopivan Becker Gran Prixin. Tätä mallia on ihan oikeasti saanut jo 1985, joten se istuu kojelautaan kuin nappi otsaan.
Hain myös vähän muuta äänentoistotavaraa, eli paketillisen hyväksi havaittua STP:n blackgold bitumimattoa. Tuo 4m2 uppoaa tenavatähteen helposti. Samalla otin orkkisämyrien tilalle Ground Zeron 4" koaksiaalielementit. Kaitsarit tuli viriteltyä paikalleen alkuperäistyyliin. Eteen käytin alkupeärisiä peltiklipsejä, jotka painetaan kaiuttimen runkoon. Takana joutui asentamaan kaiuttimet hyllyn alapuolelle, että diskantti ei paina ritilää ulospäin. Ulkoapäin asennuksesta ei huomaa mitään vakioon. Johdothan vedin jo aiemmin valmiiksi konttiin, jos sattuu joskus huvittamaan pieni Subi. Idea olisi suunnitella ja toteuttaa kotelointi niin, että se näyttää vuoden -85 tehdasoptiolta.. sitä en vaan teidä koska tuollaista jaksaa lähteä toteuttamaan.

Kuva

Kuva

Myös Lorinserit otin ja vesihioin sekä myllytin. Nyt alkaa olla kiillot kohdallaan. Renkaiksi tilasin Barumin Bravuris 3 205/45R16. Rengaskokoa pohdiskelin monen eri profiilin välillä, mutta halusin pitää vakion 205 leveyden, mutten toisaalta halunnut vain 7,5" vanteelle liian pullaista ulkonäköä. Vararenkaan mukaan alkuperäisenä tässä olisi ollut Gislavedin 205/55R15. Renkaat saapunevat tällä viikolla, ja käyn ne samantien pyöräyttämässä päälle.. Vannehommaa tässä on mietitty pää puhki monta viikkoa. Vaikka jo lupasin, etten ala Aero 3:ia etsimään, niin himo sellaisiin tuli kuitenkin. Lopulta se himo sitten kumminkin vähän sammui, kun vanteiden löytyminen on todella haastavaa, ne on projektikuntoisena yleensä halki ja loppujen lopuksi Aero3 on monen muunkin haave, ja toteutuksia on 201:n alla nähty niin paljon, ettei se oikeastaan tuo mitään uutta. 16" Aerot olisi olleet huiput, mutta ne ovat vielä 17" hankalampia löytää. Niinpä siis päädyin lopulta noihin Lorinsereihin uudelleen ja tilasin niille renkaat. Ainakin ulkonäkö on alkuperäistyyppinen.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Nättiä tulee :thumbup:
EVO X kirjoitti: Renkaiksi tilasin Barumin Bravuris 3 205/45R16. Rengaskokoa pohdiskelin monen eri profiilin välillä, mutta halusin pitää vakion 205 leveyden, mutten toisaalta halunnut vain 7,5" vanteelle liian pullaista ulkonäköä. Vararenkaan mukaan alkuperäisenä tässä olisi ollut Gislavedin 205/55R15.
Eikös tuo 45-sarjalainen ole vähän pieni.... :?: Olisko 205/50 kuitenkin ollut lähempänä alkuperäiskokoa, pulleroisesta en tiedä :roll:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

RH kirjoitti:Nättiä tulee :thumbup:
EVO X kirjoitti: Renkaiksi tilasin Barumin Bravuris 3 205/45R16. Rengaskokoa pohdiskelin monen eri profiilin välillä, mutta halusin pitää vakion 205 leveyden, mutten toisaalta halunnut vain 7,5" vanteelle liian pullaista ulkonäköä. Vararenkaan mukaan alkuperäisenä tässä olisi ollut Gislavedin 205/55R15.
Eikös tuo 45-sarjalainen ole vähän pieni.... :?: Olisko 205/50 kuitenkin ollut lähempänä alkuperäiskokoa, pulleroisesta en tiedä :roll:
Mä vertailin niitä ihan kädestäpitäen ja tykkäsin enemmän 45-sarjalaisen ulkonäöstä sekä vanteen että auton suhteen. Alkuperäiseen korkeuteen nähden joo se 205/50 olis ”oikeampi” mutta en tykännyt miltä se näytti. EVO1:ssä jossa on ollut 16” vanteet, on ollut niinkin huima rengaskoko kuin 225/50R16. Ei menisi kyllä vakio cossun kaariin enää moinen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Renkaat tuli Saksasta ja ne pyöräytettiin Lorinsereille. Tietysti jokaikisessä vanteessa oli sisäkehällä pikku heittoa, kun ei tullut niitä tarkastettua heti aluksi. No testataan millaiset ne on ajossa ja pistetään sitten L-Weldille pyöristettäviksi jos on tarpeen.

