M111 vs M111 kompressor
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 26.03.2012 21:14
M111 vs M111 kompressor
Onko kukaan tutkinut ko moottorieden eroja sisäkalujen ja kannen osalta? Kompuroista on tehty turboja, mutta sehän onnistuisi varmaan vaparistakin?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 26.03.2012 21:14
Re: M111 vs M111 kompressor
Itselle vastausta asiaan, tuollainen projekti löytyi ja orggis kone tuo vapari mikä sitten on saanut turbon kylkeen.
http://www.flenstadtekniske.com/kundebi ... e_W202.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flenstadtekniske.com/kundebi ... e_W202.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M111 vs M111 kompressor
Ainakin puristussuhde on matalampi M111K-moottoreissa (200 ja 230) kuin ahtamattomissa M111-moottoreissa, joten sen osalta ne soveltuvat paremmin ahtamiseen. Lisäksi M111K-moottoreiden sylinterilohkossa on enemmän jäykisteitä kuin muissa M111-moottoreissa. Todennäköisesti kaikki M111-koneet voidaan ahtaa, kunhan sytytysennakko ja polttoaineen seos säädetään sopivaksi. M111K-moottoreissa oli tehtaalta lähtiessä noin 30-40 kW enemmän tehoa kuin ahtamattomissa M111 malleissa.harrijorma kirjoitti:Onko kukaan tutkinut ko moottorieden eroja sisäkalujen ja kannen osalta? Kompuroista on tehty turboja, mutta sehän onnistuisi varmaan vaparistakin?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020