Moi,
Tuli ajeltua tuollainen W212 hankeen, niin että jäi sinne kiinni pohjastaan. Aluksi ajattelin, että eihän tässä mitään 4x4 hoitaa homman.
Aluksi tietenkin ESP valo vilkkui näytössä, mutta pistin ESP:n pois päältä, mutta yllätys olikin suuri kun siltikään mitään ei tapahtunut. Tuntui vaan että kaasua painaessa mitään ei tapahtunut, kevyttä murinaa ja moottorilta otettiin tehot pois. Yksikään pyörä ei siis sudi paikallaan, vaan vetoa vaan ei siirry renkaalle.
Muistan, että vanhemmassa W210 oli täsmälleen sama homma, tosin se oli vain takavetoinen.
Eli mikä on tän homman idea? Vain tälläinen maantie neliveto?
E350 W212 ja 4x4 ja ESP
E350 W212 ja 4x4 ja ESP
<<< Nixu >>>
S211 E320 CDI Elegance/AMG-style, 2008
X218 CLS AMG63 SB, 2014 (ex)
S212 E350 BT 4Matic, 2014 (ex)
S211 E220D Classic, 2006 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
S211 E320 CDI Elegance/AMG-style, 2008
X218 CLS AMG63 SB, 2014 (ex)
S212 E350 BT 4Matic, 2014 (ex)
S211 E220D Classic, 2006 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
Re: E350 W212 ja 4x4 ja ESP
Pidä vain se ESP-päällä ja paina kaasua lisää, niin neliveto alkaa toimia.
Näin ainakin neliveto Viton kohdalla, ihan valmistajan ohjeen mukaan, vaikka se tuntuukin järjenvastaiselta...
Näin ainakin neliveto Viton kohdalla, ihan valmistajan ohjeen mukaan, vaikka se tuntuukin järjenvastaiselta...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: E350 W212 ja 4x4 ja ESP
Toimiiko muutoin neliveto? Kun lähdet valoista? Hiukan liukasta (vaikka loiva ylämäki), tallaa reilusti, miten lähtee?
Oma 350/ vm2012 (saa olla esp päällä), niin lähtee kuin jänis pusikosta. Luulen, että sutii kaikilla. Ei leikkaa tehoja. Ilman ESP:tä en ole kokeillut.
Jarrulla jokus olen pitänyt paikaillaan, hiukan kaasua samalla. Jarru ylös, ja lisää kaasua. Aika kivasti poistuu paikalta.
Mahasta kiinni tilanteita en ole kokeillut. Mökkille olen kyllä kahlannut. ESP on ollut päällä.
Oma 350/ vm2012 (saa olla esp päällä), niin lähtee kuin jänis pusikosta. Luulen, että sutii kaikilla. Ei leikkaa tehoja. Ilman ESP:tä en ole kokeillut.
Jarrulla jokus olen pitänyt paikaillaan, hiukan kaasua samalla. Jarru ylös, ja lisää kaasua. Aika kivasti poistuu paikalta.
Mahasta kiinni tilanteita en ole kokeillut. Mökkille olen kyllä kahlannut. ESP on ollut päällä.
Re: E350 W212 ja 4x4 ja ESP
Jos auto on oikeasti mahasta kiinni, niin ei siinä mikään neliveto auta, oli ESPiä/luistonestoa ei. Pyörät ei vaan "yllä" pitävään pintaan asti. Olen itsekin joskus kokeillut puskea tuollaisen 30cm kinoksen läpi, ja liika on vaan liikaa.simosami kirjoitti:Toimiiko muutoin neliveto? Kun lähdet valoista? Hiukan liukasta (vaikka loiva ylämäki), tallaa reilusti, miten lähtee?
Oma 350/ vm2012 (saa olla esp päällä), niin lähtee kuin jänis pusikosta. Luulen, että sutii kaikilla. Ei leikkaa tehoja. Ilman ESP:tä en ole kokeillut.
Jarrulla jokus olen pitänyt paikaillaan, hiukan kaasua samalla. Jarru ylös, ja lisää kaasua. Aika kivasti poistuu paikalta.