Kuva

Kuva

Hitsuuhommat etenee hissukseen. Oli tarkoitus mennä tänä viikonloppuna aloittelemaan viimeistelyhommia ja maalauksia, mutta flunssakierre vaivaa koko kotiväkeä. Noo, ehkä parin viikon päästä myös korjauksia on tehty enemmän niin saa itsekin tehtyä pidemmälle. Itse hitsauksissa joudutaan mennä vähän tilkkutäkki linjalla, kun korjauspellit on eri paloina, eli yhtä kauttaaltaan ehjää purkuautoa ei ollut tarjolla. Vaikka sitä tinausta morkkasinkin, niin silti tekis mieli vetäistä nuo kauttaaltaan yli ennen viimeistelyä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Takakelkan ja etunavat hain talliin purkuosina ja aloinkin niitä jo purkamaan. Käytännössä takapäässä vanhaa jää kelkka ja alatukivarret tuosta paketista. Jarrusatulat haen joku päivä jahka ehdin toisaalta purkuautosta ja muut jarruosat onkin uutta. Autosta jää sitten käyttöön takaa iskarit, jouset, vetarit ja perä.
Etupäähän tilasin myös uudet alatukivarret kun en nähnyt kovinkaan kannattavaksi kulujen puolesta kunnostaa vanhoja. Eteen tulee uutta myös iskarit, vanhaa jää käytännössä jouset.

Kuva

Kuva

Pikku sivuprojekti oli maton emblemit. Tilasin eBaysta jälleen kerran uudet kangasmatot. Taitaa olla varmaan viidennet matot samasta putiikista. Ne on muuten ihan orkkista vastaavat, mutta logon tilalla on tyhjä alumiinilätkä. Se on niin kemmasen näkönen, että päätin suunnitella tilalle vahan paremmin sopivan. Mallinsin alkuperäistä kontin logoa hyödyntäen 2.3-16 tekstin mahdollisimman autenttisen näköiseksi. Sitten suunnittelin läpyskän niin että sen voi liimata alumiinilätkän päälle. Tulostus Polyamidina ja vähän maalailua. Vois se olla parempikin, mutta tuolla lattialla potkittavana välttää.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ai niin ja tulipa nuo umpiot kasattua loppuun kun sai tuon toisenkin uuden lasin. Kiinnikkeet ja ruuvit keltapassivoitiin näihinkin.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuli nätit matoista, sopii kyllä hyvin toi lätkä tuohon.
Kyllä vaan on kiva seurata edistymistä kun projekti oikeasti edistyykin.
Seniorikansalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 20.05.2010 11:00

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Seniorikansalainen »

Pyydän heti aluksi anteeksi tätä viestiä, mutta...

Ensiksi suuret kiitokset nimimerkille EVO X tästä viestiketjusta. Mielestäni yksi parhaista, ellei paras ketju koskaan Mersuforumissa. Hyvät kuvat, sujuvaa tekstiä, ennakkoluulottomia ratkaisuja erilaisiin ongelmiin ja ennen kaikkea todellista tekemisen meininkiä. Tsekkaan joka päivä onko tullut uusia päivityksiä ja luen kaikki suurella mielenkiinnolla. Olen oppinut paljon hyödyllista autojen entisöinnistä tästä ketjusta. Kiitos!

Ja nyt tämä vanha jäärä valittaa. Minulla aina särähtää korvaan (tai silmään) kun puhutaan tai kirjoitetaan Cosworth Mersusta. Sellaista ei ole. On 2.3-16 tai 2.5-16 ja evoversiot päälle. Ei Kossua.

