ML 400cdi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 20.04.2013 22:33
ML 400cdi
Elikä otsikossa mainitusta laitteesta on laturi paskana, ja se pitäisi vaihtaa.
Nyt tarvittaisiin kaikki tieto laturin vaihdosta. Eli missä sijaitsee, mitä puretaan ja niin edelleen. Ja jos löytyy linkki saitille, jossa tietoa löytyisi kuvien kera, niin olisin erittäin kiitollinen.
Nyt tarvittaisiin kaikki tieto laturin vaihdosta. Eli missä sijaitsee, mitä puretaan ja niin edelleen. Ja jos löytyy linkki saitille, jossa tietoa löytyisi kuvien kera, niin olisin erittäin kiitollinen.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 20.04.2013 22:33
Re: ML 400cdi
Eikö tosiaan löydy ketään mersu tietäjää, joka olisi vaihtanut laturin.
Olen siis kyllä paikallistanut laturin ja osittain purkanut tavaroita tieltä, mutta kaikki tieto tulisi tarpeeseen.
Olen siis kyllä paikallistanut laturin ja osittain purkanut tavaroita tieltä, mutta kaikki tieto tulisi tarpeeseen.
Re: ML 400cdi
Googleta.
Nopean kurkkauksen perusteella vaikuttaa siltä, että ML400:ssa on ihan normi ilmajäähdytteinen laturi. Eli vaihto vaatii sen, että löysää hihnan, irroittaa johdot ja kiinnityspultit, laittaa uuden paikalleen, kiristää pultit, laittaa hihnana paikalleen ja valmis.
Homma hoituu varmasti nopeiten missä vaan lähiseudun autosähköliikkeessä, Vianorilla tai vanhan liiton huoltiksella.
Sinne pääsee varmaan parhaiten käsiksi joko pohjapahvin kautta tai pyöräkotelosta. (arvaus)
Risto
Nopean kurkkauksen perusteella vaikuttaa siltä, että ML400:ssa on ihan normi ilmajäähdytteinen laturi. Eli vaihto vaatii sen, että löysää hihnan, irroittaa johdot ja kiinnityspultit, laittaa uuden paikalleen, kiristää pultit, laittaa hihnana paikalleen ja valmis.
Homma hoituu varmasti nopeiten missä vaan lähiseudun autosähköliikkeessä, Vianorilla tai vanhan liiton huoltiksella.
Sinne pääsee varmaan parhaiten käsiksi joko pohjapahvin kautta tai pyöräkotelosta. (arvaus)
Risto
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 20.04.2013 22:33
Re: ML 400cdi
Ei ole löytynyt googlettamalla asiasta käytännössä yhtään mitään.RistoA kirjoitti:Googleta.
Nopean kurkkauksen perusteella vaikuttaa siltä, että ML400:ssa on ihan normi ilmajäähdytteinen laturi. Eli vaihto vaatii sen, että löysää hihnan, irroittaa johdot ja kiinnityspultit, laittaa uuden paikalleen, kiristää pultit, laittaa hihnana paikalleen ja valmis.
Homma hoituu varmasti nopeiten missä vaan lähiseudun autosähköliikkeessä, Vianorilla tai vanhan liiton huoltiksella.
Sinne pääsee varmaan parhaiten käsiksi joko pohjapahvin kautta tai pyöräkotelosta. (arvaus)
Risto
Ei ollut ihan niin helppo homma(ehkä en olisi kysellyt hommasta, jos se olisi normi laturi normi koneessa). Laturi on vesijäähdytetty ja kiinteästi lohkon kyljessä kiinni. Moniurahihnan kiristys hoituu erillisellä kiristimellä.
Veisitkö itse autosi laturin vaihtoon, jos se maksaa 2200€-2600€? Tämän verran laturin vaihdosta veloitetaan urakalla kaikissa liikkeissä joista kysyin.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: ML 400cdi
tervehdys... jos sinulla on uusi laturi? ehdotan,että menet järvenpään rassausmiittiin, ja vaihdat sen siellä .hauskojen mersu-harrastelioiden avustuksella.(autokorjaamo tilat) ps. rassausmiitistä löytyy topikki.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 20.04.2013 22:33
Re: ML 400cdi
Olenko ainoa joka on vaihtanut itse laturin ja jakopäänketjun 400cdi koneeseen?
Laturi tuli vaihdettua, ja kokonais kustannus jäi alle 100€. Vähän toista kuin vehon 2600€.
Työtä tosin vaati vähän enemmän kuin normaali laturin vaihto, koska joutui purkamaan koko keulan. Samassa yhteydessä vaihdon jakoketjun. Ketju, kiristin, ohjurit + tiivisteet oli yllättävän halvat aiemmin kuulleisiin juttuihin nähden.
Keulan purkamiseen meni noin 3h ja kasaamiseen suunnilleen saman verran. Varsinaiseen jakoketjun ja ohjurien+kiristimen vaihtoon meni parisen tuntia. Laturi oli sitten oma lukunsa, koska lataussäätimen tilaukseen meni kolme päivää. Jos olisi ollut vaihtolaturi, niin vaihtoon olisi mennyt puolisen tuntia.
Erikoinen asia mikä tuossa purkamisessa tuli huomioituaoli, että jäähdyttimeen on intekroituna kolme jäähdytintä. Tietääkö joku enemmän tästä jäähdyttimestä ja sen rakenteesta?
Laturi tuli vaihdettua, ja kokonais kustannus jäi alle 100€. Vähän toista kuin vehon 2600€.
Työtä tosin vaati vähän enemmän kuin normaali laturin vaihto, koska joutui purkamaan koko keulan. Samassa yhteydessä vaihdon jakoketjun. Ketju, kiristin, ohjurit + tiivisteet oli yllättävän halvat aiemmin kuulleisiin juttuihin nähden.
Keulan purkamiseen meni noin 3h ja kasaamiseen suunnilleen saman verran. Varsinaiseen jakoketjun ja ohjurien+kiristimen vaihtoon meni parisen tuntia. Laturi oli sitten oma lukunsa, koska lataussäätimen tilaukseen meni kolme päivää. Jos olisi ollut vaihtolaturi, niin vaihtoon olisi mennyt puolisen tuntia.
Erikoinen asia mikä tuossa purkamisessa tuli huomioituaoli, että jäähdyttimeen on intekroituna kolme jäähdytintä. Tietääkö joku enemmän tästä jäähdyttimestä ja sen rakenteesta?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke 26.12.2018 13:19
Re: ML 400cdi
Niin nyt olisi itsellä edessä tuo laturin vaihto onko jollain jo vinkkiä mitä kaikkea joutu irroittamaan että saa tuon vesijäähdytteisin laturin pois. Kaikki vinkit olisivat tarpeen.. Kiitos..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
Re: ML 400cdi
En nyt ulkoa muista mitä kaikkea joutuu purkamaan yläpuolelta mutta renkaan ja sisälokasuojan kun ottaa pois niin sieltä kautta pääsee hyvin operoimaan.