Mahasta kiinni tilanteita en ole kokeillut. Mökkille olen kyllä kahlannut. ESP on ollut päällä.
Re: E350 W212 ja 4x4 ja ESP
Moi,
Kiitos vastauksista, tässä kysyttyjä tarkennuksia.
- Auto lähtee liikennevaloista kuten pitääkin, vähän enempi kun kaasua antaa, niin saattaa ESP-valo vilkahtaa mutta muuten lähtee ok. => kuin jänis puskasta.
- Toki ymmärrän, että jos mahasta kiinni, niin ei se mihinkään liiku jos vetävät pyörät ilmassa, mutta kun ne ei edes sudi yhtään! Kaveri katto vierestä, eikä yksikään pyörä pyörinyt. Ei pakilla eikä eteenpäin.
- Homma tuntuu samalta kun painaisi kaasua, mutta joku painaisi samalla jarrua.
Saas nähdä pääseekö tänään simuloimaan samaa tilannetta uudestaa, kun tuota lunta tullut taas koko päivä!
Kiitos vastauksista, tässä kysyttyjä tarkennuksia.
- Auto lähtee liikennevaloista kuten pitääkin, vähän enempi kun kaasua antaa, niin saattaa ESP-valo vilkahtaa mutta muuten lähtee ok. => kuin jänis puskasta.
- Toki ymmärrän, että jos mahasta kiinni, niin ei se mihinkään liiku jos vetävät pyörät ilmassa, mutta kun ne ei edes sudi yhtään! Kaveri katto vierestä, eikä yksikään pyörä pyörinyt. Ei pakilla eikä eteenpäin.
- Homma tuntuu samalta kun painaisi kaasua, mutta joku painaisi samalla jarrua.
Saas nähdä pääseekö tänään simuloimaan samaa tilannetta uudestaa, kun tuota lunta tullut taas koko päivä!
<<< Nixu >>>
S211 E320 CDI Elegance/AMG-style, 2008
X218 CLS AMG63 SB, 2014 (ex)
S212 E350 BT 4Matic, 2014 (ex)
S211 E220D Classic, 2006 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
S211 E320 CDI Elegance/AMG-style, 2008
X218 CLS AMG63 SB, 2014 (ex)
S212 E350 BT 4Matic, 2014 (ex)
S211 E220D Classic, 2006 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
Re: E350 W212 ja 4x4 ja ESP
Kokeile vielä vaan kyllä se lähtee.Naikki70 kirjoitti:Moi,
Kiitos vastauksista, tässä kysyttyjä tarkennuksia.
- Auto lähtee liikennevaloista kuten pitääkin, vähän enempi kun kaasua antaa, niin saattaa ESP-valo vilkahtaa mutta muuten lähtee ok. => kuin jänis puskasta.
- Toki ymmärrän, että jos mahasta kiinni, niin ei se mihinkään liiku jos vetävät pyörät ilmassa, mutta kun ne ei edes sudi yhtään! Kaveri katto vierestä, eikä yksikään pyörä pyörinyt. Ei pakilla eikä eteenpäin.
- Homma tuntuu samalta kun painaisi kaasua, mutta joku painaisi samalla jarrua.
Saas nähdä pääseekö tänään simuloimaan samaa tilannetta uudestaa, kun tuota lunta tullut taas koko päivä!
Kun ostin mb 4-vetosen niin tietenki halusin kokeilla miten se menee sivuluisua mutta eihän se menny kun on kaikenmailman luistonestoja. Sitten nappasin esp:n pois ja uusi yritys,,, ei luisu edelleenkään. Piti vielä yksi esto napata sieltä valikosta pois niin alkoi onnistumaan eli luistonesto ja ajovakautus vai mitä ne on niin kaikki pois ja lumihangessaki mersu vetää joka renkaalla pienelläkin kaasulla. Testit tein tietenki suljetulla isolla parkkialueella eli ... ja hyvä se on opetella ennen kuin joutuu oikeaan tilanteeseen.
W212 E220 4Matic Bluetec 2016