Näyttäkää minulle yksikin tehtaan tai Vehon dokumentti, jossa mainitaan mallinimen yhteydessä Cosworth, niin muutan mieleni.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kansi tehty Englansmannin toimesta Cosworthin pajalla, vaikkei Mersu sitä halunnut mainostaa :)


Siitä kait se lisänimi on tullut?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:Tuli nätit matoista, sopii kyllä hyvin toi lätkä tuohon.
Kyllä vaan on kiva seurata edistymistä kun projekti oikeasti edistyykin.
Kiitti, täytyy vähän miettiä jaksaisko sitä tehdä toisellepuolen vastaavan alumiinilätkän kun siellä ei ole mitään.. noita muovisia kumminkin olis pari :shifty:
Seniorikansalainen kirjoitti:Pyydän heti aluksi anteeksi tätä viestiä, mutta...

Ensiksi suuret kiitokset nimimerkille EVO X tästä viestiketjusta. Mielestäni yksi parhaista, ellei paras ketju koskaan Mersuforumissa. Hyvät kuvat, sujuvaa tekstiä, ennakkoluulottomia ratkaisuja erilaisiin ongelmiin ja ennen kaikkea todellista tekemisen meininkiä. Tsekkaan joka päivä onko tullut uusia päivityksiä ja luen kaikki suurella mielenkiinnolla. Olen oppinut paljon hyödyllista autojen entisöinnistä tästä ketjusta. Kiitos!

Ja nyt tämä vanha jäärä valittaa. Minulla aina särähtää korvaan (tai silmään) kun puhutaan tai kirjoitetaan Cosworth Mersusta. Sellaista ei ole. On 2.3-16 tai 2.5-16 ja evoversiot päälle. Ei Kossua.

Näyttäkää minulle yksikin tehtaan tai Vehon dokumentti, jossa mainitaan mallinimen yhteydessä Cosworth, niin muutan mieleni.
Hah, seniori on kyllä oikeassa :lol: mersu tosiaan näki aika paljonkin vaivaa tuon Cosworth nimen piilottelussa. Jos oikein olen ymmärtänyt niin näissä 2.3-16 malleissa on Cosworthin leima kannen valussa, mutta 2.5-16 malleissa myös se poistettiin. Eli periaatteessa 2.5:t on vielä tätäkin vähemmän Coswortheja :wave: Mutta joo, itsellä se tuottaa vaan mielihyvää puhua Cosworthista ja mersusta samassa lauseessa, niiden asiasta tietämättömien keskustelukumppanien ilme on aina näkemisen arvoinen :crazy:
Cosworthin tehtaan historiikissa tuo 190 mainitaan kyllä selvästi, ja muistan lukeneeni jotakin w201 mersuhistoriikkia, mutta tosiaan esitteisiin ja itse autoihin tuota sanaa ei ole ilmeisesti haluttu laittaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

EVO X kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:Tuli nätit matoista, sopii kyllä hyvin toi lätkä tuohon.
Kyllä vaan on kiva seurata edistymistä kun projekti oikeasti edistyykin.
Kiitti, täytyy vähän miettiä jaksaisko sitä tehdä toisellepuolen vastaavan alumiinilätkän kun siellä ei ole mitään.. noita muovisia kumminkin olis pari :shifty:
Seniorikansalainen kirjoitti:Pyydän heti aluksi anteeksi tätä viestiä, mutta...

Ensiksi suuret kiitokset nimimerkille EVO X tästä viestiketjusta. Mielestäni yksi parhaista, ellei paras ketju koskaan Mersuforumissa. Hyvät kuvat, sujuvaa tekstiä, ennakkoluulottomia ratkaisuja erilaisiin ongelmiin ja ennen kaikkea todellista tekemisen meininkiä. Tsekkaan joka päivä onko tullut uusia päivityksiä ja luen kaikki suurella mielenkiinnolla. Olen oppinut paljon hyödyllista autojen entisöinnistä tästä ketjusta. Kiitos!

Ja nyt tämä vanha jäärä valittaa. Minulla aina särähtää korvaan (tai silmään) kun puhutaan tai kirjoitetaan Cosworth Mersusta. Sellaista ei ole. On 2.3-16 tai 2.5-16 ja evoversiot päälle. Ei Kossua.

Näyttäkää minulle yksikin tehtaan tai Vehon dokumentti, jossa mainitaan mallinimen yhteydessä Cosworth, niin muutan mieleni.
Hah, seniori on kyllä oikeassa :lol: mersu tosiaan näki aika paljonkin vaivaa tuon Cosworth nimen piilottelussa. Jos oikein olen ymmärtänyt niin näissä 2.3-16 malleissa on Cosworthin leima kannen valussa, mutta 2.5-16 malleissa myös se poistettiin. Eli periaatteessa 2.5:t on vielä tätäkin vähemmän Coswortheja :wave: Mutta joo, itsellä se tuottaa vaan mielihyvää puhua Cosworthista ja mersusta samassa lauseessa, niiden asiasta tietämättömien keskustelukumppanien ilme on aina näkemisen arvoinen :crazy:
Cosworthin tehtaan historiikissa tuo 190 mainitaan kyllä selvästi, ja muistan lukeneeni jotakin w201 mersuhistoriikkia, mutta tosiaan esitteisiin ja itse autoihin tuota sanaa ei ole ilmeisesti haluttu laittaa.

Tarina mennee niin, että 2.3-16 kannet tehtiin Cosworthin tehtaalla Englannissa mutta 2.5:n kannet Mersu teki itse.

Ja mitä tuohon Cosworth-käsitteeseen tulee, niin sillä kaiketi puhe/kirjoituskielessä halutaan erottaa moniventtiiliset 190E:t muista w201:stä. Suurin EI-mersu joukko tunnistaa moniventtiilisen 190E:n Cosworthina mutta eivät välttämättä ymmärrä 2.3-16 merkintää. Mersulla ei liene ollut suurempaa käyttölupaa Cosworth-merkin käytölle.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Seniorikansalainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 20.05.2010 11:00

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Seniorikansalainen »

Tuo historia siitä, missä kannet on milloinkin tehty on tuttu. Minulla oli aikanaan lyhyen ajan sisällä kolme eri 2.3-16 autoyksilöä, ja silloin (-80 luvulla) ei kyllä puhuttu Cossusta mitään, ei Veholla eikä harrastajapiireissä muutenkaan. Kossuttelu tuli keskusteluun vasta 2000 -luvulla. (ja siitä alkoi mun kärsimys...)

"Mersulla ei liene ollut suurempaa käyttölupaa Cosworth-merkin käytölle." Saksalainen premium-valmistaja, joka käyttäisi englantilaisen alihankkijan nimeä auton mallimerkinnässä. Ei ikinä! Lupa olisi varmaan annettu ilmaiseksi. Olisi se ollut Cosworthille aika meriitti.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mielenkiintoista keskustelua! Yhdyn Seniorikansalaiseen siinä, että Cosworthia ei järin mainittu ennen tätä vuosituhatta W201:n yhteydessä - tosin ei se tieto ennen tätä aikaa kovin nopeasti kulkenutkaan :-). Omaan suuhun ei myöskään Cosworth taivu autosta keskustellessa. B-ryhmään osallistumista varten auto kai kehitettiin, oman moottorisuunnitteluosaston ollessa täystyöllistetty, homma ulkoistettiin alihankkijalle kannen osalta. James Taylorin kirjassa v. 1994 Cosworthin apu kerrotaan, mutta se lie oikein kun kyseessä on vielä arvostettu brittikirjailija.
Onhan sillä Cosworthilla paljon myyvempi nimi teinipulkkajoukoissa, joissa W201 yhteen aikaan oli aika lailla suosittu. Tämäkin lie levittänyt sitä nimeä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Itseä häiritsee enemmän kun 16v w201:tä puhutellaan amg:nä, onhan niihin saanut amg:n viritys pakettia mutta ei sitä joka autossa ole.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Itse myös jotenkin (vaikka ei saisi) väännän korvieni välissä yhtäläisyysmerkkiä voortin ja cossun välille...
...ja kun sivuraiteella ollaan, niin seniorikansalaisen tuskaa kompatakseni vastaava oksetus itsellä tulee joka ikisestä 123-museomersusta tms., joka tulee vastaan mustilla rekkareilla kilvitettynä. Antti varmaan kuitenkin säilyttää tyylitajun loppuun asti... :wave:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

jukkis. kirjoitti:Itseä häiritsee enemmän kun 16v w201:tä puhutellaan amg:nä, onhan niihin saanut amg:n viritys pakettia mutta ei sitä joka autossa ole.
Joo tämä on kyllä ärsyttävä termi kyseiselle autolle. Kun kerran AMG versio 190:stä oli erikseen kumminkin olemassa. Eikä noita amg lisäpakettejakaan saanut kun vasta 2.5:een. Asiasta moottorisahaan, niin omasta mielestä kyseinen oikea AMG tenava on edelleen kammottavan ruma :lol:
RH kirjoitti:Itse myös jotenkin (vaikka ei saisi) väännän korvieni välissä yhtäläisyysmerkkiä voortin ja cossun välille...
...ja kun sivuraiteella ollaan, niin seniorikansalaisen tuskaa kompatakseni vastaava oksetus itsellä tulee joka ikisestä 123-museomersusta tms., joka tulee vastaan mustilla rekkareilla kilvitettynä. Antti varmaan kuitenkin säilyttää tyylitajun loppuun asti... :wave:
Älä nyt, just viimeviikolla kävin tilaamassa konttorilta uudet kilvet, niin myyjä vaan mainitti että kannattaako tilata kun meinaat museoida. Voit sitten tilata suoraan ne mustat.. :sick: kiitin kohteliaasti ja kerroin mennään näillä mitkä siihen kuuluu.

Joskus teininä nämä taisi kulkea porukassa ”moniventtiili” nimellä.. mutta aika pian tuli se Cosworth sinne sekaan kun kaverin veli rakensi näistä ralliautoja. Ja olihan se Cosworth aika kivan kuuloinen kun se oli vielä noitten Sierrojen ja Escortien kulta-aikaa. Olin pitkään myös sitä mieltä että Cosworth on yhtäkuin Ford. Ja taisipa se ihan pikkupoikana olla jopa Cosford :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja AK47 »

EVO X kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Itseä häiritsee enemmän kun 16v w201:tä puhutellaan amg:nä, onhan niihin saanut amg:n viritys pakettia mutta ei sitä joka autossa ole.
Joo tämä on kyllä ärsyttävä termi kyseiselle autolle. Kun kerran AMG versio 190:stä oli erikseen kumminkin olemassa. Eikä noita amg lisäpakettejakaan saanut kun vasta 2.5:een. Asiasta moottorisahaan, niin omasta mielestä kyseinen oikea AMG tenava on edelleen kammottavan ruma :lol:
Juu, W201 AMG on W201 AMG ja W201 2.3-16 ja 2.5-16 on W201 2.3-16 ja 2.5-16. EVO mallit on EVO malleja. Cosworth on tosiaan jotain foortijuttuja englannista - tuosta teknologian länsimaisesta neuvostoliitosta :D

Mutta W201 AMG korisarja on itseasiassa sopivan ruma ollakseen kaunis. Juurikin tohon w201 AMG korisarjaan pitää laittaa samalla lailla rumat vanteet kuten esimerkiksi pentat :D AMG teki tosiaan korisarjaa kahdella etupuskimella (umpioiden reijillä ja sileänä) ja moottoreita nyt ainakin 2.0-8v 2.3-8V, 2.6-12V 3.2-12V Saattoi olla 3.0-12V myös. Sit taisi olla että AMG teki evoihin niitä lisäpaketteja, ei muista enää.

Ja auto on aina kaunis kun se on tehokas :D Toisaalta nykyään peruskiassa on enempi tehoa kuin 201 korisissa aikanaan. Mutta omana aikanaan....

Jos tarvitsee laserilla jotain kaivertaa tohon niin löytyy alumark levyä ja kaiverrusmuoveja ja tarraa.
Viimeksi muokannut AK47, Ti 29.01.2019 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin